You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 16 Cze 2025, 23:19

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 12 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #396847 Wysłany: 17 Wrz 2010, 23:22; 
 Temat postu: Punto 2 FL 2005 1.2 8v Gaz - obroty, chodzi i gaśnie...
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 14 Wrz 2010,
Posty: 7
Jako że nabyłem autko jak w tytule 13-ego tego miesiąca za dobrze długo być nie mogło. Ale od początku. Jak kupiłem czułem że wypadają delikatnie czasem zapłony, ale mówię sobie luz...świeczki, przewody pewnie i będzie si. Pomijam fakt że gaz po zatankowaniu do pełna skończył się po 140km a butla w kole 32L :shock: Więc gazownika umówiłem a w międzyczasie postanowiłem wymienic świece i przewody. Świeczki DCPR7E-N-12, przewody Santech. Odpalam a tu dyskoteka, silnik jak chce, wszystko faluje i zgasł, kilkukrotna próba, przygazowanie i pomimo trzymania go na 2500 obrotów nagle gaśnie po 5-10s. :evil: no to czyszczenie przepustnicy a co mi tam :D I nadal nic to samo chwile działa, obroty na 1100 i dyskoteka ponownie, wsadziłem stare świece-to samo...zmierzyłem omomierzem oporność starych i najdłuższy miał 50 Kom a nowy dla porównania 4Kom, więc stare na 100% do bani. Nie wiem za co się dalej brać...cewki? nie mam kompa i CHECK sie nie pali, nie wiem jak jest we fiacie, może nie ma sie palić a błąd wskakuje :? Teraz silnik zapala pochodzi 5s i gaśnie, czasem się uda dłużej. Jakieś sugestie?? Ogólnie punciak jeździł a po wymianie kiszka...Kolejność przewodów na 100% ok bo jak wejdzie na obroty to naprawde bardzo ładnie trzyma i nic nie kicha... :(


Góra
 Profil  
 

 
 Post #397382 Wysłany: 19 Wrz 2010, 23:52; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Warszawa - Gocław
Rejestracja: 26 Gru 2007,
Posty: 444
ciężki przypadek...może to świece:
jadak napisał(a):
To co najczęściej zakłuca CANa to niewłaściwe świece. Jedyne i słuszne do MKII to fabryczne Fischery albo NGK BKR5EZ. Inne świece zakłócają CANa


[ Dodano: 19 Wrz 2010 22:50 ]
nie ma co gdybać tylko podjechać gdzieś na komputer. Tak to będziesz kupował mase pierdół i pokoleii wymieniał. Trzeba zainwestować 50 zeta w diagnoze - tak będzie najtaniej i najpewniej.

[ Dodano: 19 Wrz 2010 22:52 ]
a`propos świec, to ze 3 lata temu rozmawiałem z p Krzysztofem z Ko-Car z Tychów i mówił, że nieodpowiednie świece stwarzają różne cyrki, i praktycznie jest to niewykrywalne na żadnej diagnozie, ani examinerze

_________________
MKII 1.2 8v SX 2001r + LPG
Image
"Wolę pchać swoje Punto niż jeździć Volkswagenem"


Góra
 Profil  
 
 
 Post #397420 Wysłany: 20 Wrz 2010, 10:07; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 14 Wrz 2010,
Posty: 7
Kabelek na szybko polutowałem do tego FiatEcuScanner i żadnych błędów nie ma, pewne wątpliwości mam z przepustnica a konkretniej z krokowym. Po zdjęciu filtru powietrza i odpaleniu silnika pierwszym objawem jakby od którego zaczyna się wahanie obrotów i/lub gaśnięcie to jakby zwiększony "syk" powietrza w kanale gdzie jest krokowy, ale z drugiej strony jak go palcem zatkam i chwile potrzymam to silnik bardzo spada na obrotach ale nie gaśnie :? Z drugiej strony jak lekko odchylę przepustnice i zwiększe obroty to może chodzić tak nawet dość długo ale w pewnym momencie i to nie pomaga i pomimo jej trzymania i obrotów około 2500 silnik gaśnie :( Pewnym eksperymentem było podczas pracy silnika wypięcie wtyczki od przepustnicy i o dziwo silnik pracował i odchylając ją zwiększały się obroty :!: więc po co dla silnika ten wtyk i sygnał przepustnicy ??? błąd w kompie też żaden błąd po tym się nie pojawił a z kolei po odpięciu krokowego błąd wskoczył, ale silnik na wolnych chodził :shock: ręce juz mi opadają. Kupiłem nową przepustnice, więc zobaczymy czy to pomoże, nic innego juz do głowy mi nie przychodzi a co do świec to NGK DCPR7E-N-10


Góra
 Profil  
 
 
 Post #397427 Wysłany: 20 Wrz 2010, 10:47; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 29 Sty 2010,
Posty: 3642
Pomógł: 31
A jakiejś nieszczelności na kolektorze ssącym nie ma? Może gdzieś łapie lewe powietrze pod przepustnicą.

_________________
Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX
Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo
Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet
Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #397459 Wysłany: 20 Wrz 2010, 14:46; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 14 Wrz 2010,
Posty: 7
ale odpalam go z kompletnie wyjętym filtrem powietrza tzn całą tą plastikową obudową, przepustnica bierze powietrze z otoczenia i potrafi pracować jakby stabilniej ale w końcu i tak dostaje "kołysania" obrotami i gaśnie. Już myślałem że może jak montowałem nowe przewody do świec to któraś z kostek których jest tam kilka poluzowała się ale jak chodzi ruszam tą cała kupą złączek i nic...nie robi to na nim żadnego wrażenia. A może czujnik położenia wału??? ale czy wtedy nie powinien pojawić się błąd w kompie? :? aaa i jeszcze jedno, kropek przełączał na gaz nawet jak był zimny zaraz po odpaleniu, przygazówka około 2tys i cyk, czy to że gaz pomimo nie nagrzania silnika bez problemu przełączał mogło mieć wpływ na aktualne problemy z obrotami, mogło to mieć jakiś negatywny wpływ na krokowy np? itp ?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #397461 Wysłany: 20 Wrz 2010, 14:56; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 29 Sty 2010,
Posty: 3642
Pomógł: 31
No na gazowni to ja się nie znam, ale może od tego zacznij, podjedź do gazownika jakiego i niech sprawdzi czy tam jest wszystko w porządku i potem dalej szukaj. A te objawy to masz na gazie czy benzynie, czy na jednym i drugim?

_________________
Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX
Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo
Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet
Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #397468 Wysłany: 20 Wrz 2010, 15:24; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 14 Wrz 2010,
Posty: 7
Wszystkie objawy są na benzynie bo gaz się skończył, zaraz po kupnie kropek wychlał cały zbiornik w kole po 140km, więc umówiłem się do gazownika a że w międzyczasie wymieniłem przewody i świece i kropek zdechł to i do gazownika nie dojechałem :E Jak benzynę doprowadzę do porządku to pojadę do gazownika. Bo i co mi zrobi gazownik jak nawet benzyna nie działa prawidłowo. Jutro czyli we wtorek powinna przyjść przepustnica (a tania nie była :cry: , postaram się ją wrzucić i wtedy zobaczę co dalej.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #397504 Wysłany: 20 Wrz 2010, 17:52; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 07 Sie 2008,
Posty: 4521
Pomógł: 42
zle ustawiona instalacja gazowa, ma duzy wplyw na dzialanie silnika na PB
masz tam sekwencje?

_________________
bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #397574 Wysłany: 20 Wrz 2010, 21:51; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 14 Wrz 2010,
Posty: 7
Niestety to nie jest sekwencja :(


Góra
 Profil  
 
 
 Post #397588 Wysłany: 20 Wrz 2010, 22:35; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 07 Sie 2008,
Posty: 4521
Pomógł: 42
jezdz do gazownika i niech sprawdzi czy parownik nie puszcza gazu

_________________
bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #397804 Wysłany: 24 Wrz 2010, 21:33; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 14 Wrz 2010,
Posty: 7
HA HA!! Kropek wstał i ma się dobrze :D wszystkiemu winna była jednak przepustnica, dobrze obstawiłem :E Do wszystkich mających kłopoty z obrotami, antidotum to z pewnością przewody zapłonowe, świeczki a jeśli to nie pomaga tak jak w moim przypadku, czyszczonko przepustnicy, niestety mi tez to nie pomogło więc bez zakupu nowej się nie obędzie. Na koniec klema w dół, później autoadaptacja ustrawień i nie ma bata, MUSI ŚMIGAĆ 8)

[ Dodano: 24 Wrz 2010 21:33 ]
Cholera :cry: nadal to samo :!: zero błędów w kompie, stając z tyłu przy wydechu słychać charakterystyczne wypadanie jakby zapłonów, lekkie takie prychanie, co jakis czas silnik nie chce od razu zapalić, trzeba go kręcić...no i chodzi ogólnie nie stabilnie, sugestie? :?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #448947 Wysłany: 05 Mar 2011, 22:31; 
 Temat postu:
Offline
Forumowicz

Miejscowość: lodz
Rejestracja: 05 Mar 2011,
Posty: 2
witam, pytanko mam - udało się rozwiązać problem ?


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 12 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO