You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 18 Cze 2025, 18:20

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 45 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #411085 Wysłany: 09 Lis 2010, 15:50; 
 Temat postu: Czy to prawda?
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Grybów
Rejestracja: 09 Maj 2010,
Posty: 200
Witam. Mam pewne pytanie co niektórzy mogą pomyśleć że głupie ale i tak postanowiłem sprawdzić. Kilka dni temu znajomy zapytał mnie dlaczego gaszę od razu silnik po zatrzymaniu (mówimy tutaj o Dieslu), ja w szoku oczywiście nie wiem o co mu chodzi. Powiedział mi że trzeba odczekać chwilę aż wyłączy się turbina. Co wy na to???

_________________
PUNTO 1,7 TD 98’


Góra
 Profil  
 

 
 Post #411087 Wysłany: 09 Lis 2010, 15:56; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bytom
Rejestracja: 15 Lut 2008,
Posty: 1029
Pomógł: 11
jeżeli twoja jazda jest dynamiczna to powinno sie odczekać z 2-3 min aż schłodzi się turbina, a jeżeli jeździsz spokojnie tak do 3 tys. obrotów to raczej nie ma to znaczenia

_________________
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #411090 Wysłany: 09 Lis 2010, 15:57; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Grybów
Rejestracja: 09 Maj 2010,
Posty: 200
Powyżej 3 tyś raczej nigdy się nie zdarzyło gdyż nie widziałem potrzeby żeby mu tak deptać.

_________________
PUNTO 1,7 TD 98’


Góra
 Profil  
 
 
 Post #411102 Wysłany: 09 Lis 2010, 16:54; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 07 Sie 2008,
Posty: 4521
Pomógł: 42
tu nawet nie chodzi o schlodzenie tylko o wytracenie predkosci przez turbine

_________________
bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #411103 Wysłany: 09 Lis 2010, 16:58; 
 Temat postu:
Offline
Paparazzi

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk/Malbork
Rejestracja: 12 Sty 2009,
Posty: 3082
Pomógł: 17
tiyo turbo potrzebuje smarowania, więc jak wyłączysz silnik, a turbo nadal w ruchu to jest możliwość uszkodzenia turbiny.

_________________
Jest kraj, gdzie od wieków wolność ma barwę krwi
Jest miasto, magia dziejów w jego murach tkwi
Jest klub w tym mieście w barwach bieli i zieleni
Jest wiara i tradycja której nic nie zmieni.

----

Odpowiedni ludzie
mówią o tym cudzie
kiedy Punta się zjeżdżają
VW się kłaniają


Góra
 Profil  
 
 
 Post #411119 Wysłany: 09 Lis 2010, 17:59; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Grybów
Rejestracja: 09 Maj 2010,
Posty: 200
Czyli chłop miał rację?

_________________
PUNTO 1,7 TD 98’


Góra
 Profil  
 
 
 Post #411125 Wysłany: 09 Lis 2010, 18:24; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf
Rejestracja: 23 Paź 2007,
Posty: 7422
Pomógł: 164
tak miał racje :)

_________________
Fiat Punto I 97 60KM 1.2 Pb+LPG 5D Biały jak umyty :>
topic20164.html


Image

było zwykłe "S" a teraz lekko doposażyłem ;D

Czy masz już darmowe Assistance?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #411127 Wysłany: 09 Lis 2010, 18:27; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Grybów
Rejestracja: 09 Maj 2010,
Posty: 200
Ale zawsze czy po intensywnej jeździe.

_________________
PUNTO 1,7 TD 98’


Góra
 Profil  
 
 
 Post #411132 Wysłany: 09 Lis 2010, 18:35; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 07 Sie 2008,
Posty: 4521
Pomógł: 42
po intensywnej zawsze,
po spokojnej tez 10-15s czekam

_________________
bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #411133 Wysłany: 09 Lis 2010, 18:35; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
Parę sekund warto poczekać zawsze, po ostrzejsze jeździe to nawet tak z minutę.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #411177 Wysłany: 09 Lis 2010, 21:17; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Poznań-Wlkp
Rejestracja: 21 Gru 2009,
Posty: 74
xONx napisał(a):
turbo potrzebuje smarowania, więc jak wyłączysz silnik, a turbo nadal w ruchu to jest możliwość uszkodzenia turbiny.

Nie pisz bajek, że cała turbina ulegnie uszkodzeniu bo to nie prawda. Uszkodzeniu ulega łożysko, które jest smarowane z magistrali olejowej(dokładnie ulega zapieczeniu, czasem nawet "zaspawaniu") i jest to integralna część sprężarki. Po to należy odczekać parę chwil, aby prędkość wirnika uległa spowolnieniu. Na wolnych obrotach praktycznie kręci się powoli, więc przy stosowaniu dobrej jakości oleju, wyłączenie silnika wtedy jest mniej szkodliwe niż natychmiastowe zgaszenie po ostrej jeździe czy z wysokich obrotów. Element ten będzie się zużywał, zarówno podczas rozruchu silnika(brak oleju lub jego szczątkowe ilości w magistrali), wymiany oleju i jego wyłączaniu. Przez poprawną obsługę mamy tylko wpływ na wydłużenie okresu naprawy.

_________________
Z poważaniem


Ostatnio edytowany przez barthezz 09 Lis 2010, 21:29, edytowano w sumie 2 razy

Góra
 Profil  
 
 
 Post #411180 Wysłany: 09 Lis 2010, 21:22; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Dawid
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Leżajsk
Rejestracja: 07 Paź 2009,
Posty: 625
Pomógł: 1
To jest prawda, w taki sposób "zajechana" została turbina w moim poprzednim służbowym samochodzie :E

_________________
FIAT PUNTO 1.1 S + LPG :E Niestety już go nie ma :(
http://fiatpunto.com.pl/topic18386-50.html
BYŁ: Opel Vectra 2.0 DTI :E
JEST Renault Laguna II 1.9dCi 120KM :E


Góra
 Profil  
 
 
 Post #411183 Wysłany: 09 Lis 2010, 21:28; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Poznań-Wlkp
Rejestracja: 21 Gru 2009,
Posty: 74
dawid781 napisał(a):
To jest prawda, w taki sposób "zajechana" została turbina w moim poprzednim służbowym samochodzie :E

A od kiedy służbowy samochód jest szanowany? :>

_________________
Z poważaniem


Góra
 Profil  
 
 
 Post #411186 Wysłany: 09 Lis 2010, 21:34; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 24 Paź 2008,
Posty: 1252
tiyo mówiłeś, że nie deptasz powyżej 3k rpm. Ja bym raczej przyciskał, żeby nie było takich jaj jak u kumpla w borze. Jeździł, jeździł i przestała turbina pracować. Pojechał, żęby mu to zrobili, ale na szczęście nie trzeba było regenerować, a wystarczyło przeczyścić chyba wlot do turbiny. Tam średnica malutka nie jest, a nie było gdzie wsadzić małego palca. To się stało właśnie dlatego, że kumpel nie widział potrzeby żeby go wyżej kręcić.

_________________
Moje Punto MK1 -> http://fiatpunto.com.pl/topic17426.html
________________________________________
Lepka Szczerbol -> http://fiatpunto.com.pl/topic25394.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #411191 Wysłany: 09 Lis 2010, 21:43; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Nadwarciański Park Krajobrazowy
Rejestracja: 09 Paź 2010,
Posty: 813
Pomógł: 2
po zgaszeniu wyłączasz smarowanie zatrzesz turbinę...
w ciągu roku nie ale na dłuższą metę...

_________________
Punto Selecta, swap manual
Image
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #411198 Wysłany: 09 Lis 2010, 21:52; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Dawid
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Leżajsk
Rejestracja: 07 Paź 2009,
Posty: 625
Pomógł: 1
barthezz napisał(a):
A od kiedy służbowy samochód jest szanowany? :>


No właśnie nigdy :oops:

_________________
FIAT PUNTO 1.1 S + LPG :E Niestety już go nie ma :(
http://fiatpunto.com.pl/topic18386-50.html
BYŁ: Opel Vectra 2.0 DTI :E
JEST Renault Laguna II 1.9dCi 120KM :E


Góra
 Profil  
 
 
 Post #411228 Wysłany: 09 Lis 2010, 22:31; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Grybów
Rejestracja: 09 Maj 2010,
Posty: 200
mati.91 napisał(a):
tiyo mówiłeś, że nie deptasz powyżej 3k rpm. Ja bym raczej przyciskał, żeby nie było takich jaj jak u kumpla w borze. Jeździł, jeździł i przestała turbina pracować. Pojechał, żęby mu to zrobili, ale na szczęście nie trzeba było regenerować, a wystarczyło przeczyścić chyba wlot do turbiny. Tam średnica malutka nie jest, a nie było gdzie wsadzić małego palca. To się stało właśnie dlatego, że kumpel nie widział potrzeby żeby go wyżej kręcić.


Czyli jak mam to rozumieć po wyżej 3 tyś to chyba trochę dużo wchodzi w to też wyższe spalanie, poza tym w innym temacie pisałem też o zajeżdżaniu diesla. Teraz to już się pogubiłem :?

_________________
PUNTO 1,7 TD 98’


Góra
 Profil  
 
 
 Post #411239 Wysłany: 09 Lis 2010, 22:44; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 24 Paź 2008,
Posty: 1252
czy ja wiem czy dużo. Popatrz sobie gdzieś przy jakich obrotach zaczyna pracować turbina. Spalanie owszem większe, ale co lepsze, spalić więcej czy za jakiś czas w najgorszym wypadku regenerować turbinę? Wydaje mi się, że taniej wyjdzie trochę wyżej go kręcić. Nie mówię tu o ciągłym deptaniu nie wiadomo ile. Chociaż raz na jakiś czas nie zaszkodzi. Przykład następny Ci podam. Seat toledo 1,9 dizelek, bez turbinki. Jeżdżony delikatnie w celu mniejszego spalania. Przy małym remoncie nie można było wsadzić palca w wylot z 4 cylindra w kolektorze wydechowym. Tyle nagaru się osiadło.

_________________
Moje Punto MK1 -> http://fiatpunto.com.pl/topic17426.html
________________________________________
Lepka Szczerbol -> http://fiatpunto.com.pl/topic25394.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #411266 Wysłany: 09 Lis 2010, 23:15; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Adam
Samochód: 125
Silnik: 1.6 8V 90KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Cult
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 14 Paź 2010,
Posty: 613
Cytuj:
Przy małym remoncie nie można było wsadzić palca w wylot z 4 cylindra w kolektorze wydechowym. Tyle nagaru się osiadło.


Żyłowanie motoru ma dużo bardziej radykalne skutki od zamulania delikatną jazdą.Turbinę można wykończyc błyskawicznie, a odkładanie nagaru to już proces długookresowy - wolnossący ropniak wytraca moc powolutku i na tyle płynnie że dopiero przy remoncie wychodzi jak bardzo był "przytkany" osadami - dokładnie to co pisze przedmówca :)

_________________
Było: '95 Bertone Cabrio
'84 FSM 126p Rally & Cult
'90 FSM 126p Cabrio
'93 E36 318/320/323 Modes
'90 FSO 125p "1313"


Jest: '96 Audi A3 1.9TDI
'90 FSM 126 Bis
'87 FSM 126p Tufo
'90 FSM 126p Oslo Rally


Góra
 Profil  
 
 
 Post #411317 Wysłany: 10 Lis 2010, 00:19; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Nadwarciański Park Krajobrazowy
Rejestracja: 09 Paź 2010,
Posty: 813
Pomógł: 2
WYŻSZE OBROTY NIE OZNACZAJĄ WYŻSZEGO SPALANIA
to diesel - ważne jak pedał masz wciśnięty
tam nie ma sondy lambda więc przy wciśnięciu gazu do dechy robicie większe nadpalanie niż w benzynowym
a większe ciśnienie dolotu powoduje większą sprawność silnika
więc wciskaj gazu tyle ile przyspiesza a nie do dechy i nie będzie dużo palił...
przynajmniej nie więcej...

_________________
Punto Selecta, swap manual
Image
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #411340 Wysłany: 10 Lis 2010, 01:17; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
Pietro napisał(a):
po zgaszeniu wyłączasz smarowanie zatrzesz turbinę...
w ciągu roku nie ale na dłuższą metę...

Że niby jak? To w momencie zgaszenia silnika jest zawór który zamyka ciśnienie oleju na turbinę? Czy jak?...

Pompa pompuje olej pod ciśnieniem. Wyłączenie silnika oznacza że pompa przestaje pompować, ale nie oznacza że ciśnienie naglę zniknie i wyniesie zero. Ciśnienie jeszcze przez chwile będzie i jeśli nie pałowaliśmy silnika (wtedy koniecznie trzeba dać parę chwil na ostygnięcie turbinie - nie ważne czy zostawiając włączony silnik jeszcze przez kilka chwil na postoju czy po prostu dojeżdżając spokojnie do miejsca docelowego), nie gasimy go przy 3krpm tylko przy jałowych obrotach to nie ma problemu.

Problem robią Ci co coś gdzieś usłyszeli ale nie wiedzą do końca o co chodzi...

_________________
Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...

Sprzedam części do Punto GT --> link


Góra
 Profil  
 
 
 Post #411344 Wysłany: 10 Lis 2010, 01:24; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Sie 2008,
Posty: 5176
Pomógł: 1
dzikidaniel czyli wg. Ciebie, jeśli spokojnie sie jedzie,albo troche ostrzej ale spokojnie jakoś dojeżdża do celu to można odrazu po zatrzymaniu i spadnięciu obrotów do "wolnych" można zgasić odrazu silnik?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #411346 Wysłany: 10 Lis 2010, 01:40; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
Można. Nawet bym powiedział że należy.

_________________
Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...

Sprzedam części do Punto GT --> link


Góra
 Profil  
 
 
 Post #411348 Wysłany: 10 Lis 2010, 01:43; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Przemysław
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: świętokrzyskie [T]
Miejscowość: Ostrowiec Świętokrzyski
Rejestracja: 25 Paź 2009,
Posty: 776
Pomógł: 1
dzikidaniel - dla mnie trochę nie masz racji. Turbina potrzebuje chwili na wytracenie prędkości, a tak jak mówisz jest jeszcze przez chwilę smarowanie, ale wydaje mi się że przez tą chwilę turbina nie da rady się zatrzymać :P.
Dla mnie, to lepiej zawsze odczekać te parę chwil, niż później żałować i mieć wydatki.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #411350 Wysłany: 10 Lis 2010, 01:57; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
PrzemyslawOstr, niby dlaczego? Wytłumaczę to od tyłu: na biegu jałowym czyli przy tych powiedzmy 900 rpm silnik potrzebuje niewiele powietrza. Jeśli turbina by się tak jak założyłeś kręciła za szybko natrafia na opór bo pompuje za wiele powietrza w stosunku do zapotrzebowania. Wirnik nie jest napędzany ze spalin (zbyt małe ciśnienie spalin) wiec momentalnie wirnik zwalnia i się kręci z minimalną prędkością. To nie jest perpetum mobile (choć szkoda).
Co innego gdy turbo kręci się z max rpm, wtedy nie jest wstanie szybko skorzystać z tej "poduszki" do wyhamowania.

_________________
Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...

Sprzedam części do Punto GT --> link


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 45 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO