|
Obecny czas: 18 Cze 2025, 17:22
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
piter123321 |
#401370 Wysłany:
04 Paź 2010, 17:16; Temat postu: nietypowe problemy - pomóżcie.:( |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Piotrek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: KGR. Rejestracja: 31 Sty 2010, Posty: 2513 Pomógł: 12
|
Witam, przeszukałem forum i nic nie znalazłem na temat tego problemu.
otóż juz od dłuuuzszego czasu punciak mi gasł poprostu podczas jazdy na lpg ja trzymam gaz a on gaśnie..- przygasa. byłem u mechanika i obstawiał sterownik zapłonu - tak pokazywal komputer. wiec wymieniłem. dalej to samo. wymieniłem kable WN i świece. podczas wymiany świec na jednej był olej( nie wiem czy ma to jakies znaczenie) i było spoko jakieś 2 mies az do teraz
problem zaczyna sie od nowa. dalej gaśnie na lpg. na PB chodzi super równiutko. sprawdzałem świece - nie są zaolejone. niektorzy mowia ze to UPG ale nie kopci. na świecach nie ma oleju na korku nalotu tez nie, jedyne co mnie martwi to bąbelki na bagnecie olejowym..  kopcić tez nie kopci.
juz nie wiem co jest z tym lpg w tym samochodzie.. macie jakies sugestie? moze cewki?
_________________ Było: 09.2009-02.2013 Punto I 1995r 1.2 ELX z lpg - post351906.html#351906 Jest: 02.2013 - Peugeot 206 1.4 75 KM
|
|
Góra |
|
 |
|
|
karolbednarski |
#401372 Wysłany:
04 Paź 2010, 17:21; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Lodz Rejestracja: 29 Paź 2008, Posty: 489
|
|
Góra |
|
 |
piter123321 |
#401374 Wysłany:
04 Paź 2010, 17:25; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Piotrek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: KGR. Rejestracja: 31 Sty 2010, Posty: 2513 Pomógł: 12
|
poprostu jade i w ktoryms momencie gasnie. to jest I gen. gaz w aucie juz 6 rok jest. i wogole nie ma niskich obrotów - tzn telepie silnikiem i wskazówka opiera sie o ogranicznik ponizej 1000.
_________________ Było: 09.2009-02.2013 Punto I 1995r 1.2 ELX z lpg - post351906.html#351906 Jest: 02.2013 - Peugeot 206 1.4 75 KM
|
|
Góra |
|
 |
karolbednarski |
#401389 Wysłany:
04 Paź 2010, 18:56; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Lodz Rejestracja: 29 Paź 2008, Posty: 489
|
no to dostaje za malo mieszanki do silnika... wydaje mi sie ze to oznaka zuzycia parownika,
powinienes miec na froncie od parownika srobke regulujaca wielkosc podawanej mieszanki do silnika, sprobuj ja przekrecic zgodnie z ruchem wskazowek zegara i na biegu jalowym powinienes w ten sposob wyregulowac obroty
sprawi to ze do silnika bedzie szla odpowiednia ilosc ale zlej mieszanki, co moze negatywnie wplynac na silnik, a juz napewno na spalanie.
jesli krecenie ta srobka nic nie da, to albo pada parownik albo elektrozawor (mialem przypadek ze wcale gaz nie dostawal sie do silnika)
ale mechanikiem nie jestem 
_________________ Fiat Punto 1.2 75KM 1995r - Szerszeń
Czy masz już darmowe Assistance?
|
|
Góra |
|
 |
piter123321 |
#401390 Wysłany:
04 Paź 2010, 19:00; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Piotrek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: KGR. Rejestracja: 31 Sty 2010, Posty: 2513 Pomógł: 12
|
czyli to nie problem świec? ani cewek? a moze najlepiej podjechac do gazownika? i spytac?
_________________ Było: 09.2009-02.2013 Punto I 1995r 1.2 ELX z lpg - post351906.html#351906 Jest: 02.2013 - Peugeot 206 1.4 75 KM
|
|
Góra |
|
 |
karolbednarski |
#401392 Wysłany:
04 Paź 2010, 19:05; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Lodz Rejestracja: 29 Paź 2008, Posty: 489
|
|
Góra |
|
 |
piter123321 |
#401467 Wysłany:
04 Paź 2010, 20:53; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Piotrek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: KGR. Rejestracja: 31 Sty 2010, Posty: 2513 Pomógł: 12
|
aha;) no to sprobuje ciekawe co z tego wyjedzie..
i dodam ze czasem zdarzyło sie tak ze podczas jazdy poprostu przygasł- a pozniej ozył..bez zapalania. to tez tym spowodowane?
_________________ Było: 09.2009-02.2013 Punto I 1995r 1.2 ELX z lpg - post351906.html#351906 Jest: 02.2013 - Peugeot 206 1.4 75 KM
|
|
Góra |
|
 |
karolbednarski |
#401729 Wysłany:
05 Paź 2010, 21:20; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Lodz Rejestracja: 29 Paź 2008, Posty: 489
|
|
Góra |
|
 |
piter123321 |
#401956 Wysłany:
06 Paź 2010, 20:40; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Piotrek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: KGR. Rejestracja: 31 Sty 2010, Posty: 2513 Pomógł: 12
|
no własnie nie puszczam nigdy sprzęgła.. nie pale go tak. nie mam pojecia co to:|
_________________ Było: 09.2009-02.2013 Punto I 1995r 1.2 ELX z lpg - post351906.html#351906 Jest: 02.2013 - Peugeot 206 1.4 75 KM
|
|
Góra |
|
 |
punto 1.6 |
#401960 Wysłany:
06 Paź 2010, 20:48; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marek
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Przemyśl Rejestracja: 20 Lip 2010, Posty: 1775 Pomógł: 40
|
tania jazda LPG ma + i takie właśnie ------------------------------
_________________ PUNTO ELX 1.6 16vT = 320HP & 360NM
|
|
Góra |
|
 |
piter123321 |
#402134 Wysłany:
07 Paź 2010, 17:39; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Piotrek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: KGR. Rejestracja: 31 Sty 2010, Posty: 2513 Pomógł: 12
|
ale czyli to tylko wina lpg? czy np cewek albo świec? to samoczynne gaśniecie? nie wiem własnie czy go nie odgazowac..
_________________ Było: 09.2009-02.2013 Punto I 1995r 1.2 ELX z lpg - post351906.html#351906 Jest: 02.2013 - Peugeot 206 1.4 75 KM
|
|
Góra |
|
 |
mati.91 |
#402162 Wysłany:
07 Paź 2010, 19:24; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 24 Paź 2008, Posty: 1252
|
raczej tak jak wyżej napisane ma nieodpowiednią mieszankę chociaż ja bym obstawiał, że dostaje za dużo gazu skoro wolnych obrotów nie ma a na wyższych chodzi normalnie. Najlepiej podregulować i zobaczyć co będzie. Żeby nie regulować w ciemno to podłączało się multimetr w złącze sondy lambda dokładnie nie wiem, które to, ale znajduje się pod tą czarną osłonką przy obudowie filtra powietrza. Z tego co wiem, to ustawia się na wolnych obrotach i na ok 3k rpm na mierniku powinny być odpowiednie wartości napięcia. W necie znalazłem coś takiego:
Lambda uboga to 0,1-0,2V bogata 0,7-0,9
Jednak nie wiem czy w przypadku punciaka też takie coś ma być. Najlepiej poszukaj w sieci coś o tym. A tak na marginesie to nie masz problemów z jazdą na gazie szczególnie w zimie z powodu węża doprowadzającego płyn do reduktora, który znajduje się nad obudową filtra? Z tego co wiem, węże najlepiej upchać jak najniżej, w tedy jest lepszy obieg płynu.
_________________ Moje Punto MK1 -> http://fiatpunto.com.pl/topic17426.html
________________________________________
Lepka Szczerbol -> http://fiatpunto.com.pl/topic25394.html
|
|
Góra |
|
 |
piter123321 |
#402165 Wysłany:
07 Paź 2010, 19:27; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Piotrek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: KGR. Rejestracja: 31 Sty 2010, Posty: 2513 Pomógł: 12
|
tak szczerze to niwiem jeszcze bo to stało mi sie gdzies w maju tzn te problemy
po wymianie swiec było ok. az do teraz znów gaśnie. tak poprostu.
na paliwie nigdy mi sie to nie zdarzyło. spróbuje na weekendzie sie pobawić z tym. a moze byc tak ze sonda jest walnięta?
_________________ Było: 09.2009-02.2013 Punto I 1995r 1.2 ELX z lpg - post351906.html#351906 Jest: 02.2013 - Peugeot 206 1.4 75 KM
|
|
Góra |
|
 |
Stefano |
#402170 Wysłany:
07 Paź 2010, 19:32; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Stefan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ED
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Mielec Rejestracja: 05 Paź 2010, Posty: 227 Pomógł: 8
|
witam
a nikt nie obstawiał ze może to byc filtr od gazu??
|
|
Góra |
|
 |
dan1983 |
#402180 Wysłany:
07 Paź 2010, 19:51; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 17 Wrz 2010, Posty: 6
|
1.) Spróbuj jeszcze sprawdzić czy parownik jest ciepły po zagrzaniu silnika. Miałem kiedyś za mało płynu chłodzącego (lub zapowietrzony układ) nie grzał parownika i gasł mi po przełączeniu na gaz.
2.) Jeżeli parownik jest ciepły to może być zapchany prócz pokrętła z boku (do regulacji) masz jeszcze od czoła parownika pokrętło.
Zagrzej parownik--> wyłącz silnik-->odkręć pokrętło od czoła-->zobacz czy nie wypłynie syf z parownika (może pomóc ale gwarancji nie daję)t.
3.) Ostatnią rzeczą (najmniej prawdopodobną) może być zbyt duża przerwa na świecy.
Ale to tylko podpowiedzi pewności nie mam.
|
|
Góra |
|
 |
mati.91 |
#402190 Wysłany:
07 Paź 2010, 20:07; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 24 Paź 2008, Posty: 1252
|
|
Góra |
|
 |
karolbednarski |
#402316 Wysłany:
08 Paź 2010, 11:03; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Lodz Rejestracja: 29 Paź 2008, Posty: 489
|
masz racje Stefano, przy przytkanym filtrze tez moga byc takie objawy  ale chyba wszystkim wydalo sie to zbyt proste hehe
niedawno wymienialem swoj filtr po jakis 25tys km i wysypalem z niego "smieci" tak samo jak z butow piasek po wyjsciu z piaskownicy, masakra byla  a powinno sie to robic co 10tys......
_________________ Fiat Punto 1.2 75KM 1995r - Szerszeń
Czy masz już darmowe Assistance?
|
|
Góra |
|
 |
Stefano |
#402380 Wysłany:
08 Paź 2010, 16:07; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Stefan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ED
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Mielec Rejestracja: 05 Paź 2010, Posty: 227 Pomógł: 8
|
a widzisz a moze po prostu to ten filtr
moze wystarczy tylko ten filtr wymienic i po sprawie 
|
|
Góra |
|
 |
piter123321 |
#402429 Wysłany:
08 Paź 2010, 19:39; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Piotrek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: KGR. Rejestracja: 31 Sty 2010, Posty: 2513 Pomógł: 12
|
Panowie dzisiaj chyba znalazłem problem. otwieram maskę przed momentem a tu taniec prądu... ale tylko na LPG na PB jest ok. tylko niewiem co. chyba kable bo iskre widac zaraz przy cewkach jak sie wtyka kable to chyba kable? i wogole dosłownie kazdy iskrzy.. a co lepsze one były WYMIENIANE początkiem sierpnia. zenada. a stare NGk wymieniłem profilaktycznie, wiec moze spróbuje załozyc stare..
_________________ Było: 09.2009-02.2013 Punto I 1995r 1.2 ELX z lpg - post351906.html#351906 Jest: 02.2013 - Peugeot 206 1.4 75 KM
|
|
Góra |
|
 |
mati.91 |
#402498 Wysłany:
08 Paź 2010, 20:57; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 24 Paź 2008, Posty: 1252
|
To ja byłem lepszy bo wymieniłem kable na NGK i po niecałym miesiącu zaczęła się dyskoteka. Nie jakoś bardzo, ale różnicę w pracy silnika czuć było od razu. Szukając rozwiązania zakupiłem dwie rolki taśmy izolacyjnej i wyokręcałem nią kable po całej długości i jeżdżę tak do dziś bez żadnych problemów. Grubość przewodu WN wynosi teraz 10mm, a nie jak oryginalne 6mm 
_________________ Moje Punto MK1 -> http://fiatpunto.com.pl/topic17426.html
________________________________________
Lepka Szczerbol -> http://fiatpunto.com.pl/topic25394.html
|
|
Góra |
|
 |
piter123321 |
#402507 Wysłany:
08 Paź 2010, 21:15; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Piotrek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: KGR. Rejestracja: 31 Sty 2010, Posty: 2513 Pomógł: 12
|
tylko jak okręcic izolacją ten dekielek ktory sie wtyka w cewke? wiesz o co mi chodzi? bo tam tez przepuszcza.. na kazdym kablu. i pod filtrem powietrza tez.. robi przebicie bo widac;| jesli byłaby to cewka to widac by było w jej okolicy dyskoteke?
_________________ Było: 09.2009-02.2013 Punto I 1995r 1.2 ELX z lpg - post351906.html#351906 Jest: 02.2013 - Peugeot 206 1.4 75 KM
|
|
Góra |
|
 |
mati.91 |
#402525 Wysłany:
08 Paź 2010, 22:35; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 24 Paź 2008, Posty: 1252
|
|
Góra |
|
 |
piter123321 |
#402767 Wysłany:
09 Paź 2010, 21:54; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Piotrek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: KGR. Rejestracja: 31 Sty 2010, Posty: 2513 Pomógł: 12
|
o o o tak o to jaK SĄ wcisniete to delikatnie widac iskre. i załozyłem dzisiaj stare kable i to samo.. mozliwe zeby obie pary były takie same?
a jakie są objawy przebicia na cewkach?
juz teraz masz plusa:)
_________________ Było: 09.2009-02.2013 Punto I 1995r 1.2 ELX z lpg - post351906.html#351906 Jest: 02.2013 - Peugeot 206 1.4 75 KM
|
|
Góra |
|
 |
nickoo |
#402772 Wysłany:
09 Paź 2010, 21:58; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf Rejestracja: 23 Paź 2007, Posty: 7422 Pomógł: 164
|
|
Góra |
|
 |
piter123321 |
#402781 Wysłany:
09 Paź 2010, 22:04; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Piotrek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: KGR. Rejestracja: 31 Sty 2010, Posty: 2513 Pomógł: 12
|
a mi skacze po kablach i własnie na zagięciu kabli ( tam jak sie zakłada na cewki) i silnik nierowno pracuje na lpg. jak bardziej zaiskrzy to zgaśnie i czasem gasnie podczas jazdy. na Paliwie wogole nic. iskra nawet mniej skacze a jakie kable najlepiej kupic?
_________________ Było: 09.2009-02.2013 Punto I 1995r 1.2 ELX z lpg - post351906.html#351906 Jest: 02.2013 - Peugeot 206 1.4 75 KM
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|