|
Obecny czas: 18 Cze 2025, 00:30
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
buladag |
#416462 Wysłany:
28 Lis 2010, 00:55; Temat postu: Problem przy odpalaniu: rozrusznik-wszystko gaśnie-zapłon |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
Cześć. Sprawa wygląda tak: przekręcam kluczyk, włacza się pompa, czekam aż kontrolki zgasną, przekręcam kluczyk dalej, rozrusznik zakręca raz po czy staje na około 1s, w tym momencie wszystko na konsoli gaśnie (ale lampka we wnętrzu jeśli jest włączona to świeci) po czym rozrusznik znów rusza i silnik zostaje uruchomiony.
Akumulator po 2óch dniach postoju ma 12,4V (mierzone miernikiem nie marketowym  ), pobór prądu w normie.
Ktoś ma jakiś pomysł?
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
 |
|
|
greg505 |
#416465 Wysłany:
28 Lis 2010, 00:57; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
mialem identycznie jak padal aku
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
domin45670 |
#416466 Wysłany:
28 Lis 2010, 00:58; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14400 Pomógł: 128
|
Wygląda na akumulator, ale dlaczego lampka wewnątrz nie gaśnie? 
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
 |
buladag |
#416467 Wysłany:
28 Lis 2010, 01:03; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
No tak, to Centra i ma aż 3ci sezon i dwie zimy w garażu za sobą.
Co do akumulatora to gęstość i poziom elektrolitu w normie. [ Dodano: 28 Lis 2010 00:03 ]domin45670 napisał(a): Wygląda na akumulator, ale dlaczego lampka wewnątrz nie gaśnie?
Dokładnie to samo pytanie sobie zadawałem, dlatego też o tej lampce wspomniałem.
Auto nie stoi na mrozie więc nie ma to znaczenia, a cała sprawa dzieje się od dłuższego już czasu.
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
 |
domin45670 |
#416469 Wysłany:
28 Lis 2010, 01:04; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14400 Pomógł: 128
|
To może rozrusznik do czyszczenia?
A w ramach ciekawostki: jako mój drugi aku też mam Centrę, a na samej górze naklejka Fiata 
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
 |
greg505 |
#416470 Wysłany:
28 Lis 2010, 01:10; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
piszesz o kropku?
jak gasna wszystkie kontrolki, to licznik tez sie kasuje ('maly przebieg')?
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
buladag |
#416471 Wysłany:
28 Lis 2010, 01:13; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
Fabrycznie w Punto był MM, przynajmniej w roku 2001r [ Dodano: 28 Lis 2010 00:13 ]Tak, tak o Punto  Nie, przebieg czy zegarek nie kasują się. 
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
 |
domin45670 |
#416474 Wysłany:
28 Lis 2010, 01:22; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14400 Pomógł: 128
|
buladag napisał(a): Tak, tak o Punto Smile Nie, przebieg czy zegarek nie kasują się. Smile
Czyli zdecydowanie nie aku. Podtrzymuję swoją drugą wersję 
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
 |
buladag |
#416477 Wysłany:
28 Lis 2010, 01:46; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
Czyli trzeba by było rozbierać rozrusznik? Chyba trzeba się pogodzić z takim stanem rzeczy jak jest.
Choć kiedyś z ciekawości sprawdze odpalanie na akumulatorze z drugiego auta, ciekawe jak się wtedy zachowa Punto 
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
 |
greg505 |
#416501 Wysłany:
28 Lis 2010, 09:38; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
domin45670 napisał(a): buladag napisał(a): Tak, tak o Punto Smile Nie, przebieg czy zegarek nie kasują się. Smile Czyli zdecydowanie nie aku. Podtrzymuję swoją drugą wersję 
dokladnie, u mnie kasowal sie licznik/zegarek
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
Bytuś |
#416663 Wysłany:
28 Lis 2010, 18:40; Temat postu: Re: Problem przy odpalaniu: rozrusznik-wszystko gaśnie-zapło |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bytom Rejestracja: 15 Lut 2008, Posty: 1029 Pomógł: 11
|
buladag napisał(a): Cześć. Sprawa wygląda tak: przekręcam kluczyk, włacza się pompa, czekam aż kontrolki zgasną, przekręcam kluczyk dalej, rozrusznik zakręca raz po czy staje na około 1s, w tym momencie wszystko na konsoli gaśnie (ale lampka we wnętrzu jeśli jest włączona to świeci) po czym rozrusznik znów rusza i silnik zostaje uruchomiony. Akumulator po 2óch dniach postoju ma 12,4V (mierzone miernikiem nie marketowym  ), pobór prądu w normie. Ktoś ma jakiś pomysł?
może szczotki się kończą w rozruszniku 
|
|
Góra |
|
 |
marcin186 |
#416664 Wysłany:
28 Lis 2010, 18:44; Temat postu: |
|
 |
Moderator |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Pyrlandia/PO Rejestracja: 31 Lip 2008, Posty: 3527 Pomógł: 22
|
|
Góra |
|
 |
Bytuś |
#416669 Wysłany:
28 Lis 2010, 18:54; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bytom Rejestracja: 15 Lut 2008, Posty: 1029 Pomógł: 11
|
|
Góra |
|
 |
marcin186 |
#416673 Wysłany:
28 Lis 2010, 19:06; Temat postu: |
|
 |
Moderator |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Pyrlandia/PO Rejestracja: 31 Lip 2008, Posty: 3527 Pomógł: 22
|
|
Góra |
|
 |
_marcin00_ |
#416708 Wysłany:
28 Lis 2010, 21:04; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 29 Sty 2010, Posty: 3642 Pomógł: 31
|
Ja dokładnie takie same objawy miałem w Pandzie rok 2004 moich rodziców. Rozrusznik losowo raz na jakis czas nie miał siły kręcić silnikiem, znaczy ruszał, zatrzymywał się i w końcu uruchamiał silnik, tak jakby akumulator był rozładowany i rozrusznik nie mógł przełamać kompresji. Po kilku ładowaniach doszedłem do wniosku, że musi być cos nie tak z rozruszinkiem chociaż samochód ma tylko 47kkm przebiegu. Jednak pewnego dnia po przekręceniu stacyjki pojawiły się kontrolki po czym jak ruszyła pompa wszystko zgasło. Okazało się, że w tym przypadku urwała się jedna z cel i czasami łączyła a czasami nie, po wymianie akumulatora problem zniknął całkowicie. Co do lampki pod lusterkiem, to nie zwróciłem uwagi, ale pewnie swieciła bo ona jest zasilana przez włącznik w drzwiach, a licznik przez body który pewnie przy spadku napięcia się resetuje.
_________________ Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet
|
|
Góra |
|
 |
Adas |
#416710 Wysłany:
28 Lis 2010, 21:11; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
Pożycz od kogoś akumulator, ewentualnie też.. kupić przydatną rzecz dobry prostownik.. z diagnostyką i wyświetlaniem błędów..
Kupiłem w tym roku, polecam:
BLACK&DECKER BDV1084
http://specnarzedzia.pl/towar/280/black ... v1084.html
_________________ Mk2 ForEver ? <LOL>
Moja obecna "Kropka" >>
Grande Punto 1.4 8v 77km od poniedziałku do piątku i mały uzupełniacz Ssangyong Actyon 2.0XDI na weekendowe wypady i inne szaleństwa!
1. Moja była kropka najlepsza zielona kropka.
Autko Nr1. >> Punto 2 1.2 8V 60KM 2001r. + LPG
topic1438.html
Moja była Alfa 156 Sportwagon - Autko Nr 2
Autko Nr2. Czarna jak Hell, Włoszka. >> Alfa 156 SportWagon 1.9 JTD 115KM 
http://adas.w.tkb.pl/Alfa156/
Dla osób z forum służę darmową diagnostyką Fiat EcuScan - OBD2, oraz diagnostyką każdego innego auta posiadam uniwersalny dobry skaner.
|
|
Góra |
|
 |
AndyPol |
#416745 Wysłany:
28 Lis 2010, 22:27; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Andy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów Rejestracja: 15 Gru 2009, Posty: 1463 Pomógł: 120
|
buladag. Jeśli Twój aku byłby naładowany i sprawny, to takie zachowanie wskazywałoby na zwarcie do „masy” na rozruszniku. Można też sprawdzić połączenia śrubowe na nim, bo jeśli są obluzowane lub skorodowane to też bywa podobnie.
[ Dodano: 28 Lis 2010 21:27 ] Ostatnio widziałem również wirnik z Fiata Tempry, gdzie „ odstrzelona” była jedna działka na komutatorze. Jak uruchamialiśmy go do testu poza autem, to zatrzymywał się i ruszał po małej przerwie. Czasem trzeba było lekko obrócić wirnikiem, bo już się nie uruchomił. Oczywiście napięcie ładowania aku jest w normie?
_________________ Punto 1,1 SX z 1998 roku.
|
|
Góra |
|
 |
buladag |
#416804 Wysłany:
29 Lis 2010, 00:07; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
Tak, tak ładowanie w normie, świeże kable i nowy alternator.
No nic, narazie to zostawiam, jak będzie okazja to odpalę kropka przez drugi akumulator i się okaże czy to kwestia baterii czy rozrusznika.
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
 |
greg505 |
#416805 Wysłany:
29 Lis 2010, 00:09; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
podlacz do japonca kablami rozruchowymi 
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
AndyPol |
#416807 Wysłany:
29 Lis 2010, 00:13; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Andy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów Rejestracja: 15 Gru 2009, Posty: 1463 Pomógł: 120
|
Jeśli Będziesz miał jak, to spróbuj zmierzyć spadek napięcia przy starcie – rozruchu ( na aku) najpierw na swoim aku a później na sprawdzonym pożyczonym. Warto to porównać.
_________________ Punto 1,1 SX z 1998 roku.
|
|
Góra |
|
 |
buladag |
#416808 Wysłany:
29 Lis 2010, 00:16; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
|
Góra |
|
 |
greg505 |
#416809 Wysłany:
29 Lis 2010, 00:18; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
kable kosztuja kilkanascie zlotych
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
marcin186 |
#416937 Wysłany:
29 Lis 2010, 14:20; Temat postu: |
|
 |
Moderator |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Pyrlandia/PO Rejestracja: 31 Lip 2008, Posty: 3527 Pomógł: 22
|
|
Góra |
|
 |
Bytuś |
#416946 Wysłany:
29 Lis 2010, 15:09; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bytom Rejestracja: 15 Lut 2008, Posty: 1029 Pomógł: 11
|
marcin186 a co sie dokładnie stało że bendiks chcesz wymieniać 
_________________
|
|
Góra |
|
 |
sebus1981 |
#416956 Wysłany:
29 Lis 2010, 15:26; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Sebastian
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sporting
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 07 Paź 2010, Posty: 919
|
Ja przyznam ze mialem to samo, po wymianie aku wszystko wrocilo do normy
Jednak by bylo smieszniej stary aku mial niecaly rok czasu, przenoszac go do innego auta NISSAN SUNNY aku dzialal bez zarzutu
Ps.gdzies wyczytalem ze CITY pobiera strasznie duzo pradu, to molo spowodowac pobranie calego woltarza mocy z aku na odpalenie.. najlepsza opcja jest Wylaczanie CITY przed zgaszeniem auta i wlaczanie go jak juz sie odpali 
_________________ Pozdrawiam
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Fiat/Punto/112157
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|