You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 17 Cze 2025, 11:31

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 35 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #443047 Wysłany: 20 Lut 2011, 20:13; 
 Temat postu: Z serii "co kupić" 2 - Tarcze i klocki
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Kamil
Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 21 Wrz 2008,
Posty: 198
Pora w mojej kropie zrobić hamulce i teraz moje pytanie, co myślicie o takich tarczach?
http://moto.allegro.pl/tarcze-brembo-fi ... 59201.html
Klocki:
http://moto.allegro.pl/klocki-brembo-fi ... 51155.html
Czy może coś innego? Najlepiej link do allegro i jeszcze lepiej jak by to było w Krakowie. A może ktoś kojarzy jakiś sklep w Krakowie gdzie kupię coś takiego taniej?

Edit:

Ile wymiana czegoś takiego może kosztować, tak mniej więcej, robił ktoś niedawno?

_________________
Było: Fiat Punto 1.1 55SX '95, 55HP GIALLO EXPLOIT - Oddane w dobre ręce :-)
Było: Fiat Grande Punto 1.4 8V Euro 5 Van '10, 77HP GLORY - Było, ale się zniszczyło :-(
Jest: Fiat DUCATO 2.3 MultiJet '07 120HP DHL DESIGN - Duże jest piękne :-)


Góra
 Profil  
 

 
 Post #443059 Wysłany: 20 Lut 2011, 20:46; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Patryk
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: Szczecin/Żary
Rejestracja: 17 Lip 2010,
Posty: 674
Pomógł: 7
Na bank taki temat już gdzieś był :>
Koledzy polecali:
tarcze - Brembo
klocki- Ferodo

Cena tarcz - 80 PLN/kpl.
Cena klocków - 62 PLN/kpl.

Można normalnie na allegro kupić to w zestawie :wink:
1. http://allegro.pl/tarcze-brembo-klocki- ... 29518.html
2. http://allegro.pl/tarcze-brembo-klocki- ... 24540.html

Tutaj jak wyglądały po przejechaniu iluś tam kilometrów:
http://punto.org.pl/zrobtosam/model176czylimk1/53

_________________
Image + Image

Jako pierwszy samochód w życiu był Fiat Punto 1.1 1997
Teraz jest Ford Sierra 2.0 DOHC 1991 + LPG

http://fiatpunto.com.pl/topic34391.html

Szerokości i przyczepności ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #443063 Wysłany: 20 Lut 2011, 20:53; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Kamil
Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 21 Wrz 2008,
Posty: 198
Białastrzała97S : Ale nigdzie nie widzę, żeby było napisane, że te zestawy pasują do punta :>

_________________
Było: Fiat Punto 1.1 55SX '95, 55HP GIALLO EXPLOIT - Oddane w dobre ręce :-)
Było: Fiat Grande Punto 1.4 8V Euro 5 Van '10, 77HP GLORY - Było, ale się zniszczyło :-(
Jest: Fiat DUCATO 2.3 MultiJet '07 120HP DHL DESIGN - Duże jest piękne :-)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #443094 Wysłany: 20 Lut 2011, 21:40; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Patryk
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: Szczecin/Żary
Rejestracja: 17 Lip 2010,
Posty: 674
Pomógł: 7
Przykładowe dałem :E
Na allegro poszukaj takie same tylko do Punto jakie masz i już :roll:

Tutaj:
http://allegro.pl/tarcze-brembo-ferodo- ... 25772.html

Dokładnie te są w tym manualu, do którego dałem Ci link i te Ci polecam.

_________________
Image + Image

Jako pierwszy samochód w życiu był Fiat Punto 1.1 1997
Teraz jest Ford Sierra 2.0 DOHC 1991 + LPG

http://fiatpunto.com.pl/topic34391.html

Szerokości i przyczepności ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #443096 Wysłany: 20 Lut 2011, 21:44; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 07 Sie 2008,
Posty: 4521
Pomógł: 42
Białastrzała97S ja ten zestaw odradzalem

_________________
bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #443224 Wysłany: 20 Lut 2011, 23:55; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Kamil
Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 21 Wrz 2008,
Posty: 198
Muszę się z tym przespać, bo mam ochotę na cały zestaw BREMBO, a może do tego jeszcze tarcza wentylowana, będzie ładniej w lecie na alusach wyglądał ;)

_________________
Było: Fiat Punto 1.1 55SX '95, 55HP GIALLO EXPLOIT - Oddane w dobre ręce :-)
Było: Fiat Grande Punto 1.4 8V Euro 5 Van '10, 77HP GLORY - Było, ale się zniszczyło :-(
Jest: Fiat DUCATO 2.3 MultiJet '07 120HP DHL DESIGN - Duże jest piękne :-)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #443271 Wysłany: 21 Lut 2011, 07:56; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
kuczek napisał(a):
Muszę się z tym przespać, bo mam ochotę na cały zestaw BREMBO, a może do tego jeszcze tarcza wentylowana,

Wentylowanych 240mm z brembo chyba nie znajdziesz, dopiero od 257mm są brembo max.
Ale popatrz np na stronę mikody, tam znajdziesz tarcze frezowane i nawiercane, tylko że dość drogo wychodzą (same nawiercane chyba coś ponad 60zł/sztuka).

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #443422 Wysłany: 21 Lut 2011, 14:08; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Patryk
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: Szczecin/Żary
Rejestracja: 17 Lip 2010,
Posty: 674
Pomógł: 7
Po drugie po co komu do Punto tarcze wentylowane czy tam nawiercane, frezowane? :E

Te co poleca gościu w tym manualu co dałem link są jak najbardziej OK - takie jest moje zdanie.

_________________
Image + Image

Jako pierwszy samochód w życiu był Fiat Punto 1.1 1997
Teraz jest Ford Sierra 2.0 DOHC 1991 + LPG

http://fiatpunto.com.pl/topic34391.html

Szerokości i przyczepności ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #443431 Wysłany: 21 Lut 2011, 14:33; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Kamil
Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 21 Wrz 2008,
Posty: 198
Zakupiłem dziś tarcze brembo i klocki TRW, innych aktualnie nie mieli w tym sklepie co byłem, a nie chciało mi się już jeździć i kombinować.

_________________
Było: Fiat Punto 1.1 55SX '95, 55HP GIALLO EXPLOIT - Oddane w dobre ręce :-)
Było: Fiat Grande Punto 1.4 8V Euro 5 Van '10, 77HP GLORY - Było, ale się zniszczyło :-(
Jest: Fiat DUCATO 2.3 MultiJet '07 120HP DHL DESIGN - Duże jest piękne :-)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #472625 Wysłany: 11 Maj 2011, 12:48; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Brzeszcze
Rejestracja: 28 Sie 2008,
Posty: 186
mam do kupienia klocki trw z czujnikiem zużycia...nie wiem czy poprzednio też miałem z tym czujnikiem i zastanawiam się czy będzie problem z dopasowaniem...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #472630 Wysłany: 11 Maj 2011, 12:58; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf
Rejestracja: 23 Paź 2007,
Posty: 7422
Pomógł: 164
zobacz czy do klocków w aucie idą jakieś kabelki :wink:

_________________
Fiat Punto I 97 60KM 1.2 Pb+LPG 5D Biały jak umyty :>
topic20164.html


Image

było zwykłe "S" a teraz lekko doposażyłem ;D

Czy masz już darmowe Assistance?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #472632 Wysłany: 11 Maj 2011, 13:01; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Brzeszcze
Rejestracja: 28 Sie 2008,
Posty: 186
z tego co wiem to nie :) klocki z czujnikiem rożnią się rozmiarem od tych bez?

tańsze są z czujnikiem czy bez?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #472635 Wysłany: 11 Maj 2011, 13:06; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf
Rejestracja: 23 Paź 2007,
Posty: 7422
Pomógł: 164
tańsze są bez i różnicy w wielkości nie ma.

_________________
Fiat Punto I 97 60KM 1.2 Pb+LPG 5D Biały jak umyty :>
topic20164.html


Image

było zwykłe "S" a teraz lekko doposażyłem ;D

Czy masz już darmowe Assistance?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #472636 Wysłany: 11 Maj 2011, 13:09; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Brzeszcze
Rejestracja: 28 Sie 2008,
Posty: 186
czyli się zdecyduję...ten czujnik nie musi być podpięty? nie wiem czy w punto 1.1 jest możliwość podłączenia tego ustrojstwa


Góra
 Profil  
 
 
 Post #472637 Wysłany: 11 Maj 2011, 13:17; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf
Rejestracja: 23 Paź 2007,
Posty: 7422
Pomógł: 164
jakaś wersja miała ale nie było to standardem :P

[ Dodano: 11 Maj 2011 13:17 ]
czujnik nie musi być podpięty.

_________________
Fiat Punto I 97 60KM 1.2 Pb+LPG 5D Biały jak umyty :>
topic20164.html


Image

było zwykłe "S" a teraz lekko doposażyłem ;D

Czy masz już darmowe Assistance?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #472774 Wysłany: 11 Maj 2011, 20:01; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 21 Lut 2009,
Posty: 168
Brembo Max nacinane, nr 08.5085.75
Klocki Ferodo Premier, nr FDB 925 (Bendix)

Ja mam takie i jeszcze mnie nie zawiodły w żadnej sytuacji. Cena nacinanych Brembo max nie jest zabójcza, a doskonale odprowadzają ciepło. Klocki Ferodo bardzo szybko się docierają i nie piszczą i mają dobrą odporność na zagrzanie. Obie firmy produkują części dla samochodów rajdowych. Nie zastanawiaj się :) Aha, te numerki to dla Punto 55/60/75.

I jeszcze jedno, dla zastanawiających się czy lepsze nacinane czy nawiercane odpowiedź brzmi nacinane. Nawiercane odprowadzają ciepło lepiej, ale bardzo często pękają pomiędzy otworami i tarcza nadaje się już tylko do wyrzucenia. Ktoś może powiedzieć, że w Punto nie warto stosować sportowych tarcz (czy to nacinanych czy wierconych). Ja się z tym nie zgadzam. Tarcz nie wymienia się co roku, a jeśli ten jeden raz zapłacisz nieco więcej, a dzięki temu kiedyś uda Ci się wyhamować i kogoś nie zabić, to to chyba jest warte każdej kasy. No i żeby nie brzmieć jak starzec: Punciak to Włoch, czyli 90% czasu ciśniemy gaz do dechy, więc dobre hamulce to podstawa :)

_________________
Fiat Punto Mk. I 60SX 1.2 Benzyna 1998r. angielski


Góra
 Profil  
 
 
 Post #472817 Wysłany: 11 Maj 2011, 20:58; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
Ja prawie 2000km temu zainwestowałem w tarcze HART SPORT (nawiercane i nacinane) i do tego klocki tej samej firmy.
Hamuje super, lepiej niż seria, nie piszczy i nie sprawia problemów. No i tarcze fajne wyglądają :E

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #472843 Wysłany: 11 Maj 2011, 21:47; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 21 Lut 2009,
Posty: 168
O mamo! Oglądałem te Harty kombinując przed zakupem, ale w końcu uznałem, że cewkę od nich kupić to pół biedy - najwyżej się natnę, ale jak mi pęknie tarcza, albo coś... No sorki, ale hamulce, zawieszenie i inne sprawy związane z bezpieczeństwem jazdy nie zostawiam słabym firmom (chociaż kupiłęm zawieszenie kompletne firmy GM, czy jakoś tak, ale dopiero się zdecydowałem jak wyszukałem w necie, że to mała szwedzka firma, której właścicielem jest Sachs. To coś jak Dębica i Goodyear, więc uznałem, że źle nie będzie. No i nie jest, chociaż mogłoby być trochę twardsze)

_________________
Fiat Punto Mk. I 60SX 1.2 Benzyna 1998r. angielski


Góra
 Profil  
 
 
 Post #472854 Wysłany: 11 Maj 2011, 22:03; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
mrabraa: innymi słowy nie jeździłeś na nich, więc chyba tyle na temat twojego ich oceniania ;) Wg mnie hamulców nie ocenia się na oko, chyba że to nowa metoda badawcza :E
U mnie się spisują lepiej niż dobrze. A cena też niska nie jest, chociaż tańsze niż brembo.

[ Dodano: 11 Maj 2011 21:03 ]
mrabraa napisał(a):
Nawiercane odprowadzają ciepło lepiej, ale bardzo często pękają pomiędzy otworami

Skąd bierzesz takie informacje? Zaciekawiłeś mnie, szukałem w necie ale nie znalazłem żadnych doniesień na ten temat.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #472869 Wysłany: 11 Maj 2011, 22:16; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 21 Lut 2009,
Posty: 168
Z Max Power Haynes Manual for Punto. Książka napisana przez gości z Hynesa i z gazetki tuningowej Max Power. Jeśli np. pojedziesz w strome góry i będziesz musiał dużo hamować, to nagrzane tarcze mogą pęknąć. To dlatego, że przewiercenie na wylot troszkę osłabia konstrukcję. Nie twierdzę, że twoje Harty są do bani, tylko podziwiam twoją odwagę w kupowaniu części od mało znanej firmy. Ja wolę dopłacić do Brembo i tyle. W moim zestawie lubię strasznie to, że na co dzień nic nie odczuwa się, że hamulce są lepsze, tzn. wrażenie jest jak standardowe, ale gdy trzeba ostro hamować, to są naprawdę skuteczne :)

_________________
Fiat Punto Mk. I 60SX 1.2 Benzyna 1998r. angielski


Góra
 Profil  
 
 
 Post #472912 Wysłany: 11 Maj 2011, 23:11; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN
Rejestracja: 10 Gru 2009,
Posty: 4596
Pomógł: 56
wszystkie elementy muszą spełniać normy i być wykonane z dobrych materiałów, więc twoją teorie traktuje z przymrużeniem oka, w górzystym terenie powinno się hamować silnikiem a nie piłować hamulce do ich wytrzymałości.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #472925 Wysłany: 12 Maj 2011, 00:47; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
mrabraa napisał(a):
tylko podziwiam twoją odwagę w kupowaniu części od mało znanej firmy

Wiesz, może hart nie jest tak renomowany jak brembo, ale nazwać go mało znanym to też chyba przesada ;)

mrabraa napisał(a):
W moim zestawie lubię strasznie to, że na co dzień nic nie odczuwa się, że hamulce są lepsze, tzn. wrażenie jest jak standardowe, ale gdy trzeba ostro hamować, to są naprawdę skuteczne

Przecież tak jest przy każdych tarczach, tzn wiadomo, że w zwykłej jeździe różnicy nie ma, bo przecież zaciski są takie same więc z taką samą mocą ściskają tarcze. Różnica jest właśnie przy gwałtownych hamowaniach albo przy częstych, gdy tarcze mocno się grzeją.

wojtass18 napisał(a):
wszystkie elementy muszą spełniać normy i być wykonane z dobrych materiałów

Pamiętam że ktoś (nie pamiętam kto na 100% więc nicku nie podaję) pisał, ze praktycznie wszystkie tarcze są z tego samego materiału robione i opisywał to dość dokładnie.

[ Dodano: 11 Maj 2011 23:47 ]
wojtass18 napisał(a):
w górzystym terenie powinno się hamować silnikiem a nie piłować hamulce do ich wytrzymałości.

Tym bardziej, że w mk I tarcze nie dość, że nie są za duże, bo tylko 240mm to jeszcze nawet nie wentylowane, więc niezależnie od marki, do sportu się nie nadają ;)

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #472926 Wysłany: 12 Maj 2011, 01:15; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN
Rejestracja: 10 Gru 2009,
Posty: 4596
Pomógł: 56
STax napisał(a):
Pamiętam że ktoś (nie pamiętam kto na 100% więc nicku nie podaję) pisał, ze praktycznie wszystkie tarcze są z tego samego materiału robione i opisywał to dość dokładnie

STax wydaje Mi się że to był buladag albo greg505


Góra
 Profil  
 
 
 Post #472951 Wysłany: 12 Maj 2011, 09:16; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 01 Paź 2008,
Posty: 297
Ja osobiście na tarczach z hart nigdy się nie naciąłem, powiedziałbym nawet że mając w rękach tarcze z brembo i z harta te drugie są lepiej wykonane.

Jest jeszcze jeden plus, jeżeli nawet tarcze się pokrzywią czy wyjdą jakieś kwiatki (a w sumie wcale nie "wychodzą" częściej niż z tarczami innych producentów) to hart nie będzie się cmokał z reklamacją i dostaniesz nowy towar, a w przypadku takiego np. brembo masz 99% szans, że wypną na ciebie tyłek i stwierdzą, że spieprzyłeś montaż, czy cokolwiek innego i nowych tarcz nie dostaniesz :lol:




mrabraa ostatnio mam wrażenie, że do którego wątku bym nie zajrzał widzę twoje posty zwykle oparte na czymś co ktoś-kiedyś-gdzieś napisał :)

_________________
176B6.000 1372 Gran Turismo
146A2.246 1301 Turbo Iniezione Elettronica


Ostatnio edytowany przez goofer007, 12 Maj 2011, 21:40, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil  
 
 
 Post #473021 Wysłany: 12 Maj 2011, 14:18; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 21 Lut 2009,
Posty: 168
Dobra, nie będę robić skanu, bo nie chcę łamać praw autorskich, no i nie każdy zrozumie po angielsku, dlatego napiszę tu tłumaczenie:

Cytuj:
Nacinane tarcze (które można dostać z różną ilością nacięć) mają dwojaką funkcję - nacięcia oferuję tunel, którym ucieka ciepła oraz czyszczą klocki delikatnie scinając ich powierzchnię za każdym razem gdy hamujesz. Niektóre tarcze są wykonywane z materiałów o większej odporności na ścieranie niż standardowe i fakt, że naprawdę poważnie zwiększają jakość hamowania jest dobrze udokumentowany.
Tarcze nawiercane oferują inny sposób odprowadzania ciepłą, ale ten sposób sprawia pewne problemy. Właściciele tych tarcz zwracają uwagę, że bardzo szybko zużywają się na nich klocki, o wiele bardziej niż w nacinanych, ale o wiele poważniejszym problemem jest fakt, że niektóre z nich po poważnym hamowaniu pękają od nadmiaru ciepła pomiędzy otworami. Problem wynika z tego, że ciepło przepływa pomiędzy odwiertami (tak jak powinno być - na tym polega ich działanie), ale przy dużej ilości hamowania ciągłe grzanie i oziębianie się tarcz może doprowadzić metal do pęknięcia. Tarcza, która pękła w taki sposób jest bardzo niebezpieczna, bo może dalej popękać w każdej chwili. Jeśli decydujesz się na tarcze nawiercane upewnij się, że bierzesz je od renomowanej i potwierdzonej jakościowo firmy z dobrą gwarancją oraz sprawdzaj tarczę regularnie.
Tarcze sportowe mają także złą reputację związaną z odkształcaniem się (okropne drgania wyczuwalne na pedale podczas hamowania). CZy jest to uzasadniona reputacja? Cóż, im częściej hamujesz (mówimy tu o poważnym "częściej") tym bardziej zagrzejesz tarcze. Wprawdzie tarcze sportowe mają sobie z tym radzić lepiej, ale cudów nie ma. Tańsze tarcze oraz taki, które będą poddawane ostremu nadużywaniu muszą się odkształcić. Dlatego należy kupować tarcze dobrej jakości i nie przesadzać z użyciem hamulców.


Tyle o dyskach. Potem piszą jeszcze, że standardowe auto nie potrzebuje klocków sportowych, bo te nie zdążą się zazwyczaj nagrzać w trakcie zwykłąej jazdy i mogą nawet pogorszyć hamowanie. NA koniec zaś jest też przypomnienie, że najlepsze klocki i tarcze na swiecie nic nie dadzą jeśli nie dba się o stan układu hamulcowego,, czyli zmiana płynu co 2 lata i utrzymanie zacisków w stanie nie zardzewiałym (dobre uszczelki).

goofer007 Siedzę w tym temacie i dużo czytam. Mam pokaźną biblioteczkę i wiele rzeczy znajduję też na forach zagranicznych. Mam też najnowszego ePera i orginalne instrukcje Fiata na płycie DVD zakupione. Nie mam zamiaru wszystkiego skanować i wrzucać na neta, nie pamiętam każdej strony, którą odwiedziłem w ciągu ostatnich paru lat, a płytki każdy może kupić za grosze na ebayu. Staram się podzielić swoją wiedzą z ludźmi na tym forum, ale wygląda na to, że wszysce są tutaj mądrzejsi po stokroć i nie potrzebują moich informacji. Skoro zatem tak, to proszę bardzo - przestanę się udzielać na forum i dalej wierzcie sobie w co chcecie.

A jak ktoś mi nie wierzy, że tak książka o Punto istnieje to tutaj link na Amazona - możecie sami sobie kupić i poczytać:

http://www.amazon.co.uk/Fiat-Punto-Defi ... 640&sr=8-5\

za zamówienie powyżej 15 funtów wysyłka jest gratis. Narka

_________________
Fiat Punto Mk. I 60SX 1.2 Benzyna 1998r. angielski


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 35 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO