You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 18 Cze 2025, 18:03

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 16 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #396029 Wysłany: 15 Wrz 2010, 17:41; 
 Temat postu: Płyn wypływa przez korek wlewu.
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 13 Paź 2008,
Posty: 25
Witam problem polega na tym, że po uruchomieniu zimnego silnika wszystko jest dobrze gdy płyn pracuje w małym obiegu natomiast jak wynika z moich obserwacji gdy termostat puszcza płyn na chłodnice natychmiast podnosi się poziom płynu aż wylewa się korkiem. Co to może oznaczać?


Góra
 Profil  
 

 
 Post #396035 Wysłany: 15 Wrz 2010, 17:54; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Poznań
Rejestracja: 28 Lut 2009,
Posty: 639
zapowietrzony uklad chlodzenie :) sa dwa odpowietrzniki, jeden na wezu do nagrzewnicy powinienes poluznic i drugi przy chlodnicy :) odpalasz samochod jak zacznie z przy chlodnicy wyciekac plyn to zakrecasz odpowietrznik dolewasz po trochu plynu i czekasz az wyleci gornym odpowietznikiem, jak zacznie leciec to zakrecasz i dolewasz plynu do MAX.

Chyba ze pompa wody to pomin to co napisalem wyżej. Pozdrawiam

[ Dodano: 15 Wrz 2010 16:54 ]
sillnik musi byc rozgrzany ( wlaczony duzo obieg ) jakby co mowie o MK2 bo nie wiem jak jest w mk1

_________________
"Prędkość nie zabija, ale nagłe zatrzymanie z dużej prędkości moze spowodować śmierć" J. Cralson

Moje obecne Punto - topic24359.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #396039 Wysłany: 15 Wrz 2010, 18:06; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf
Rejestracja: 23 Paź 2007,
Posty: 7422
Pomógł: 164
tak samo

_________________
Fiat Punto I 97 60KM 1.2 Pb+LPG 5D Biały jak umyty :>
topic20164.html


Image

było zwykłe "S" a teraz lekko doposażyłem ;D

Czy masz już darmowe Assistance?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #396508 Wysłany: 16 Wrz 2010, 21:03; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 13 Paź 2008,
Posty: 25
Pomocy...nie mogę odpowietrzyć układu a nie robię tego pierwszy raz. Co jest grane...cały czas podnosi się poziom i wylewa ze zbiornika wyrównawczego aż w końcu po kilku próbach zaczęła lecieć para z odpowietrznika a na dodatek wentylator nie załącza się a jest 100% sprawny. Krótki opis---zalałem na maxa potem włączyłem silnik i znów dolałem płynu i gdy płyn zaczął sie nagrzewać to nawet przy odkręcaniu odpowietrznika płyn wylewa się ze zbiornika. Pomocy.....


Góra
 Profil  
 
 
 Post #396540 Wysłany: 16 Wrz 2010, 22:01; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf
Rejestracja: 23 Paź 2007,
Posty: 7422
Pomógł: 164
odkręcasz odpowietrznik na chłodnicy i lejesz plyn jak zacznie się wylewać z odpowietrznika to go zakręcasz potem odkręcasz na wężu od nagrzewnicy i tak samo, potem odpalasz auto i czekasz jak się wiatrak włączy i ma być ok, aha tylko zakręć korek wlewu płynu. A jak wentylator się nie włącza to może czujnik wiatraka padł jest on wkręcony w chłodnicę wypnij z niego kostkę i kawałkiem drutu sprawdz na ostro wtyczkę czy w ogóle wiatrak działa jeśli tak to czujnik do wymiany koszt ok.40 zł.Jeśli to nie pomoże i płyn dalej będzie wywalało to może to być UPG.

_________________
Fiat Punto I 97 60KM 1.2 Pb+LPG 5D Biały jak umyty :>
topic20164.html


Image

było zwykłe "S" a teraz lekko doposażyłem ;D

Czy masz już darmowe Assistance?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #396547 Wysłany: 16 Wrz 2010, 22:05; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
Może masz chłodnice już tak zakamienioną, że część nie wypełnia się płynem i stąd problemy?

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #396632 Wysłany: 17 Wrz 2010, 10:37; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: SO
Rejestracja: 03 Mar 2010,
Posty: 73
Może pomoże, może nie... http://fiatpunto.com.pl/topic24199.html

_________________
Fiat Punto 176BQ55P 1995 http://fiatpunto.com.pl/topic21124.html
Image
FIAT - Fix it again, Tony
---
Mitsubishi Galant EA3W 1999 http://fiatpunto.com.pl/post343728.html#343728
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #396635 Wysłany: 17 Wrz 2010, 10:39; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN
Rejestracja: 10 Gru 2009,
Posty: 4596
Pomógł: 56
jak wyżej UPG


Góra
 Profil  
 
 
 Post #396806 Wysłany: 17 Wrz 2010, 21:31; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 13 Paź 2008,
Posty: 25
Witam ponownie problem nadal istnieje :( Dziś wymieniłem termostat sprawdziłem wiatrak i czujnik przy chłodnicy wszystko jest sprawne. Odpowietrzałem układ i nadal płyn podnosi się w zbiorniku wyrównawczym a przewody małego i dużego obiegu były gorące natomiast przewody i parownik zimne (może tu tkwi problem) dodam że parownik jest wyżej niż zbiornik wyrównawczy. Czy można jakoś odpowietrzyć parownik a może pompa nie ma siły pchnąć płynu wyżej? Z góry dziękuje za pomysły.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #396812 Wysłany: 17 Wrz 2010, 21:38; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf
Rejestracja: 23 Paź 2007,
Posty: 7422
Pomógł: 164
to raczej stawiam na UPG i spaliny w układzie chłodzenia.

_________________
Fiat Punto I 97 60KM 1.2 Pb+LPG 5D Biały jak umyty :>
topic20164.html


Image

było zwykłe "S" a teraz lekko doposażyłem ;D

Czy masz już darmowe Assistance?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #396815 Wysłany: 17 Wrz 2010, 21:43; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Dariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 09 Lip 2009,
Posty: 897
Pomógł: 15
Cytuj:
to raczej stawiam na UPG i spaliny w układzie chłodzenia.


To jest b. prawdopodobne :/ U mnie tak było około 3tyg temu :E

_________________
Jeżeli Ci pomogłem kliknij "pomógł" :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #396819 Wysłany: 17 Wrz 2010, 21:50; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 13 Paź 2008,
Posty: 25
Biorę pod uwagę UPG ale nie mam objawów typu biały dym,bąbelki w zbiorniku czy też złe palenie w jakimś cylindrze...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #396823 Wysłany: 17 Wrz 2010, 21:55; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Dariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 09 Lip 2009,
Posty: 897
Pomógł: 15
http://fiatpunto.com.pl/topic21168-60.html
Kolego poczytaj sobie , nie zawsze standardowe objawy świadczą o UPG :E

_________________
Jeżeli Ci pomogłem kliknij "pomógł" :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #396884 Wysłany: 18 Wrz 2010, 08:57; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 30 Lip 2007,
Posty: 442
Gdyby to była UPG, to płyn by się tracił, no i na korku od wlewu oleju była by biała maź...chyba, że się mylę, ale ja miałem taki objaw ;)

[ Dodano: 18 Wrz 2010 08:57 ]
To może być źle odpowietrzony układ, a z tego co pamiętam jest z tym ogromny problem...odpowietrzałem po kilka razy. Najlepiej odpowietrzyć tak jak chłopaki mówią-rozgrzać i odkręcać te odpowietrzniki na wysokich obrotach. Później przejedź się trochę na wysokich obrotach i znowu się pobaw tymi odpowietrznikami.

_________________
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #396894 Wysłany: 18 Wrz 2010, 10:25; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN
Rejestracja: 10 Gru 2009,
Posty: 4596
Pomógł: 56
marjan1985 napisał(a):
Gdyby to była UPG, to płyn by się tracił, no i na korku od wlewu oleju była by biała maź...chyba

może być że płyn ucieka do oleju lub odwrotnie olej do płynu


Góra
 Profil  
 
 
 Post #396988 Wysłany: 18 Wrz 2010, 17:08; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 13 Paź 2008,
Posty: 25
Witam problemu już nie ma :D przyczyną kłopotów był zapowietrzony parownik wystarczyło od niego odkręcić przewód przy uruchomionym silniku i czekać aż płyn wyleci...Dzięki za wszelkie porady pozdrawiam.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 16 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO