|
Obecny czas: 17 Cze 2025, 00:03
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 16 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
kames |
#41338 Wysłany:
26 Sie 2007, 10:39; Temat postu: Zakladanie wspomagania kierownicy |
|
 |
Forumowicz |
Rejestracja: 26 Sie 2007, Posty: 2
|
Jestem posiadaczem Punto mkI 1.2 75km, wersja bez wspomagania. Mam do wymiany przekładnie kierowniczą, szukajac po Allegro znalazlem takowa ale wersja ze wspomaganiem. Pytanie jest nastepujace: czy sama przekladnia to wszystko co potrzebuje zeby miec wspomaganie kierownicy? Jezeli nie, to co jeszcze jest potrzebne? I czy sa to drogie rzeczy? I czy da sie to w ogole zrobic?
|
|
Góra |
|
 |
|
|
kox |
#41341 Wysłany:
26 Sie 2007, 11:57; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Croma
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SZ //\\ STA Rejestracja: 15 Sie 2007, Posty: 4866 Pomógł: 39
|
napewno potrzebujesz przekładnie,pompe wspomagania no i troche roboty przy tym bedzie,napewno inne paski mikro ,ogólnie ja bym sie tego nie podjał 
_________________ Jest sadza - jest zabawa
|
|
Góra |
|
 |
dzikidaniel |
#41352 Wysłany:
26 Sie 2007, 13:23; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
W bluku nie ma zaczepów na pompe wspomiagania.
Zreszta poczytaj sobie tutaj 
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
 |
kox |
#41363 Wysłany:
26 Sie 2007, 14:23; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Croma
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SZ //\\ STA Rejestracja: 15 Sie 2007, Posty: 4866 Pomógł: 39
|
no o mocowaniach nie wspominałem bo nie byłem pewny co do fiata,kiepska sprawa wg mnie i nie podejmowałbym sie tego po tym co zobaczyłem w linku,lepiej oddać maglownice do regeneracji ale nie do jakiegoś pana leszka tylko do firmy która sie tym specjalizuje, na śląsku w Tarnowskich Górach jest b.dobra firma
_________________ Jest sadza - jest zabawa
|
|
Góra |
|
 |
dzikidaniel |
#41381 Wysłany:
26 Sie 2007, 16:51; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
Ja bym się tego podjął jakbym miał to zrobić na nie swoim autku  ale szkoda robić to tylko bo lepiej dać maglownice do regeneracji niż grzebać się z tym 
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
 |
Elwood#1887 |
#41411 Wysłany:
26 Sie 2007, 20:19; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: z Nienacka Rejestracja: 10 Sie 2007, Posty: 5
|
Witam, posiadam Punto 75 ELX, wersja niestety bez wspomagania układu kierowniczego  Jako ze głównie porusza sie nim moja siostra( ja sam posiadam poloneza caro z silnikiem 1800 dohc pochodzący z fiata 132 + elektroszpera  ) i ciezko jej ukrecic kierownica postanowiłem załozyc wspomaganie. Przejrzałem wszelkie dostepne materialy na ten temat i okazało sie ze fiat produkował jak wiadomo dwa typy bloku. Niestety zarówno wymiana silnika na taki z nadlewami jak równiez spawanie stalowych szpilek do zeliwnego bloku odpadaja gdyz nie mam ani odpowiedniego sprzętu ani umiejętnosci aby to zespawac. Mam wiec pytanie czy ktos załozyl taka pompe w inny sposób niz wyzej opisany ? Konkretnie mam na mysli dorobiona we własnym zakresie lape czy mocowanie która przykreca sie do istniejących otworów w bloku a do niego mocuje sie sama pompe. Niestety jak wiadom omiejsca nie ma tam za wiele i wspornik takowy nalezaloby przykrecic od góry do kolektora wydechowego a od dołu jako przekładke pomiedzy blok silnika a wspornik filtra oleju. Czy jakas uczynna dusza mogła by wrzucic tutaj dobrej jakosci foty mocowania pompy w orginale jak równiez samej pompy ?
|
|
Góra |
|
 |
tbeza |
#41419 Wysłany:
26 Sie 2007, 20:50; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: zielona góra Rejestracja: 30 Maj 2007, Posty: 326
|
[quote="Elwood#1887"] ja sam posiadam poloneza caro z silnikiem 1800 dohc pochodzący z fiata 132 + elektroszpera  [quote]
moze nie w temacie za bardzo ale nie moglem sie powstrzymac przed napisaniem tego... normalnie zazdroszcze Ci... w ogole moim marzeniem bylo posiadanie 125p z np czyms takim w srodku... niestety skonczylo sie tylko na przeszczepie z poloneza...
mam nadzieje ze kiedys bede mial czas i $ na zrobienie czegos podobnego... oczywiscie w 125p
pozdrawiam
|
|
Góra |
|
 |
dzikidaniel |
#41423 Wysłany:
26 Sie 2007, 21:10; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
Elwood#1887 nie da rady. Jednak pompa nie jest lekka a przy prędkości ok 100km/h na większej dziurze mogła by się urwać i wtedy byłby dopieru problem  Mocowanie musi być pewne. Dlatego jest mocowanie na bloku i tak musi być.
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
 |
Elwood#1887 |
#41432 Wysłany:
26 Sie 2007, 21:37; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: z Nienacka Rejestracja: 10 Sie 2007, Posty: 5
|
dzikidaniel - Dlaczego uwazasz ze pompa ma sie urwac ? Wiekszosc silników ma istotnie mocowanie pompy przy bloku, ale nie wszystkie .Mój 1800 ma pompe wspomagania mocowana do wspornika filtra oleju który jest mocowany na cztery sruby M12 do bloku. Ponadto akurat dorabianie pewnych elementów typu lapy mam w miare opanowane- osobiscie dorabialem wspornik od zera pod pompe polonezowska do duzego fiata kolegi z silnikiem forda 2,0 ohc (orginalna od forda nie wejdzie podluznica przeszkadza i gwinty/srednice na wezach nie pasuja)i ta pompa jezdzi juz dobry rok i nic sie nie urwało  Nastepny wspornik dorabiałęm w polonezie 2000 na wtrysku jednupuktowym boscha innego kolegi gdzie musiało zostac orginalne kolo i nie mozna bylo załozyc orginalnej pompy od fiata 132. W tym przypadku po usunieciu usterki wieku dzieciecego(zbyt cieka blacha mocująca) wszystko działa ok od kilku miesiecy i równiez nie ma z tym najmniejszego problemu  Tak wiec sądze ze równiez w punto da sie tak pompe załozyc i bedzie to działac bezawaryjnie. Jezeli uzyje sie blachy grubosci 4 mm mocowanej w kilku miejscach to uwazasz ze mocowanie nie bedzie pewne ?
tbeza- zapomniałem dodac ze w swoim czasie miałem podwójne dellorto dhla. Ale kanciak/poldek z motorem dohc to jest to  Kto miał/ma to wie
PS mam nadzieje ze nie poleca za offtopa 
|
|
Góra |
|
 |
dzikidaniel |
#41439 Wysłany:
26 Sie 2007, 22:21; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
Szczerze to nie mam pojęcia do czego módłbys przyczepić tą łape pod pompę.
Zdjęcie silnika ze wspomaganiem
Zdjęcie silnika bez wspomagania
Do kolektora przyczepisz?? Za filtr oleju?? IMHO nie widzę mniejsca na jakąś łapę pod pompe 
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
 |
Elwood#1887 |
#41446 Wysłany:
26 Sie 2007, 23:10; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: z Nienacka Rejestracja: 10 Sie 2007, Posty: 5
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#41465 Wysłany:
27 Sie 2007, 06:39; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
 |
kames |
#41544 Wysłany:
27 Sie 2007, 14:49; Temat postu: |
|
 |
Forumowicz |
Rejestracja: 26 Sie 2007, Posty: 2
|
...
Dzieki za informacje, to ja sie chyba nie bede za to zabieral... 
|
|
Góra |
|
 |
Elwood#1887 |
#41621 Wysłany:
27 Sie 2007, 21:12; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: z Nienacka Rejestracja: 10 Sie 2007, Posty: 5
|
Ok, czyli jakies dodatkowe odwierty w bloku odpadaja.... No nic jutro jak siostra wróci i silnik ostygnie wezme miarke i bede kminił co i jak chociaz chwilowo walcze z elektryka u siebie. Czy orientuje sie ktos czy otwory mocujace pompe sa w jednej płaszczyznie ? I jaka jest odleglosc tej pompy od bloku bo za bardzo nie wiem do czego mierzyc 
|
|
Góra |
|
 |
dzikidaniel |
#41622 Wysłany:
27 Sie 2007, 21:18; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
Zlookaj w ten poradnik. Otwory na pewno nie są w jednej płaszczyźnie. Co do odległości to sie nie wypowiem. Niech posiadacze wspomagania troche pomierzom 
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
 |
Elwood#1887 |
#41636 Wysłany:
27 Sie 2007, 22:07; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: z Nienacka Rejestracja: 10 Sie 2007, Posty: 5
|
Ale mi chodzi o ten odlew mocujacy od strony silnika  na jednym zdjeci u widac ze ten górny jest odstawiony dosc sporo  Dolne pewne sa mniej odstawione w strone bloku
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 16 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|