|
Obecny czas: 14 Cze 2025, 22:06
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 10 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Moskit |
#39711 Wysłany:
18 Sie 2007, 11:53; Temat postu: Piszczy na zimnym silniku |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 05 Lut 2007, Posty: 106
|
Witam. Dzieje sie to od dluzszego czasu. Na zimnym silniku jesli dojde do okolo 2000 obrotow zaczyna piszczec. Mija to po paru minutach jazdy i juz normlanie jedzie. Napoczatku poprostu przez te kilka minut nie wychodzilem ponad te obroty i bylo ok. Pozniej probowalem wejsc na wyzsze i okazuje sie ze okolo 2500 3000 przestaje piszczec i jedzie normlanie. jak oborty opadaja to piszczy w tym miejscu. Nie zwracalem na to uwagi i nawet sie do tego przyzwyczailem. Bylem w warstacie sprawdzic inna rzecz i mechanik sie mnie pyta czemu tak alternator piszczy. Auto stalo troche na placu zanim wjechalem wiec silnik juz byl zimny. Mowie, ze zawsze piszczy na zimnym pozniej przestaje i on juz nic nie powiedzial. Moje pytanie: czy to faktycznie moze byc alternator, i czy trzeba cos z tym zrobic i jakie moga byc konsekwencje zostawienia tego tak jak jest , bo juz sie przyzwyczailem i jakos nie spieszy mi sie do naprawy. Pozdrawiam
_________________
|
|
Góra |
|
 |
|
|
dzikidaniel |
#39728 Wysłany:
18 Sie 2007, 13:35; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
Jak dla mnie poszły Ci łożyska w altku  Szczerze to można jeszcze jeździć ale jak padną łożyska to będzie problem  Mogą się rozlecieć i zamiast łożysk wymienisz cały altek. IMHO wymień jak najszybciej 
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#39729 Wysłany:
18 Sie 2007, 14:06; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
spróbuj najpierw dociągnąć pasek i zobacz czy to przypadkiem nie za luźny pasek 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
kecaJ |
#39732 Wysłany:
18 Sie 2007, 14:42; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Włocławek Rejestracja: 07 Sie 2007, Posty: 30
|
Najszybciej , najtaniej i najrozsądniej byłoby wymienić pasek: nie mam zacięcia hazardzisty , ale postawiłbym dużą kasę właśnie na ten pasek - to raczej standartowa upierdliwość w większości samochodów...
_________________ Jest dobrze,ale nie beznadziejnie!!!
|
|
Góra |
|
 |
Moskit |
#39746 Wysłany:
18 Sie 2007, 16:18; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 05 Lut 2007, Posty: 106
|
Tez mi sie wydawalo ze to moze byc wina paska ale nie zwaracalem uwagi bo tak jak mowie mija to po kilku minutach i juz jest spokoj. Dopiero podejrzenie o alternator mnie zaniepokoilo. Dzieki za rady
_________________
|
|
Góra |
|
 |
kecaJ |
#39747 Wysłany:
18 Sie 2007, 16:32; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Włocławek Rejestracja: 07 Sie 2007, Posty: 30
|
Po kilku minutach mija , bo dochodzi rozszerzalność cieplna , pasek lekko puchnie , lepiej przylega i pracuje bez poślizgów.
Ale nie ma się co łudzić - czas na wymianę!
_________________ Jest dobrze,ale nie beznadziejnie!!!
|
|
Góra |
|
 |
ćwiekowka |
#39749 Wysłany:
18 Sie 2007, 16:53; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 17 Sie 2007, Posty: 29
|
zdejmi pasek klinowy i uruchom silnik i daj na te obroty na krórych ci piszczał, jak niebedzie to ozanacza ze pasek, jak bedzie to pompa wody koczt 100+płyn 40+ robocizna 60
[ Dodano: 18 Sie 2007 16:53 ] a wymieniałeś może niedawno rozrząd,
ale na bank bedzie pompa wody
|
|
Góra |
|
 |
Moskit |
#39752 Wysłany:
18 Sie 2007, 17:05; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 05 Lut 2007, Posty: 106
|
nie rozrzad nie byl ostanio robiony, spróbuje sciagnac ten pasek i sprawdze czy to on, dzieki
_________________
|
|
Góra |
|
 |
abdul |
#40104 Wysłany:
20 Sie 2007, 09:46; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Przeworsk Rejestracja: 11 Cze 2007, Posty: 136
|
miałem to samo zjawisko u siebie winą był altek
_________________ świece bosch, cewka bosch, a maszyna nie idiosz
|
|
Góra |
|
 |
Moskit |
#40215 Wysłany:
20 Sie 2007, 16:47; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 05 Lut 2007, Posty: 106
|
nie mialem czasu na patrzenie na to, tylko otworzylem maske wlaczylem silnik i przygazowalem troche, nie piszczalo, nie piszczy do tej pory ani razu. To znak ze juz cos pada calkiem czy samo sie naprawilo heh. A tak powaznie bede obserwowal dalej. Jak moge sprwadzic ten alternator bez wymieniania go odrazu?
...
Dzisiaj sie problem powtorzyl. Musze jednak znalesc czas i sprawdzic to. mam nadzieje ze jak koledzy piszecie to pasek a nie alternator. Jak rozwiaze problem to napisze co ylo przyczyna.
_________________
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 10 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|