|
Obecny czas: 18 Cze 2025, 16:10
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 23 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Smatryk |
#390162 Wysłany:
23 Sie 2010, 17:00; Temat postu: Przerywane świszczenie silnika. |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Elbląg Rejestracja: 22 Sie 2010, Posty: 29
|
Witam. Chciałbym zaznaczyć że jest to mój pierwszy post na tym forum, oraz że przeczytałem regulamin oraz poużywałem, przez wielu nazywaną magiczną opcją, opcje szukaj. W związku z powyższym proszę o wyrozumiałość ze strony wszelkiej moderacji.
Niedawno zakupiłem Fiat Punto I 98' 1.2, no i po pierwszym dniu jazdy zaczęło mi coś tak jakby równomiernie poświstywać w miejscu zaznaczonym na poniższych zdjęciach. Nie jest to świst jednostajny, tylko równomiernie przerywający, tak jakby przez jakąś szparkę uciekało powietrze, albo jakaś rolka była w jednym miejscu przetarta. Zaznaczam że kompletnie się na tym nie znam, poczytałem sporo tematów związanych z podobnymi świstami w silniku, gdzie dochodzę do wniosku iż jest to rozrząd. Czy ktoś by mógł potwierdzić moje obawy ? No i mniej więcej powiedzieć ile by mnie taka usterka u potencjalnego mechanika kosztowała?
Serdecznie pozdrawiam.
P.S. Wiem że offtop, ale czy nie działające światła postojowe mogą mieć swą przyczynę we wkładzie stacyjki ? Ponoć był wymieniany, przez poprzedniego właściciela. Kable, bezpieczniki, wszelkie kostki nie są zaśniedziałe, porwane, żarówki całe etc.
|
|
Góra |
|
 |
|
|
Tacowski |
#390171 Wysłany:
23 Sie 2010, 17:28; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Artur
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdynia Rejestracja: 27 Sty 2008, Posty: 1148 Pomógł: 5
|
Śwista Ci rolka napinacza rozrzadu na 100 % W 2008 roku jak to wymienialem to za rolke placilem 30 zł a za pasek 25 zł a co do wymiany to nie wiem bo robiłem to sam. Wiem ze do 1,2 sa dwa rodzaje paskow jeden ma 108 zebów a drogi wiecej nie pamietam jednak ile.
A co do swiatel to ja bym proponowal najpierw probowka sprawic w bezpiecznikach i kostce czy jest prad jezeli nie ma to bedzie przelacznik...
|
|
Góra |
|
 |
Smatryk |
#390201 Wysłany:
23 Sie 2010, 19:21; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Elbląg Rejestracja: 22 Sie 2010, Posty: 29
|
Niby niewiele. Zastanawiam się nad tym czy nie wymienić tego samodzielnie... ale nie mając żadnej wprawy, pewnie coś zepsuje. Z tą probówką to z ochotą przy wolnym popołudniu posprawdzam. Wielkie dzięki za szybką odpowiedź.
_________________ Moja Kropa
|
|
Góra |
|
 |
Tacowski |
#390204 Wysłany:
23 Sie 2010, 19:25; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Artur
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdynia Rejestracja: 27 Sty 2008, Posty: 1148 Pomógł: 5
|
No nie ma za co... nie wiem czy jak nie masz pojecia zebys sie za to bral musisz poustawiac znaki i krecic kolem pasowym aby sie pokryly... Przypominam o przycisku pomogl 
|
|
Góra |
|
 |
Smatryk |
#390247 Wysłany:
23 Sie 2010, 21:31; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Elbląg Rejestracja: 22 Sie 2010, Posty: 29
|
Ktoś mi coś mówił o zapłonie, że się rozreguluje ?! Chociaż nigdzie nie doczytałem o tym że wymiana rozrządu ma jakikolwiek wpływ na zapłon ;/ No nic, poczytam jeszcze tutoriale, podrukuje sobie jakieś zacne notatki i może uda mi się coś samemu skręcić. Za w czasu jednak zaczerpnę cenowej informacji w kilku punktach mechaniki samochodowej i zobaczymy czy warto będzie ćwiczyć z tym rozrządem, dosłownie z nożem na gardle ;p Pozdrawiam.
_________________ Moja Kropa
|
|
Góra |
|
 |
Tacowski |
#390249 Wysłany:
23 Sie 2010, 21:35; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Artur
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdynia Rejestracja: 27 Sty 2008, Posty: 1148 Pomógł: 5
|
Nie no to jest 30 min robotu nic nie trzeba rozbierac dojscie jest lepsze niz do lancuszka w maluchu... Daj znac tak z ciekawosci ile chca wziac...
|
|
Góra |
|
 |
piter123321 |
#390257 Wysłany:
23 Sie 2010, 22:00; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Piotrek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: KGR. Rejestracja: 31 Sty 2010, Posty: 2513 Pomógł: 12
|
kolego ja za rozrząd w moim kropie płaciłem 160 zł z paskiem i napinaczem + robocizna;) tzn pasek i napinacz mechanik załatwial:)
_________________ Było: 09.2009-02.2013 Punto I 1995r 1.2 ELX z lpg - post351906.html#351906 Jest: 02.2013 - Peugeot 206 1.4 75 KM
|
|
Góra |
|
 |
Smatryk |
#392418 Wysłany:
01 Wrz 2010, 09:16; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Elbląg Rejestracja: 22 Sie 2010, Posty: 29
|
Wybaczcie że dopiero teraz, sporo zeszło spraw typowo życiowych, zbliżają się też poprawki na uczelni -.-więc nie wiem kiedy zajmę się tym rozrządem. W dodatku nie mam wcale pogody żeby nawet zdjęcia kropce zrobić -.-.
Koszty w najtańszym motoryzacyjnym w Elblągu to :
pasek rozrządu 32 zł + koło napinacza 45 zł + pompa wody 75 zł + silikon termiczny 9 zł = 161 zł
Niestety koszt wymiany zarówno w firmowym salonie, jak i u pana "Henia" skaluje się w przedziale 120 -150 zł (bez części), więc raczej będę robił ten rozrząd sam -.-. Mam książeczkę Punto - zrób to sam, ale wolałbym usłyszeć jakieś uwagi od doświadczonych forumowiczów. W życiu rozbierałem alternator i rozrusznik w VW Jettcie, więc de facto wiem jak używać kluczy ;p, ale tutaj sprawa wygląda poważniej. Lepiej na kanale? Czy wystarczą 2 lewarki? serdecznie pozdrawiam.
_________________ Moja Kropa
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#392434 Wysłany:
01 Wrz 2010, 11:14; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
Kanał konieczny nie jest, ale może być wygodniej.
Albo jakoś zablokujesz górne i dolne koło, albo poszukaj dokładnie znaków, żeby potem ustawić dobrze rozrząd.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
juma |
#392990 Wysłany:
03 Wrz 2010, 19:52; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 07 Lut 2009, Posty: 151
|
Witam .
Podepnę się do tematu, ponieważ od jakiegoś czasu zauważyłem u siebie to samo . Było przez 2 tyg potem znikło na miesiąc i wczoraj znowu się pojawiło i teraz pytanie : da się z tym jeździć czy lepiej nie?????
_________________ PUNTO 1.2 75KM
A MIAŁO BYĆ TAK PIĘKNIE...
|
|
Góra |
|
 |
Tacowski |
#392991 Wysłany:
03 Wrz 2010, 19:57; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Artur
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdynia Rejestracja: 27 Sty 2008, Posty: 1148 Pomógł: 5
|
No oczywiscie ze lepiej nie. Jak swiszczy to jest oznaka do wymiany. Wiadomo troche sie przekulasz z tym ale nie mozna przesadzic bo rozrzad sie zerwie.
|
|
Góra |
|
 |
juma |
#393001 Wysłany:
03 Wrz 2010, 20:28; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 07 Lut 2009, Posty: 151
|
Tego się obawiałem.
Dzięki kolego będę tam musiał zajrzeć
Jak mawia przysłowie :
Biednemu zawsze wiatr w oczy i ch.. w du.. 
_________________ PUNTO 1.2 75KM
A MIAŁO BYĆ TAK PIĘKNIE...
|
|
Góra |
|
 |
nickoo |
#393009 Wysłany:
03 Wrz 2010, 20:37; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf Rejestracja: 23 Paź 2007, Posty: 7422 Pomógł: 164
|
|
Góra |
|
 |
Tacowski |
#393051 Wysłany:
03 Wrz 2010, 22:31; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Artur
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdynia Rejestracja: 27 Sty 2008, Posty: 1148 Pomógł: 5
|
nickoo napisał(a): lepiej wymienić ale jak się zerwie to też nie panika bo 1,1 i 1,2 60 ma bezkolizyjny.
Zgadza sie. Ale jak Ci sie to przytrafi to nie dosc ze holowanie czeka to wiecej zabawy przy tym...
|
|
Góra |
|
 |
Kukurydza |
#393086 Wysłany:
04 Wrz 2010, 06:35; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Lubliniec / Etten-Leur NL Rejestracja: 28 Lip 2010, Posty: 47
|
Sry, że wtrącę - mi zdarza się czasami takie gwizdanie/wycie z pod maski, jak się troszkę auto zagrzeje, stoi na światłach itd.
Raz jak wysiadałem, zgaszony silnik, wyje... jak walnąłem drzwiami przestał wyć i załączył się wentylator... Wiecie co to może być? 
_________________ Konto zastepcze
|
|
Góra |
|
 |
juma |
#393108 Wysłany:
04 Wrz 2010, 11:29; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 07 Lut 2009, Posty: 151
|
A czy 1.2 8V 75KM też jest bezkolizyjny????
_________________ PUNTO 1.2 75KM
A MIAŁO BYĆ TAK PIĘKNIE...
|
|
Góra |
|
 |
Tacowski |
#393120 Wysłany:
04 Wrz 2010, 13:45; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Artur
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdynia Rejestracja: 27 Sty 2008, Posty: 1148 Pomógł: 5
|
juma napisał(a): A czy 1.2 8V 75KM też jest bezkolizyjny????
Tak. 16V nie jest.
|
|
Góra |
|
 |
juma |
#393366 Wysłany:
05 Wrz 2010, 10:42; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 07 Lut 2009, Posty: 151
|
Dzięki kolego ,uspokoiłeś mnie 
_________________ PUNTO 1.2 75KM
A MIAŁO BYĆ TAK PIĘKNIE...
|
|
Góra |
|
 |
Courage |
#393488 Wysłany:
05 Wrz 2010, 16:52; Temat postu: |
|
 |
Kukurydza |
 |
Imię: Krzysiek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 22 Sty 2008, Posty: 2911 Pomógł: 5
|
|
Góra |
|
 |
Smatryk |
#399857 Wysłany:
28 Wrz 2010, 20:05; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Elbląg Rejestracja: 22 Sie 2010, Posty: 29
|
Jestem po wymianie paska rozrządu i rolki napinacza. W rzeczywistości obyło się bez najmniejszych problemów. Wjechałem spokojnie na kanał, zajęło mi to niecałe 4h. Zaoszczędziłem cenne złotówki
Co mnie martwi ;/ Przed wymianą silnik świszczał i nierównomiernie chodził. Po wymianie świszczenie ustało (rolka napinacza), ale nierównomierne chodzenie pozostało. Martwi mnie to, bo nie wiem co to może być. Chodzi o to że nie ważne czy przy dodawaniu gazu, czy przy staniu na luzie, tak jakby co 2 sekundę na 0,2 sekundy obroty spadały ;/ Kłopotliwe jest to przy przyspieszaniu, bo samochód delikatnie się zamuli, po czym dostanie z powrotem energii ;/ Co to może być ?!
Serdecznie pozdrawiam.
|
|
Góra |
|
 |
Tacowski |
#399892 Wysłany:
28 Wrz 2010, 21:15; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Artur
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdynia Rejestracja: 27 Sty 2008, Posty: 1148 Pomógł: 5
|
Smatryk napisał(a): Co to może być ?!
Najprawdopodobniej świece lub przewody WN
|
|
Góra |
|
 |
Courage |
#400015 Wysłany:
28 Wrz 2010, 23:58; Temat postu: |
|
 |
Kukurydza |
 |
Imię: Krzysiek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 22 Sty 2008, Posty: 2911 Pomógł: 5
|
|
Góra |
|
 |
Smatryk |
#401830 Wysłany:
06 Paź 2010, 10:13; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Elbląg Rejestracja: 22 Sie 2010, Posty: 29
|
Wziąłem się za te świece i przewody, najlepszy jest fakt co odkryłem  . Pierwsza i druga świeca bez problemu zeszła, czwarta była zapieczona, ale koszmarem była trzecia i to właśnie w tym miejscu silnik przerywa. Zaczęło się od tego że kołnierz od przewodu WN nie chciał zejść, dopiero jak wyjątkowo mocno pociągnąłem i wyrwałem przewód (kapturek został na świecy) mogłem ściągnąć swobodnie tą izolację. Widok świecy był nie za miły. Okazało się że końcówka WN stopiła się z początkiem świecy ;/ Jeszcze nie wymieniałem świec, dopiero dzisiaj idę do motoryzacyjnego po nowe WN i dobrać odpowiednie świece. Pytanie do was. Spotkaliście się z czymś takim ? Żeby świeca z kapturkiem WN się ze sobą zespawały ? Wina może być po stronie cewki ?
Druga sprawa, jak połączyć WN ze świecami, bo zauważyłem że były kable połączone w sposób:
1 WN z 1 Świecą
2 WN z 3 świecą
3 WN z 2 świecą
4 WN z 4 świecą
Nie wiem czy przypadkiem jakiś mechanik poprzedniemu właścicielowi nie obrócił 2 z 3 i przez to zespawała się ze świeca ;/
W książce punta nie mogę znaleźć prawidłowej kolejnością łączeń WN ze świecami, jedyne czym się sugeruje to długością poszczególnych kabli WN ;/
Pozdrawiam.
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 23 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|