|
Obecny czas: 17 Cze 2025, 22:05
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 12 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
GemBoy |
#385985 Wysłany:
08 Sie 2010, 00:39; Temat postu: 1.2 8V 60KM / brak mocy, problemy z odpaleniem |
|
 |
Puntomaniak |
Imię: GemBoy
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: pomorze Rejestracja: 27 Maj 2010, Posty: 86
|
Punto 2000r (przebieg 120k mil) rozpędza się jak muł bagienny, idzie go rozbujać z trudem do 120km/h a większe prędkości to tylko na autostradzie (vmax 137), czyli mało. Kumpel ma MK1 z tym silnikiem, które zbiera się dużo szybciej i lepiej :/
Dodatkowo po przejechaniu 700mil od zakupu zmieniłem świece i filtr powietrza. Wtedy Punto zaczęło wariować, zwłaszcza po całej nocy deszczu (standard w Irlandii) jest problem z odpaleniem. Czasem przy odpalaniu zapala się kontrolka silnika, odpala za 5-7 razem i to nie na wszystkie cylindry. Po dodaniu gazu wchodzi na obroty i w pewnym momencie się dławi i robi buuuuu :)
Co ciekawe w dobrą pogodę odpala od razu i chodzi OK, chociaż dzisiaj wróciłem od kumpla gdzie auto stało kilka godzin, dojechałem bez problemu, a pół godziny później zajęło mi 10minut żeby w ogóle go odpalić, więc ogólnie strach gdzieś dalej jechać... :/
Dodatkowo prosiłbym o jakiś łopatologiczny schemat jaka jest kolejność podłączenia przewodów do świec, bo porównywałem z innym MK2 z tym samym silnikiem i kable były podłączone inaczej :O
A no i przy wymianie pierwsza świeca od lewej była trochę ubrudzona olejem,
dzisiaj wykręciłem te nowe świece i znowu pierwsza ma ślady oleju. Skąd to się bierze?
Świece ma od DENSO wg tutejszego katalogu, wcześniej jak się okazało miał identyczne...
Czy to może być problem z kablami?
Pomóżcie, bo nie mam pojęcia o samochodach, a chciałbym choć kilka miesięcy pojeździć tym Puntem... Brak mocy jeszcze zniosę, bo dzięki temu ciężko jeździć nieprzepisowo :P ale to losowe marudzenie przy odpalaniu mnie załamuje :/
|
|
Góra |
|
 |
|
|
wojtass18 |
#385986 Wysłany:
08 Sie 2010, 01:09; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN Rejestracja: 10 Gru 2009, Posty: 4596 Pomógł: 56
|
świece wymieniałeś, wiec przydało by się wymienić i przewody, problem może być też z cewką zapłonową, a jakie świece masz ?
jeśli masz zamienione przewody to się też nie dziw że muli i nie pali jak należy [ Dodano: 08 Sie 2010 00:09 ]GemBoy napisał(a): o porównywałem z innym MK2 z tym samym silnikiem i kable były podłączone inaczej :O
a nie mogłeś na wzór przepiać tak jak w innym ?
|
|
Góra |
|
 |
GemBoy |
#385996 Wysłany:
08 Sie 2010, 01:50; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Imię: GemBoy
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: pomorze Rejestracja: 27 Maj 2010, Posty: 86
|
wojtass18 napisał(a): świece wymieniałeś, wiec przydało by się wymienić i przewody i tu może tkwić problem, odpaliłem go przed chwilą w ciemności (odpalił od cyknięcia) i jak poruszać kablami to się iskry sypią  ogarnę to w poniedziałek mam nadzieję, a jak nie pomoże to przejdę do cewki... wojtass18 napisał(a): a jakie świece masz ? świece mam DENSO, modelu nie podam bo stare już poleciały w kosmos, ale w sklepie koleś dał mi je wg katalogu części zamiennych więc raczej odpowiednie... Cytuj: GemBoy napisał: o porównywałem z innym MK2 z tym samym silnikiem i kable były podłączone inaczej :O
a nie mogłeś na wzór przepiać tak jak w innym ?
Nie, bo tamto punto muli się i faluje na wolnych obrotach, a właściciel też nie ma pojęcia czy on ma dobrze te kable, więc ponawiam prośbę o jakiś schemat
Poza tym około 1000km zrobiłem i nie było żadnych problemów poza zamuleniem, a po zmianie świec podłączyłem kable tak samo...
|
|
Góra |
|
 |
wojtass18 |
#386003 Wysłany:
08 Sie 2010, 05:42; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN Rejestracja: 10 Gru 2009, Posty: 4596 Pomógł: 56
|
nie wiem co za katalogi tam maja ale do Punto 2 1,2 8V dedykowane są świece NGK – BKR5EZ i są to dobre świece
[ Dodano: 08 Sie 2010 04:26 ]
schematu niestety nie posiadam (ściągnij z neta sobie "sam naprawiam fiata punto 2 " może tam będzie)
a od kupna poza świecami i filtrem coś wymieniałeś ?
bo rozumiem że kupiłeś i tylko to od kupna było wymienione, a rozrząd, olej ?
ja zalewam środek STP do czyszczenia wtryskiwaczy
co trzecie tankowanie ten czerwony a tak co pół roku czarny
http://www.stp.com.pl/produkty/ może pomoże na zamulanie choć w pewnie w Irlandii tego środka nie znajdziesz to kup tam coś podobnego, no chyba że masz już silnik zajechany to raczej poza remontem nic nie pomoże
[ Dodano: 08 Sie 2010 04:42 ]
GemBoy napisał(a): i jak poruszać kablami to się iskry sypią
jak widać iskry to raczej cewka, ale zacznij od wymiany kabli
|
|
Góra |
|
 |
abel |
#386005 Wysłany:
08 Sie 2010, 07:49; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: ełk Rejestracja: 12 Cze 2007, Posty: 574 Pomógł: 18
|
|
Góra |
|
 |
xONx |
#386018 Wysłany:
08 Sie 2010, 10:38; Temat postu: |
|
 |
Paparazzi |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk/Malbork Rejestracja: 12 Sty 2009, Posty: 3082 Pomógł: 17
|
a rozrząd masz dobrze ustawiony 
_________________ Jest kraj, gdzie od wieków wolność ma barwę krwi Jest miasto, magia dziejów w jego murach tkwi Jest klub w tym mieście w barwach bieli i zieleni Jest wiara i tradycja której nic nie zmieni.
----
Odpowiedni ludzie mówią o tym cudzie kiedy Punta się zjeżdżają VW się kłaniają
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#386053 Wysłany:
08 Sie 2010, 13:47; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
wojtass18 napisał(a): jak widać iskry to raczej cewka, ale zacznij od wymiany kabli
nie kombinujcie już jak iskry się sypią to macie przyczynę.
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
GemBoy |
#386824 Wysłany:
10 Sie 2010, 23:33; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Imię: GemBoy
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: pomorze Rejestracja: 27 Maj 2010, Posty: 86
|
abel: dziękuję za schemat, cylindry 2 i 3 miały zamienione przewody :o
jak podłączyłem wg schematu to zniknął problem z odpalaniem, aczkolwiek na zimno dalej nie palił na wszystkie cylindry. przynajmniej silnik zaczął wchodzić na obroty :p
xONx napisał(a): a rozrząd masz dobrze ustawiony Question
nie wiem co do mnie napisałeś prawdę mówiąc, bo się nie znam
ale po dzisiejszym dniu to już w ogóle nie wiem o co chodzi.
dostałem nowe przewody, podłączyłem a tu zonk, silnik odpala, oczywiście nie na wszystkie cylindry, chodzi jak czołg aż się cała buda trzęsie, a z okolicy cewek słychać takie cykanie, którego wcześniej nie było. nie miałem już czasu zmienić kabli na stare, żeby porównać bo się ciemno zrobiło...
a dodatkowo zauważyłem, że te dwie wtyczki które idą od cewek kopią prądem (dobrze, że nie mnie, tylko kumpla  ) to chyba nie jest normalne?
ręce mi opadają normalnie, więc pomóżcie dobrzy ludzie na odległość.
czyżby cewki w kolejce do wymiany?
_________________ 08' Grande Punto 1.9JTD Sport
Kropek VS Malina
|
|
Góra |
|
 |
wojtass18 |
#386827 Wysłany:
10 Sie 2010, 23:40; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN Rejestracja: 10 Gru 2009, Posty: 4596 Pomógł: 56
|
|
Góra |
|
 |
GemBoy |
#387095 Wysłany:
11 Sie 2010, 23:32; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Imię: GemBoy
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: pomorze Rejestracja: 27 Maj 2010, Posty: 86
|
właściwie miałem już kupić cewki, ale zrobiłem szybkiego fixa po konsultacji z fatherem i oto co wyszło :p
sprawdziłem czy nie ma jakichś wypalonych ścieżek gdzie by iskra uciekała (nie było  ), przeczyściłem gniazda od kabli w cewkach i przyklepałem leciutko świece
Kropek2 chodzi jak złoto, przyspieszenie ma tak jak powinien, tam gdzie wcześniej miałem 80kmh to teraz już jest 110kmh więc bangla  więc na razie nowych cewek Kropek2 nie zazna ;p
został jeden problem, który się właściwie w tym momencie pojawił, na wolnych obrotach lekko szarpie. właśnie znajomy co ma takie samo Mk2 też ma ten problem tylko u niego szarpie mocniej, ale on też nie ma pojęcia ossochodzi i jego Kropek2 stoi właśnie u jakiegoś mechanika...
w guglach znalazłem coś o czujniku otwarcia przepustnicy, ale wolę poradzić się Was - Puntomaniaków
doklejone:
wojtass18 napisał(a): a jak wyglądają wtyczki nie są uszkodzone ? wychodzi że cewka Tu masz jak sprawdzić cewki, wprawdzie na przykładzie P1 ale to w sumie to samo http://fiatpunto.com.pl/topic23719.html
nie udało mi się oganąć miernika, ale chwilowo to już niepotrzebne. w każdym razie dzięki za linka, zawsze to trochę wiedzy, która może się przydać kiedyś-tam 
Ostatnio edytowany przez GemBoy, 11 Sie 2010, 23:35, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
 |
Kamillo |
#387096 Wysłany:
11 Sie 2010, 23:35; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Kamil
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Pruszków Rejestracja: 19 Maj 2008, Posty: 1975 Pomógł: 10
|
czyszczenie korpusu przepustnicy Cię czeka - obowiązakowe zadanie każdego właścieleca Kropki PII/PII FL:) zrobisz, zobaczysz jakie to proste (na forum jest manual z dziale Zrób to sam), i będziesz mądrzejszy o kolejne doświadczenie z Kropkiem:)
_________________ Forza Italia !
Punto Mk II FL 1.2 8V Active (czerwony) - był ... Bravo II T-JET (granatowy metalik) - był ... ... Panda 1.2 8V Dynamic (niebieska) - była ... ... ... GrandePunto 1.2 8V Estiva (czarny prowokator) - był: topic49332.html Seat Ibiza 6J (czerwona bo najszybsza) - jest: topic58217.html
|
|
Góra |
|
 |
GemBoy |
#387097 Wysłany:
11 Sie 2010, 23:40; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Imię: GemBoy
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: pomorze Rejestracja: 27 Maj 2010, Posty: 86
|
teraz już będę pamiętał
a dla ciekawskich, świece które są w tutejszym katalogu do Punto Mk2 1.2 8V ble ble ble, to DENSO K16PR-U
_________________ 08' Grande Punto 1.9JTD Sport
Kropek VS Malina
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 12 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|