|
Obecny czas: 17 Cze 2025, 22:49
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
Białastrzała97S |
#417856 Wysłany:
01 Gru 2010, 18:24; Temat postu: Akumulator? |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Patryk
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: Szczecin/Żary Rejestracja: 17 Lip 2010, Posty: 674 Pomógł: 7
|
Zaczęła się zima i zaczęły się problemy gdzie rok temu w zimie nie miałem żadnego.
Dzisiaj po południu wchodzę do garażu wsiadam do kropka, kręcę kluczykiem, a rozrusznik ledwo ledwo kręci. Przekręciłem drugi raz i dalej słabo itd. coraz słabiej. Sprawdziłem ile ma aku i miernik pokazał 11.6 V...
Czy to akumulator do wymiany czy może coś z rozrusznikiem??
Szczerze to kropek nigdy nie palił za pierwszy razem, ZAWSZE za drugim. W tamtą zimę zawsze za drugim w lato też.... Ale na lato mierzyłem akumulator no to miał te 12.5 coś koło tego...
_________________
+ 
Jako pierwszy samochód w życiu był Fiat Punto 1.1 1997 Teraz jest Ford Sierra 2.0 DOHC 1991 + LPG http://fiatpunto.com.pl/topic34391.html
Szerokości i przyczepności
|
|
Góra |
|
 |
|
|
dariuszs860 |
#417860 Wysłany:
01 Gru 2010, 18:29; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Dariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 09 Lip 2009, Posty: 897 Pomógł: 15
|
Białastrzała97S na poczatek musisz go odpalic i sprawdzic jakie jest ładowanie 
_________________ Jeżeli Ci pomogłem kliknij "pomógł"
|
|
Góra |
|
 |
Białastrzała97S |
#417865 Wysłany:
01 Gru 2010, 18:37; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Patryk
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: Szczecin/Żary Rejestracja: 17 Lip 2010, Posty: 674 Pomógł: 7
|
|
Góra |
|
 |
dariuszs860 |
#417867 Wysłany:
01 Gru 2010, 18:41; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Dariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 09 Lip 2009, Posty: 897 Pomógł: 15
|
Przede wszystkim ustaw 12V , no i jakis tryb w miare niski aby wolno sie ładowało , rozumiem ze zostawiasz na kilka godz/ lub na noc?
_________________ Jeżeli Ci pomogłem kliknij "pomógł"
|
|
Góra |
|
 |
Białastrzała97S |
#417873 Wysłany:
01 Gru 2010, 19:08; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Patryk
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: Szczecin/Żary Rejestracja: 17 Lip 2010, Posty: 674 Pomógł: 7
|
|
Góra |
|
 |
dariuszs860 |
#417877 Wysłany:
01 Gru 2010, 19:20; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Dariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 09 Lip 2009, Posty: 897 Pomógł: 15
|
Ustaw sobie na 3 lub 4 i za kilka godzin zobacz jak sie ładuje czy wskazówka opada 
_________________ Jeżeli Ci pomogłem kliknij "pomógł"
|
|
Góra |
|
 |
Białastrzała97S |
#417884 Wysłany:
02 Gru 2010, 18:56; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Patryk
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: Szczecin/Żary Rejestracja: 17 Lip 2010, Posty: 674 Pomógł: 7
|
Dzięki [ Dodano: 02 Gru 2010 17:56 ]Naładowałem akumulator, podłączyłem, odpalił tak jak zawsze
Ładowanie 13.7 V Alternator kupiony luty-marzec firma Denso.
Pasek może ciutke za słabo naciągnięty lub stary albo muszę poprawić ładowanie czyszcząc kable między alternatorem rozrusznikiem i akumulatorem?
_________________
+ 
Jako pierwszy samochód w życiu był Fiat Punto 1.1 1997 Teraz jest Ford Sierra 2.0 DOHC 1991 + LPG http://fiatpunto.com.pl/topic34391.html
Szerokości i przyczepności
|
|
Góra |
|
 |
nickoo |
#418254 Wysłany:
02 Gru 2010, 19:02; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf Rejestracja: 23 Paź 2007, Posty: 7422 Pomógł: 164
|
|
Góra |
|
 |
dariuszs860 |
#418258 Wysłany:
02 Gru 2010, 19:03; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Dariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 09 Lip 2009, Posty: 897 Pomógł: 15
|
Troche za słabe te ładowanie , posprawdzaj wszystko 
_________________ Jeżeli Ci pomogłem kliknij "pomógł"
|
|
Góra |
|
 |
Białastrzała97S |
#418287 Wysłany:
02 Gru 2010, 19:53; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Patryk
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: Szczecin/Żary Rejestracja: 17 Lip 2010, Posty: 674 Pomógł: 7
|
Rok temu w zime NIC nickoo teraz w tym roku zima no i linka od biegów to co u Ciebie no i ten akumulator się przywitał z zimą he he  Zima -10 i problemy choć mój stoi w garażu kurde
No posprawdzam dariuszs860 Dzięki 
_________________
+ 
Jako pierwszy samochód w życiu był Fiat Punto 1.1 1997 Teraz jest Ford Sierra 2.0 DOHC 1991 + LPG http://fiatpunto.com.pl/topic34391.html
Szerokości i przyczepności
|
|
Góra |
|
 |
AndyPol |
#418342 Wysłany:
02 Gru 2010, 21:47; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Andy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów Rejestracja: 15 Gru 2009, Posty: 1463 Pomógł: 120
|
Białastrzała97S zmierz sobie ładowanie bezpośrednio na alternatorze i porównaj z pomiarem na klemach aku. Jeśli jest różnica, to trzeba oczyścić połączenie alternator – rozrusznik. Jeśli na alternatorze i klemach nie ma różnicy, to trzeba się będzie przyjrzeć alternatorowi ( mówimy oczywiście o Twoim przypadku, czyli tym co zmierzyłeś).
[ Dodano: 02 Gru 2010 20:47 ] Ważne jest też to, by pomiar wykonać sprawnym przyrządem. Ważna jest też temp. otoczenia, bo i ona ma wpływ na to, co mierzymy. Wczoraj kolega przyniósł do mnie nowy miernik, który kosztował ok. 40 zł na giełdzie. Urządzenie na zakresie 20V DC oszukiwało o prawie 1V w stosunku do przyrządu po kalibracji. Na zakresie 750V AC przy pomiarze prądu z sieci ( 230V) było prawie 15V za mało. W przypadku aku ma znaczenie, czy widzimy 11,57V a 12,57V, to spory uchyb.
_________________ Punto 1,1 SX z 1998 roku.
|
|
Góra |
|
 |
Białastrzała97S |
#418371 Wysłany:
02 Gru 2010, 22:16; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Patryk
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: Szczecin/Żary Rejestracja: 17 Lip 2010, Posty: 674 Pomógł: 7
|
Rozumiem AndyPol Dzięki  Tylko, że ja nie umiem mierzyć bezpośrednio na alternatorze  Gdzie przykładamy czerwony, a gdzie czarny "palec" od miernika aby zmierzyć bezpośrednio na alternatorze?
Po drugie mam miernik z allegro za jakieś 15-20 PLN....  Więc możliwe, że te 0.5 V przekłamuje 
_________________
+ 
Jako pierwszy samochód w życiu był Fiat Punto 1.1 1997 Teraz jest Ford Sierra 2.0 DOHC 1991 + LPG http://fiatpunto.com.pl/topic34391.html
Szerokości i przyczepności
|
|
Góra |
|
 |
AndyPol |
#418376 Wysłany:
02 Gru 2010, 22:23; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Andy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów Rejestracja: 15 Gru 2009, Posty: 1463 Pomógł: 120
|
Dlatego właśnie piszę o tym przypadku. Miernik z wadliwym pomiarem miał symbol DT 9205A, radzę więc uważać na ten model. Lub porównać go do innego wzorcowego.
Tu pisałem o prostym sprawdzeniu tego elementu instalacji:
http://fiatpunto.com.pl/post416169.html ... ht=#416169
_________________ Punto 1,1 SX z 1998 roku.
|
|
Góra |
|
 |
Białastrzała97S |
#418379 Wysłany:
02 Gru 2010, 22:29; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Patryk
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: Szczecin/Żary Rejestracja: 17 Lip 2010, Posty: 674 Pomógł: 7
|
|
Góra |
|
 |
AndyPol |
#418385 Wysłany:
02 Gru 2010, 22:36; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Andy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów Rejestracja: 15 Gru 2009, Posty: 1463 Pomógł: 120
|
Wiesz, napięcie może Ci się nieznacznie różnić. Jeśli Masz jak pożycz, sobie lepszy przyrząd i sprawdź ponownie ładowanie na klemach. Jeśli na alternatorze będzie np. 14,2V a na klemach aku 13,7V, to jest spadek napięcia na zaciskach i kablach. Możesz spróbować oczyścić zaciski i skorodowane śruby.
Ważne jest, by aku był solidnie zamocowany i nie chwiał się podczas jazdy. Zaciski aku dobrze dokręcone i pokryte np. wazeliną techniczną, oczywiście z wyczuciem.
_________________ Punto 1,1 SX z 1998 roku.
|
|
Góra |
|
 |
Białastrzała97S |
#418389 Wysłany:
02 Gru 2010, 22:38; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Patryk
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: Szczecin/Żary Rejestracja: 17 Lip 2010, Posty: 674 Pomógł: 7
|
|
Góra |
|
 |
AndyPol |
#418390 Wysłany:
02 Gru 2010, 22:41; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Andy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów Rejestracja: 15 Gru 2009, Posty: 1463 Pomógł: 120
|
Możesz dotknąć do metalowej obudowy alternatora. Powinna być na niej „masa”. Albo jeśli dostaną Ci przewody, można spróbować bezpośrednio z aku, lub innego punktu „masy” na nadwoziu samochodu.
[ Dodano: 02 Gru 2010 21:41 ] Jakie napięcie zmierzyłeś po naładowaniu aku? Oczywiście po jakimś dłuższym czasie po ładowaniu.
_________________ Punto 1,1 SX z 1998 roku.
|
|
Góra |
|
 |
Białastrzała97S |
#418394 Wysłany:
02 Gru 2010, 22:45; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Patryk
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: Szczecin/Żary Rejestracja: 17 Lip 2010, Posty: 674 Pomógł: 7
|
|
Góra |
|
 |
julian |
#419933 Wysłany:
07 Gru 2010, 18:39; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: RZ / RP Rejestracja: 29 Sty 2008, Posty: 886 Pomógł: 3
|
Podepnę się pod temat bo nie chcę zakładać nowego.Otóż ostatnio jak u mnie było -18 (auto w drewnianym garażu - prowizorka) ledwo mi odpalił.W tamtym roku gdy były mrozy w zimie też miałem problemy.Poniżej minus 20 nie odpalał.Wystarczyło,że podpiąłem prostownik na ok 15 minut i zaskakiwał za pierwszym razem.Akumulator jest niby ok.Tak jak mówię włączę go na ok 15 minut volty podskakują do 15v ampery spadają prawie do zera.Akumulator ma prawie dwa lata.Z poprzednim (starym) miałem identyczne problemy dlatego kupiłem nowy.Nie wiem czemu ale mróz strasznie rozładowuje mi akumulator bo jeżeli poniżej -20 po przekręceniu kluczyka auto robi ''yyyy'' i nic się nie dzieje,to wystarczy prostownik tak jak napisałem na ok 15 minut,przekręcam kluczyk,nawet dobrze nie zakręci i od razu silnik zaskakuje.Dodam,że akumulator to centra 40 Ah.....Czyżby to była wina centry bo słyszałem,że są z nią problemy w puntach....W lecie nie mam żadnych problemów...przychodzi zima i klops...
|
|
Góra |
|
 |
Białastrzała97S |
#419961 Wysłany:
07 Gru 2010, 19:29; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Patryk
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: Szczecin/Żary Rejestracja: 17 Lip 2010, Posty: 674 Pomógł: 7
|
Mi jak umarł z początkiem pierwszych mrozów, podładowałem go na maksa i do tej pory działa aż miło. Ładowania szczerze nie sprawdziłem bo strasznie ciężki dostęp, a wchodzić do kanału w taką pogodę i temperaturę to mi się nie bardzo uśmiecha  Na razie jest wszystko OK!
Ale dziękuję za wszystko AndyPol Jakby co będę pisał.
_________________
+ 
Jako pierwszy samochód w życiu był Fiat Punto 1.1 1997 Teraz jest Ford Sierra 2.0 DOHC 1991 + LPG http://fiatpunto.com.pl/topic34391.html
Szerokości i przyczepności
|
|
Góra |
|
 |
AndyPol |
#420023 Wysłany:
07 Gru 2010, 20:42; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Andy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów Rejestracja: 15 Gru 2009, Posty: 1463 Pomógł: 120
|
julian77 pasuje skontrolować ten aku. Proponuje odłączyć go od auta i zabrać do domu. Sprawdzić poziom elektrolitu i podładować uważnie obserwując wskazania amperomierza na prostowniku. Po naładowaniu po kilku godzinach można zmierzyć napięcie spoczynkowe aku, lub posłużyć się areometrem i zbadać gęstość elektrolitu. Wtedy Będziesz wiedział w jakiej kondycji jest akumulator. Niestety na rynku jest sporo aku, które mają po kilka lat, teraz trudno odczytać datę produkcji. Często trafiają do sprzedaży. Sam się o tym przekonałem. Jak człowiek trafi na taki egzemplarz można się zrazić.
Białastrzała97S ok.  Pozdrawiam. 
_________________ Punto 1,1 SX z 1998 roku.
|
|
Góra |
|
 |
julian |
#420205 Wysłany:
08 Gru 2010, 12:15; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: RZ / RP Rejestracja: 29 Sty 2008, Posty: 886 Pomógł: 3
|
Nie mam możliwości skontrolowania elektrolitu...areometr to bardzo dobry pomysł....tylko nie mam jak tego zrobić,akumulator jest całkowicie bezobsługowy.
|
|
Góra |
|
 |
AndyPol |
#420213 Wysłany:
08 Gru 2010, 12:48; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Andy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów Rejestracja: 15 Gru 2009, Posty: 1463 Pomógł: 120
|
julian77 czasem takie na pozór „bezobsługowe” akumulatory pozwalają na dostęp do korków nad celami, lub pokrywki. Przyjrzyj mu się dokładnie, czy nie ma naklejki, którą można podnieść, pod spodem są korki, lub pokrywka. Czasem pokrywa zachodzi nieco na boki akumulatora, wtedy nawet trzeba posłużyć się nożykiem i lekko ją nadciąć. Jakiego producenta to akumulator?
_________________ Punto 1,1 SX z 1998 roku.
|
|
Góra |
|
 |
wojtass18 |
#420214 Wysłany:
08 Gru 2010, 12:51; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN Rejestracja: 10 Gru 2009, Posty: 4596 Pomógł: 56
|
julian77 napisał(a): centra 40 Ah.
|
|
Góra |
|
 |
AndyPol |
#420215 Wysłany:
08 Gru 2010, 13:13; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Andy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów Rejestracja: 15 Gru 2009, Posty: 1463 Pomógł: 120
|
Centra Plus? Czy inny model? Chodzi mi głównie o korpus.
[ Dodano: 08 Gru 2010 12:13 ] Czasem Centra Plus jest „brana” przez użytkowników za całkowicie bezobsługowy model. Korki do niej znajdują się pod plastikową przykrywką. Najpierw trzeba przeciąć naklejkę nożykiem a później szerokim śrubokrętem podważać od boku raz z jednej strony raz z drugiej. Przykrywka trzyma się mocno. Radzę uważać na oczka zwłaszcza w końcowym etapie podważania. Centra Futura zaczynała się chyba od pojemności 47Ah.
_________________ Punto 1,1 SX z 1998 roku.
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|