|
Obecny czas: 18 Cze 2025, 16:42
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
piter123321 |
#433135 Wysłany:
21 Sty 2011, 21:58; Temat postu: UPG - czy na 100%? |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Piotrek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: KGR. Rejestracja: 31 Sty 2010, Posty: 2513 Pomógł: 12
|
Witam mam pytanie. Otóz od jakiegos czasu silnik w moim aucie sie dziwnie zachowuje. tak dziwnie "szatkuje" i podjechalem dzisiaj do znajomego mechanika, powiedzial ze prawdopodobnie nie pali na 1 gar.
nastepnie sprawdził kompresje na kazdym z cylindrów
na 1 było 15 bar
na 2 było 9-12 zalezy przy krotym pomiarze
na 3 ok 14
na 4 15
i ustalił ze to prawdopodobnie przedmuchana upg albo cos na pierscieniach. jutro ma sprawdzic dokładniej. no na swiecach z tych cylindrów juz po 1 min pracy silnika odkłada sie czarny osad. jutro ma sprawdzic i powiedziec na 100. Waszym zdaniem to tez upg? prosze o pomoc:(
_________________ Było: 09.2009-02.2013 Punto I 1995r 1.2 ELX z lpg - post351906.html#351906 Jest: 02.2013 - Peugeot 206 1.4 75 KM
|
|
Góra |
|
 |
|
|
STax |
#433137 Wysłany:
21 Sty 2011, 22:00; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
 |
piter123321 |
#433138 Wysłany:
21 Sty 2011, 22:02; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Piotrek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: KGR. Rejestracja: 31 Sty 2010, Posty: 2513 Pomógł: 12
|
tzn jak większy problem co masz na mysli?
_________________ Było: 09.2009-02.2013 Punto I 1995r 1.2 ELX z lpg - post351906.html#351906 Jest: 02.2013 - Peugeot 206 1.4 75 KM
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#433146 Wysłany:
21 Sty 2011, 22:18; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
 |
piter123321 |
#433149 Wysłany:
21 Sty 2011, 22:27; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Piotrek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: KGR. Rejestracja: 31 Sty 2010, Posty: 2513 Pomógł: 12
|
skoro z mojej strony nic nie zaniedbałem oleju zawsze ma tyle co potrzebuje i sprawdzam co jakis czas. a drogie takie cos?
_________________ Było: 09.2009-02.2013 Punto I 1995r 1.2 ELX z lpg - post351906.html#351906 Jest: 02.2013 - Peugeot 206 1.4 75 KM
|
|
Góra |
|
 |
misiaczek88on |
#433163 Wysłany:
21 Sty 2011, 22:55; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Michał
Samochód: Doblo
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 25 Paź 2009, Posty: 598 Pomógł: 1
|
to zależy od mechanika jedni mówią że taniej kupić drugi silnik ale wiesz co kupisz moim zdaniem lepiej robić to co sie ma niż kupować kota w worku chyba że masz np 3 miech gwarancji
|
|
Góra |
|
 |
piter123321 |
#433166 Wysłany:
21 Sty 2011, 22:58; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Piotrek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: KGR. Rejestracja: 31 Sty 2010, Posty: 2513 Pomógł: 12
|
ale skad ta pewnosc ze to akurat te tłoki? a moze jakies inne sugestie? moze akurat pierscienie?
_________________ Było: 09.2009-02.2013 Punto I 1995r 1.2 ELX z lpg - post351906.html#351906 Jest: 02.2013 - Peugeot 206 1.4 75 KM
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#433167 Wysłany:
21 Sty 2011, 23:02; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
 |
piter123321 |
#433171 Wysłany:
21 Sty 2011, 23:10; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Piotrek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: KGR. Rejestracja: 31 Sty 2010, Posty: 2513 Pomógł: 12
|
ale pocieszenie;) ale tak orientacyjnie.ile to moze wynosic?same czesci bez roboty?
_________________ Było: 09.2009-02.2013 Punto I 1995r 1.2 ELX z lpg - post351906.html#351906 Jest: 02.2013 - Peugeot 206 1.4 75 KM
|
|
Góra |
|
 |
Zaq |
#433246 Wysłany:
22 Sty 2011, 10:08; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 23 Lip 2010, Posty: 110
|
Objawy wskazują na upg.
_________________ Punto classic 2010
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#433262 Wysłany:
22 Sty 2011, 12:00; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
piter123321: a masz pozostałe objawy padniętej uszczelki? Dym z wydechu, ubywanie płynu, masło pod korkiem oleju itd? (nie muszą być wszystkie, ale chociaż jeden z nich)
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
punto 1.6 |
#433318 Wysłany:
22 Sty 2011, 15:38; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marek
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Przemyśl Rejestracja: 20 Lip 2010, Posty: 1775 Pomógł: 40
|
do tego 2 cyl zalej trochę oleju i badaj jeszcze raz jak ciśnienie wzrośnie to pierścienie do wymiany jak nie wzrośnie to zawory wypalone, może świece już kiepskie miałem taki przypadek jak zimny silnik to palił na 3 gary jak troszkę się rozgrzał chodzili ładnie, na 2 cyl ciśnienie troszkę małe w porównaniu do innych ale może za krotko kręciłeś rozrusznikiem i teraz myślisz ze upg a możne to być kabel wn czy świece
_________________ PUNTO ELX 1.6 16vT = 320HP & 360NM
|
|
Góra |
|
 |
piter123321 |
#433334 Wysłany:
23 Sty 2011, 22:17; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Piotrek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: KGR. Rejestracja: 31 Sty 2010, Posty: 2513 Pomógł: 12
|
punto 1.6 własnie kable zalozylem nowe, i iskra byla na kazdej swiecy;/ i na wszystkie pali ładnie jak jest zimny. a jak zejdzie ze ssania to wariuje. i kolor swiec wskazuje na to ze nie spala..
STax mam masło w tej rurce od filtra powietrza. i po silniku czuc ze slaby jest.
[ Dodano: 22 Sty 2011 18:49 ] bylem dzisiaj ponownie. i wszystko jakby lepiej. cisnienie rozni sie moze o 1.5 bara max miedzy cylindrem niby uszkodzonym. po wlaniu oleju troche wzrosło. ale gosc kazał mi sprawdzic komputer moze przez to wszystko sie chrzani..
[ Dodano: 23 Sty 2011 21:17 ] mam jeszcze pyt.
czy np czujnik połozenia wału moze robić taką robote? szatkowanie na LPG i PB? moze to byc wadliwy komp?
bo w sumie kompresja wczoraj byla w miare równa. 15 na 1, 14-15 na 2, na 3 bylo mniej bo 13.5 -14, a 4 tez 15. co myslicie? prosze o pomoc:(
_________________ Było: 09.2009-02.2013 Punto I 1995r 1.2 ELX z lpg - post351906.html#351906 Jest: 02.2013 - Peugeot 206 1.4 75 KM
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#433785 Wysłany:
23 Sty 2011, 22:31; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
Rozwiń co rozumiesz przez szatkowanie.
A z tą kompresją to musisz dotrzeć do przyczyny, bo różnica niby nie jest bardzo duża, ale z jakiegoś powodu jest.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
piter123321 |
#433789 Wysłany:
23 Sty 2011, 22:35; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Piotrek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: KGR. Rejestracja: 31 Sty 2010, Posty: 2513 Pomógł: 12
|
chodzi mi o to ze jakby gorzej chodził na jeden cylinder. i ze swiece po przeczyszczeniu i odpaleniu na powiedzmy 2 min robia sie czarne na 2 cylindrach.. moze to byc upg? zawory?
silnik jako tako mocy nie stracił duzo..
_________________ Było: 09.2009-02.2013 Punto I 1995r 1.2 ELX z lpg - post351906.html#351906 Jest: 02.2013 - Peugeot 206 1.4 75 KM
|
|
Góra |
|
 |
Dudek2006 |
#433883 Wysłany:
24 Sty 2011, 08:43; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 15 Wrz 2009, Posty: 116
|
do kompresji bardzodobry jest ceramizer mi wyrównal nakazdym do 13 bar w silniku 1.1 nie wiem jak w 1.6 ale w 1.2 i 1.1 sa plytki do regulacji zaworow po zalaniu ceramizera i po przejechaniu z 15 k km wyregulowalem zawory i moc silnika wzrosla widoczna np na maxymalnej predkosci któa wzrosła po zabiegu o 15-20 km z 130 na 145 150
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#433891 Wysłany:
24 Sty 2011, 09:32; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
Cytuj: moc silnika wzrosla widoczna np na maxymalnej predkosci któa wzrosła po zabiegu o 15-20 km z 130 na 145 150
Czyli silnik nadal nie jest w dobrym stanie.
Ceramizer to nie jest rozwiązanie, on tylko ukrywa problem a nie rozwiązuje go.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
Magdalena |
#433910 Wysłany:
24 Sty 2011, 11:14; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Dąbrowa Górnicza Rejestracja: 10 Gru 2010, Posty: 239 Pomógł: 1
|
Ja bym wlała jednak ten ceramizer. Sama go jeszcze nie używałam, ale opinie ma dobre. Auto ma już swoje lata i zastanów się, czy warto remontować silnik albo kupować inny (który przecież też jest podobny wiekiem i przebiegiem). Bo to przecież kosztowna, a może nie koniecznie opłacalna inwestycja.
|
|
Góra |
|
 |
nickoo |
#433911 Wysłany:
24 Sty 2011, 11:21; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf Rejestracja: 23 Paź 2007, Posty: 7422 Pomógł: 164
|
|
Góra |
|
 |
Magdalena |
#433923 Wysłany:
24 Sty 2011, 12:03; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Dąbrowa Górnicza Rejestracja: 10 Gru 2010, Posty: 239 Pomógł: 1
|
Ale jest trochę więcej czasu na odłożenie pieniędzy w razie czego 
|
|
Góra |
|
 |
nickoo |
#433924 Wysłany:
24 Sty 2011, 12:07; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf Rejestracja: 23 Paź 2007, Posty: 7422 Pomógł: 164
|
|
Góra |
|
 |
Anzel |
#433942 Wysłany:
24 Sty 2011, 13:41; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: 125
Silnik: 1.6 8V 90KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Cult
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 14 Paź 2010, Posty: 613
|
Jeśli chodzi o rewitalizatory,to polecam poczytać o Xado.Odnośnie tłoków i kompresji to służę informacjami.W moim aucie pociachany był cały trzeci garnek razem z tłokiem dzięki wiórom powstałym z regeneracji gwintu bez ściągania głowicy (no comment dla poprzedniego właściciela). Silnik chodził nierówno,wibrował i parskał w filtr.Poderzewam że jeśli Twój silnik nic nie zassał to nie bedziesz miał w nim aż takiego dziadostwa jak ja.Grunt to zdrowy blok,tłoki kupisz w normalnej kasie a pełna regeneracja głowicy nie nadszarpnie domowego budżetu w straszny sposób.Tak czy siak jednostce coś dolega,jak nie sprawdzisz to można gdybac...
_________________ Było: '95 Bertone Cabrio '84 FSM 126p Rally & Cult '90 FSM 126p Cabrio '93 E36 318/320/323 Modes '90 FSO 125p "1313"
Jest: '96 Audi A3 1.9TDI '90 FSM 126 Bis '87 FSM 126p Tufo '90 FSM 126p Oslo Rally
|
|
Góra |
|
 |
Kuba201 |
#434003 Wysłany:
24 Sty 2011, 19:21; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Sokolniki k. Tarnobrzega Rejestracja: 24 Mar 2010, Posty: 107
|
1.5 bar różnicy to troche za dużo ja dzisiaj byłem sprawdzić u siebie i na trzech garach było 14 tylko na trzecim jak u ciebie 13.5. Mechanik powiedział że nic sie nie dzieje jak jest 0.5 różnicy jak by było ponad 1 to można sie martwić
_________________ Punto I S 1.1 55KM
http://fiatpunto.com.pl/topic25295.html
|
|
Góra |
|
 |
piter123321 |
#434008 Wysłany:
24 Sty 2011, 19:51; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Piotrek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: KGR. Rejestracja: 31 Sty 2010, Posty: 2513 Pomógł: 12
|
w piątek albo sob odstawiam auto.zobacze co mi powie. ja obstawiam upg. albo pierscienie.i punto wsumie moglbym wyremontowac. mam zamiar jeszcze chwile pojezdzic to mysle ze sie opłaca.
tylko szkoda mi znow kase pakowac w niego:( bo mam cos odłozone a taka naprawa zeżre kolo 400 jak nie lepiej..
_________________ Było: 09.2009-02.2013 Punto I 1995r 1.2 ELX z lpg - post351906.html#351906 Jest: 02.2013 - Peugeot 206 1.4 75 KM
|
|
Góra |
|
 |
Kuba201 |
#434043 Wysłany:
24 Sty 2011, 21:10; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Sokolniki k. Tarnobrzega Rejestracja: 24 Mar 2010, Posty: 107
|
Części powinny być tanie jak to UPG my w garażu zrobiliśmy łącznie za 70 zł
(UPG, uszczelka pod pokrywa zaworów, oringi cewki,planowanie i 8 piw) ale wiem że w warsztacie ładnie łykają za takie coś.
_________________ Punto I S 1.1 55KM
http://fiatpunto.com.pl/topic25295.html
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|