You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 17 Cze 2025, 00:01

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 16 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #41338 Wysłany: 26 Sie 2007, 10:39; 
 Temat postu: Zakladanie wspomagania kierownicy
Offline
Forumowicz

Rejestracja: 26 Sie 2007,
Posty: 2
Jestem posiadaczem Punto mkI 1.2 75km, wersja bez wspomagania. Mam do wymiany przekładnie kierowniczą, szukajac po Allegro znalazlem takowa ale wersja ze wspomaganiem. Pytanie jest nastepujace: czy sama przekladnia to wszystko co potrzebuje zeby miec wspomaganie kierownicy? Jezeli nie, to co jeszcze jest potrzebne? I czy sa to drogie rzeczy? I czy da sie to w ogole zrobic?


Góra
 Profil  
 

 
 Post #41341 Wysłany: 26 Sie 2007, 11:57; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Croma
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SZ //\\ STA
Rejestracja: 15 Sie 2007,
Posty: 4866
Pomógł: 39
napewno potrzebujesz przekładnie,pompe wspomagania no i troche roboty przy tym bedzie,napewno inne paski mikro ,ogólnie ja bym sie tego nie podjał ;)

_________________
Jest sadza - jest zabawa :>


Góra
 Profil  
 
 
 Post #41352 Wysłany: 26 Sie 2007, 13:23; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
W bluku nie ma zaczepów na pompe wspomiagania.
Zreszta poczytaj sobie tutaj :)

_________________
Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...

Sprzedam części do Punto GT --> link


Góra
 Profil  
 
 
 Post #41363 Wysłany: 26 Sie 2007, 14:23; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Croma
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SZ //\\ STA
Rejestracja: 15 Sie 2007,
Posty: 4866
Pomógł: 39
no o mocowaniach nie wspominałem bo nie byłem pewny co do fiata,kiepska sprawa wg mnie i nie podejmowałbym sie tego po tym co zobaczyłem w linku,lepiej oddać maglownice do regeneracji ale nie do jakiegoś pana leszka tylko do firmy która sie tym specjalizuje, na śląsku w Tarnowskich Górach jest b.dobra firma

_________________
Jest sadza - jest zabawa :>


Góra
 Profil  
 
 
 Post #41381 Wysłany: 26 Sie 2007, 16:51; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
Ja bym się tego podjął jakbym miał to zrobić na nie swoim autku ;) ale szkoda robić to tylko bo lepiej dać maglownice do regeneracji niż grzebać się z tym ;)

_________________
Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...

Sprzedam części do Punto GT --> link


Góra
 Profil  
 
 
 Post #41411 Wysłany: 26 Sie 2007, 20:19; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: z Nienacka
Rejestracja: 10 Sie 2007,
Posty: 5
Witam, posiadam Punto 75 ELX, wersja niestety bez wspomagania układu kierowniczego :? Jako ze głównie porusza sie nim moja siostra( ja sam posiadam poloneza caro z silnikiem 1800 dohc pochodzący z fiata 132 + elektroszpera :) ) i ciezko jej ukrecic kierownica postanowiłem załozyc wspomaganie. Przejrzałem wszelkie dostepne materialy na ten temat i okazało sie ze fiat produkował jak wiadomo dwa typy bloku. Niestety zarówno wymiana silnika na taki z nadlewami jak równiez spawanie stalowych szpilek do zeliwnego bloku odpadaja gdyz nie mam ani odpowiedniego sprzętu ani umiejętnosci aby to zespawac. Mam wiec pytanie czy ktos załozyl taka pompe w inny sposób niz wyzej opisany ? Konkretnie mam na mysli dorobiona we własnym zakresie lape czy mocowanie która przykreca sie do istniejących otworów w bloku a do niego mocuje sie sama pompe. Niestety jak wiadom omiejsca nie ma tam za wiele i wspornik takowy nalezaloby przykrecic od góry do kolektora wydechowego a od dołu jako przekładke pomiedzy blok silnika a wspornik filtra oleju. Czy jakas uczynna dusza mogła by wrzucic tutaj dobrej jakosci foty mocowania pompy w orginale jak równiez samej pompy ?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #41419 Wysłany: 26 Sie 2007, 20:50; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: zielona góra
Rejestracja: 30 Maj 2007,
Posty: 326
[quote="Elwood#1887"] ja sam posiadam poloneza caro z silnikiem 1800 dohc pochodzący z fiata 132 + elektroszpera :) [quote]


moze nie w temacie za bardzo ale nie moglem sie powstrzymac przed napisaniem tego... normalnie zazdroszcze Ci... w ogole moim marzeniem bylo posiadanie 125p z np czyms takim w srodku... niestety skonczylo sie tylko na przeszczepie z poloneza...
mam nadzieje ze kiedys bede mial czas i $ na zrobienie czegos podobnego... oczywiscie w 125p
pozdrawiam


Góra
 Profil  
 
 
 Post #41423 Wysłany: 26 Sie 2007, 21:10; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
Elwood#1887 nie da rady. Jednak pompa nie jest lekka a przy prędkości ok 100km/h na większej dziurze mogła by się urwać i wtedy byłby dopieru problem :/ Mocowanie musi być pewne. Dlatego jest mocowanie na bloku i tak musi być.

_________________
Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...

Sprzedam części do Punto GT --> link


Góra
 Profil  
 
 
 Post #41432 Wysłany: 26 Sie 2007, 21:37; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: z Nienacka
Rejestracja: 10 Sie 2007,
Posty: 5
dzikidaniel - Dlaczego uwazasz ze pompa ma sie urwac ? Wiekszosc silników ma istotnie mocowanie pompy przy bloku, ale nie wszystkie .Mój 1800 ma pompe wspomagania mocowana do wspornika filtra oleju który jest mocowany na cztery sruby M12 do bloku. Ponadto akurat dorabianie pewnych elementów typu lapy mam w miare opanowane- osobiscie dorabialem wspornik od zera pod pompe polonezowska do duzego fiata kolegi z silnikiem forda 2,0 ohc (orginalna od forda nie wejdzie podluznica przeszkadza i gwinty/srednice na wezach nie pasuja)i ta pompa jezdzi juz dobry rok i nic sie nie urwało :) Nastepny wspornik dorabiałęm w polonezie 2000 na wtrysku jednupuktowym boscha innego kolegi gdzie musiało zostac orginalne kolo i nie mozna bylo załozyc orginalnej pompy od fiata 132. W tym przypadku po usunieciu usterki wieku dzieciecego(zbyt cieka blacha mocująca) wszystko działa ok od kilku miesiecy i równiez nie ma z tym najmniejszego problemu :D Tak wiec sądze ze równiez w punto da sie tak pompe załozyc i bedzie to działac bezawaryjnie. Jezeli uzyje sie blachy grubosci 4 mm mocowanej w kilku miejscach to uwazasz ze mocowanie nie bedzie pewne ?

tbeza- zapomniałem dodac ze w swoim czasie miałem podwójne dellorto dhla. Ale kanciak/poldek z motorem dohc to jest to :) Kto miał/ma to wie 8)
PS mam nadzieje ze nie poleca za offtopa :roll:


Góra
 Profil  
 
 
 Post #41439 Wysłany: 26 Sie 2007, 22:21; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
Szczerze to nie mam pojęcia do czego módłbys przyczepić tą łape pod pompę.

Zdjęcie silnika ze wspomaganiem
Image

Zdjęcie silnika bez wspomagania
Image

Do kolektora przyczepisz?? Za filtr oleju?? IMHO nie widzę mniejsca na jakąś łapę pod pompe :/

_________________
Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...

Sprzedam części do Punto GT --> link


Góra
 Profil  
 
 
 Post #41446 Wysłany: 26 Sie 2007, 23:10; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: z Nienacka
Rejestracja: 10 Sie 2007,
Posty: 5
Image
Image

No włąsnie za bardzo nie ma sie do czego podpiąc :? Czy orientuje sie ktos czy w tym miejscu zaznaczonym czerwona strzalka mozna dokonac odwiertu w bloku ? Czy scianka jest wystarczająco gruba ? Chociaz z tego co wiem to silniki fire sa robione na styk i straszna oszczednosc materiału... Czy mozna wykorzystac te dwie sruby na imbus w mocowaniu filtra oleju ?. Do zamocowania to chialem wykorzystac dolne sruby mocujace kolektor wydechowy do głowicy- trzeba by podziałac troche szlifierka i bedzie ok a zdrugiej strony od dolu dokrecic sie do filtra oleju własnie. Jak daleko jest odstawiona pompa od tego klocka z numerami ? Sorry za takie "skomplikowane " pytania ale jeszcze nie widziałem na zywo tej pompy bo wszystkie punto znajomych do jakich mam dostep sa bez wspomy :evil:


Góra
 Profil  
 
 
 Post #41465 Wysłany: 27 Sie 2007, 06:39; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
W tym miejscu jest pompa wody, więc wiercenie odradzam...

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #41544 Wysłany: 27 Sie 2007, 14:49; 
 Temat postu:
Offline
Forumowicz

Rejestracja: 26 Sie 2007,
Posty: 2
...
Dzieki za informacje, to ja sie chyba nie bede za to zabieral... :(


Góra
 Profil  
 
 
 Post #41621 Wysłany: 27 Sie 2007, 21:12; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: z Nienacka
Rejestracja: 10 Sie 2007,
Posty: 5
Ok, czyli jakies dodatkowe odwierty w bloku odpadaja.... No nic jutro jak siostra wróci i silnik ostygnie wezme miarke i bede kminił co i jak chociaz chwilowo walcze z elektryka u siebie. Czy orientuje sie ktos czy otwory mocujace pompe sa w jednej płaszczyznie ? I jaka jest odleglosc tej pompy od bloku bo za bardzo nie wiem do czego mierzyc :roll:


Góra
 Profil  
 
 
 Post #41622 Wysłany: 27 Sie 2007, 21:18; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
Zlookaj w ten poradnik. Otwory na pewno nie są w jednej płaszczyźnie. Co do odległości to sie nie wypowiem. Niech posiadacze wspomagania troche pomierzom :)

_________________
Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...

Sprzedam części do Punto GT --> link


Góra
 Profil  
 
 
 Post #41636 Wysłany: 27 Sie 2007, 22:07; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: z Nienacka
Rejestracja: 10 Sie 2007,
Posty: 5
Ale mi chodzi o ten odlew mocujacy od strony silnika :) na jednym zdjeci u widac ze ten górny jest odstawiony dosc sporo :? Dolne pewne sa mniej odstawione w strone bloku


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 16 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO