|
Obecny czas: 16 Cze 2025, 21:21
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 21 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Revan |
#402996 Wysłany:
10 Paź 2010, 16:44; Temat postu: Radio i zasilanie. |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Rejestracja: 19 Lut 2010, Posty: 85
|
Mam pytanie do innych użytkowników tego modelu w związku z radiem, mój kropek to wersja 1.2 8V z 2000 roku, kupiłem do niego parę miesięcy temu radio (niestety no-name) i zaczęły się problemy z odpalaniem.
Tzn założyłem radio (a raczej pojechałem do miejsca gdzie zakładają), zdjąłem panel radia, zostawiłem auto na noc z włączonym alarmem, a rano zaczęła przygasać deska rozdzielcza przy odpalaniu samochodu. Po kilku dniach doszło do tego, że rano próbuje odpalić, a tu wszystko zgasło, rozrusznik kręci, a samochód nie startuje. Pojechałem sprawdzić akumulator, okazało się, że jest rąbnięty, kupiłem nowy, po 2 tygodniach to samo się działo.
Wymontowałem radio, włożyłem tam plastikową kieszeń, w którą można włożyć np portfel, nie zostawiam na noc włączonego alarmu (garaż zamykany) i nie ma żadnego problemu (w dzień normalnie alarm załączam jak jestem poza domem i nic się nie dzieje) od kilku miesięcy.
Teraz pytanie: Czy jest jakaś opcja (co muszę sprawdzić/wymienić itp) żebym jednak miał radio w aucie i mógł na nim polegać, że się uruchomi rano? Od razu mówię, że nie jeżdżę dużo, 5-7 km w jedną stronę na uczelnie i powrót, ew jakiś wyjazd do sklepu/urzędu.
Sorry, za rozpisanie się, ale nie wiem co robić 
|
|
Góra |
|
 |
|
|
greg505 |
#403006 Wysłany:
10 Paź 2010, 17:11; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
podepnij zasilanie radia pod stacyjke,
minusem tego jest to, ze dopiero po wlaczeniu zaplonu radio bedzie gralo.
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
Revan |
#403010 Wysłany:
10 Paź 2010, 17:30; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Rejestracja: 19 Lut 2010, Posty: 85
|
I wtedy radio w ogóle nie pobiera zasilania? Bo jak poprosiłem o standardowe podpięcie, to mrugała taka czerwona diodka na radiu pod zdejmowalnym panelem.
Od razu zapytam, jaki model radia warto kupić? Coś firmowego, niezawodnego i taniego, ważne, żeby czytał pliki mp3.
Np takie coś będzie dobre?
http://allegro.pl/pioneer-deh-2200ub-22 ... 10278.html
|
|
Góra |
|
 |
masterracuch |
#403024 Wysłany:
10 Paź 2010, 18:55; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Piotr
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: HSD
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Dębica Rejestracja: 15 Kwi 2010, Posty: 227 Pomógł: 5
|
Revan Chodzi oto, że do zasilania RO idą dwa przewody +12V oraz jeden przewód masowy. Oba przewody napięciowe +12V masz podłączone razem i w efekcie możesz RO włączyć bez przekręcania stacyjki lecz RO rozładowuje Ci akumulator bo cały czas pobiera prąd nawet jak radio jest wyłączone. Dlatego tak jak pisze greg505 musisz podłączyć jeden z przewodów zasilających do stacyjki, ale będzie załączało się dopiero po przekręceniu kluczyka . Złoty środek na rozwiązanie problemu: mały przełącznik, którym możesz wybierać czy radio załącza się po zapłonie czy bez zapłonu.(sam tak u siebie zakładałem) Jeżeli czujesz się na siłach by poprawiać "Panów Serwisantów" to tu masz co i jak: ( pin 4 kostki prądowej pod stacyjkę )
P.S Zmiana radia na lepsze przy tak podłączonej instalacji jak masz teraz nic nie da . Dalej będzie akumulator "zjadany" przez radio. Jakieś pytania? pytaj śmiało 
|
|
Góra |
|
 |
Revan |
#403025 Wysłany:
10 Paź 2010, 19:03; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Rejestracja: 19 Lut 2010, Posty: 85
|
To, że będzie grało tylko przy zapalonym silniku, to dla mnie nie minus, a plus, właśnie tak chciałem od początku mieć
Pytanie mam, to radio co posiadam w tej chwili leży sobie w garażu. W kropku, po zdjęciu tego plastiku mam kostkę i dwa kable co wyglądają jak mini-jack, cała moja wiedza, to wciśnięcie wtyczek do gniazdek  Gdzie kupić, ewentualnie czy już go mam, ten przełącznik, co jeśli chciałbym kostkę wymienić na przykład, bo te kabel wystają troszeczkę i jeśli chciałbym coś zmieniać, to wydaje się jakby całą deskę rozdzielczą trzeba było zdemontować 
|
|
Góra |
|
 |
masterracuch |
#403040 Wysłany:
10 Paź 2010, 19:33; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Piotr
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: HSD
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Dębica Rejestracja: 15 Kwi 2010, Posty: 227 Pomógł: 5
|
Musisz się zaopatrzyć w najzwyklejszy przełącznik 3-pozycyjny( do kupienia w każdym elektronicznym - groszowe sprawy ) coś jak z tego linku
http://allegro.pl/przelacznik-maly-3-pi ... 17233.html . Pod skrajny lewy pin podpinasz zasilanie po zapłonie, na środkowy pin kabelek do pinu 4 w kostce ISO jak na rysunku który wkleiłem w poście wyżej, prawy pin przełącznika do + 12V np do pinu 7 w kostce ISO gdzie takowe jest cały czas. Jeżeli kostki ISO wystają to myślę , że przy odrobinie sprytu obejdzie się bez przedłużania kabli. 
|
|
Góra |
|
 |
Revan |
#403073 Wysłany:
10 Paź 2010, 20:24; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Rejestracja: 19 Lut 2010, Posty: 85
|
Ok, zamówię sobie coś takiego, jeszcze jedno pytanie jak wymienić kostkę? Czy ona też jest jakoś podłączana z dwóch stron, czy te kable to na stałe są? Bo nie wiem jak je do końca wyciągnąć bez ściągania połowy deski rozdzielczej, a są one stare od wyprodukowania auta, pewnie, bo wyglądają na sparciałe.
Edit: Wrzucam zdjęcie, tak to wygląda po zdjęciu zaślepki.
Czy to trzeba ruszać czy po prostu podłączać
|
|
Góra |
|
 |
masterracuch |
#403128 Wysłany:
10 Paź 2010, 21:30; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Piotr
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: HSD
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Dębica Rejestracja: 15 Kwi 2010, Posty: 227 Pomógł: 5
|
Drożej Cię przesyłka wyjdzie niż ten cały interes jest wart  , lepiej idź do sklepu i kup normalnie . W każdym elektronicznym mają. Jak chcesz sobie takie coś zamontować to po prostu przetnij kabelek który idzie do pinu 4 w kostce prądowej dolutuj sobie przełącznik i po sprawie . Jeżeli chcesz koniecznie wymieniać kostki ISO to metodą kabelek po kabelku- ucinasz przy starej kostce i dolutowujesz do kabelka nowej kostki ISO i wtedy masz dłuższe kable o kilkanaście centymetrów ale z zdjęcia wynika, że spokojnie możesz działać i bez tego. W moim MK1 poprzedni właściciel tak podłączył kable, że jak się wyprostowało przewody to dostawało do dźwigni ręcznego 
|
|
Góra |
|
 |
Revan |
#403147 Wysłany:
10 Paź 2010, 21:50; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Rejestracja: 19 Lut 2010, Posty: 85
|
Gdybym jeszcze wiedział gdzie u mnie w miejsce elektryczny jest to chętnie  , na lutowaniu to się nie znam, więc chyba odpuszczę wymianę kabli, pytanie tylko, czy jak dostanę ten przełącznik, to wystarczy zawinąć na pinie kabelek i zadziała, czy jeszcze jakieś cuda trzeba robić?
Bo z tego co widzę "na żywo" to jest ta kostka do włączania do radia z tyłu i jack, nie wiem gdzie by ten przełącznik wcisnąć, bo z tyłu kable izolowane są i właśnie musiałbym lutować.
|
|
Góra |
|
 |
masterracuch |
#403481 Wysłany:
11 Paź 2010, 19:36; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Piotr
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: HSD
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Dębica Rejestracja: 15 Kwi 2010, Posty: 227 Pomógł: 5
|
Po prostu przetnij kabelek od pinu 4 w kostce i dalej albo podłącz bezpośrednio pod stacyjkę albo zastosuj patent z przełącznikiem,,jak wolisz... a sam przełącznik tak sobie ułóż, żebyś miał możliwość jego używania( to już Twoja kwestia gdzie wygodniej)...szkoda, że nie masz możliwości zalutowania kabelka , jeżeli będziesz coś robił bez niej to używaj zamiast taśmy ochronnej koszulkę termokurczliwą . Ten "mini jack" jak to nazwałeś to wtyczka anteny samochodowej . Na ostatnie pytanie... podłączać  . Pozdrawiam
|
|
Góra |
|
 |
Revan |
#403501 Wysłany:
11 Paź 2010, 20:00; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Rejestracja: 19 Lut 2010, Posty: 85
|
Ok, wszystko kapuje, ale jak mam podłączyć ten kabelek od 4 pinu do stacyjki, zielony jestem dlatego tak pytam
Patrzę na ten schemat co wkleiłeś i ok, wciskam obydwa do radia + antena i jest jak było, jakbym uciął ten od 4, to jak go pociągnąć do stacyjki, jakiś kabel muszę kupić? I gdzie dokładnie to podłączyć.
|
|
Góra |
|
 |
masterracuch |
#403581 Wysłany:
11 Paź 2010, 21:44; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Piotr
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: HSD
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Dębica Rejestracja: 15 Kwi 2010, Posty: 227 Pomógł: 5
|
najzwyklejszy przewód jednożyłowy jest Ci potrzebny o długości nie wiem ok 1 - 2 metry np taki jak do przedłużacza tylko że z niego wystarczy jedna żyła nie dwie  ( podałem z dużym zapasem , groszowe sprawy ). Jeden koniec łączysz do pinu 4 ISO (a wystający przecięty kabel w wiązce izolujesz taśmą/ koszulką termokurczliwą), drugi koniec pod stacyjkę , a dokładnie to czeka Cię odkręcenie plastikowej osłony pod kierownicą i do kostki gdzie idą kable od stacyjki musisz przyłączyć drugi koniec owego kabelka ... dokładnie pod które miejsce w wtyczce zapytasz zapewne.. to nie powiem dokładnie bo nie wiem ( ja mam MK I więc nie chcę wprowadzać w błąd),, trzeba sprawdzić na którym przewodzie pojawia się +12V w "pierwszej" pozycji po przekręceniu stacyjki (miernikiem albo np żarówką tudzież ostatecznie dotykając tym kabelkiem od pinu 4 poszczególne piny wtyczki stacyjki i tam wpiąć gdzie radio/żarówka się załączy i zgaśnie po wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki ) Tyle filozofii. Mam nadzieję ,że mnie zrozumiałeś.
|
|
Góra |
|
 |
Revan |
#403588 Wysłany:
11 Paź 2010, 22:01; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Rejestracja: 19 Lut 2010, Posty: 85
|
Tak, teraz rozumiem, dzięki za pomoc 
|
|
Góra |
|
 |
saper15 |
#417933 Wysłany:
01 Gru 2010, 20:55; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Samochód: Punto 2012
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Ruda Śląska Rejestracja: 23 Gru 2008, Posty: 21
|
Ja również mam ten sam problem dziś przemierzyłem instalacje i okazało się ze radio pobiera mi ok 0.60mA po wyjęciu bezpiecznika pobór spadł do 0.01-0.02 mA jeśli dobrze rozumiem to do tego bezpiecznika F39 podpięte jest jeszcze oświetlenie w samochodzie i w bagażniku którego nie mam (są tylko kabelki - wtyczka). Jutro będę szukał czy to radio czy moze instalacja oświetleniowa ale po postach stawiał bym na radio.
I teraz moje zapytania :
- jeśli dobrze rozumiem to po podłączeniu się do stacyjki a następnie pod pin4(przewód odcięty zabezpieczyć) w kostce czy muszę odpiąć pin7 którym dochodzi +12V do radia
- albo jeśli zdecyduje się zamontować wyłącznik to znaczy ze muszę przeciąć przewód zasilający +12V i w ten ze przewód wpiąć go i wyprowadzić na zewnątrz
Zaznaczę zam radio fiatowskie to jest BLAUPUNKT z CD czy po tym jak zrobię cala to magie z kabelkami radio będzie mi się za każdym razem resetować czy zostaną ustawienia ??? po wyjęciu akusia tego nie było ale warto się spytać 
|
|
Góra |
|
 |
masterracuch |
#418010 Wysłany:
01 Gru 2010, 22:51; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Piotr
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: HSD
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Dębica Rejestracja: 15 Kwi 2010, Posty: 227 Pomógł: 5
|
saper15 napisał(a): okazało się ze radio pobiera mi ok 0.60mA po wyjęciu bezpiecznika pobór spadł do 0.01-0.02 mA Jeżeli faktycznie pobiera Ci 0.6 mA podkreślam "mili Ampera" to można to potraktować za znikomy pobór prądu i nic nie musisz poprawiać.  saper15 napisał(a): jak zrobię cala to magie z kabelkami radio będzie mi się za każdym razem resetować czy zostaną ustawienia ???
Cala sprawa opisywana wyżej tyczy się montażu RO który nie jest seryjnie montowany w samochodzie. Ale jeżeli dobrze podepniesz kable, to radio nie traci pamięci. Stąd pin nr 7 musi być cały czas do +12V podpięty żeby było podtrzymanie pamięci.
Po odłączeniu akuw zależności od danego modelu jedno radio straci pamięć drugie nie straci (bo ma nieulotną pamięć typu EEPROM/ FLASH)
Ostatnio edytowany przez masterracuch, 01 Gru 2010, 22:58, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
 |
koller |
#418013 Wysłany:
01 Gru 2010, 22:55; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 07 Paź 2009, Posty: 280 Pomógł: 6
|
Revan
Polecam kolego kupienie oryginalnego radia marki alpine lub kenwood masz moja gwarancje u mnie od ponad roku nic sie nie dzieje a mam "troszke" rozbudowany sprzet audio
_________________ Mitsubishi Galant 2.5 V6 Junkers (163HP)
|
|
Góra |
|
 |
saper15 |
#418224 Wysłany:
02 Gru 2010, 18:14; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Samochód: Punto 2012
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Ruda Śląska Rejestracja: 23 Gru 2008, Posty: 21
|
Ok sprawdziłem jeszcze raz pobór prądu w czasie postoju nowym ( tanim ) miernikiem - bez podłączonego radia to jest wyciągnięty bezpiecznik pobiera gdy miernik przełączony jest na 10A i jest to 0,26A a z włożonym bezpiecznikiem F39 ( radio + oświetlenie ) 1,36 A to już chyba przesada.
Zakupiłem już kabelek ok 3m na zapas  i prawdopodobnie będę go podłączał po stacyjkę ewentualnie wmontuje przycisk w miejsce przednich świateł przeciwmgielnych lecz pierwsza opcja chyba bardziej do mnie przemawia.
|
|
Góra |
|
 |
Pacin1985 |
#443228 Wysłany:
20 Lut 2011, 23:59; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Mysłowice Rejestracja: 16 Wrz 2007, Posty: 102
|
witam
Mam pytanko . Dziś kupiłem sobie radio ,głośniki i chciał bym je założyć .
Co mi jest potrzebne by wyjąć stare radio ?? Po poprzedniej właścicielce mam Kenwooda KRC-277 . Czy potrzebne mi będą kluczyki do tego radia (których nie posiadam)?? Jak je wyjąć bez kluczyków by nic nie uszkodzić?
_________________ http://fiatpunto.com.pl/topic26967.html
|
|
Góra |
|
 |
Courage |
#696107 Wysłany:
18 Paź 2013, 22:51; Temat postu: Re: Radio i zasilanie. |
|
 |
Kukurydza |
 |
Imię: Krzysiek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 22 Sty 2008, Posty: 2911 Pomógł: 5
|
|
Góra |
|
 |
BogdanK |
#696112 Wysłany:
18 Paź 2013, 23:04; Temat postu: Re: Radio i zasilanie. |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Bogdan
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 15 Mar 2012, Posty: 2114 Pomógł: 51
|
Courage napisał(a): To jaki może być maksymalny pobór prądu? Taki dopuszczalny  Przy założeniu, że aku nie jest ori, tylko bodaj 50AhZ moich wyliczeń prawdopodobnie 31 mA (np. w 48 Ah - 29 mA).
_________________
 Było: Punto II 3D 1,2 8V 2000r., Renault Thalia 1,5 dCi 2005r. Jest: Kia Venga 1,6 2018r.
|
|
Góra |
|
 |
Courage |
#696134 Wysłany:
19 Paź 2013, 07:09; Temat postu: Re: Radio i zasilanie. |
|
 |
Kukurydza |
 |
Imię: Krzysiek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 22 Sty 2008, Posty: 2911 Pomógł: 5
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 21 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|