You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 16 Cze 2025, 16:00

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 42 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #389617 Wysłany: 20 Sie 2010, 22:10; 
 Temat postu: Problem z odpalaniem gdy silnik sie nagrzeje
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 18 Sty 2008,
Posty: 13
Witam.Mam kropka 1.2 16v z sekwencją, ostatnio mam problem z odpalaniem gdy jest nagrzany silnik, otóz gdy zimny silnik to auto pali idealnie natomiast gdy zatrzymam się po kilku kilometrach to auto nie chce odpalić,jednak gdy postoi dłużej np.30 min to odpala i pali się kontrolka check ale po krótkiej jeżdzie kontrolka znika.Przewody i świece zmienione 2 miesiące temu na orginalne,po przekręceniu kluczyka równiez słychac prace pompy....prosze o pomoc....


Góra
 Profil  
 

 
 Post #389618 Wysłany: 20 Sie 2010, 22:12; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;)
Rejestracja: 08 Sie 2007,
Posty: 9203
Pomógł: 40
karo33333 Sprawdzałeś co to za błąd wywala?

_________________
Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #389622 Wysłany: 20 Sie 2010, 22:28; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 18 Sty 2008,
Posty: 13
jeszcze nie byłem na diagnostyce....


Góra
 Profil  
 
 
 Post #389633 Wysłany: 20 Sie 2010, 23:11; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;)
Rejestracja: 08 Sie 2007,
Posty: 9203
Pomógł: 40
karo33333 Może taniej/lepiej samemu zainwestować w kabelek?

_________________
Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #389653 Wysłany: 21 Sie 2010, 05:36; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 18 Sty 2008,
Posty: 13
kupiłem juz Elma i mam program Fiatecuscan w poniedziałek sprawdze czy pokaże błędy.....


Góra
 Profil  
 
 
 Post #389656 Wysłany: 21 Sie 2010, 08:06; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 07 Sie 2008,
Posty: 4521
Pomógł: 42
sprawdz czy dzieje sie tak samo, jak przed zatrzymaniem sie przelaczysz na benzyne

_________________
bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #389964 Wysłany: 22 Sie 2010, 17:36; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 18 Sty 2008,
Posty: 13
Witam ponownie,po podłączeniu Elma i fiatecuscan 2.3.1 program pokazuje brak błędow.Po przewertowaniu forum mam pytanie czy to może być wina czujnika położenia wału korbowego ?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #389968 Wysłany: 22 Sie 2010, 18:04; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 07 Sie 2008,
Posty: 4521
Pomógł: 42
jak jezdzisz tylko na PB to tez jest ten sam problem?

_________________
bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #389984 Wysłany: 22 Sie 2010, 19:06; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 18 Sty 2008,
Posty: 13
jak jezdzisz tylko na PB to tez jest ten sam problem?


jutro sprawdze czy na samym PB jest to samo....


Góra
 Profil  
 
 
 Post #389987 Wysłany: 22 Sie 2010, 19:23; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 07 Sie 2008,
Posty: 4521
Pomógł: 42
jezeli po jezdzie tylko na PB sie poprawi, to znaczy ze gdzies instalacja LPG jest nieszczelna

_________________
bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #390051 Wysłany: 22 Sie 2010, 22:38; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN
Rejestracja: 10 Gru 2009,
Posty: 4596
Pomógł: 56
a cewki sprawdzałeś ?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #390161 Wysłany: 23 Sie 2010, 16:58; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 18 Sty 2008,
Posty: 13
Witam kolegów,na samym PB jest to samo po nagrzaniu nie odpala,ale dziś zdemontowałem czujnik połozenia wału korbowego i cała przednia powierzchnia tego czujnika od strony koła była wytarta,przeczyściłem ją i auto pali teraz idealnie :D ,zamówiłem dziś nowy czujnik 111zł.jutro go wymienie na nowy.pozdrawiam....i dziękuje za pomoc wszystkim....


Góra
 Profil  
 
 
 Post #390181 Wysłany: 23 Sie 2010, 18:05; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 07 Sie 2008,
Posty: 4521
Pomógł: 42
skoro po przeczyszeniu bylo OK, to mogles sie wstrzymac z wymiana,
waznie ze dziala ;)

_________________
bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #390184 Wysłany: 23 Sie 2010, 18:12; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 18 Sty 2008,
Posty: 13
no ale powierzchnie zewnetrzną ma wytartą i może problem się powtórzyc za jakiś czas, wolę nie ryzykować :D


Góra
 Profil  
 
 
 Post #390234 Wysłany: 23 Sie 2010, 20:58; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 09 Wrz 2007,
Posty: 1680
Na moje są 3 możliwości:

1. Masz nieszczelne wtryskiwacze LPG które puszczają po zgaszeniu auta gaz w kolektor i przy rozruchu auto się zalewa gazem i dlatego nie odpala. Łatwo to sprawdzić, zanim zgasisz auto zakręć zawór przy butli aż auto zgaśnie z braku gazu i wtedy spróbuj czy odpali normalnie. Jeśli tak to masz odpowiedź

2. Druga i bardziej prawdopodobna teoria to masz błąd adaptacji sterownika benzynowego wskutek źle wyregulowanej instalacji. Wątpię że auto stroili gaziarze na drodze i stąd skutki. Temat znany i dość powszechny. Tutaj wystarczy mi screen z ustawień sterownika LPG i będzie wiadomo czy jest dobrze czy kicha.

3. Masz umierający czujnik położenia wału - trzeba po prostu podmienić.

sorki nie doczytałem ze temat rozwiązany ale może się przyda dla potomnych ;)

_________________
Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic


Ostatnio edytowany przez 2rotor, 23 Sie 2010, 20:59, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil  
 
 
 Post #390235 Wysłany: 23 Sie 2010, 20:59; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Lis 2009,
Posty: 113
karo33333 mam pytanie, jak wyglądał problem z odpalaniem: czy rozrusznik kręcił ale silnik nie załapywał ? czy zamulał, jakby coś go blokowało ?

Mam podobny problem i nie wiem czy w ciemno zmieniać ten czujnik :P
P.S. ciekawe ile za wymianę czujnika weźmie mechanik, sam pod chmurką nie zrobie :evil:


Góra
 Profil  
 
 
 Post #390316 Wysłany: 24 Sie 2010, 10:08; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 18 Sty 2008,
Posty: 13
Cartman napisał(a):
karo33333 mam pytanie, jak wyglądał problem z odpalaniem: czy rozrusznik kręcił ale silnik nie załapywał ? czy zamulał, jakby coś go blokowało ?


Rozrusznik kręcił elegancko bez żadnych oporów a silnik w ogóle nie załapywał tak jakby miał pusto w baku :D ,ja pod chmurką zmieniam,od dołu jest zamocowany na 1 srubkę klucz 10,kłade sie na kocyk i mam dziada :D pozdrawiam


Góra
 Profil  
 
 
 Post #390338 Wysłany: 24 Sie 2010, 12:18; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Lis 2009,
Posty: 113
no wlasnie... a u mnie czasami kręci, a czasami zamula, jakby nie miał siły przekręcić. Po czym z wielkim trudem odpala. :x


Góra
 Profil  
 
 
 Post #391059 Wysłany: 27 Sie 2010, 09:36; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Genewa
Rejestracja: 04 Maj 2009,
Posty: 208
O to u mnie chyba też już pada. Jak zimny to odpala po jednym na pyk. Jak się nagrzeje trzeba chwilę pokręcić. Ma ktoś jakiegoś linka do tego czujnika?
Coś takiego jak to: http://allegro.pl/czujnik-fazy-rozrzadu ... 00019.html ?

To jest czujnik położenia wałka rozrządu czy czujnik wału korbowego?

_________________
Zła nuta zagrana z wahaniem jest zafałszowaniem.
Zła nuta zagrana z przekonaniem jest interpretacją.
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #391083 Wysłany: 27 Sie 2010, 11:34; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 18 Sty 2008,
Posty: 13
bajek To nie taki, ma byc czujnik położenia wału korbowego


Góra
 Profil  
 
 
 Post #391085 Wysłany: 27 Sie 2010, 11:56; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN
Rejestracja: 10 Gru 2009,
Posty: 4596
Pomógł: 56
http://www.motoneo.pl/t/z1/VEM24-72-0011


Góra
 Profil  
 
 
 Post #391125 Wysłany: 27 Sie 2010, 15:06; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Genewa
Rejestracja: 04 Maj 2009,
Posty: 208
I to czujnik położenia wału korbowego za to odpowiada? Dziwne, w innym aucie (diesel) spotkałem się, że właśnie czujnik położenia wałka rozrządu - może coś mi się pomyliło? Dzięki za info, muszę się mu przyjrzeć, bo daje w kość.

_________________
Zła nuta zagrana z wahaniem jest zafałszowaniem.
Zła nuta zagrana z przekonaniem jest interpretacją.
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #391133 Wysłany: 27 Sie 2010, 16:12; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN
Rejestracja: 10 Gru 2009,
Posty: 4596
Pomógł: 56
czujnik położenia wału podaje kiedy ma być iskra podana to tak pokrótce
wiec w dieslu pewnie jest inaczej tam masz świece żarowe a nie iskrowe


Góra
 Profil  
 
 
 Post #391136 Wysłany: 27 Sie 2010, 16:26; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Lis 2009,
Posty: 113
a ja mam pytanie, jak z technicznego punktu widzenia winny jest czujnik gdy samochód przejedzie jakiś dłuższy dystans (jest nagrzany) ?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #391175 Wysłany: 27 Sie 2010, 18:11; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 18 Sty 2008,
Posty: 13
Gdy silnik zimny lub gdy jadąc autem czujnik chłodzi pęd powietrza wtedy czujnik ma inną temperature a zarazem prawidłową oporność i centralka dostaje prawidłowy sygnał i podaje sygnał do cewki zapłonowej która daje iskrę,natomiast gdy auto staje i nie ma pedu powietrza wtedy uszkodzony czujnik łapie dodatkowa temperaturę od nagrzanego korpusu silnika gdzie jest zamocowany i temperatura jego wzrasta i sie zmienia jego oporność i centralka dostaje zły sygnał i nie podaje go do cewki zapłonowej która daje iskre na swiece.....


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 42 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO