|
Obecny czas: 16 Cze 2025, 20:49
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
STax |
#184431 Wysłany:
29 Paź 2008, 16:06; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
daras napisał(a): Myślę, że przyszłością nie będą hybrydy ani auta elektryczne. Dopóki będzie ropa, będzie jak teraz
Dobrze powiedziane. Chociaż to nie do końca, bo jak ropa jeszcze będzie, ale już w małych ilościach, to ceny pójdą tak w górę, że elektryczość będzie chyba jedynym wyjściem  No ale to jeszcze coś koło 100 lat przed nami 
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
|
|
sadoo |
#184437 Wysłany:
29 Paź 2008, 16:10; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Jelenia G. Rejestracja: 08 Mar 2007, Posty: 3135
|
Samochody napedzane na wodór predzej zaczna wchodzic  a w cale sie nie zdziwie jak kiedys będa jeździc samochody o napędzie jądrowym
|
|
Góra |
|
 |
dzikidaniel |
#184472 Wysłany:
29 Paź 2008, 17:26; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
STax napisał(a): daras napisał(a): Myślę, że przyszłością nie będą hybrydy ani auta elektryczne. Dopóki będzie ropa, będzie jak teraz Dobrze powiedziane. Chociaż to nie do końca, bo jak ropa jeszcze będzie, ale już w małych ilościach, to ceny pójdą tak w górę, że elektryczość będzie chyba jedynym wyjściem  No ale to jeszcze coś koło 100 lat przed nami 
Ropy tak szybko nie zabraknie a te wszystkie obliczenia kiedy się też ropa skończy są g... warte. Wg najnowszych badań to złoża zachowują się gąbka
A co do przyszłości to myślę że wkońcu jednak wrócimy do starych sprawdzonych sposobów jak silniki parowe. Możliwe że będzie to po erze silników elektrycznych i silników wodorowych...
|
|
Góra |
|
 |
sadoo |
#184633 Wysłany:
30 Paź 2008, 02:04; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Jelenia G. Rejestracja: 08 Mar 2007, Posty: 3135
|
A to rozpowszechnienie Diesla to wszystko wina Fiata
mógł w 1985 nie wymyślać doładowanego silnika wysokoprężnego z bezpośrednim wtryskiem  :D
1993 patentuje i wprowadza na rynek technologię common rail,
 :D ach ci włosi 
|
|
Góra |
|
 |
makkak |
#184640 Wysłany:
30 Paź 2008, 08:13; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Chrzanów Rejestracja: 06 Cze 2008, Posty: 230
|
ciekawy zbiór artykółów dla osób które uważają że ropy mamy na 100lat;)
http://www.peakoil.pl/
oczywiście nie można być pewnym, ale z pewnymi faktami trzeba się pogodzić, np to że opłacalność wydobycia jest coraz mniejsza, eksploatuje się złoża które jeszcze kilkanaście/kilkadziesiąt lat temu były zostawione bo nie było to opłacalne, że popyt na rope rośnie coraz szybciej i że ropa nie tworzy się samoczynnie a ewentualne, śladowe wzrosty ilości ropy w odwiercie są wynikiem napływu ropy z sąsiednich złóż...
Poczytajcie, ponoć jesteśmy już w środku tzw Peak Oil... poczytajcie i powiedzcie co o tym myślicie;)
_________________ Punto I 1.2 MPI 1997 + pijany na czołówke = kasacja
Punto II 1.9 JTD 2001
|
|
Góra |
|
 |
daras |
#184642 Wysłany:
30 Paź 2008, 08:33; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: w-m Rejestracja: 21 Gru 2006, Posty: 1970 Pomógł: 1
|
STax napisał(a): jak ropa jeszcze będzie, ale już w małych ilościach, to ceny pójdą tak w górę, że elektryczość będzie chyba jedynym wyjściem
Musiałyby radykalnie spaść koszty wytworzenia energii elektrycznej i technologie produkcji tego typu napędu (oraz późniejszej utylizacji). A na to się nie zanosi.
Jak pisze sadoo - też myślę, że taką realną przyszłością może być wodór.
|
|
Góra |
|
 |
daras |
#398474 Wysłany:
23 Wrz 2010, 22:10; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: w-m Rejestracja: 21 Gru 2006, Posty: 1970 Pomógł: 1
|
2rotor napisał(a): jazda dieslem 1,3 do dla mnie porażka, osiagów 0, przyjemności z jazdy 0, wrażenia sluchowe 0. Koszt serwisowania znacznie większy niż benzyny o większej mocy.
Nieprawda.
|
|
Góra |
|
 |
kropekGP |
#398508 Wysłany:
23 Wrz 2010, 23:47; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Polska Rejestracja: 18 Paź 2008, Posty: 257 Pomógł: 1
|
daras zgadzam się. 2rotor wsiądź w auto o mocy 90KM w benzynie, a nawet mocniejszym (jechałem ostatnio megane 2010 z silnikiem 1.6 ponad 100KM) i czułem się jak w ,maluchu - niby to jedzie ale nie czujesz że to przyspiesza. Masa podobna (ja miałem pasażera), a objechałem to megane bez problemu. A propo wrażeń słuchowych - jechałeś kiedyklowiek autem z PD (pompowtryskami) w szczególności 1.4 ? Dla mnie to jak rechot stada żab, połączony z pracą prasy do tłoczenia blach - poprostu niedowytrzymania nawet na ciepłym silniku - racja 2.0 TDI od prawie 2000 obr/min idzie ostro, ale nie przy tym hałasie. Kultura pracy CR jest nieporównywalna z PD. Porównywalna jest z 2.5 TDI V6 ale to tylko poprzez dobre wyciszenie wnętrza Audi. 2rotor to dlaczego VW przeszedł na CR skoro jest wg. ciebie domniemam głośne? słabe?
_________________ Było: Grande Punto 1.3 16V 90KM MultiJet Powrót po 3 latach: Grande Punto 1.4 8V 77KM Estiva Blue&Me
|
|
Góra |
|
 |
2rotor |
#398538 Wysłany:
24 Wrz 2010, 08:36; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 09 Wrz 2007, Posty: 1680
|
kropekGP napisał(a): daras zgadzam się. 2rotor wsiądź w auto o mocy 90KM w benzynie, a nawet mocniejszym (jechałem ostatnio megane 2010 z silnikiem 1.6 ponad 100KM) i czułem się jak w ,maluchu - niby to jedzie ale nie czujesz że to przyspiesza. Masa podobna (ja miałem pasażera), a objechałem to megane bez problemu. A propo wrażeń słuchowych - jechałeś kiedyklowiek autem z PD (pompowtryskami) w szczególności 1.4 ? Dla mnie to jak rechot stada żab, połączony z pracą prasy do tłoczenia blach - poprostu niedowytrzymania nawet na ciepłym silniku - racja 2.0 TDI od prawie 2000 obr/min idzie ostro, ale nie przy tym hałasie. Kultura pracy CR jest nieporównywalna z PD. Porównywalna jest z 2.5 TDI V6 ale to tylko poprzez dobre wyciszenie wnętrza Audi. 2rotor to dlaczego VW przeszedł na CR skoro jest wg. ciebie domniemam głośne? słabe?
Ja nie twierdzę że benzyna 90-100PS przyspiesza, sam poruszam się 1,6 103HP i wiem jak to jeździ tzn przetacza się z pkt A do pkt B i takie jest jej zadanie. Natomiast diesel o mocy podobnej lub nawet ciut większej i prawie 2x większym momencie wydaje się jakby przyspieszał i wgniatał w fotel a prawda jest taka że osiągi do 100 ma często gorsze i tylko na trasie jest ciut lepszy. Kolega niedawno kupił Focusa 1,8TDCI i podniecony że ciśnie, wgniata w fotel i ogólnie rakieta. Okazało się że do 100km/h ma to samo albo gorzej niż moja Marea która nie ciśnie totalnie 
_________________ Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic
|
|
Góra |
|
 |
lakikwap |
#398549 Wysłany:
24 Wrz 2010, 09:35; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5176 Pomógł: 1
|
2rotor napisał(a): wydaje się jakby przyspieszał i wgniatał w fotel a prawda jest taka że osiągi do 100 ma często gorsze
kurcze wiem że to prawda i zawsze sie zastanawiam jak to możliwe że w benzynie tego tak nie czuć a jednak przyśpieszenie podobne 
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#398551 Wysłany:
24 Wrz 2010, 09:42; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
Bo silnik benzynowy, wolnossący przyspiesza płynnie w prawie całym zakresie obrotów, a w dieslu jest nic->turbo->nic i stąd podobne wyniki a inne odczucia.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
2rotor |
#398579 Wysłany:
24 Wrz 2010, 13:04; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 09 Wrz 2007, Posty: 1680
|
STax napisał(a): Bo silnik benzynowy, wolnossący przyspiesza płynnie w prawie całym zakresie obrotów, a w dieslu jest nic->turbo->nic i stąd podobne wyniki a inne odczucia.
Dokładnie, inny przebieg momentu obrotowego i inny zakres użyteczny obrotów. Ostatnio robilem test Fabia Kombi 1,4 MPI 60HP vs. Golf III 1,9 TDI do 130km/h i nikt nie wygrał ani o centymetr  a ta Fabia to dno totalne jeśli chodzi o przyspieszenie.
Co innego duży diesel taki 2,4 JTD 5 cylindrów, jedzie z każdych obrotów, pracuje niebo lepiej niż 4 cylindry i do tego naprawdę idzie. 1,3 w budzie GP to imho nieporozumienie for senior citizens only.
_________________ Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#398581 Wysłany:
24 Wrz 2010, 13:12; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
2rotor napisał(a): Ostatnio robilem test Fabia Kombi 1,4 MPI 60HP vs. Golf III 1,9 TDI do 130km/h 2rotor napisał(a): a ta Fabia to dno totalne jeśli chodzi o przyspieszenie
wg danych 18,8s, golf tdi w najsłabszej (90km) wersji 12,8s... chyba troszkę przesadziłeś, albo z golfa konie drzwiami i oknami pouciekały
Może to był GIII TD a nie TDI (75km, 15,4s do 100km/h?)
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
fullxda |
#398596 Wysłany:
24 Wrz 2010, 14:42; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: śląsk Rejestracja: 26 Kwi 2010, Posty: 357 Pomógł: 5
|
Cytuj: 1,3 w budzie GP to imho nieporozumienie for senior citizens only.
mylisz sie test elastycznosci grande 1.3 90 dla skrzyni 5 biegowej 60-100 4 wynosi 8,9sek a dla skrzyni 6 8,6 sek.pisze za jednym z ostatnich pism motoryzacyjnych a 5 razy droszy saab 95 o mocy 220 km w benzynie 60-100 4 bieg 7.5 sek czyli w normalnym wyprzedzaniu niewiele mu ustepuje a ma prawie moc 2,5 raza mniejsza ,mam tez lancie y 98r 86 km 1.2 16v i odczucia sa takie ze lancia lepiej zbiera sie tylko na 1 i 2 brak turbodziury ale 3 a wszczególnosci 4,5 bieg niema co szukac z grande a jezdze na zmiane tymi dwoma chcoc lancia ostatnio mnie denerwuje charakterystyka jazdy a wszczególności spalaniem 4,5 do 5.2 do 6.5 -8 a propo wyciszenia lancia jest dosc cicha ale grande i to w klekocie cichsze slychac ze to diesel tylko na 1 i 2 biegu potem szum 
_________________ Kiedy się rodziłem to płakałem a wszyscy się śmiali. Kiedy umrę to ja będę się śmiał a Wy będziecie płakali .. LOS AMIGOS
|
|
Góra |
|
 |
kornat85 |
#398667 Wysłany:
24 Wrz 2010, 19:20; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Andrzej
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 15 Sie 2010, Posty: 103
|
kropekGP napisał(a): 2rotor to dlaczego VW przeszedł na CR skoro jest wg. ciebie domniemam głośne?
VW nie zamienił pompowtrysków na CR z powodu hałasu. Zrobił to dlatego, że pompowtryski nie pozwalają osiągnąć najnowszych norm emisji spalin, a dokładniej nie mogą zrealizować powtrysku w fazie wylotu.
_________________ Fiat GP 1.4 77KM Estiva Blue&Me
|
|
Góra |
|
 |
2rotor |
#398708 Wysłany:
24 Wrz 2010, 21:16; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 09 Wrz 2007, Posty: 1680
|
STax napisał(a): 2rotor napisał(a): Ostatnio robilem test Fabia Kombi 1,4 MPI 60HP vs. Golf III 1,9 TDI do 130km/h 2rotor napisał(a): a ta Fabia to dno totalne jeśli chodzi o przyspieszenie wg danych 18,8s, golf tdi w najsłabszej (90km) wersji 12,8s... chyba troszkę przesadziłeś, albo z golfa konie drzwiami i oknami pouciekały  Może to był GIII TD a nie TDI (75km, 15,4s do 100km/h?) Był Gulf III turboklekot a i tak nie miał siły wysunąć się na centymetr, Fakt że Fabia służbowa więc dobrze dotarta przez 167 000km [ Dodano: 24 Wrz 2010 21:16 ]fullxda napisał(a): Cytuj: 1,3 w budzie GP to imho nieporozumienie for senior citizens only. mylisz sie test elastycznosci grande 1.3 90 dla skrzyni 5 biegowej 60-100 4 wynosi 8,9sek a dla skrzyni 6 8,6 sek.pisze za jednym z ostatnich pism motoryzacyjnych a 5 razy droszy saab 95 o mocy 220 km w benzynie 60-100 4 bieg 7.5 sek czyli w normalnym wyprzedzaniu niewiele mu ustepuje a ma prawie moc 2,5 raza mniejsza ,mam tez lancie y 98r 86 km 1.2 16v i odczucia sa takie ze lancia lepiej zbiera sie tylko na 1 i 2 brak turbodziury ale 3 a wszczególnosci 4,5 bieg niema co szukac z grande a jezdze na zmiane tymi dwoma chcoc lancia ostatnio mnie denerwuje charakterystyka jazdy a wszczególności spalaniem 4,5 do 5.2 do 6.5 -8 a propo wyciszenia lancia jest dosc cicha ale grande i to w klekocie cichsze slychac ze to diesel tylko na 1 i 2 biegu potem szum 
To ty się chyba mylisz, 1 sekunda w przyspieszeniu to jest przepaść. Nie oszukujmy się GP 1,3 Multijet nie jedzie, jeżdżę na codzień Fokusem 1,8 TDCI 2008 rok w firmie i to totalnie nie jedzie a do tego wku.... tym że trzeba zmieniać co chwilę biegi jak opętany. Dlatego chętniej wybieram starszą Fabię 1,4 bo tam co nie wrzucę za bieg to zawsze się wygrzebie i jedzie do przodu. Jednym słowem - małe diesle to porażka.
_________________ Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic
|
|
Góra |
|
 |
greg505 |
#398711 Wysłany:
24 Wrz 2010, 21:20; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
fullxda napisał(a): mylisz sie test elastycznosci grande 1.3 90 dla skrzyni 5 biegowej 60-100 4 wynosi 8,9sek a dla skrzyni 6 8,6 sek.pisze za jednym z ostatnich pism motoryzacyjnych a 5 razy droszy saab 95 o mocy 220 km w benzynie 60-100 4 bieg 7.5 sek czyli w normalnym wyprzedzaniu niewiele mu ustepuje a ma prawie moc 2,5 raza mniejsza ,
uwielbiam takie testy
niech powtorza ten test na wlasciwym biegu dla benzyny, czyli 2-3 bieg
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
2rotor |
#398712 Wysłany:
24 Wrz 2010, 21:22; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 09 Wrz 2007, Posty: 1680
|
greg505 napisał(a): fullxda napisał(a): mylisz sie test elastycznosci grande 1.3 90 dla skrzyni 5 biegowej 60-100 4 wynosi 8,9sek a dla skrzyni 6 8,6 sek.pisze za jednym z ostatnich pism motoryzacyjnych a 5 razy droszy saab 95 o mocy 220 km w benzynie 60-100 4 bieg 7.5 sek czyli w normalnym wyprzedzaniu niewiele mu ustepuje a ma prawie moc 2,5 raza mniejsza , uwielbiam takie testy niech powtorza ten test na wlasciwym biegu dla benzyny, czyli 2-3 bieg
Dokładnie, niech porównają kiedy oba auta startują z obrotów przy których mają max Nm a nie że oba z 4 biegu - bzdura totalna.
_________________ Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic
|
|
Góra |
|
 |
kropekGP |
#398721 Wysłany:
24 Wrz 2010, 21:36; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Polska Rejestracja: 18 Paź 2008, Posty: 257 Pomógł: 1
|
kornat85 PD w 2.0TDI bez problemów spełnia normę Euro5. Dlatego że ciśnienie wtysku wynosi 2200 barów a nie 1600 jak w CR. Jedną z głównych przyczyn zaprzestania produkcji z PD była właśnie głośna praca i niższa kultura pracy silnika. Taniej jest eliminować problemy niż je wyciszać.
_________________ Było: Grande Punto 1.3 16V 90KM MultiJet Powrót po 3 latach: Grande Punto 1.4 8V 77KM Estiva Blue&Me
|
|
Góra |
|
 |
greg505 |
#398722 Wysłany:
24 Wrz 2010, 21:37; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
sam skusilem sie na malolitrazowego klekota i powiem tak...
owszem fajnie wciska w fotel ale nie jedzie,
jak diesel to tylko >150KM w niezbyt duzej budzie
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
kornat85 |
#398737 Wysłany:
24 Wrz 2010, 22:18; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Andrzej
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 15 Sie 2010, Posty: 103
|
Cytuj: PD w 2.0TDI bez problemów spełnia normę Euro5. Dlatego że ciśnienie wtysku wynosi 2200 barów a nie 1600 jak w CR. Jedną z głównych przyczyn zaprzestania produkcji z PD była właśnie głośna praca i niższa kultura pracy silnika. Taniej jest eliminować problemy niż je wyciszać.
Po pierwsze w CR ciśnienie wynosi 2200, a są już testowane systemy które mają 2500 a nawet ostatnio w Scani ciśnienie wynosi 3000.
Po drugie norma Euro5 została spełniona tylko poprzez po za silnikowe metody oczyszczania spalin (katalizatory, filtry cząstek stałych, EGR).
Po trzecie w pompowtryskach jest problem z oczyszczaniem z cząstek stałych filtra cząstek stałych. Do jego oczyszczenia potrzebne jest podniesienie temperatury spalin. Najlepiej to zrobić poprzez powtrysk w suwie dolotu. Pompowtryski tego nie potrafią zrobić. Ponieważ wtrysk paliwa jest w nich podzielony na dwie dawki paliwa: dawkę wstępną i dawkę główną. CR jest systemem wielofazowego wtrysku i dawka paliwa jest podzielona na: dawkę wstępną, dawką główną i właśnie powtrysk.
Właśnie wielofazowy wtrysk jest odpowiedzialny za wyższą kulturę pracy silnika.
Problemem jest też fakt że pompowtryski mogą zwiększać wymiary silnika.
_________________ Fiat GP 1.4 77KM Estiva Blue&Me
|
|
Góra |
|
 |
fullxda |
#398858 Wysłany:
25 Wrz 2010, 15:06; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: śląsk Rejestracja: 26 Kwi 2010, Posty: 357 Pomógł: 5
|
greg505 napisał(a): uwielbiam takie testy hahaha niech powtorza ten test na wlasciwym biegu dla benzyny, czyli 2-3 bieg Cytuj: Dokładnie, niech porównają kiedy oba auta startują z obrotów przy których mają max Nm a nie że oba z 4 biegu - bzdura totalna.
koledzy greg505 i 2rotor auta sie porównuje w zakresie normalnych predkosci jazdy a to na calym swiecie 60-120 a nie jakies redukcje do 2 az lbem szarpie ciekawe potem ila ta super zrywna benzynka ci wytrzyma sprzeglo ,poduszki pod silnikiem chcialbym wam przypomniec ze diesel tez ma 2 i 3 a tu porownanie fabi 1.4 tdi 80km http://www.autoweek.nl/autotest/2013/Sk ... -Greenline z fabią 1.4 85 km w benzynce http://www.autoweek.nl/autotest/1814/Sk ... V-Ambiente a spalanie wyzsze w benzynce ponad 3 litry a wszystko to stwierdzam bo jak pisalem mam lancie y 1.2 16v 86km i grande 1.3 90km i niewiem czy ja jestem na haju jak nimi jezdze i wydaje mi sie ze grande w porownaniu do lanci na wyzszych biegach to rakieta a pic wódke tez nie pije a powiem wam ze lancia niejedno autko zostawla w tyle ale moment 118 nm 4500 a 200 przy powiedzmy 2500 a nie 1800 robia swoje 
|
|
Góra |
|
 |
greg505 |
#398866 Wysłany:
25 Wrz 2010, 15:49; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
z twoich linkow wynika ze PB jest szybsze od ON o 1,6s do steki,
test od 50-80 dla benzyny powinien byc wykonany na 2 biegu, a od 80-120 na 3.
jezeli dalej tego nie rozumiesz to nic nie poradze,
dla osob majacych problemy z dobraniem odpowiednich biegow sa automaty
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
GrimlocK |
#398867 Wysłany:
25 Wrz 2010, 15:58; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 08 Wrz 2008, Posty: 94 Pomógł: 4
|
@ fullxda - Mjet moze i ma te porażające 200Nm ale tylko na wale korbowym (no i w tabelce katalogu w salonie). Moment obrotowy, który jest tym realnym - na kołach będzie podobny do wolnossącego silnika benzynowego o podobnej mocy z wzg na przełożenia skrzyni biegów. A testy typu 80-120 na 5 biegu czy jakimkolwiek innym są głupie. To tak jakby porównać 400konne evo czy impreze z wielką turbiną i dieselka z punto. Moze i na 5 biegu punto przyspieszy lepiej ale tylko dlatego, ze mocniejsze auto bedzie miało turbodziure...
|
|
Góra |
|
 |
fullxda |
#398869 Wysłany:
25 Wrz 2010, 16:31; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: śląsk Rejestracja: 26 Kwi 2010, Posty: 357 Pomógł: 5
|
greg505 napisał(a): z twoich linkow wynika ze PB jest szybsze od ON o 1,6s do steki, test od 50-80 dla benzyny powinien byc wykonany na 2 biegu, a od 80-120 na 3. jezeli dalej tego nie rozumiesz to nic nie poradze, dla osob majacych problemy z dobraniem odpowiednich biegow sa automaty juz widze jak benzynka 1.4 jedzie na dwojce 80 obroty pewnie pod 7000 bo moja lancia na 2 ciagnie do 95 i wtedy jest odciecie przy 7200 a na trojce max jedzie 140 i tez odciecie spalanie pewnie z10-15l osiagi i adekwatne do tego koszty bezsprzecznie lepsze ma disel [ Dodano: 25 Wrz 2010 16:31 ]GrimlocK napisał(a): @ fullxda - Mjet moze i ma te porażające 200Nm ale tylko na wale korbowym (no i w tabelce katalogu w salonie). Moment obrotowy, który jest tym realnym - na kołach będzie podobny do wolnossącego silnika benzynowego o podobnej mocy z wzg na przełożenia skrzyni biegów. A testy typu 80-120 na 5 biegu czy jakimkolwiek innym są głupie. To tak jakby porównać 400konne evo czy impreze z wielką turbiną i dieselka z punto. Moze i na 5 biegu punto przyspieszy lepiej ale tylko dlatego, ze mocniejsze auto bedzie miało turbodziure...
a po co mi 400 konne evo ktore wyprzedzi tira minimalnie szybciej w tym przedziale a spala 15 l jak mi te super (PRZYMULONE GRANDE ) Z MIKROSKOPIJNA turbina i spalajace 5 l ropy wyprzedzi tez bezpiecznie ja porownuje do tych dwoch samochodow co mam i powiem szczerze wyprzedzalem juz nim w takich miejscach ze lancia balbym sie nawet po redukcji na 2 jak pisze o swoich odczuciach i tyle i niebede sie z wami klocil
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|