|
Obecny czas: 17 Cze 2025, 20:01
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 8 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
mischal |
#394354 Wysłany:
08 Wrz 2010, 17:02; Temat postu: Przegrzanie auta i opłakane skutki - PUNTO 1,2 8V 2001 |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 12 Lis 2009, Posty: 25
|
Cześć,
opowiem wam historie mojego punciaka i poproszę o radę.
Punto II , 1.2 8V
Po przejechaniu 80 km (w bardzo spokojnym stylu) auto zaczyna wydawać dziwny stukot, brak mocy, staje na poboczu, rozrusznik nie kręci, auto nie pali, trochę dymu spod silnika, smród w kabinie. Jadę lawetą do warsztatu.
Wszystkie płyny były, możliwie że oleju minimalnie mniej ale też był na bagnecie.
W warsztacie:
1) opinia: auto zostało bardzo przegrzane
2) planowanie głowicy która się pod wpływem ciepła wykrzywiła
3) płyn do chłodnicy
4) wymiana simeringów wałka rorządu (potopiły się ?)
5) wymiana termostatu
6) na komputerze 12 błędów (1 ważny - czujnika stukowego - później się nie powtórzył)
7) w kabinie wykryli tlenek czy dwutlenek węgla
Diagnoza: Termostat się zaciął - chłodnica nie chłodziła auto się przegrzało. Szkoda tylko że dioda koło prędkościomierza się nie zaświeciła  Wskazówkowego czujnika temperatury brak.
Odjeżdżając autem słyszę stukot. Powiedzieli że to panewka i się nie opłaca wymieniać. W drugim warsztacie okazało się że tłok się przytopił a drugi poluzował i stukał. Koszt nowych 4 tłoków to 1200 zł , wymiany 500-800 zł. Auto warte 7000 zł bo to golas. Nowy silnik kosztuje 1200 zł + wymiana 600.
Pytanka do Was:
1) Czy przegrzanie mogło się zacząć od zacięcia termostatu ? Czy jego zacięcie spowodowało że chłodnica przestała chłodzić ?
2) Czy można gdzieś kupić używane same tłoki + pierścienie. Czy jest sens wymieniać pojedyncze tłoki czy ew. powinny być spasowane wszystkie ze sobą ? Czy mimo że tłoki widoczne tutaj: http://allegro.pl/listing.php/search?st ... nge_view=1 są z innych modeli punta to mogą pasować ? Czy np. w 1,2 8v były te same tłoki co w 1,2 16v.
3) Czy lepiej wymienić cały silnik za 1200 zł czy ewentualnie tylko spód - koszt spodu to 500 zł.
4) Czy tlenek czy też dwutlenek węgla przy wyłączonej dmuchawie, pojawił się w kabinie też przez zacięcie się termostatu ?
Pomóżcie Panowie bo mechanicy różnie mówią i nie wszyscy niestety szczerze.
_________________ aleprzeprowadzki.pl --> gdybyście potrzebowali firm przeprowadzkowej...
|
|
Góra |
|
 |
|
|
greg505 |
#394359 Wysłany:
08 Wrz 2010, 17:19; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
wszystko najprawdopodobniej zaczelo sie od termostatu,
nie miales wskaznika temperatury wiec nie miales jak kontrolowac temperatury, wlasnie z tego powodu zmienilem licznik
bez rozebrania silnika mozemy tylko gdybac 
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
dariuszs860 |
#394363 Wysłany:
08 Wrz 2010, 17:29; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Dariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 09 Lip 2009, Posty: 897 Pomógł: 15
|
Ad1. Tak ,zaciecie sie termostatu spowodowało przegrzanie sie silnika. Termostat zaciął sie w pozycji zamknietej i ciecz chłodzaca chodziła na tzn małym obiegu. A chłodnica przez to niedostawała ciepłej cieczy i niechłodziła bo niby co? Tylko dlaczego lampka awaryjna nie zaświeciła? Ja miałem tak samo i u mnie jak sie zapaliła lampka awaryjna to zgasł
Tak jak kolega greg505 napisał bez rozbierania trudno cos powiedziec.
Ja osobiscie wolałbym kupic używka silnik niz pakowac w tego tyle kasy., ale tak jak napisałem to ja bym tak zrobił a ty jak uważasz 
_________________ Jeżeli Ci pomogłem kliknij "pomógł"
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#394365 Wysłany:
08 Wrz 2010, 17:33; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
mischal napisał(a): 3) Czy lepiej wymienić cały silnik za 1200 zł czy ewentualnie tylko spód - koszt spodu to 500 zł.
lepiej, lepiej  cały endżyn  Można prawie nówki wyrwać do 1,5kzł. 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
mischal |
#394366 Wysłany:
08 Wrz 2010, 17:39; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 12 Lis 2009, Posty: 25
|
Dzięki za odpowiedzi. Auto jest rozebrane na części. Wszystko w środku jest OK oprócz tego że jeden tłok się przytopił, a na drugim jest tak jakby luz na połączeniu "ramienia" i "części głównej tłoka". Ten luz powodował stukot.
Do wymiany ewidentnie są tłoki + pierścienie co powiedzieli mechanicy. Reszta silnika jest ok.
_________________ aleprzeprowadzki.pl --> gdybyście potrzebowali firm przeprowadzkowej...
|
|
Góra |
|
 |
2rotor |
#394392 Wysłany:
08 Wrz 2010, 18:56; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 09 Wrz 2007, Posty: 1680
|
mischal napisał(a): Dzięki za odpowiedzi. Auto jest rozebrane na części. Wszystko w środku jest OK oprócz tego że jeden tłok się przytopił, a na drugim jest tak jakby luz na połączeniu "ramienia" i "części głównej tłoka". Ten luz powodował stukot.
Do wymiany ewidentnie są tłoki + pierścienie co powiedzieli mechanicy. Reszta silnika jest ok.
1. Termostat jak najbardziej mógł się przyczynić do przegrzania silnika gdyż odciął płyn do dużego obiegu czyli chłodnicy.
2. Uwierz mi że nie warto już remontować tego silnika bo to śmietnik, polecam zakup świeżynki słupka za 1200-1500zł, zamontowanie go w aucie oraz montaż dodatkowego wskaźnika temperatury płynu chłodniczego np. Autogauge.
_________________ Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic
|
|
Góra |
|
 |
Brajt |
#394400 Wysłany:
08 Wrz 2010, 19:21; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Mielec Rejestracja: 30 Gru 2008, Posty: 194
|
przyjmij szczere kondolencje. mialem to samo. trasa zakopane - mielec, jakies 20 km przed tarnowem slysze stuki, tak jakby...no nie wiem, kabel byl przeciagniety z prawej strony auta do lewej i powietrze by nim stukalo o dach  zgas, doczolgal sie jakos na pobocze...laweta. okazalo sie ze sie przegrzal, trzeba bylo planowac glowice i te inne rzeczy (info w moim temacie). w sumie wyszlo mnie to jakieś 1200zł. do tego doszla wymiana czujnika temperatury i termostatu (to juz w aso-150zl) i teraz juz wszystko smiga  tylko czasami mi sie wspomaganie wyłączy >.>
_________________ Punto II 5d, 1,2 v16 80 KM
|
|
Góra |
|
 |
mischal |
#394420 Wysłany:
08 Wrz 2010, 19:59; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 12 Lis 2009, Posty: 25
|
ja też jechałem do zakopanego i padł po 80 km. Dokładnie 20 km od zakopanego. Żeby było śmieszniej było to w nowym targu jakiś 1-2 kilometry od salonu fiata.
_________________ aleprzeprowadzki.pl --> gdybyście potrzebowali firm przeprowadzkowej...
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 8 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|