You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 17 Cze 2025, 14:51

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #389203 Wysłany: 19 Sie 2010, 16:41; 
 Temat postu: Uszczelniania wału korbowego i wałka rozrządu.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Poznań
Rejestracja: 06 Mar 2009,
Posty: 151
Witam,
zamierzam się do uszczelnienia silnika. Cieknie mi trochę spod miski olejowej i chyba zimering puścił albo na wałku rozrządu albo na wale korbowym bo mam mokry czujnik położenia wału i wszystko co jest wokoło :)P
Pytanko do osób które to już robiły, dużo z tym roboty? bo nie mam zbytnio czasu jestem coś tego roku zarobiony :/
pozdrawiam

_________________
Punto 1.1 1996 - czarna strzała 55 koni z czego kilka już pewnie zdechło :D
od 18/05/2010 przy przebiegu 132 000 podtleneg LPG :D
Image


Góra
 Profil  
 

 
 Post #389266 Wysłany: 19 Sie 2010, 19:54; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Imię: Artur
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 02 Kwi 2010,
Posty: 82
Jak Nie masz czasu na zabawę to idź do mechanika,
- Ściągnąć osłonę rozrządu
- na walku rozrządu musisz zablokować koło pasowe, popuścić śrubę
- Następnie kręcąc walkiem rozrządu (kluczem do siebie) ustawić koło na znacznikach
- Popuścić rolkę napinacza rozrządu i ściągnąć pasek, odkręcić do końca kolo pasowe i powinien sie ukazać simerning,
Na wale korbowym, to nie wiem
przy okazji skontroluj pompę wody czy nie cieknie i napinacz i pasek rozrządu ewentualnie wymień
Składasz w odwrotnej kolejności zwracając uwagę aby znaczniki na wale korbowym i rozrządu były na swoich miejscach, napięcie paska powinno byc aby w najdłuższym miejscu przekręcał sie max o konto 90stopni.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #389364 Wysłany: 30 Sie 2010, 13:07; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Poznań
Rejestracja: 06 Mar 2009,
Posty: 151
też myślałem o tym aby wymienić przy okazji rozrząd i pompę wody.

[ Dodano: 30 Sie 2010 12:07 ]
wracając do tematu... Dam radę uszczelnić wał korbowy bez wyjmowania silnika? W niedługim czasie będę miał urlop a że pogoda jest idealna do prac warsztatowych to chciałbym się upewnić czy jest taka możliwość :)
pozdrawiam

_________________
Punto 1.1 1996 - czarna strzała 55 koni z czego kilka już pewnie zdechło :D
od 18/05/2010 przy przebiegu 132 000 podtleneg LPG :D
Image


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO