|
Obecny czas: 18 Cze 2025, 20:08
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 16 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
marcin358077 |
#399333 Wysłany:
27 Wrz 2010, 10:42; Temat postu: gazowa usterka... ?? czy wina silnika... |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: krosno podkarpackie Rejestracja: 07 Sie 2009, Posty: 125
|
|
Góra |
|
 |
|
|
OLO1986_2007 |
#399449 Wysłany:
27 Wrz 2010, 17:56; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Bojszowy Rejestracja: 04 Sty 2010, Posty: 500 Pomógł: 5
|
weź ustaw sobie szczelinę odpowiednią na świecach napewno pomoże!
ja tak miałem, że jak silnik miał poniżej 2tys obr. to szczelał mi gaz i szarpał. Zrobiłem jak powyżej i wszystko oki [ Dodano: 27 Wrz 2010 16:56 ]lub wymień świece na jakieś dobre np. ngk-i lub boshki
_________________ najlepsza reklama kropki
"nie auta tworzą klimat, a ludzie..."
zielony SX
Czy masz już darmowe Assistance?
|
|
Góra |
|
 |
devon58 |
#399650 Wysłany:
27 Wrz 2010, 22:29; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Bydgoszcz Rejestracja: 04 Maj 2008, Posty: 215
|
Skoro dawniej odpalałeś na gazie bez rozgrzewania parownika to mogły się szybko membrany skończyć.
Masz zapewne instalacje 2 generacji czyli podciśnieniową (mieszanka jest zasysana) i żadnych wtrysków tam nie ma, tak jak mówił gazownik ustala się tylko mieszanke na reduktorze i przy pomocy silniczka krokowego na wężu lub ręcznego registra.
Na moje możliwe przyczyny to kończący się reduktor lub i układ zapłonowy,
podjedź jeszcze do innego gazownika może.
_________________ PI - zielony kropas 1.2 60KM 97r. z podtlenkiem LPG. Wersja "Star" - było
Alfa Romeo 156 1.8 TS - jest
|
|
Góra |
|
 |
marcin358077 |
#399732 Wysłany:
28 Wrz 2010, 10:32; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: krosno podkarpackie Rejestracja: 07 Sie 2009, Posty: 125
|
|
Góra |
|
 |
mti91 |
#399778 Wysłany:
28 Wrz 2010, 13:50; Temat postu: |
|
 |
Forumowicz |
Rejestracja: 30 Sie 2010, Posty: 3
|
ja mam takie objawy jak mi się gaz kończy 
|
|
Góra |
|
 |
karolbednarski |
#400438 Wysłany:
30 Wrz 2010, 19:05; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Lodz Rejestracja: 29 Paź 2008, Posty: 489
|
mti91 hahaha, ale powinno byc odwrotnie, na wyzszych obrotach powinno szarpac ze wzgledu na wieksze spalanie i braku cisnienia z butli
marcin358077 reduktor jest od wyrownywania i utrzymywania odpowiednich obrotow silnika pracujacego na gazie, gdyby sie konczyl to silnik by Ci gasl, badz na biegu jalowym obroty by wariowaly itp.... Ja stawialbym na parownik i uszkodzone membrany wskutek jazdy na gazie na nierozgrzanym silniku albo swiece (zalecana wymiana co 10tys km na gazie). Istnieje jeszcze mozliwosc iz padly Ci przewody WN (jezdzac na gazie powinno je sie wymieniac co 12-14tys km chociaz ja zalozylem Boscha i jezdze juz 20tys i malina).
_________________ Fiat Punto 1.2 75KM 1995r - Szerszeń
Czy masz już darmowe Assistance?
|
|
Góra |
|
 |
devon58 |
#400472 Wysłany:
30 Wrz 2010, 20:26; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Bydgoszcz Rejestracja: 04 Maj 2008, Posty: 215
|
karolbednarski napisał(a): marcin358077 reduktor jest od wyrownywania i utrzymywania odpowiednich obrotow silnika pracujacego na gazie, gdyby sie konczyl to silnik by Ci gasl, badz na biegu jalowym obroty by wariowaly itp.... Ja stawialbym na parownik i uszkodzone membrany wskutek jazdy na gazie
Nie rozumiem troszke, przecież to jest jedno i to samo urządzenie tylko w zależności od generacji instalacji spełniają nieco inne zadanie.
w 2 generacji reduktor czy też inaczej zwany parownik służy do odparowania gazu a samo dawkowanie to już zależy od ustawienia napięcia membrany a reszte to już robi sobie podciśnienie i mikser.
W IV generacji bardziej pasuje słowo reduktor, również gaz jest odparowywany ale na wyjściu utrzymywane jest stałe ciśnienie niezależnie od podciśnienia a dawkowanie zajmują się już wtryskiwacze gazowe.
Wiem że nie jest to jakiś profesjonalny opis zasady działania ale wiadomo o co chodzi.
_________________ PI - zielony kropas 1.2 60KM 97r. z podtlenkiem LPG. Wersja "Star" - było
Alfa Romeo 156 1.8 TS - jest
|
|
Góra |
|
 |
karolbednarski |
#400649 Wysłany:
01 Paź 2010, 16:33; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Lodz Rejestracja: 29 Paź 2008, Posty: 489
|
|
Góra |
|
 |
devon58 |
#400679 Wysłany:
01 Paź 2010, 18:16; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Bydgoszcz Rejestracja: 04 Maj 2008, Posty: 215
|
karolbednarski napisał(a): w parowniku gaz jest odparowywany i podawany do silnika, jednak w polowie wezyka miedzy parownikiem a silnikiem jest reduktor ktory dba o odpowiednie obroty.
Miedzy parownikiem a mikserem który założony jest na przepustnicy jest tzw attuator czy też silniczek krokowy lub ręczny register. Jeżeli jest silniczek krokowy to komputer odczytując położenie przepustnicy z czujnika TPS oraz z sygnału sondy otwiera się lub zamyka ustalając wydatek podczas wyższych obrotów, jeżeli jest tam ręczny register to jego położenie ustala się na podwyższonych obrotach silnika.
Silniczek krokowy jest lepszym rozwiązaniem ponieważ pozwala na bardziej precyzyjne ustalenie mieszanki, wprowadzony był głównie ze względów ekologicznych.
_________________ PI - zielony kropas 1.2 60KM 97r. z podtlenkiem LPG. Wersja "Star" - było
Alfa Romeo 156 1.8 TS - jest
|
|
Góra |
|
 |
karolbednarski |
#400711 Wysłany:
01 Paź 2010, 19:56; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Lodz Rejestracja: 29 Paź 2008, Posty: 489
|
Cytuj: Miedzy parownikiem a mikserem który założony jest na przepustnicy jest tzw attuator czy też silniczek krokowy lub ręczny register. Jeżeli jest silniczek krokowy to komputer odczytując położenie przepustnicy z czujnika TPS oraz z sygnału sondy otwiera się lub zamyka ustalając wydatek podczas wyższych obrotów, jeżeli jest tam ręczny register to jego położenie ustala się na podwyższonych obrotach silnika.
Tez wlasnie, jest silniczek krokowy, ale jest rowniez i reduktor... zrobilbym fote ale akurat samochod mam w warsztacie i to jeszcze potrwa 
_________________ Fiat Punto 1.2 75KM 1995r - Szerszeń
Czy masz już darmowe Assistance?
|
|
Góra |
|
 |
piter123321 |
#400974 Wysłany:
02 Paź 2010, 19:33; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Piotrek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: KGR. Rejestracja: 31 Sty 2010, Posty: 2513 Pomógł: 12
|
a może świece? mi przerywał ponizej 2 tys obrotów jak swieca któras padła..  wymienilem na ISKRY. i chyba problem powraca po 2 mies 
_________________ Było: 09.2009-02.2013 Punto I 1995r 1.2 ELX z lpg - post351906.html#351906 Jest: 02.2013 - Peugeot 206 1.4 75 KM
|
|
Góra |
|
 |
devon58 |
#401216 Wysłany:
03 Paź 2010, 21:19; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Bydgoszcz Rejestracja: 04 Maj 2008, Posty: 215
|
Możemy tak gdybać sobie, najczęściej w takich przypadkach to albo zła regulacja albo układ zapłonowy, trzeba to sprawdzić w pierwszej kolejności. Z regulacją to ciężko bo gazownicy to u nas są kiepscy a jeżeli coś nie tak jest to zawsze każą wymieniać świece i przewody 
_________________ PI - zielony kropas 1.2 60KM 97r. z podtlenkiem LPG. Wersja "Star" - było
Alfa Romeo 156 1.8 TS - jest
|
|
Góra |
|
 |
karolbednarski |
#401336 Wysłany:
04 Paź 2010, 14:16; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Lodz Rejestracja: 29 Paź 2008, Posty: 489
|
devon58 napisał(a): Możemy tak gdybać sobie, najczęściej w takich przypadkach to albo zła regulacja albo układ zapłonowy, trzeba to sprawdzić w pierwszej kolejności. Z regulacją to ciężko bo gazownicy to u nas są kiepscy a jeżeli coś nie tak jest to zawsze każą wymieniać świece i przewody 
ewentualnie zrzucaja na konczacy sie parownik 
_________________ Fiat Punto 1.2 75KM 1995r - Szerszeń
Czy masz już darmowe Assistance?
|
|
Góra |
|
 |
ralfi88 |
#403282 Wysłany:
11 Paź 2010, 01:23; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 11 Sie 2009, Posty: 13
|
Widze że ten problem wraca jak bumerang:? Jeśli owa sytuacja występuje tylko podczas pracy na gazie to polecam sprawdzenie cewek zapłonowych. U mnie, jak i u paru znajomych, rezystancja uzwojenia wtornego jednej z cewek byla w granicach 500 ohm, powinno byc minimum 6,6kohm. Po wymianie cewki punciak chodzi lepiej na gazie niz na benzynie. Pozdrawiam, daj znac jakie wyniki ze sledztwa:> A wlaśnie, problem zanika jak jest zimno na dwórku:D
|
|
Góra |
|
 |
greg505 |
#403285 Wysłany:
11 Paź 2010, 07:34; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
karolbednarski napisał(a): Cytuj: Miedzy parownikiem a mikserem który założony jest na przepustnicy jest tzw attuator czy też silniczek krokowy lub ręczny register. Jeżeli jest silniczek krokowy to komputer odczytując położenie przepustnicy z czujnika TPS oraz z sygnału sondy otwiera się lub zamyka ustalając wydatek podczas wyższych obrotów, jeżeli jest tam ręczny register to jego położenie ustala się na podwyższonych obrotach silnika.
Tez wlasnie, jest silniczek krokowy, ale jest rowniez i reduktor... zrobilbym fote ale akurat samochod mam w warsztacie i to jeszcze potrwa 
parownik i reduktor to jest to samo
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
karolbednarski |
#403425 Wysłany:
11 Paź 2010, 16:51; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Lodz Rejestracja: 29 Paź 2008, Posty: 489
|
greg505 napisał(a): karolbednarski napisał(a): Cytuj: Miedzy parownikiem a mikserem który założony jest na przepustnicy jest tzw attuator czy też silniczek krokowy lub ręczny register. Jeżeli jest silniczek krokowy to komputer odczytując położenie przepustnicy z czujnika TPS oraz z sygnału sondy otwiera się lub zamyka ustalając wydatek podczas wyższych obrotów, jeżeli jest tam ręczny register to jego położenie ustala się na podwyższonych obrotach silnika.
Tez wlasnie, jest silniczek krokowy, ale jest rowniez i reduktor... zrobilbym fote ale akurat samochod mam w warsztacie i to jeszcze potrwa  parownik i reduktor to jest to samo
zapomnialem sprostowac.... oczywiscie chodzilo mi o elektrozawor.... skapnalem sie dopiero jak znalazlem w sieci schemat. Mam nadzieje ze nie wprowadzilem nikogo w blad
_________________ Fiat Punto 1.2 75KM 1995r - Szerszeń
Czy masz już darmowe Assistance?
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 16 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|