You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 18 Cze 2025, 17:29

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 14 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #429732 Wysłany: 11 Sty 2011, 15:02; 
 Temat postu: Pasek rozrządu - ustawienie
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Patryk
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: Szczecin/Żary
Rejestracja: 17 Lip 2010,
Posty: 674
Pomógł: 7
Którego manuala się słuchać:
1. http://forum.samnaprawiam.com/silnik-be ... -vt131.htm

Tutaj jest na dwa znaki na dwóch kołach.

2. http://punto.org.pl/zrobtosam/model176czylimk1/52

Tu jest też na dwa znaki jedno na kole, drugie w skrzyni biegów.

O co chodzi?! :E

Czy jeżeli ustawię pasek tak jak z któregoś manuala to wszystko będzie ok? Przymierzam się z początkiem wiosny za wymianę paska i tego najbardziej się obawiam - ustawienia paska :( Czy ustawiając na znaki wszystko jak trzeba i tak można coś zepsuć? Wymiana pompy i napinacza to bajka.

Stax wiem, że sam wymieniał to może się wypowie :D

_________________
Image + Image

Jako pierwszy samochód w życiu był Fiat Punto 1.1 1997
Teraz jest Ford Sierra 2.0 DOHC 1991 + LPG

http://fiatpunto.com.pl/topic34391.html

Szerokości i przyczepności ;)


Góra
 Profil  
 

 
 Post #429740 Wysłany: 11 Sty 2011, 15:42; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 29 Sty 2010,
Posty: 3642
Pomógł: 31
Wymiana paska nie jest aż tak skomplikowana, w tym silniku więc nie ma się czego obawiać. Silnik jest bezkolizyjny więc przestawienie rozrządu o jeden ząbek odbije się co najwyżej pogorszeniem osiągów i wzrostem zużycia paliwa. Ustawienie na znaki za każdym razem trzeba sprawdzić czy się wszystko zgrywa po pełnym obrocie wału, czyli zakładamy pasek ustawiamy na znaki, obracamy wałem i sprawdzamy czy znaki nadal się pokrywają. Jeżeli tak składamy i koniec. Co do znaków na silniku to dokładniej widać ustawienie wału korbowego przez okienko skrzyni biegów, bo te znaki na kole pasowym są jakieś nieprecyzyjne.

_________________
Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX
Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo
Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet
Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #429750 Wysłany: 11 Sty 2011, 16:10; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 Lip 2010,
Posty: 110
_marcin00_ - sprawdzamy po dwóch obrotach wału, wtedy wałek rozrządu wykona jeden obrót.

_________________
Punto classic 2010


Góra
 Profil  
 
 
 Post #429755 Wysłany: 11 Sty 2011, 16:21; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Stefan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ED
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Mielec
Rejestracja: 05 Paź 2010,
Posty: 227
Pomógł: 8
_marcin00_ ma absolutna racje. Ja nie dawno wymienialem pasek i ustawialem znak na wałku rozrzadu i znak na kole zamachowym. I oczywiscie obrot walem i sprawdzenie znaków.
pozdrawiam


Góra
 Profil  
 
 
 Post #429760 Wysłany: 11 Sty 2011, 16:50; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 29 Sty 2010,
Posty: 3642
Pomógł: 31
Cytuj:
_marcin00_ - sprawdzamy po dwóch obrotach wału, wtedy wałek rozrządu wykona jeden obrót.

No o to mi chodziło, kręci się wałem aż znaki znowu się powinny zgrać i jeżeli jest ok tzn że jest dobrze :) Ostatnio sam zmieniałem rozrząd w UNO 1,0 ie (jakieś 2 lata temu) więc dokładnie nie pamiętam ile obrotów to było.

_________________
Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX
Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo
Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet
Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #429806 Wysłany: 11 Sty 2011, 19:11; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Sie 2008,
Posty: 5176
Pomógł: 1
a nie prościej zaznaczyć sobie np. jakąś farbą położenie kół przed zdjęciem paska, zdjąć pasek, zrobić robote i założyć nowy ? :) nawet nic nie powinno sie przestawić :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #429890 Wysłany: 11 Sty 2011, 21:15; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Patryk
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: Szczecin/Żary
Rejestracja: 17 Lip 2010,
Posty: 674
Pomógł: 7
_marcin00_ Dzięki bardzo :D Czyli lepiej użyć manual 2 :wink:
lakikwap Tego właśnie się boję, że może się coś przestawić, nie wiem zepsuć itp. :(

Chcę sam zmienić rozrząd bo u mnie za robocizne biorą 300-400 PLN :E
A co to - spuścić płyn wymienić pompe, napinacz i założyć nowy pasek ustawić rozrząd, przepłukać układ, odpowietrzyć układ. Wszystko wiem tylko ten rozrząd, ustawienie jakoś się boję ale Marcin mnie trochę uspokoił :D

_________________
Image + Image

Jako pierwszy samochód w życiu był Fiat Punto 1.1 1997
Teraz jest Ford Sierra 2.0 DOHC 1991 + LPG

http://fiatpunto.com.pl/topic34391.html

Szerokości i przyczepności ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #429915 Wysłany: 11 Sty 2011, 21:43; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Sie 2008,
Posty: 5176
Pomógł: 1
Białastrzała97S zaznaczysz sobie na kole kropke i na bloku, jak coś sie przestawi to przesuniesz z powrotem żeby kropki sie zgadzały :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #430089 Wysłany: 12 Sty 2011, 14:25; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 29 Sty 2010,
Posty: 3642
Pomógł: 31
lakikwap napisał(a):
Białastrzała97S zaznaczysz sobie na kole kropke i na bloku, jak coś sie przestawi to przesuniesz z powrotem żeby kropki sie zgadzały :)


Tylko po co robić znaki farbą jak już są fabryczne? Przecież składasz na tez znaki co są na silniku i już.

_________________
Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX
Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo
Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet
Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #430367 Wysłany: 13 Sty 2011, 13:04; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Stefan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ED
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Mielec
Rejestracja: 05 Paź 2010,
Posty: 227
Pomógł: 8
dokładnie, po co robic nowe znaki skoro juz są


Góra
 Profil  
 
 
 Post #431915 Wysłany: 17 Sty 2011, 11:37; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 Lip 2010,
Posty: 110
Białastrzała97S - przy zakładaniu paska zwróć jeszcze uwagę na kierunek jego obrotu (strzałki).

_________________
Punto classic 2010


Góra
 Profil  
 
 
 Post #431929 Wysłany: 17 Sty 2011, 12:38; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Patryk
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: Szczecin/Żary
Rejestracja: 17 Lip 2010,
Posty: 674
Pomógł: 7
Zaq Dzięki :wink: to akurat skądś tam pamiętam, że na pasku są strzałki i wskazują kierunek :wink:

_________________
Image + Image

Jako pierwszy samochód w życiu był Fiat Punto 1.1 1997
Teraz jest Ford Sierra 2.0 DOHC 1991 + LPG

http://fiatpunto.com.pl/topic34391.html

Szerokości i przyczepności ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #432376 Wysłany: 18 Sty 2011, 20:39; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec
Rejestracja: 13 Kwi 2008,
Posty: 3107
Pomógł: 50
Na pasku [ nie wiem czy wszystkich firm ] znajdują się znaki, potrzebne do prawidłowego założenia paska. Powinny pokrywać się ze znakami na kołach.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #437528 Wysłany: 05 Lut 2011, 14:50; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Patryk
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: Szczecin/Żary
Rejestracja: 17 Lip 2010,
Posty: 674
Pomógł: 7
Wszystko jasne, części już do mnie idą :D Tylko wiosna za oknem zawita idę do garażu robić tylko jeszcze dwa pytania :>

1. Jak się płuka (oczyszcza) układ chłodniczy? Bo chcę to zrobić sobie wszystko na cacy malina :D
2. Oring, uszczelka na rurę metalową idącą do pompy wody jaki rozmiar, numer? 34x4 czy 30x3,2? Czy zupełnie inny? :E

Dzięki wszystkim za pomoc dotyczącą paska :mrgreen:

_________________
Image + Image

Jako pierwszy samochód w życiu był Fiat Punto 1.1 1997
Teraz jest Ford Sierra 2.0 DOHC 1991 + LPG

http://fiatpunto.com.pl/topic34391.html

Szerokości i przyczepności ;)


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 14 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO