|
Obecny czas: 26 Kwi 2025, 01:23
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
Cartman |
#389469 Wysłany:
20 Sie 2010, 11:54; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 11 Lis 2009, Posty: 113
|
|
Góra |
|
 |
|
|
fati75 |
#390115 Wysłany:
23 Sie 2010, 10:53; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Rejestracja: 03 Lut 2008, Posty: 77
|
tez borykam sie z tego typu problemem.. moze sie nie znam, ale gdyby to byla wina linek to problem wystepowal by zarowno na wylaczonym jak i wlaczonym silniku.. u mnie na wylaczonym nie ma problemow z wrzucaniem biegow, wiec wykluczam ta mozliwosc.. u mnie dodatkowo wystepuje zgrzyt, prawie za kazdym razem w momencie wrzucania biegu wstecznego.. w koncu bede musial cos z tym zrobic, tylko jak "ugryzc" ten temat, od czego zaczac?
|
|
Góra |
|
 |
- Arturo - |
#390131 Wysłany:
23 Sie 2010, 13:57; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Imię: Artur
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 02 Kwi 2010, Posty: 82
|
fati75 napisał(a): tez borykam sie z tego typu problemem..
U mnie ok rok czy 2 lata temu na wyłączonym silniku na postoju wchodziły OK, problemy były na włączonym 3, 4, 5, wchodziła a 1 i 2 była masakra. Teraz 4,5 wchodzi powiedzmy akceptowanie, 3 z lekkim oporem, a 1 i głównie 2 gdy przerzucasz z jedynki na 2 czy z 3 na 2 to jest siłowanie się z lewarkiem, a jak mam jeździć w korku albo po osiedlowych drogach to mnie skręca ;-/. Jest jeszcze gorzej niż było, poza tym na postoju na wyłączonym silniku wchodzi z oporem jak by sie tryby zazębić nie mogły i cos chrupało.
W sumie to mechanik 3,5 roku temu mi mówił ze linki się zaczynają zacierać, to mu nie wierzyłem i myślałem ze go fantazja ponosi hehe.
|
|
Góra |
|
 |
marcin186 |
#390132 Wysłany:
23 Sie 2010, 14:02; Temat postu: |
|
 |
Moderator |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Pyrlandia/PO Rejestracja: 31 Lip 2008, Posty: 3527 Pomógł: 22
|
- Arturo - napisał(a): W sumie to mechanik 3,5 roku temu mi mówił ze linki się zaczynają zacierać, to mu nie wierzyłem i myślałem ze go fantazja ponosi hehe. I dlatego ja wymieniłem najpierw linki, bo są tańsze. Ewentualnie po braku poprawy bym wymienił sprzęgło, w moim przypadku pomogła wymiana owych linek i oby u was było tak samo [ Dodano: 23 Sie 2010 14:02 ]- Arturo - napisał(a): U mnie ok rok czy 2 lata temu na wyłączonym silniku na postoju wchodziły OK, problemy były na włączonym 3, 4, 5, wchodziła a 1 i 2 była masakra.
Miałem identyczne objawy, jedynkę to równie dobrze mogłem nogą wbijać  taki miała opór.
_________________ Kto szybko jeździ... tego wolno niosą. FFP Assistance Było >>>Punto II ELX 1,2 8v 2000+LPG BRC SQ24<<< 2008-2014 Było >>>Punto EVO 1.4 8v 2010+LPG BRC SQ24.11<<< 2014-2019 Jest >>>Fiat Tipo Sedan 1,4 16v 2016+LPG BRC SQ32<<< 2019-...
<Fiat Punto Evo 1,4 8v
<Fiat Tipo Sedan 1,4 16v
|
|
Góra |
|
 |
- Arturo - |
#390139 Wysłany:
23 Sie 2010, 14:49; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Imię: Artur
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 02 Kwi 2010, Posty: 82
|
Ja miałem robione sprzęgło bo na starym to w ogóle była loteria z ruszeniem i braniem sprzęgła
No ja z jedynka to tez mam ostre problemy, I muszę piłować sprzęgło na 2 jak z dotaczania chce w ogolę ruszyć.
Czekam tylko aby mi mechanik popatrzył na te wodziki gdzie w Punto 1 są zamiast drugiej linki jak to w Punto 2, abym nie robił potem po 2 razy.
|
|
Góra |
|
 |
fati75 |
#390145 Wysłany:
23 Sie 2010, 15:28; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Rejestracja: 03 Lut 2008, Posty: 77
|
ok, ale co powiecie na zgrzyt przy wrzucaniu wstecznego? to tez wina linek czy raczej sprzegło?
|
|
Góra |
|
 |
- Arturo - |
#390158 Wysłany:
23 Sie 2010, 16:54; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Imię: Artur
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 02 Kwi 2010, Posty: 82
|
moje sprzęgło ma 10kkm i wyregulowane mniej więcej jak podaje książka czyli skok pedału ok 14 cm, i tez zgrzyta. Aby nie zgrzytało muszę wcisnąć sprzęgło do końca i powoli delikatnie wrzucać wsteczny, inaczej lubi zgrzytnąć.
Nie wiem czy to jest przez owa linkę czy nie w punto 1 jest druga linka ona jest do wstecznego, jednak nie wiem czy służy ona do wrzucania wstecznego czy pełni tylko role zabezpieczenia (wciskanie drążka w dół aby móc wrzucić wsteczny).
|
|
Góra |
|
 |
buladag |
#390211 Wysłany:
23 Sie 2010, 19:51; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
u mnie jest tak samo że przy szybkim wbijaniu wstecznego nie wchodzi on płynnie. Jest tak od zawsze. 
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
 |
fati75 |
#392609 Wysłany:
01 Wrz 2010, 22:09; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Rejestracja: 03 Lut 2008, Posty: 77
|
jeszcze raz porusze ten temat.. a mianowicie dzis przy wrzucaniu jedynki oczywiscie duzy problem z wrzuceniem biegu dodatkowo w momencie wrzucenia majac wcisniety pedal sprzegla do konca slychac bylo takie zgrzytanie, trzeszczenie.. co to w koncu bedzie? sprzeglo czy tak jak sie upiera moj znajomy wysprzeglik? dodam jeszcze ze u mnie w porownaniu do innego punto ciezko chodzi pedal sprzegla, ale tak praktycznie jest od momentu zakupu czyli juz 4 lata.. Co Wy na to? od czegos w koncu musze zaczac i cos wymienic..
|
|
Góra |
|
 |
greg505 |
#392621 Wysłany:
01 Wrz 2010, 22:40; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
buladag napisał(a): u mnie jest tak samo że przy szybkim wbijaniu wstecznego nie wchodzi on płynnie. Jest tak od zawsze. 
wsteczny nie ma synchronizatora, wiec jest to normalne
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
fati75 |
#392925 Wysłany:
03 Wrz 2010, 13:06; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Rejestracja: 03 Lut 2008, Posty: 77
|
dzis odglos zgrzytu, trzeszczenia na wlaczonym silniku na biegu jalowym oraz caly czas podczas jazdy!!! problem z zmiana biegow caly czas..
pytanie od czego tu zaczac? co jest przyczyna takiego stanu wysprzeglik, sprzeglo, a moze synchronizatory biegow?
|
|
Góra |
|
 |
- Arturo - |
#392943 Wysłany:
03 Wrz 2010, 15:03; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Imię: Artur
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 02 Kwi 2010, Posty: 82
|
fati75 napisał(a): dzis odglos zgrzytu, trzeszczenia na wlaczonym silniku na biegu jalowym oraz caly czas podczas jazdy!!! problem z zmiana biegow caly czas.. pytanie od czego tu zaczac? co jest przyczyna takiego stanu wysprzeglik, sprzeglo, a moze synchronizatory biegow?
 A kiedy ostatnio sprawdzałeś poziom oleju ? jeśli masz tak podczas jazdy na biegu albo cały czas na jałowym stojąc w miejscu to obawiam się ze twoja skrzynia ma bliżej niż dalej
Gdyby to było łożysko wyciskowe bądź docisk sprzęgła to przy wysprzeglaniu by haratało, a przy probie wrzucania biegu to albo kończy się tarcza sprzęgła albo zła regulacja - tak mi się przynajmniej wydaje. A jak ci cały czas coś harata to nie wróży to za dobrze. 
|
|
Góra |
|
 |
fati75 |
#393021 Wysłany:
03 Wrz 2010, 21:02; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Rejestracja: 03 Lut 2008, Posty: 77
|
tzn ze co? co sie moglo stac?
|
|
Góra |
|
 |
- Arturo - |
#393050 Wysłany:
03 Wrz 2010, 22:29; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Imię: Artur
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 02 Kwi 2010, Posty: 82
|
No to ze coś w skrzyni szumi łożyska tryby wałki etc i może cię czekać zakup nowej skrzyni... Chyba ze to gdzieś ze sprzęgła szumi, np łożysko wyciskowe ale ono raczej by szumiało jak byś wciskał sprzęgło. Ciężko mi co kolwiek powiedzieć na odległość, poza tym niech sie inni wypowiedzą zanim cię wystraszę na dobre.
A sprzęgło ślizga ?
|
|
Góra |
|
 |
mariuz |
#393106 Wysłany:
04 Wrz 2010, 11:02; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Van
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna Rejestracja: 11 Mar 2009, Posty: 1772 Pomógł: 13
|
|
Góra |
|
 |
fati75 |
#393214 Wysłany:
04 Wrz 2010, 19:18; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Rejestracja: 03 Lut 2008, Posty: 77
|
- Arturo - napisał(a): No to ze coś w skrzyni szumi łożyska tryby wałki etc i może cię czekać zakup nowej skrzyni... Chyba ze to gdzieś ze sprzęgła szumi, np łożysko wyciskowe ale ono raczej by szumiało jak byś wciskał sprzęgło. Ciężko mi co kolwiek powiedzieć na odległość, poza tym niech sie inni wypowiedzą zanim cię wystraszę na dobre.
A sprzęgło ślizga ?
dzien wczesniej szumialo w momencie wciskania sprzegla tylko, teraz caly czas..
|
|
Góra |
|
 |
lakikwap |
#393225 Wysłany:
04 Wrz 2010, 19:39; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5176 Pomógł: 1
|
wymień sprzęgło i zobacz czy sie poprawiło, jak to jednak skrzynia to przy wymianie na inną wrzucisz to sprzęgło co kupisz teraz.
|
|
Góra |
|
 |
- Arturo - |
#393305 Wysłany:
04 Wrz 2010, 23:17; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Imię: Artur
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 02 Kwi 2010, Posty: 82
|
lakikwap napisał(a): wymień sprzęgło i zobacz czy sie poprawiło, jak to jednak skrzynia to przy wymianie na inną wrzucisz to sprzęgło co kupisz teraz.
No pewnie i 2 razy będzie płacić za ta sama robotę
To już lepiej niech poszuka ogarniętego mechanika, który będzie mu w stanie powiedzieć przed robota albo trakcie (przed poskładaniem) czy ta skrzynia sie do czegoś nadaje czy nie ma szukać nowej 
|
|
Góra |
|
 |
lakikwap |
#393315 Wysłany:
04 Wrz 2010, 23:40; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5176 Pomógł: 1
|
- Arturo - napisał(a): To już lepiej niech poszuka ogarniętego mechanika, który będzie mu w stanie powiedzieć przed robota albo trakcie (przed poskładaniem) czy ta skrzynia sie do czegoś nadaje czy nie ma szukać nowej
ano dobry pomysł. Jak powie że psrzęgło to niech wymienia (bo żeczywiście może to być łożysko oporowe konające), jak dalej będzie lipa to niech za friko wymienia skrzynie. hej powodzenia i napisz co pomogło.
|
|
Góra |
|
 |
fati75 |
#394044 Wysłany:
07 Wrz 2010, 13:09; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Rejestracja: 03 Lut 2008, Posty: 77
|
mam nadzieje ze to bedzie wina lozyska i na wymianie sprzegla sie zakonczy.. moze te wczesniejsze objawy zwiazane z wrzucaniem biegow (najbardziej jedynki i wstecznego) byly poczatkiem tego co sie stalo? a wczesniejsza diagnoza odnosnie wysprzeglika i pompy sprzegla staje sie nie trafna..
|
|
Góra |
|
 |
_marcin00_ |
#394061 Wysłany:
07 Wrz 2010, 15:02; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 29 Sty 2010, Posty: 3642 Pomógł: 31
|
|
Góra |
|
 |
fati75 |
#396928 Wysłany:
18 Wrz 2010, 12:59; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Rejestracja: 03 Lut 2008, Posty: 77
|
_marcin00_ napisał(a): Mi objawy wydają się wskazywać na padnięte łożysko i docisk. Mogło dojść do tego, że zatarte łożysko spiłowało docisk do tego stopnia, że pękły sprężyny i one teraz hałasują. Najtańsza opcja, wymiana kompletnego sprzęgła.
dzis odebralem auto od mechanika.. jak nowe
wymiana kompletnego sprzegla, ktore poprostu sie rozsypało, wymiana widełek sprzegła, tulejek oraz oleju skrzyni sprawily ze znow czuje sie szczesliwym posiadaczem kropka !!!
dzieki za wszelkie rady
--------------------------------------------------------------------------------------
"ZŁOTA STRZAŁA" 1,2 8V... OGIEŃ
|
|
Góra |
|
 |
_marcin00_ |
#396938 Wysłany:
18 Wrz 2010, 14:19; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 29 Sty 2010, Posty: 3642 Pomógł: 31
|
|
Góra |
|
 |
- Arturo - |
#409130 Wysłany:
02 Lis 2010, 20:51; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Imię: Artur
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 02 Kwi 2010, Posty: 82
|
Ja jestem po wymianie linki biegów i biegi wchodzą delikatnie lepiej aczkolwiek nadal jest masakra.
Tj,
- Nie da sie wrzucić "1" gdy auto sie delikatnie toczy a na "2" muszę piłować sprzęgłem albo silnik klekota z powodu zbyt niskiej prędkości
- "1" wejdzie gdy daje lewarek do przodu blokuje sie i popuszczam sprzęgło, tyle ze muszę to robić w miarę wolno bo inaczej skrzynia zgrzyta ;-/
- Redukcja z "3" na "2" tak by było po zasprzęgleniu na 2 więcej niż 2,5k obrotów idzie opornie.
- każde wrzucenie biegu 2 albo 3 na postoju z pracującym silnikiem odbywa sie nie płynni tylko jak by coś sie zazębiało z takimi oporami, nie wiem jak to wytłumaczyć (dźwięku nie ma przy tym żadnego) - gdy raz bieg wrzucę dam na luz i chce 2 raz to już wchodzi łatwiej.
- gdy ciągnę lewarek w stronę 2 blokuje sie, bieg nie chce wejść i popuszczam sprzęgło nie ma żadnego efektu lewarek jest zablokowany sprzęgło zasprzeglone a bieg nie jest wrzucony i żadne dźwięki nie są wydawane przez skrzynie. Aby wrzucić ten bieg to murze po prostu mocniej pociągnąć za lewarek gdy mam wciśnięte sprzęgło
- wrzucając 3 bieg jest delikatny obór i chrupniecie na lewarku ale bez wydawania jakiś dziwnych dźwięków przez skrzynie. 4 i 5 wchodzi "jak masełko"
- wsteczny lubi chrupnąć gdy auto jest dochamowane i stoi w miejscu, aby nie chrupało murze względnie powoli obchodzić sie z lewarkiem.
- olej skrzyni był robiony 25 tys km temu (4 lata)
- sprzęgło z 2 lata temu (10 kkm temu)
- skok pedału sprzęgła jest jak podaje instrukcja ok 140mm
- Poziom oleju jest ponad max
- wymieniłem linkę biegów bo na tej kulce były luzy
- Wodzik z lewarka do skrzyni ma luzy ale jak stwierdził mechanik minimalne i nie ma tragedii.
Ma ktoś jakaś koncepcje ? Bo z jednej strony wygląda to na synchronizatory ale z drugiej nie pomaga popuszczanie sprzęgła czy redukcja z miedzy gazem ( i nie mówię tu o przerzucaniu biegów w górnym zakresie obrotów, tylko na poziomie do max 3,5k). Nie wiem czy probować motać jeszcze z ustawieniem sprzęgła, wymiana oleju na nowy, czy rozglądać sie za nowa skrzynia.  Jak przyjdzie jeździć w korku to mnie krew zalewa 
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|