You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 18 Cze 2025, 19:43

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 16 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #399333 Wysłany: 27 Wrz 2010, 10:42; 
 Temat postu: gazowa usterka... ?? czy wina silnika...
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: krosno podkarpackie
Rejestracja: 07 Sie 2009,
Posty: 125
witam mam takie pytanko gdy jadę na benzynie autko hula ja potłuczone... ale gdy włączę gaz i zacznie na nim jechać to przy małych obrotach(czyli 1000-2000 ) szarpie mi samochodem jak by nie chciała gazu ciągnąć... wtedy przełączę na niższy bieg i tak od 2500tys juz tak czasem szarpnie ale raz na 2 km... :( co się mogło stać ? odrazu powiem że odpalałem dawniej auto odrazu na gazie a teraz go grzeje... i byłem go ustawić a gość powiedział mi że mieszankę podaje dobrą i silnik sam wciąga sobie gaz a nie wtryskuje jak benzynę i tak powinno być... ale coś mi się nie chce wierzyć...:)

_________________
jesteś w krośnie...
chcesz mnie zobaczyć...
szukaj PUNTO 55kM "S" 1996 3 drzwiowa czarna + chrom naklejki na światłach z tyłu...:D ;D;D:D ( przeważnie pirat ze mnie) :D:D:D

MDK Desing Crafts -Szukaj na Facebook

http://mdkdesingcrafts.blogspot.com/ Blog o mnie...


Góra
 Profil  
 

 
 Post #399449 Wysłany: 27 Wrz 2010, 17:56; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Bojszowy
Rejestracja: 04 Sty 2010,
Posty: 500
Pomógł: 5
weź ustaw sobie szczelinę odpowiednią na świecach napewno pomoże!
ja tak miałem, że jak silnik miał poniżej 2tys obr. to szczelał mi gaz i szarpał. Zrobiłem jak powyżej i wszystko oki :)

[ Dodano: 27 Wrz 2010 16:56 ]
lub wymień świece na jakieś dobre np. ngk-i lub boshki

_________________
najlepsza reklama kropki
"nie auta tworzą klimat, a ludzie..."
zielony SX
Czy masz już darmowe Assistance?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #399650 Wysłany: 27 Wrz 2010, 22:29; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Bydgoszcz
Rejestracja: 04 Maj 2008,
Posty: 215
Skoro dawniej odpalałeś na gazie bez rozgrzewania parownika to mogły się szybko membrany skończyć.
Masz zapewne instalacje 2 generacji czyli podciśnieniową (mieszanka jest zasysana) i żadnych wtrysków tam nie ma, tak jak mówił gazownik ustala się tylko mieszanke na reduktorze i przy pomocy silniczka krokowego na wężu lub ręcznego registra.

Na moje możliwe przyczyny to kończący się reduktor lub i układ zapłonowy,
podjedź jeszcze do innego gazownika może.

_________________
PI - zielony kropas 1.2 60KM 97r. z podtlenkiem LPG. Wersja "Star" - było

Alfa Romeo 156 1.8 TS - jest


Góra
 Profil  
 
 
 Post #399732 Wysłany: 28 Wrz 2010, 10:32; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: krosno podkarpackie
Rejestracja: 07 Sie 2009,
Posty: 125
tylko że ja gaz zakładałem nowy w tym roku w maju... więc kończący sie reduktor chyba nie...

_________________
jesteś w krośnie...
chcesz mnie zobaczyć...
szukaj PUNTO 55kM "S" 1996 3 drzwiowa czarna + chrom naklejki na światłach z tyłu...:D ;D;D:D ( przeważnie pirat ze mnie) :D:D:D

MDK Desing Crafts -Szukaj na Facebook

http://mdkdesingcrafts.blogspot.com/ Blog o mnie...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #399778 Wysłany: 28 Wrz 2010, 13:50; 
 Temat postu:
Offline
Forumowicz

Rejestracja: 30 Sie 2010,
Posty: 3
ja mam takie objawy jak mi się gaz kończy xD


Góra
 Profil  
 
 
 Post #400438 Wysłany: 30 Wrz 2010, 19:05; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Lodz
Rejestracja: 29 Paź 2008,
Posty: 489
mti91 hahaha, ale powinno byc odwrotnie, na wyzszych obrotach powinno szarpac ze wzgledu na wieksze spalanie i braku cisnienia z butli :)

marcin358077 reduktor jest od wyrownywania i utrzymywania odpowiednich obrotow silnika pracujacego na gazie, gdyby sie konczyl to silnik by Ci gasl, badz na biegu jalowym obroty by wariowaly itp.... Ja stawialbym na parownik i uszkodzone membrany wskutek jazdy na gazie na nierozgrzanym silniku albo swiece (zalecana wymiana co 10tys km na gazie). Istnieje jeszcze mozliwosc iz padly Ci przewody WN (jezdzac na gazie powinno je sie wymieniac co 12-14tys km chociaz ja zalozylem Boscha i jezdze juz 20tys i malina).

_________________
Fiat Punto 1.2 75KM 1995r - Szerszeń

Czy masz już darmowe Assistance?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #400472 Wysłany: 30 Wrz 2010, 20:26; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Bydgoszcz
Rejestracja: 04 Maj 2008,
Posty: 215
karolbednarski napisał(a):
marcin358077 reduktor jest od wyrownywania i utrzymywania odpowiednich obrotow silnika pracujacego na gazie, gdyby sie konczyl to silnik by Ci gasl, badz na biegu jalowym obroty by wariowaly itp.... Ja stawialbym na parownik i uszkodzone membrany wskutek jazdy na gazie


Nie rozumiem troszke, przecież to jest jedno i to samo urządzenie tylko w zależności od generacji instalacji spełniają nieco inne zadanie.
w 2 generacji reduktor czy też inaczej zwany parownik służy do odparowania gazu a samo dawkowanie to już zależy od ustawienia napięcia membrany a reszte to już robi sobie podciśnienie i mikser.

W IV generacji bardziej pasuje słowo reduktor, również gaz jest odparowywany ale na wyjściu utrzymywane jest stałe ciśnienie niezależnie od podciśnienia a dawkowanie zajmują się już wtryskiwacze gazowe.

Wiem że nie jest to jakiś profesjonalny opis zasady działania ale wiadomo o co chodzi.

_________________
PI - zielony kropas 1.2 60KM 97r. z podtlenkiem LPG. Wersja "Star" - było

Alfa Romeo 156 1.8 TS - jest


Góra
 Profil  
 
 
 Post #400649 Wysłany: 01 Paź 2010, 16:33; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Lodz
Rejestracja: 29 Paź 2008,
Posty: 489
devon58 pisalem na zasadzie dzialania mojej instalacji... i to jest wlasnie chyba II gen, w parowniku gaz jest odparowywany i podawany do silnika, jednak w polowie wezyka miedzy parownikiem a silnikiem jest reduktor ktory dba o odpowiednie obroty.

_________________
Fiat Punto 1.2 75KM 1995r - Szerszeń

Czy masz już darmowe Assistance?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #400679 Wysłany: 01 Paź 2010, 18:16; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Bydgoszcz
Rejestracja: 04 Maj 2008,
Posty: 215
karolbednarski napisał(a):
w parowniku gaz jest odparowywany i podawany do silnika, jednak w polowie wezyka miedzy parownikiem a silnikiem jest reduktor ktory dba o odpowiednie obroty.


Miedzy parownikiem a mikserem który założony jest na przepustnicy jest tzw attuator czy też silniczek krokowy lub ręczny register. Jeżeli jest silniczek krokowy to komputer odczytując położenie przepustnicy z czujnika TPS oraz z sygnału sondy otwiera się lub zamyka ustalając wydatek podczas wyższych obrotów, jeżeli jest tam ręczny register to jego położenie ustala się na podwyższonych obrotach silnika.
Silniczek krokowy jest lepszym rozwiązaniem ponieważ pozwala na bardziej precyzyjne ustalenie mieszanki, wprowadzony był głównie ze względów ekologicznych.

_________________
PI - zielony kropas 1.2 60KM 97r. z podtlenkiem LPG. Wersja "Star" - było

Alfa Romeo 156 1.8 TS - jest


Góra
 Profil  
 
 
 Post #400711 Wysłany: 01 Paź 2010, 19:56; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Lodz
Rejestracja: 29 Paź 2008,
Posty: 489
Cytuj:
Miedzy parownikiem a mikserem który założony jest na przepustnicy jest tzw attuator czy też silniczek krokowy lub ręczny register. Jeżeli jest silniczek krokowy to komputer odczytując położenie przepustnicy z czujnika TPS oraz z sygnału sondy otwiera się lub zamyka ustalając wydatek podczas wyższych obrotów, jeżeli jest tam ręczny register to jego położenie ustala się na podwyższonych obrotach silnika.


Tez wlasnie, jest silniczek krokowy, ale jest rowniez i reduktor... zrobilbym fote ale akurat samochod mam w warsztacie i to jeszcze potrwa :)

_________________
Fiat Punto 1.2 75KM 1995r - Szerszeń

Czy masz już darmowe Assistance?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #400974 Wysłany: 02 Paź 2010, 19:33; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Piotrek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: KGR.
Rejestracja: 31 Sty 2010,
Posty: 2513
Pomógł: 12
a może świece? mi przerywał ponizej 2 tys obrotów jak swieca któras padła..;) wymienilem na ISKRY. i chyba problem powraca po 2 mies :E

_________________
Było:
09.2009-02.2013 Punto I 1995r 1.2 ELX z lpg - post351906.html#351906
Jest:
02.2013 - Peugeot 206 1.4 75 KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #401216 Wysłany: 03 Paź 2010, 21:19; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Bydgoszcz
Rejestracja: 04 Maj 2008,
Posty: 215
Możemy tak gdybać sobie, najczęściej w takich przypadkach to albo zła regulacja albo układ zapłonowy, trzeba to sprawdzić w pierwszej kolejności. Z regulacją to ciężko bo gazownicy to u nas są kiepscy a jeżeli coś nie tak jest to zawsze każą wymieniać świece i przewody :E

_________________
PI - zielony kropas 1.2 60KM 97r. z podtlenkiem LPG. Wersja "Star" - było

Alfa Romeo 156 1.8 TS - jest


Góra
 Profil  
 
 
 Post #401336 Wysłany: 04 Paź 2010, 14:16; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Lodz
Rejestracja: 29 Paź 2008,
Posty: 489
devon58 napisał(a):
Możemy tak gdybać sobie, najczęściej w takich przypadkach to albo zła regulacja albo układ zapłonowy, trzeba to sprawdzić w pierwszej kolejności. Z regulacją to ciężko bo gazownicy to u nas są kiepscy a jeżeli coś nie tak jest to zawsze każą wymieniać świece i przewody :E


ewentualnie zrzucaja na konczacy sie parownik :D

_________________
Fiat Punto 1.2 75KM 1995r - Szerszeń

Czy masz już darmowe Assistance?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #403282 Wysłany: 11 Paź 2010, 01:23; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 11 Sie 2009,
Posty: 13
Widze że ten problem wraca jak bumerang:? Jeśli owa sytuacja występuje tylko podczas pracy na gazie to polecam sprawdzenie cewek zapłonowych. U mnie, jak i u paru znajomych, rezystancja uzwojenia wtornego jednej z cewek byla w granicach 500 ohm, powinno byc minimum 6,6kohm. Po wymianie cewki punciak chodzi lepiej na gazie niz na benzynie. Pozdrawiam, daj znac jakie wyniki ze sledztwa:> A wlaśnie, problem zanika jak jest zimno na dwórku:D


Góra
 Profil  
 
 
 Post #403285 Wysłany: 11 Paź 2010, 07:34; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 07 Sie 2008,
Posty: 4521
Pomógł: 42
karolbednarski napisał(a):
Cytuj:
Miedzy parownikiem a mikserem który założony jest na przepustnicy jest tzw attuator czy też silniczek krokowy lub ręczny register. Jeżeli jest silniczek krokowy to komputer odczytując położenie przepustnicy z czujnika TPS oraz z sygnału sondy otwiera się lub zamyka ustalając wydatek podczas wyższych obrotów, jeżeli jest tam ręczny register to jego położenie ustala się na podwyższonych obrotach silnika.


Tez wlasnie, jest silniczek krokowy, ale jest rowniez i reduktor... zrobilbym fote ale akurat samochod mam w warsztacie i to jeszcze potrwa :)

parownik i reduktor to jest to samo

_________________
bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #403425 Wysłany: 11 Paź 2010, 16:51; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Lodz
Rejestracja: 29 Paź 2008,
Posty: 489
greg505 napisał(a):
karolbednarski napisał(a):
Cytuj:
Miedzy parownikiem a mikserem który założony jest na przepustnicy jest tzw attuator czy też silniczek krokowy lub ręczny register. Jeżeli jest silniczek krokowy to komputer odczytując położenie przepustnicy z czujnika TPS oraz z sygnału sondy otwiera się lub zamyka ustalając wydatek podczas wyższych obrotów, jeżeli jest tam ręczny register to jego położenie ustala się na podwyższonych obrotach silnika.


Tez wlasnie, jest silniczek krokowy, ale jest rowniez i reduktor... zrobilbym fote ale akurat samochod mam w warsztacie i to jeszcze potrwa :)

parownik i reduktor to jest to samo


zapomnialem sprostowac.... oczywiscie chodzilo mi o elektrozawor.... skapnalem sie dopiero jak znalazlem w sieci schemat. Mam nadzieje ze nie wprowadzilem nikogo w blad

_________________
Fiat Punto 1.2 75KM 1995r - Szerszeń

Czy masz już darmowe Assistance?


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 16 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO