You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 17 Cze 2025, 22:10

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 7 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #421416 Wysłany: 12 Gru 2010, 19:20; 
 Temat postu: Tylna klapa styki czy jak kolwiek to nazwać.
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Radlin
Rejestracja: 13 Lis 2010,
Posty: 8
Witam, mam pytanie. Czy na każdy z tych czterech styków z tylniej klapy powinno przychodzić jakieś napięcie ?

Bo mam problem z ogrzewaniem szyby, paski na szybie dobre bo sprawdzałem miernikiem, więc problem leży gdzie indziej.
Dodam że wycieraczka + spryskiwacz i podświetlanie rejestracji działa bez zarzutu.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #421486 Wysłany: 12 Gru 2010, 22:48; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Andy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów
Rejestracja: 15 Gru 2009,
Posty: 1463
Pomógł: 120
kuba112358 zacznij od skontrolowania bezpiecznika ogrzewania tylnej szyby, jest to pierwszy bezpiecznik w górnym rzędzie po prawej stronie ( bezpieczniki obok kolumny kierownicy). Powinien mieć wartość 20A.

_________________
Punto 1,1 SX z 1998 roku.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #421537 Wysłany: 12 Gru 2010, 23:55; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Radlin
Rejestracja: 13 Lis 2010,
Posty: 8
zapomniałem o bezpiecznikach napisać, dobry na 100%


Góra
 Profil  
 
 
 Post #421554 Wysłany: 13 Gru 2010, 21:06; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Andy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów
Rejestracja: 15 Gru 2009,
Posty: 1463
Pomógł: 120
To pozostaje kontrola złącz w klapie tylnej. Rzuć okiem na blaszki stykowe. Można spróbować wyjąć to złącze i zobaczyć czy wszystkie kable po drugiej jego stronie, mają dobry styk ( nie ma wypaleń styku i kabla).

[ Dodano: 12 Gru 2010 23:11 ]
Na blaszkach stykowych pasa tylnego jest między innymi masa (-) i jest plus do ogrzewania tylnej szyby.

[ Dodano: 13 Gru 2010 20:06 ]
Styki od ogrzewania szyby tylnej stosunkowo łatwo odnaleźć. Są to, na klapie tylnej dwa pierwsze, od strony czarnego przycisku. Tym samym będą to dwa pierwsze na pasie tylnym, od lewej strony, ( gdy stoimy przodem do tyłu auta). Zobacz czy jest „przejście” na kablach od ogrzewania szyby i na blaszkach stykowych klapy. Pozdrawiam.

_________________
Punto 1,1 SX z 1998 roku.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #422927 Wysłany: 17 Gru 2010, 21:42; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Radlin
Rejestracja: 13 Lis 2010,
Posty: 8
szyba, kable blaszki 100% sprawne.
Problem jest taki że zamiast na pierwszym i drugim, pojawia sie napięcie 12V na pierwszym i trzecim, wina bezpiecznika ?

przy załączaniu ogrzewania bezpiecznik jakby dziwnie przeskakuje sprawdzałem dwa razy sprawny.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #422942 Wysłany: 17 Gru 2010, 22:39; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Andy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów
Rejestracja: 15 Gru 2009,
Posty: 1463
Pomógł: 120
Ułożenie styków do ogrzewania szyby na klapie tylnej sprawdziłem u siebie w Kropku ( auto z 1998 roku). Były to styki o których pisałem powyżej. Może Masz tam jakąś modyfikację, trudno powiedzieć. Ale najważniejsze jest, Byś sobie sprawdził Omomierzem obydwa bieguny tego ogrzewania, gdzie przychodzi masa na ogrzewanie szyby (sprawdzenie na stykach klapy), później gdzie drugi biegun plus (na stykach klapy). Później trzeba to odnieść do styków pasa tylnego. Przełączyć miernik na zakres 20V DC i zobaczyć czy po włączeniu ogrzewania szyby tylnej, pojawi się tam napięcie akumulatora ( 12V). Jak to ustalisz Możesz jeszcze wyjąć bezpiecznik tego ogrzewania i sprawdzić czy napięcie spadnie do 0. Co do „ przeskakiwania” bezpiecznika, to może jest słaby styk na jego gnieździe? Trzeba go kilka razy wyjąć i włożyć i ponownie sprawdzić czy pojawiło się napięcie na klapie. Jak wyglądały przewody we wtyczkach kablowych na pasie i klapie tylniej? Nie były luźne styki, lub nadpalenia przewodów? Zadanie nie jest trudne. Działaj powoli i badaj poszczególne elementy.

_________________
Punto 1,1 SX z 1998 roku.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #425301 Wysłany: 27 Gru 2010, 16:49; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Radlin
Rejestracja: 13 Lis 2010,
Posty: 8
po świętach postanowiłem definitywnie to naprawić :E

odkręciłem sobie te blaszki gdzie przychodzi napięcie, i zauważyłem że z 7 wejść na kable tylko kilka jest użytych (4), dokładnie zaczynając od lewej dwa pierwsze czarny kabel przypuszczam że masa, trzecie gniazdo brązowy bądź brązowo czarny kabel to chyba od ogrzewania szyby, trzeci od końca i ostatni czerwony kabel najprawdopodobniej wycieraczka. Trzeba będzie najprawdopodobniej zmienić któreś z trzech pierwszych kabli od lewej, moje pytanie czy da się to jakoś rozebrać i które z 7 gniazd na kable odpowiadają odpowiedniej blaszce?

edit: mierzyłem napięcie, na dwóch pierwszych od lewej niespełna 1,1V, na pierwszym i trzecim 12V więc według mnie trzeba zrobić to co pisałem powyżej.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 7 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO