|
Obecny czas: 16 Cze 2025, 15:24
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
karo33333 |
#389617 Wysłany:
20 Sie 2010, 22:10; Temat postu: Problem z odpalaniem gdy silnik sie nagrzeje |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 18 Sty 2008, Posty: 13
|
Witam.Mam kropka 1.2 16v z sekwencją, ostatnio mam problem z odpalaniem gdy jest nagrzany silnik, otóz gdy zimny silnik to auto pali idealnie natomiast gdy zatrzymam się po kilku kilometrach to auto nie chce odpalić,jednak gdy postoi dłużej np.30 min to odpala i pali się kontrolka check ale po krótkiej jeżdzie kontrolka znika.Przewody i świece zmienione 2 miesiące temu na orginalne,po przekręceniu kluczyka równiez słychac prace pompy....prosze o pomoc....
|
|
Góra |
|
 |
|
|
buladag |
#389618 Wysłany:
20 Sie 2010, 22:12; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
|
Góra |
|
 |
karo33333 |
#389622 Wysłany:
20 Sie 2010, 22:28; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 18 Sty 2008, Posty: 13
|
jeszcze nie byłem na diagnostyce....
|
|
Góra |
|
 |
buladag |
#389633 Wysłany:
20 Sie 2010, 23:11; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
|
Góra |
|
 |
karo33333 |
#389653 Wysłany:
21 Sie 2010, 05:36; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 18 Sty 2008, Posty: 13
|
kupiłem juz Elma i mam program Fiatecuscan w poniedziałek sprawdze czy pokaże błędy.....
|
|
Góra |
|
 |
greg505 |
#389656 Wysłany:
21 Sie 2010, 08:06; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
sprawdz czy dzieje sie tak samo, jak przed zatrzymaniem sie przelaczysz na benzyne
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
karo33333 |
#389964 Wysłany:
22 Sie 2010, 17:36; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 18 Sty 2008, Posty: 13
|
Witam ponownie,po podłączeniu Elma i fiatecuscan 2.3.1 program pokazuje brak błędow.Po przewertowaniu forum mam pytanie czy to może być wina czujnika położenia wału korbowego ?
|
|
Góra |
|
 |
greg505 |
#389968 Wysłany:
22 Sie 2010, 18:04; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
jak jezdzisz tylko na PB to tez jest ten sam problem?
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
karo33333 |
#389984 Wysłany:
22 Sie 2010, 19:06; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 18 Sty 2008, Posty: 13
|
jak jezdzisz tylko na PB to tez jest ten sam problem?
jutro sprawdze czy na samym PB jest to samo....
|
|
Góra |
|
 |
greg505 |
#389987 Wysłany:
22 Sie 2010, 19:23; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
jezeli po jezdzie tylko na PB sie poprawi, to znaczy ze gdzies instalacja LPG jest nieszczelna
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
wojtass18 |
#390051 Wysłany:
22 Sie 2010, 22:38; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN Rejestracja: 10 Gru 2009, Posty: 4596 Pomógł: 56
|
|
Góra |
|
 |
karo33333 |
#390161 Wysłany:
23 Sie 2010, 16:58; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 18 Sty 2008, Posty: 13
|
Witam kolegów,na samym PB jest to samo po nagrzaniu nie odpala,ale dziś zdemontowałem czujnik połozenia wału korbowego i cała przednia powierzchnia tego czujnika od strony koła była wytarta,przeczyściłem ją i auto pali teraz idealnie  ,zamówiłem dziś nowy czujnik 111zł.jutro go wymienie na nowy.pozdrawiam....i dziękuje za pomoc wszystkim....
|
|
Góra |
|
 |
greg505 |
#390181 Wysłany:
23 Sie 2010, 18:05; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
skoro po przeczyszeniu bylo OK, to mogles sie wstrzymac z wymiana,
waznie ze dziala 
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
karo33333 |
#390184 Wysłany:
23 Sie 2010, 18:12; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 18 Sty 2008, Posty: 13
|
no ale powierzchnie zewnetrzną ma wytartą i może problem się powtórzyc za jakiś czas, wolę nie ryzykować 
|
|
Góra |
|
 |
2rotor |
#390234 Wysłany:
23 Sie 2010, 20:58; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 09 Wrz 2007, Posty: 1680
|
Na moje są 3 możliwości:
1. Masz nieszczelne wtryskiwacze LPG które puszczają po zgaszeniu auta gaz w kolektor i przy rozruchu auto się zalewa gazem i dlatego nie odpala. Łatwo to sprawdzić, zanim zgasisz auto zakręć zawór przy butli aż auto zgaśnie z braku gazu i wtedy spróbuj czy odpali normalnie. Jeśli tak to masz odpowiedź
2. Druga i bardziej prawdopodobna teoria to masz błąd adaptacji sterownika benzynowego wskutek źle wyregulowanej instalacji. Wątpię że auto stroili gaziarze na drodze i stąd skutki. Temat znany i dość powszechny. Tutaj wystarczy mi screen z ustawień sterownika LPG i będzie wiadomo czy jest dobrze czy kicha.
3. Masz umierający czujnik położenia wału - trzeba po prostu podmienić.
sorki nie doczytałem ze temat rozwiązany ale może się przyda dla potomnych 
_________________ Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic
Ostatnio edytowany przez 2rotor, 23 Sie 2010, 20:59, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
 |
Cartman |
#390235 Wysłany:
23 Sie 2010, 20:59; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 11 Lis 2009, Posty: 113
|
karo33333 mam pytanie, jak wyglądał problem z odpalaniem: czy rozrusznik kręcił ale silnik nie załapywał ? czy zamulał, jakby coś go blokowało ?
Mam podobny problem i nie wiem czy w ciemno zmieniać ten czujnik
P.S. ciekawe ile za wymianę czujnika weźmie mechanik, sam pod chmurką nie zrobie 
|
|
Góra |
|
 |
karo33333 |
#390316 Wysłany:
24 Sie 2010, 10:08; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 18 Sty 2008, Posty: 13
|
Cartman napisał(a): karo33333 mam pytanie, jak wyglądał problem z odpalaniem: czy rozrusznik kręcił ale silnik nie załapywał ? czy zamulał, jakby coś go blokowało ?
Rozrusznik kręcił elegancko bez żadnych oporów a silnik w ogóle nie załapywał tak jakby miał pusto w baku  ,ja pod chmurką zmieniam,od dołu jest zamocowany na 1 srubkę klucz 10,kłade sie na kocyk i mam dziada  pozdrawiam
|
|
Góra |
|
 |
Cartman |
#390338 Wysłany:
24 Sie 2010, 12:18; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 11 Lis 2009, Posty: 113
|
no wlasnie... a u mnie czasami kręci, a czasami zamula, jakby nie miał siły przekręcić. Po czym z wielkim trudem odpala. 
|
|
Góra |
|
 |
bajek |
#391059 Wysłany:
27 Sie 2010, 09:36; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Genewa Rejestracja: 04 Maj 2009, Posty: 208
|
O to u mnie chyba też już pada. Jak zimny to odpala po jednym na pyk. Jak się nagrzeje trzeba chwilę pokręcić. Ma ktoś jakiegoś linka do tego czujnika?
Coś takiego jak to: http://allegro.pl/czujnik-fazy-rozrzadu ... 00019.html ?
To jest czujnik położenia wałka rozrządu czy czujnik wału korbowego?
_________________ Zła nuta zagrana z wahaniem jest zafałszowaniem.
Zła nuta zagrana z przekonaniem jest interpretacją.
|
|
Góra |
|
 |
karo33333 |
#391083 Wysłany:
27 Sie 2010, 11:34; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 18 Sty 2008, Posty: 13
|
bajek To nie taki, ma byc czujnik położenia wału korbowego
|
|
Góra |
|
 |
wojtass18 |
#391085 Wysłany:
27 Sie 2010, 11:56; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN Rejestracja: 10 Gru 2009, Posty: 4596 Pomógł: 56
|
|
Góra |
|
 |
bajek |
#391125 Wysłany:
27 Sie 2010, 15:06; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Genewa Rejestracja: 04 Maj 2009, Posty: 208
|
I to czujnik położenia wału korbowego za to odpowiada? Dziwne, w innym aucie (diesel) spotkałem się, że właśnie czujnik położenia wałka rozrządu - może coś mi się pomyliło? Dzięki za info, muszę się mu przyjrzeć, bo daje w kość.
_________________ Zła nuta zagrana z wahaniem jest zafałszowaniem.
Zła nuta zagrana z przekonaniem jest interpretacją.
|
|
Góra |
|
 |
wojtass18 |
#391133 Wysłany:
27 Sie 2010, 16:12; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN Rejestracja: 10 Gru 2009, Posty: 4596 Pomógł: 56
|
czujnik położenia wału podaje kiedy ma być iskra podana to tak pokrótce
wiec w dieslu pewnie jest inaczej tam masz świece żarowe a nie iskrowe
|
|
Góra |
|
 |
Cartman |
#391136 Wysłany:
27 Sie 2010, 16:26; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 11 Lis 2009, Posty: 113
|
a ja mam pytanie, jak z technicznego punktu widzenia winny jest czujnik gdy samochód przejedzie jakiś dłuższy dystans (jest nagrzany) ?
|
|
Góra |
|
 |
karo33333 |
#391175 Wysłany:
27 Sie 2010, 18:11; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 18 Sty 2008, Posty: 13
|
Gdy silnik zimny lub gdy jadąc autem czujnik chłodzi pęd powietrza wtedy czujnik ma inną temperature a zarazem prawidłową oporność i centralka dostaje prawidłowy sygnał i podaje sygnał do cewki zapłonowej która daje iskrę,natomiast gdy auto staje i nie ma pedu powietrza wtedy uszkodzony czujnik łapie dodatkowa temperaturę od nagrzanego korpusu silnika gdzie jest zamocowany i temperatura jego wzrasta i sie zmienia jego oporność i centralka dostaje zły sygnał i nie podaje go do cewki zapłonowej która daje iskre na swiece.....
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|