|
Obecny czas: 17 Cze 2025, 17:17
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 7 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
kuba112358 |
#421416 Wysłany:
12 Gru 2010, 19:20; Temat postu: Tylna klapa styki czy jak kolwiek to nazwać. |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Radlin Rejestracja: 13 Lis 2010, Posty: 8
|
Witam, mam pytanie. Czy na każdy z tych czterech styków z tylniej klapy powinno przychodzić jakieś napięcie ?
Bo mam problem z ogrzewaniem szyby, paski na szybie dobre bo sprawdzałem miernikiem, więc problem leży gdzie indziej.
Dodam że wycieraczka + spryskiwacz i podświetlanie rejestracji działa bez zarzutu.
|
|
Góra |
|
 |
|
|
AndyPol |
#421486 Wysłany:
12 Gru 2010, 22:48; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Andy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów Rejestracja: 15 Gru 2009, Posty: 1463 Pomógł: 120
|
kuba112358 zacznij od skontrolowania bezpiecznika ogrzewania tylnej szyby, jest to pierwszy bezpiecznik w górnym rzędzie po prawej stronie ( bezpieczniki obok kolumny kierownicy). Powinien mieć wartość 20A.
_________________ Punto 1,1 SX z 1998 roku.
|
|
Góra |
|
 |
kuba112358 |
#421537 Wysłany:
12 Gru 2010, 23:55; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Radlin Rejestracja: 13 Lis 2010, Posty: 8
|
zapomniałem o bezpiecznikach napisać, dobry na 100%
|
|
Góra |
|
 |
AndyPol |
#421554 Wysłany:
13 Gru 2010, 21:06; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Andy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów Rejestracja: 15 Gru 2009, Posty: 1463 Pomógł: 120
|
To pozostaje kontrola złącz w klapie tylnej. Rzuć okiem na blaszki stykowe. Można spróbować wyjąć to złącze i zobaczyć czy wszystkie kable po drugiej jego stronie, mają dobry styk ( nie ma wypaleń styku i kabla).
[ Dodano: 12 Gru 2010 23:11 ] Na blaszkach stykowych pasa tylnego jest między innymi masa (-) i jest plus do ogrzewania tylnej szyby.
[ Dodano: 13 Gru 2010 20:06 ] Styki od ogrzewania szyby tylnej stosunkowo łatwo odnaleźć. Są to, na klapie tylnej dwa pierwsze, od strony czarnego przycisku. Tym samym będą to dwa pierwsze na pasie tylnym, od lewej strony, ( gdy stoimy przodem do tyłu auta). Zobacz czy jest „przejście” na kablach od ogrzewania szyby i na blaszkach stykowych klapy. Pozdrawiam.
_________________ Punto 1,1 SX z 1998 roku.
|
|
Góra |
|
 |
kuba112358 |
#422927 Wysłany:
17 Gru 2010, 21:42; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Radlin Rejestracja: 13 Lis 2010, Posty: 8
|
szyba, kable blaszki 100% sprawne.
Problem jest taki że zamiast na pierwszym i drugim, pojawia sie napięcie 12V na pierwszym i trzecim, wina bezpiecznika ?
przy załączaniu ogrzewania bezpiecznik jakby dziwnie przeskakuje sprawdzałem dwa razy sprawny.
|
|
Góra |
|
 |
AndyPol |
#422942 Wysłany:
17 Gru 2010, 22:39; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Andy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów Rejestracja: 15 Gru 2009, Posty: 1463 Pomógł: 120
|
Ułożenie styków do ogrzewania szyby na klapie tylnej sprawdziłem u siebie w Kropku ( auto z 1998 roku). Były to styki o których pisałem powyżej. Może Masz tam jakąś modyfikację, trudno powiedzieć. Ale najważniejsze jest, Byś sobie sprawdził Omomierzem obydwa bieguny tego ogrzewania, gdzie przychodzi masa na ogrzewanie szyby (sprawdzenie na stykach klapy), później gdzie drugi biegun plus (na stykach klapy). Później trzeba to odnieść do styków pasa tylnego. Przełączyć miernik na zakres 20V DC i zobaczyć czy po włączeniu ogrzewania szyby tylnej, pojawi się tam napięcie akumulatora ( 12V). Jak to ustalisz Możesz jeszcze wyjąć bezpiecznik tego ogrzewania i sprawdzić czy napięcie spadnie do 0. Co do „ przeskakiwania” bezpiecznika, to może jest słaby styk na jego gnieździe? Trzeba go kilka razy wyjąć i włożyć i ponownie sprawdzić czy pojawiło się napięcie na klapie. Jak wyglądały przewody we wtyczkach kablowych na pasie i klapie tylniej? Nie były luźne styki, lub nadpalenia przewodów? Zadanie nie jest trudne. Działaj powoli i badaj poszczególne elementy.
_________________ Punto 1,1 SX z 1998 roku.
|
|
Góra |
|
 |
kuba112358 |
#425301 Wysłany:
27 Gru 2010, 16:49; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Radlin Rejestracja: 13 Lis 2010, Posty: 8
|
po świętach postanowiłem definitywnie to naprawić
odkręciłem sobie te blaszki gdzie przychodzi napięcie, i zauważyłem że z 7 wejść na kable tylko kilka jest użytych (4), dokładnie zaczynając od lewej dwa pierwsze czarny kabel przypuszczam że masa, trzecie gniazdo brązowy bądź brązowo czarny kabel to chyba od ogrzewania szyby, trzeci od końca i ostatni czerwony kabel najprawdopodobniej wycieraczka. Trzeba będzie najprawdopodobniej zmienić któreś z trzech pierwszych kabli od lewej, moje pytanie czy da się to jakoś rozebrać i które z 7 gniazd na kable odpowiadają odpowiedniej blaszce?
edit: mierzyłem napięcie, na dwóch pierwszych od lewej niespełna 1,1V, na pierwszym i trzecim 12V więc według mnie trzeba zrobić to co pisałem powyżej.
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 7 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|