You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 17 Cze 2025, 14:57

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 12 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #437474 Wysłany: 05 Lut 2011, 12:55; 
 Temat postu: Świece żarowe.
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Bytom.
Rejestracja: 28 Sty 2011,
Posty: 15
Witam, jestem nowym użytkownikiem tego forum i niestety przybywam tu z problemem. Szkoda, że mój pierwszy post jest taki nie miły, ale cóż zrobić.

Sprawa wygląda tak, jestem posiadaczem kropka z silnikiem 1.7D, kropek aktualnie stoi w garażu z walniętą pompą wtryskową (ale to inna historia) i czeka na wolny czas mechanika. Pompa wtryskowa jest druga, tyle że sam wolę się nie brać za wymianę tego. W między czasie coś się stało ze świecami żarowymi, zawsze po przekręceniu zapłonu świece grzały przez kilka do kilkunastu sekund, a teraz przestały. Na początku myślałem, że to wina przekaźnika od świec żarowych, bo zawsze po przekręceniu zapłonu było te charakterystyczne "CYK" pod maską, a później już nie było. Wymieniłem wczoraj ten przekaźnik, pojawiło się "CYK", ale niestety kontrolka od świec dalej się nie zaświeca. Sprawdzałem, do przekaźnika napięcie powinno dochodzić, bo + i masa jest. Rozglądałem się mniej więcej, czy jeszcze gdzieś tam nie idzie kabel plusowy do świec w pobliżu, ale niestety nie znalazłem nic takiego.

Stąd moje pytanie, czy jest jeszcze coś, co odpowiada za sterowanie świecami żarowymi, co mogło strzelić.. Może ktoś z was też miał taki problem? Za każdą radę z góry dziękuję. Pozdrawiam, Wadi! :)


Góra
 Profil  
 

 
 Post #437537 Wysłany: 05 Lut 2011, 15:08; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Andy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów
Rejestracja: 15 Gru 2009,
Posty: 1463
Pomógł: 120
Myślę, że warto sprawdzić czy na świecach żarowych pojawia Ci się napięcie. Do tego celu wystarczy próbnik 12V , lub prosty miernik uniwersalny z zakresem 20V DC. Podłączamy się do plusa układu świec żarowych a minus łączymy z masą samochodu. Powinno pojawić się tam pełne napięcie akumulatora lub zaświeci się próbnik ( oczywiście mamy włączone podgrzewanie świec żarowych). Jeśli nie zadziała prawidłowo, można odłączyć okablowanie np. z jednej ze świec i spróbować ponownie zmierzyć (w ten sposób będziemy chcieli wykluczyć zwarcie na świecy żarowej). To sprawdzenie pozwoli wykluczyć padniętą lub padnięte świece żarowe, lub układ sterujący pracą ( grzaniem świec żarowych), który znajduje się przed świecami żarowymi. Jeśli będziesz chciał sprawdzić sobie rezystancję pojedynczej świecy żarowej, to wynosi ona 0,6 Ohma, gdy świeca jest zamontowana ( oczywiście odłączony jest kabel zasilający świecę żarową).

_________________
Punto 1,1 SX z 1998 roku.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #437542 Wysłany: 05 Lut 2011, 15:21; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Bytom.
Rejestracja: 28 Sty 2011,
Posty: 15
Mam takie pytanie, gdzie znajdę ten plus? Sprawdzałem plus z masą, które idą do przekaźnika to tam jest ok, próbnik się zaświecił. Padnięte świece raczej odpadają, były właściciel mówił, że kilka miesięcy temu świece były wymieniane, a po prostu nagle przestała się zapalać kontrolka od świec. Niedługo będę szedł do garażu, to porozkminiam ten układ sterujący pracą, czy tam wszystko styka, bo mnie teraz nakierowałeś gdzie mniej więcej mam patrzeć. To jest to, że ja pierwszy raz w życiu mam styczność z dieslem.

_________________
"...Na pewno są rzeczy, na których dobrze znasz się. I nie mów, że nie masz zdolności, no bo na pewno masz je..."


Góra
 Profil  
 
 
 Post #437545 Wysłany: 05 Lut 2011, 15:30; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Andy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów
Rejestracja: 15 Gru 2009,
Posty: 1463
Pomógł: 120
Wadi Plus na pierwszej świecy żarowej. Możesz odłączyć pozostałe i sprawdzić pierwszą, czy jest na niej napięcie, przy włączonym podgrzewaniu. Jeśli będzie podłączamy kolejne. Jeśli napięcia nie będzie na świecach, pozostaje sprawdzenie wcześniej, na urządzeniu sterującym procesem nagrzewania świec. Czasem, świeca ma zwarcie.

_________________
Punto 1,1 SX z 1998 roku.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #437548 Wysłany: 05 Lut 2011, 15:41; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Bytom.
Rejestracja: 28 Sty 2011,
Posty: 15
Okej, zaraz wychodzę do garażu to posprawdzam to. Jak wrócę to napiszę w edit, co i jak. Dzięki.

_________________
"...Na pewno są rzeczy, na których dobrze znasz się. I nie mów, że nie masz zdolności, no bo na pewno masz je..."


Góra
 Profil  
 
 
 Post #437550 Wysłany: 05 Lut 2011, 15:51; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Adam
Samochód: Inny
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 08 Mar 2008,
Posty: 1501
Pomógł: 31
Wadi a moze to taka błachostka jak spalenie zarowki od tej kontrolki i niepotrzebnie ładujesz sie w koszty i kombinujesz...

_________________
punto I sx 1.1 55KM '97 - było
Seat Ibiza 1.4 16V 101KM 2003r. - jest
Image
Image Piszę poprawnie po polsku
.

Góra
 Profil  
 
 
 Post #437553 Wysłany: 05 Lut 2011, 15:54; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Bytom.
Rejestracja: 28 Sty 2011,
Posty: 15
Też nad tym myślałem, ale o ile pamiętam, to po przekręceniu zapłonu- podczas świecenia się pomarańczowej spirali nie szło zakręcić rozrusznikiem, puki nie skończyły grzać, a teraz od razu idzie zakręcić. Z tego wnioskuję, że jednak to coś pod maską. Sprawdzę niedługo to, co AndyPol mi radził.

_________________
"...Na pewno są rzeczy, na których dobrze znasz się. I nie mów, że nie masz zdolności, no bo na pewno masz je..."


Góra
 Profil  
 
 
 Post #437563 Wysłany: 05 Lut 2011, 16:12; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Adam
Samochód: Inny
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 08 Mar 2008,
Posty: 1501
Pomógł: 31
Wadi napisał(a):
po przekręceniu zapłonu- podczas świecenia się pomarańczowej spirali nie szło zakręcić rozrusznikiem, puki nie skończyły grzać

a to dziwne, bo ja w zadnym innym aucie z silnikiem diesla sie z tym nie spotkalem-mozna było pominac grzanie swiec i odpalac od razu

_________________
punto I sx 1.1 55KM '97 - było
Seat Ibiza 1.4 16V 101KM 2003r. - jest
Image
Image Piszę poprawnie po polsku
.

Góra
 Profil  
 
 
 Post #437578 Wysłany: 05 Lut 2011, 16:45; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Bolesławiec//łódzkie
Rejestracja: 05 Cze 2010,
Posty: 1389
Pomógł: 12
A takie duperele jak bezpieczniki sprawdzone?
Też kiedyś miałem problem, na świecach w ogóle nie było iskry. Okazało się, że jak spaliła się pompa paliwa to i bezpiecznik siadł. Wymieniono bezpiecznik i już mogłem hulać na gazie ;)
Wiem, że przypadek całkiem inny ale czasem taka drobnostka...

_________________
Mam i ja. Punciak 1.2 MPI

Jakieś głośniki, kabelki, duperelki. Radyjka, wzmacniacze, zwrotnice i maty... wziąłbym to wszystko od razu na raty.
Car Audio? A co to jest? Nie wiem o co kaman.

jawasaki ty złodzieju. Życzę Ci tego samego na każdym kroku.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #437619 Wysłany: 05 Lut 2011, 18:56; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Bytom.
Rejestracja: 28 Sty 2011,
Posty: 15
Tak, bezpieczniki sprawdzone, tzn na oko. Jutro je bardziej posprawdzam.
AndyPol nie znalazłem tam plusa przy żadnej z czterech świec. Do pierwszej świecy idzie kabel od dołu, ale to jest masa.

Mam takie pytanie.. Do czego jest ten kabel? Ani to żaden plus, ani żadna masa..

Image

_________________
"...Na pewno są rzeczy, na których dobrze znasz się. I nie mów, że nie masz zdolności, no bo na pewno masz je..."


Góra
 Profil  
 
 
 Post #437789 Wysłany: 06 Lut 2011, 12:10; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Andy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów
Rejestracja: 15 Gru 2009,
Posty: 1463
Pomógł: 120
Wadi Patrząc na zdjęcie (chyba, że to wina oświetlenia) mam wrażenie, że podczas wymiany pomieszano stare świece żarowe z nowymi ( ostatnia i przedostatnia z prawej strony zdjęcia). Czasem ktoś podczas wymiany na przysłowiowe „oko” określa, że może jeszcze chwilkę taka część będzie działała. Staram się wymieniać świece żarowe kompletami, zwłaszcza jeśli wiem, że auto jeździło na poprzednim komplecie i zrobiło już np. 100 tys. kilometrów. Czasem fachowcom się nie chce, albo mają problem z wykręceniem i jeśli działa, to pozostawiają stare świece.
Świeca żarowa ma na swoim korpusie wkręconym w komorę wstępną - masę, świece żarowe połączone są ze sobą wspólną szyną, lub przewodem zasilającym ( o większym przekroju), na którym jest plus. Po przekręceniu kluczyka i uruchomieniu grzania świec zapłonowych, przy sprawnym układzie powinno się tam ( na szynie i świecy) pojawić napięcie akumulatora. Jeśli jest inaczej, może być to powodem zwarcia lub uszkodzenia jakiegoś elementu. Dlatego napisałem to, co wyżej odnośnie sprawdzenia układu nagrzewczo – rozruchowego. Pozdrawiam.

_________________
Punto 1,1 SX z 1998 roku.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #437820 Wysłany: 06 Lut 2011, 13:41; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf
Rejestracja: 23 Paź 2007,
Posty: 7422
Pomógł: 164
Wadi daj próbówkę na szyne zasilającą i do minus aku i niech ktoś włączy zapłon jak zaświeci jest zasilanie.

_________________
Fiat Punto I 97 60KM 1.2 Pb+LPG 5D Biały jak umyty :>
topic20164.html


Image

było zwykłe "S" a teraz lekko doposażyłem ;D

Czy masz już darmowe Assistance?


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 12 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO