You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 18 Cze 2025, 19:44

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 15 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #436497 Wysłany: 01 Lut 2011, 23:10; 
 Temat postu: metaliczne pustukiwanie z silnika po wymianie rozrządu
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: mazowieckie
Rejestracja: 06 Lip 2007,
Posty: 57
witam
zmieniłem pasek rozrządu jakieś 3 tys km temu zgodnie z manualem znaki na kole od walka zaworów i na kole zamachowym wg znaków na obudowie sprzęgła choć fabryka ustawiła na wale inaczej wycięcie się nie mieściło w okienku ja ustawiłem na 0 olej zmieniony mobil 10 w 40 teraz stuka jak zimny i ciepły odchylając obudowe rozrządu koło wałka zaworów ma lekie bicie koło to odkręcałem bo wymieniałem oring na wałku dokręciłem z wyczuciem nie ma luzu ani w pionie ani w poziomie i co może się dziać strach jeździć osiągi ma 152 km na trasie poszedł i to na lpg choć na dolnych obrotach jest taki jakby oporowy brak elastyki luz zaworowy pomierzony i w normie no może jeden ten pierszy za luźny o 1 stopień silnik ma przejechane 107 tys km nie katowany podpowiedzcie coś bo go nie chcę zajechać iile taka naprawa możekosztować :?

[ Dodano: 01 Lut 2011 23:10 ]
to przez częste przebywanie na forach:

zmieniłem pasek rozrządu - jakieś 3 tys km temu
zrobilem zgodnie z manualem tj znaki na kole od walka zaworów i na kole zamachowym ustawiłem wg znaków na obudowie sprzęgła
fabrycznie ustawiono inaczej wycięciena kole się nie mieściło w okienku wskazującym, ja ustawiłem na 0 do
Olej mam zmieniony stosuję mobil 10 w 40
Po tych czynnoiściach teraz stuka mi w silniku jak jest zimny i jak jest ciepły
odchylając obudowe rozrządu koło wałka zaworów ma lekie bicie
koło to odkręcałem bo wymieniałem oring na wałku
koło to dokręciłem z wyczuciem i nie ma luzu ani w pionie ani w poziomie
MOJE PYTANIE
co może się dziać
dodatkowo silnik na dolnych obrotach jest taki jakby oporowy wykazuje brak elastyki
dodatkowo luz zaworowy pomierzony i jest w normie
dodam że silnik ma przejechane 107 tys km nie katowany
PROŚBA
podpowiedzcie coś bo go nie chcę zajechać i podpowiedzcie ile taka naprawa możekosztować
dzięki


Góra
 Profil  
 

 
 Post #436533 Wysłany: 01 Lut 2011, 23:14; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
maxell napisał(a):
zrobilem zgodnie z manualem tj znaki na kole od walka zaworów i na kole zamachowym ustawiłem wg znaków na obudowie sprzęgła
fabrycznie ustawiono inaczej wycięciena kole się nie mieściło w okienku wskazującym, ja ustawiłem na 0 do

Nie wiem czy dobrze zrobiłeś ustawiając inaczej niż fabrycznie, jak przedtem nie było problemu a teraz jest, to raczej tu bym szukał jego źródła.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #436548 Wysłany: 01 Lut 2011, 23:36; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: mazowieckie
Rejestracja: 06 Lip 2007,
Posty: 57
no może i masz rację ale wtedy może by nie odpalał albo mocno mulił chyba że wykręcę świecę i sprawdzę nawyższy punkt czy coś


Góra
 Profil  
 
 
 Post #436553 Wysłany: 01 Lut 2011, 23:39; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
No posprawdzaj dokładnie, ale jak jest minimalnie przesunięty rozrząd to mogą być właśnie takie objawy.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #436566 Wysłany: 01 Lut 2011, 23:59; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Sie 2008,
Posty: 5176
Pomógł: 1
kurcze ale jak by był przestawiony to raczej by nie osiągną takiej prędkości :/

[ Dodano: 01 Lut 2011 23:59 ]
a może to coś z osprzętu który sie rozbiera przy okazji.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #436569 Wysłany: 02 Lut 2011, 21:14; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: mazowieckie
Rejestracja: 06 Lip 2007,
Posty: 57
cyba że alternator ale ładuje ale to dzwięk metaliczny popukiwania jakby zawory ale ciepły też stuka

[ Dodano: 02 Lut 2011 21:14 ]
byłem u mechanika wstępnie określił że w zaworach hydraulicznych niewiela da się zrobić :shock: a hałas powiedział może dochodzić z pompy wody łożysko czy coś no może po 100 tys siada pompa


Góra
 Profil  
 
 
 Post #436783 Wysłany: 02 Lut 2011, 21:22; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
maxell napisał(a):
byłem u mechanika wstępnie określił że w zaworach hydraulicznych niewiela da się zrobić

??
W punto luz zaworowy reguluje się płytkami a nie hydraulicznie...

maxell napisał(a):
hałas powiedział może dochodzić z pompy wody łożysko czy coś no może po 100 tys siada pompa

Przy takim przebiegu pompę powinno się wymienić razem z rozrządem.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #436815 Wysłany: 02 Lut 2011, 22:39; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: mazowieckie
Rejestracja: 06 Lip 2007,
Posty: 57
tak masz rację pompę powinno się wymienić ile taka pompa może kosztować taka na następne 60 tys km


Góra
 Profil  
 
 
 Post #436817 Wysłany: 02 Lut 2011, 22:53; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
Pompa... Ja płaciłem coś koło 100zł ale można taniej kupić. Natomiast nie wiem jaką firmę Ci doradzić... SKF może? Niech się ktoś jeszcze wypowie najlepiej.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #436829 Wysłany: 02 Lut 2011, 23:39; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf
Rejestracja: 23 Paź 2007,
Posty: 7422
Pomógł: 164
ja mam właśnie SKF i jest ok.

_________________
Fiat Punto I 97 60KM 1.2 Pb+LPG 5D Biały jak umyty :>
topic20164.html


Image

było zwykłe "S" a teraz lekko doposażyłem ;D

Czy masz już darmowe Assistance?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #436836 Wysłany: 03 Lut 2011, 00:01; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec
Rejestracja: 13 Kwi 2008,
Posty: 3107
Pomógł: 50
Jak już wymieniłeś pasek, to dobrze sprawdż co stuka, aby niepotrzebnie nie wymieniać pompy. Spotkałem się z sytuacją, kiedy pompa wytrzymała 200000 km. Poza tym SKF to najwyższa półka i najdroższa. Można kupić równie dobre i tańsze. Temat był już omawiany. U mnie rolka z skf wytrzymała tylko 100000 i koniec z nią.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #436857 Wysłany: 03 Lut 2011, 00:50; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
STax napisał(a):
maxell napisał(a):
byłem u mechanika wstępnie określił że w zaworach hydraulicznych niewiela da się zrobić

??
W punto luz zaworowy reguluje się płytkami a nie hydraulicznie...

Oj mylisz się. W 1.2 16V masz popychacze hydrauliczne. Jeśli pada popychacz to nie seryjnie a jeden.

STax napisał(a):
maxell napisał(a):
hałas powiedział może dochodzić z pompy wody łożysko czy coś no może po 100 tys siada pompa

Przy takim przebiegu pompę powinno się wymienić razem z rozrządem.

Pompe powinno wymieniać się z rozrządem niezależnie od przebiegu...

czech22, SKF to nie taki HighEnd. Wszystko zależy z której fabryki jest część wzięta...

_________________
Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...

Sprzedam części do Punto GT --> link


Góra
 Profil  
 
 
 Post #436859 Wysłany: 03 Lut 2011, 00:56; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Rafał
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Świdnica
Rejestracja: 24 Mar 2010,
Posty: 135
czech22 napisał(a):
Poza tym SKF to najwyższa półka i najdroższa. Można kupić równie dobre i tańsze. Temat był już omawiany. U mnie rolka z skf wytrzymała tylko 100000 i koniec z nią.

Dokładnie, jak dla mnie to nie warto przepłacać bo to wielkie g***o jest...
Szumiała mi rolka napinacza paska klinowego, kupiłem SKF za bodajże 120 zł całą metalową... Za rok łożysko w rolce już szumiało. Później kupiłem jakąś plastikową rolkę za 60 zł i po dwóch latach nic się z nią nie działo, miała tylko lekki rowek od paska.
Teraz już wiem że akurat wysoka cena SKF nie ma wcale odzwierciedlenia w jakości.
Pzdr.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #439075 Wysłany: 09 Lut 2011, 21:27; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: mazowieckie
Rejestracja: 06 Lip 2007,
Posty: 57
już zrobiłem
majster wziął za robotę 130 zł
rolka 37, pasek 38 pompa 110 stuka mniej


Góra
 Profil  
 
 
 Post #440020 Wysłany: 12 Lut 2011, 22:16; 
 Temat postu:
Offline
Forumowicz

Rejestracja: 09 Lut 2011,
Posty: 4
:> Wiesz co , ja mam taki sam problem , z tym stukaniem metalicznym. Mysle że czas na remmąt głowicy !!! Poprostu tak sie dzieje czasem to jest tylko żecz martwa..


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 15 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO