You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 16 Cze 2025, 21:20

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 17 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #444841 Wysłany: 24 Lut 2011, 19:43; 
 Temat postu: Naprawa Punto 1.1 Lpg Jakie koszty?
Offline
Forumowicz

Rejestracja: 24 Lut 2011,
Posty: 2
Witam, mam pytanie dotyczące naprawy Fiata Punto 1.1 55km z LPG. Mianowicie najprawdopodobniej mam uszkodzoną uszczelkę pod głowicą ponieważ samochód ten ciężko pali i po odpaleniu strasznie kopci na biało. (z oleju w silniku zrobiła się brązowo-jasna "kasza" )
W aucie tym do zrobienia jest jeszcze sprzęgło ponieważ się ślizga...
I ma, a raczej miał on spory apetyt na Olej. Po miesiącu trzeba było dolewać około 200-300ml Dodam że przez miesiąc zrobiłem nim około 300km.
I jeszcze czuć gaz... Czyli jest coś w nim nieszczelne..

Ile w przybliżeniu by kosztowała naprawa gdybym miał to auto oddać do mechanika? i czy w ogóle była by ona opłacalna?

ewentualnie za ile bym mógł wystawić to auto tak jak stoi?
Punto jest z 96roku, elektryka, wspomaganie, poduszki, halogeny, blacharka w ładnym stanie.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #444847 Wysłany: 24 Lut 2011, 19:48; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Piotr
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: CBR
Rejestracja: 17 Mar 2010,
Posty: 198
Pomógł: 3
tez mam podobny problem
koszt uszczelki to około 35 zł koszt wymiany pewnie w granicach 100-150
koszty mogą sie zwiekszyc jesli okaze sie ze glowica ma wyzery.
A jak wygląda plyn chłodniczy? u mnie ubywa tak jak i olej.

_________________
Moja Dwojka ->>> http://fiatpunto.com.pl/topic53767.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #444854 Wysłany: 24 Lut 2011, 19:59; 
 Temat postu:
Offline
Forumowicz

Rejestracja: 24 Lut 2011,
Posty: 2
Płyn chłodniczy owszem ubywał, ale w bardzo małych ilościach... Zastanawia mnie czy nie lepiej by było zakupić inny używany silnik i włożyć go zamiast tego. Tylko teraz ile w takim przypadku by kosztowała przekładka...? :?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #444856 Wysłany: 24 Lut 2011, 20:03; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 24 Paź 2008,
Posty: 1252
Wg mnie jeśli robisz auto pod siebie, a nie na szybką sprzedaż to remontuj to co masz. Ciężko jest dorwać silnik w takich pieniądzach, żeby się opłacało i do tego bez napraw go wpakować do auta. Najczęściej w takich silnikach pasuje min przegląd zrobić, o ile nie trzeba czegoś wymienić

_________________
Moje Punto MK1 -> http://fiatpunto.com.pl/topic17426.html
________________________________________
Lepka Szczerbol -> http://fiatpunto.com.pl/topic25394.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #444861 Wysłany: 24 Lut 2011, 20:13; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Piotr
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: CBR
Rejestracja: 17 Mar 2010,
Posty: 198
Pomógł: 3
mati.91 napisał(a):
Wg mnie jeśli robisz auto pod siebie, a nie na szybką sprzedaż to remontuj to co masz

ludzie na sprzedaz myją silniki myjką ciśnieniową a potem dojezdzasz do domu zaglądasz pod maske i o kur.. mówisz. mozesz tak zrobić albo remontować.
jak to mawiają nic nie jest wieczne

_________________
Moja Dwojka ->>> http://fiatpunto.com.pl/topic53767.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #444992 Wysłany: 24 Lut 2011, 23:32; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf
Rejestracja: 23 Paź 2007,
Posty: 7422
Pomógł: 164
mnie koszt UPG+rozrząd, nowe płyny i inne pierdoły kosztowało 900 pln.

_________________
Fiat Punto I 97 60KM 1.2 Pb+LPG 5D Biały jak umyty :>
topic20164.html


Image

było zwykłe "S" a teraz lekko doposażyłem ;D

Czy masz już darmowe Assistance?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #445144 Wysłany: 25 Lut 2011, 14:34; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Piotr
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: CBR
Rejestracja: 17 Mar 2010,
Posty: 198
Pomógł: 3
o kurde to sporo mnie tez to czeka ale teraz masz auto nna 'dotyk'

_________________
Moja Dwojka ->>> http://fiatpunto.com.pl/topic53767.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #445176 Wysłany: 25 Lut 2011, 15:57; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 24 Paź 2008,
Posty: 1252
Niby sporo, ale lepiej tak zrobić niż wymieniać silnik, który i tak pewnie wymagałby remontu

_________________
Moje Punto MK1 -> http://fiatpunto.com.pl/topic17426.html
________________________________________
Lepka Szczerbol -> http://fiatpunto.com.pl/topic25394.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #445200 Wysłany: 25 Lut 2011, 16:27; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 26 Lip 2010,
Posty: 626
Pomógł: 1
silnika przed zakupem nie idzie sprawdzic z bardzo, no chyba ze znasz naprawde dobrego doktora i ci sprawdzi taki silnik, ale watpie zeby po kilkudziesieciu tysiacach km nie trzeba bylo czegos wiecej robic...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #445241 Wysłany: 25 Lut 2011, 18:14; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 24 Paź 2008,
Posty: 1252
żeby sprawdzić silnik to trzeba go rozebrać i zobaczyć jak wygląda w środku. Innej metody na sprawdzenie chyba nie ma. A często z silnikami jest tak, że zalane są jakimiś specyfikami, żeby nic nie ciekło była odpowiednia kompresja itp. A po wpakowaniu do swojego auta już są cuda.

_________________
Moje Punto MK1 -> http://fiatpunto.com.pl/topic17426.html
________________________________________
Lepka Szczerbol -> http://fiatpunto.com.pl/topic25394.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #445267 Wysłany: 25 Lut 2011, 19:18; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Patryk
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: Szczecin/Żary
Rejestracja: 17 Lip 2010,
Posty: 674
Pomógł: 7
U mnie w lubuskim ceny są kosmiczne.
Za sprzęgło LUK i robociznę trzeba dać około 400 PLN
Za uszczelkę pod głowicą około 350 PLN
Za rozrząd około 400

Jak będziesz robił uszczelkę pod głowicą to rób odrazu uszczelniacze na zaworach i planuj głowicę.
Jak robisz rozrząd rób wszystko - pompa wody, napinacz, pasek i niech sprawdzi czy nie cieknie z wałka rozrządu i spod pokrywy zaworów i z rury metalowej co idzie do pompy wody.

_________________
Image + Image

Jako pierwszy samochód w życiu był Fiat Punto 1.1 1997
Teraz jest Ford Sierra 2.0 DOHC 1991 + LPG

http://fiatpunto.com.pl/topic34391.html

Szerokości i przyczepności ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #447018 Wysłany: 01 Mar 2011, 13:36; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Sebastian
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Olkusz
Rejestracja: 17 Wrz 2008,
Posty: 520
Pomógł: 1
A po co planowac glowice skoro wszytko bedzie w porzadku ?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #447079 Wysłany: 01 Mar 2011, 15:44; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf
Rejestracja: 23 Paź 2007,
Posty: 7422
Pomógł: 164
sebul napisał(a):
A po co planowac glowice skoro wszytko bedzie w porzadku ?

a po to żeby idealnie dolegała :>

_________________
Fiat Punto I 97 60KM 1.2 Pb+LPG 5D Biały jak umyty :>
topic20164.html


Image

było zwykłe "S" a teraz lekko doposażyłem ;D

Czy masz już darmowe Assistance?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #447088 Wysłany: 01 Mar 2011, 16:12; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 09 Wrz 2007,
Posty: 1680
sebul napisał(a):
A po co planowac glowice skoro wszytko bedzie w porzadku ?


Skąd masz tą pewność że będzie? Tak mówią czy słyszałeś że w trawie piszczy?

_________________
Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic


Góra
 Profil  
 
 
 Post #447093 Wysłany: 01 Mar 2011, 16:30; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Patryk
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: Szczecin/Żary
Rejestracja: 17 Lip 2010,
Posty: 674
Pomógł: 7
Jeżeli chcesz mieć wszystko zrobione na tip top no to planowanie obowiązkowe :wink: Jak się ściąga głowicę to robi się wszystkie podstawowe rzeczy - po co później płacić frycowe :>

_________________
Image + Image

Jako pierwszy samochód w życiu był Fiat Punto 1.1 1997
Teraz jest Ford Sierra 2.0 DOHC 1991 + LPG

http://fiatpunto.com.pl/topic34391.html

Szerokości i przyczepności ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #447301 Wysłany: 01 Mar 2011, 22:20; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 24 Paź 2008,
Posty: 1252
To jest tak jakbyś wymieniał olej zakładając stary filtr :>

_________________
Moje Punto MK1 -> http://fiatpunto.com.pl/topic17426.html
________________________________________
Lepka Szczerbol -> http://fiatpunto.com.pl/topic25394.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #447309 Wysłany: 01 Mar 2011, 22:31; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Adam
Samochód: 125
Silnik: 1.6 8V 90KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Cult
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 14 Paź 2010,
Posty: 613
Silnik 1.1/1.2 cenowo to od 600PLN za coś wartego uwagi.Wszystkie tańsze wyglądają jak wyciągnięte z szamba.Mój silnik z udokumentowanym przebiegiem i wydrukiem parametrów technicznych kosztował 800zł (sam słupek) - jestem z niego bardzo zadowolony i mogę śmiało twierdzić że castrol koloru bursztynowego po 8.000 to rzecz normalna w dobrze utrzymanej jednostce ;)

Podstawą przy zdjętej głowicy jest wymiana uszczelniaczy,po co drugi raz ją ściągać jeśli okaże się że olej leje się po trzonkach zaworów? Kapitalka głowicy do 8V bez spawania to około 400zł w Krakowie.Chcąc zrobić wóz na pewniaka musisz szykować conajmniej tysiąca.Patrząc rozsądnie,warto tyle wydać bo będziesz wiedział czym jedziesz i bez problemu znajdziesz amatora na samochód w pełni sprawny i z suchym silnikiem.

_________________
Było: '95 Bertone Cabrio
'84 FSM 126p Rally & Cult
'90 FSM 126p Cabrio
'93 E36 318/320/323 Modes
'90 FSO 125p "1313"


Jest: '96 Audi A3 1.9TDI
'90 FSM 126 Bis
'87 FSM 126p Tufo
'90 FSM 126p Oslo Rally


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 17 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO