|
Obecny czas: 18 Cze 2025, 06:36
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
Lupus |
#446780 Wysłany:
28 Lut 2011, 22:12; Temat postu: 1,2 8v Poważny problem z silnikiem |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Van
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Pabianice Rejestracja: 29 Maj 2007, Posty: 536
|
Pożyczyłem auto szwagierce na poł godziny oddała z takimi objawami:
Nierówna praca
Brak mocy
Trzęsie budą na biegu jałowym
I najgorsze : Dzwoni przy dodawaniu gazu
Zaraz ide go zbadać ECUscanem i zobaczymy co pokaż,
Kontrola od silnika się nie świeci...
Co to może być?
Szukać już innego silnika?
Auto odpala bez problemu
No wię to na 100% nie jest wina:
świec
kabli
przewodów
_________________ Tu był podpis
Ostatnio edytowany przez Lupus, 02 Mar 2011, 13:44, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
 |
|
|
sebus1981 |
#446792 Wysłany:
28 Lut 2011, 22:19; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Sebastian
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sporting
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 07 Paź 2010, Posty: 919
|
Tak w skrocie zacznij od przewodow i swiec, moze gdzies sie przewod osunal, badz swieca ktoras... tez mialem takie objawy, nie przepalal na jednym garze... a by bylo szybciej i pewniej idz do szfagiegki i zapytaj sie jak to sie stanelo  czy wdepnela w pedal, czy gdzies w wieksza kaluze wjechala tysiace powodow, ale objaw musial sie jakos ukazac z jakiegos powodu...
_________________ Pozdrawiam
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Fiat/Punto/112157
|
|
Góra |
|
 |
Lupus |
#446797 Wysłany:
28 Lut 2011, 22:22; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Van
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Pabianice Rejestracja: 29 Maj 2007, Posty: 536
|
sebus1981 napisał(a): Tak w skrocie zacznij od przewodow i swiec, moze gdzies sie przewod osunal, badz swieca ktoras... tez mialem takie objawy, nie przepalal na jednym garze... a by bylo szybciej i pewniej idz do szfagiegki i zapytaj sie jak to sie stanelo  czy wdepnela w pedal, czy gdzies w wieksza kaluze wjechala tysiace powodow, ale objaw musial sie jakos ukazac z jakiegos powodu...
Podobo samo z siebie się tak zrobiło a jechała grzecznie,
_________________ Tu był podpis
|
|
Góra |
|
 |
sebus1981 |
#446829 Wysłany:
28 Lut 2011, 22:51; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Sebastian
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sporting
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 07 Paź 2010, Posty: 919
|
powodow tysiace tez tak mialem w 16v stracil moc w srodku siedziales jak w traktorze obroty skakaly - u mnie byly wadliwe przewody, wystarczylo wymienic, a skonczylo sie u mnie na remoncie silnika  tak czlowiek uczy sie na wlasych bledach...
_________________ Pozdrawiam
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Fiat/Punto/112157
|
|
Góra |
|
 |
elcinek |
#446846 Wysłany:
28 Lut 2011, 23:08; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: okolice Grodziska Wlkp Rejestracja: 09 Sty 2011, Posty: 12
|
Miałem podobne objawy, wymiana przewodów i świec pomogło
|
|
Góra |
|
 |
Lupus |
#446850 Wysłany:
02 Mar 2011, 14:33; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Van
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Pabianice Rejestracja: 29 Maj 2007, Posty: 536
|
elcinek napisał(a): Miałem podobne objawy, wymiana przewodów i świec pomogło
Miałeś takie stuki - dzwonienie przy dodawaniu gazu?? [ Dodano: 02 Mar 2011 13:33 ]No wię to na 100% nie jest wina:
świec
kabli
przewodów
_________________ Tu był podpis
|
|
Góra |
|
 |
toner |
#448758 Wysłany:
05 Mar 2011, 13:52; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Dębica Rejestracja: 04 Paź 2008, Posty: 49
|
Masz moze to dzwonienie jak docisniesz do spodu gaz czy dzwoni tez jak przyspieszasz powoli??? u mnie dzwoni jak na wysokim biegu i niskich obrotach dowale do spodu gaz. i nie wiem co to
|
|
Góra |
|
 |
Lupus |
#448761 Wysłany:
05 Mar 2011, 13:58; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Van
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Pabianice Rejestracja: 29 Maj 2007, Posty: 536
|
toner napisał(a): Masz moze to dzwonienie jak docisniesz do spodu gaz czy dzwoni tez jak przyspieszasz powoli??? u mnie dzwoni jak na wysokim biegu i niskich obrotach dowale do spodu gaz. i nie wiem co to
Dzwoni jak przyspieszam, ale dzwoni prawdopodobnie dlatego że spala stukowo. Zresztą sam już k.. nie wiam...
_________________ Tu był podpis
|
|
Góra |
|
 |
xONx |
#448795 Wysłany:
05 Mar 2011, 15:39; Temat postu: |
|
 |
Paparazzi |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk/Malbork Rejestracja: 12 Sty 2009, Posty: 3082 Pomógł: 17
|
Lupus spróbuj zrobić reset kompa. Sprawdź czy rozrząd się nie przestawił, możliwe że w końcu zawory na dobre Ci się rozregulowały.
_________________ Jest kraj, gdzie od wieków wolność ma barwę krwi Jest miasto, magia dziejów w jego murach tkwi Jest klub w tym mieście w barwach bieli i zieleni Jest wiara i tradycja której nic nie zmieni.
----
Odpowiedni ludzie mówią o tym cudzie kiedy Punta się zjeżdżają VW się kłaniają
|
|
Góra |
|
 |
greg505 |
#448798 Wysłany:
05 Mar 2011, 15:41; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
Lupus szagierka tankowala?
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
xONx |
#448803 Wysłany:
05 Mar 2011, 15:59; Temat postu: |
|
 |
Paparazzi |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk/Malbork Rejestracja: 12 Sty 2009, Posty: 3082 Pomógł: 17
|
greg505 napisał(a): Lupus szagierka tankowala?
aż dziw że nikt o to nie spytał 
_________________ Jest kraj, gdzie od wieków wolność ma barwę krwi Jest miasto, magia dziejów w jego murach tkwi Jest klub w tym mieście w barwach bieli i zieleni Jest wiara i tradycja której nic nie zmieni.
----
Odpowiedni ludzie mówią o tym cudzie kiedy Punta się zjeżdżają VW się kłaniają
|
|
Góra |
|
 |
Lupus |
#448837 Wysłany:
05 Mar 2011, 17:38; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Van
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Pabianice Rejestracja: 29 Maj 2007, Posty: 536
|
greg505 napisał(a): Lupus szagierka tankowala? Nie jechała i nagle bez powodu zaczęło dzwonić.. [ Dodano: 05 Mar 2011 16:38 ]xONx napisał(a): Lupus spróbuj zrobić reset kompa. Sprawdź czy rozrząd się nie przestawił, możliwe że w końcu zawory na dobre Ci się rozregulowały.
Rozrząd jest ok
_________________ Tu był podpis
|
|
Góra |
|
 |
xONx |
#448852 Wysłany:
05 Mar 2011, 18:33; Temat postu: |
|
 |
Paparazzi |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk/Malbork Rejestracja: 12 Sty 2009, Posty: 3082 Pomógł: 17
|
Lupus to spróbuj zrobić reset kompa.
---- ---- ---- ----
Poszperałem trochę w googlach i znalazłem:
1) Może to czujnik spalania stukowego siadł --> jednemu pomogło zatankowanie 98.
2) Możliwe że rozregulował się zapłon.
3) Rozregulowane zawory.
4) Cytuj: dzwonienie to by wygladalo na szklanki zaworowe ze juz tluka
5) Sprawdzić stan oleju.
Dalej nie chciało mi się szukać.
_________________ Jest kraj, gdzie od wieków wolność ma barwę krwi Jest miasto, magia dziejów w jego murach tkwi Jest klub w tym mieście w barwach bieli i zieleni Jest wiara i tradycja której nic nie zmieni.
----
Odpowiedni ludzie mówią o tym cudzie kiedy Punta się zjeżdżają VW się kłaniają
|
|
Góra |
|
 |
Lupus |
#448858 Wysłany:
05 Mar 2011, 18:53; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Van
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Pabianice Rejestracja: 29 Maj 2007, Posty: 536
|
xONx napisał(a): Lupus to spróbuj zrobić reset kompa. ---- ---- ---- ---- Poszperałem trochę w googlach i znalazłem: 1) Może to czujnik spalania stukowego siadł --> jednemu pomogło zatankowanie 98. 2) Możliwe że rozregulował się zapłon. 3) Rozregulowane zawory. 4) Cytuj: dzwonienie to by wygladalo na szklanki zaworowe ze juz tluka 5) Sprawdzić stan oleju. Dalej nie chciało mi się szukać.
Silnik ewidentnie nie pracuje na dwóch cuindrach, auto wogóle nie ma mocy, a dzwoni jak próbuje się przyspieszyć. Olej oczywiście jest 
_________________ Tu był podpis
|
|
Góra |
|
 |
xONx |
#448859 Wysłany:
05 Mar 2011, 18:55; Temat postu: |
|
 |
Paparazzi |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk/Malbork Rejestracja: 12 Sty 2009, Posty: 3082 Pomógł: 17
|
Lupus napisał(a): Silnik ewidentnie nie pracuje na dwóch cuindrach
skąd to wywnioskowałeś
a cewki 
_________________ Jest kraj, gdzie od wieków wolność ma barwę krwi Jest miasto, magia dziejów w jego murach tkwi Jest klub w tym mieście w barwach bieli i zieleni Jest wiara i tradycja której nic nie zmieni.
----
Odpowiedni ludzie mówią o tym cudzie kiedy Punta się zjeżdżają VW się kłaniają
|
|
Góra |
|
 |
Lupus |
#448860 Wysłany:
05 Mar 2011, 18:59; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Van
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Pabianice Rejestracja: 29 Maj 2007, Posty: 536
|
xONx napisał(a): Lupus napisał(a): Silnik ewidentnie nie pracuje na dwóch cuindrach skąd to wywnioskowałeś  a cewki 
Cewki wkładałem od innego mk II i to samo, świece zmienione, przwody tez inne były sprawdzane. Jak pisałem nierówna praca telepie silnikiem i brak mocy - to objaw że nie pali na wszystkie gary, poza tym charakterystyczny zapach spalin - tak samo waliło w aucie ojca jak padła cewka i nie palił na wszystkich cylindrach...
_________________ Tu był podpis
|
|
Góra |
|
 |
xONx |
#448861 Wysłany:
05 Mar 2011, 18:59; Temat postu: |
|
 |
Paparazzi |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk/Malbork Rejestracja: 12 Sty 2009, Posty: 3082 Pomógł: 17
|
jak pracuje na dwóch cylindrach to może któreś z wtryskiwaczy 
_________________ Jest kraj, gdzie od wieków wolność ma barwę krwi Jest miasto, magia dziejów w jego murach tkwi Jest klub w tym mieście w barwach bieli i zieleni Jest wiara i tradycja której nic nie zmieni.
----
Odpowiedni ludzie mówią o tym cudzie kiedy Punta się zjeżdżają VW się kłaniają
|
|
Góra |
|
 |
greg505 |
#448862 Wysłany:
05 Mar 2011, 19:05; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
miales jakies bledy?
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
Lupus |
#448879 Wysłany:
05 Mar 2011, 19:40; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Van
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Pabianice Rejestracja: 29 Maj 2007, Posty: 536
|
xONx napisał(a): jak pracuje na dwóch cylindrach to może któreś z wtryskiwaczy  A jak zdiagnozować czy wtryskiwacz żyje? [ Dodano: 05 Mar 2011 18:40 ]greg505 napisał(a): miales jakies bledy?
Błędów brak, natomiast pozostałe parametry wyglądają tak:

_________________ Tu był podpis
|
|
Góra |
|
 |
domin45670 |
#448882 Wysłany:
05 Mar 2011, 19:45; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14400 Pomógł: 128
|
Ja się nie znam, ale czy Timing na 4 cylindrze nie odbiega zbyt od normy (patrz cyl. 1, 2 i 3)? 
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
 |
Lupus |
#448884 Wysłany:
05 Mar 2011, 19:52; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Van
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Pabianice Rejestracja: 29 Maj 2007, Posty: 536
|
domin45670 napisał(a): Ja się nie znam, ale czy Timing na 4 cylindrze nie odbiega zbyt od normy (patrz cyl. 1, 2 i 3)? 
Też się nie znam...
_________________ Tu był podpis
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#448895 Wysłany:
05 Mar 2011, 20:13; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
Krokowiec max otwarty lub za mocno naciągnięta linka gazu to po 1. Normalnie w idle jest 0,1-0,2*
Czas wtrysku o 1ms za duży przy temp 60* w porównaniu u mnie. (silnik jedzie na bardzo bogatej mieszance)
Rpm za wysokie jak na tę temp.
Za duży kąt wyprzedzenia zapłonu o około 9stopni.
Jak wszystko jest ok z układem wtryskowo zapłonowym to jak na mój gust centralka ześwirowała.
Weź odłącz aku poczekaj i sprawdź ponownie. [ Dodano: 05 Mar 2011 19:13 ]Tak wyglądają u mnie niektóre parametry na biegu jałowym przy nagrzewaniu sie silnika:

_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
greg505 |
#448922 Wysłany:
05 Mar 2011, 20:42; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
ipIV napisał(a): jak na mój gust centralka ześwirowała.
podobnie uwazam
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
Lupus |
#448926 Wysłany:
05 Mar 2011, 20:46; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Van
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Pabianice Rejestracja: 29 Maj 2007, Posty: 536
|
ipIV napisał(a): Krokowiec max otwarty lub za mocno naciągnięta linka gazu to po 1. Normalnie w idle jest 0,1-0,2* Czas wtrysku o 1ms za duży przy temp 60* w porównaniu u mnie. (silnik jedzie na bardzo bogatej mieszance) Rpm za wysokie jak na tę temp. Za duży kąt wyprzedzenia zapłonu o około 9stopni. Jak wszystko jest ok z układem wtryskowo zapłonowym to jak na mój gust centralka ześwirowała. Weź odłącz aku poczekaj i sprawdź ponownie. [ Dodano: 05 Mar 2011 19:13 ]Tak wyglądają u mnie niektóre parametry na biegu jałowym przy nagrzewaniu sie silnika: 
Będe próbował jytro już się z Sydneyem umówiłem na przekładanie centralki i body 
_________________ Tu był podpis
|
|
Góra |
|
 |
Adas |
#448935 Wysłany:
05 Mar 2011, 21:14; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
Może twój kropek ma podobnie jak mój, nie lubi gdy go ktoś inny go dotyka..
U mnie podczas normalnych badań technicznych (rok 2008) padło wspomaganie - centralka. Gość jeszcze sprawdzał luz zaworów..
Ustawianie zbiezności, pełna geometria-da się, styczeń 2011 - no sam tego nie zrobię, plus wymiana bo był luz drążka kierowniczego  . Wyjeżdżam, a tu żarówka się nagle..przepaliła.
Takie małe zbiegi okoliczności;). Sprawdź iskry na świecach, wszystkie gary pokolei. Brak iskry to wiadomo..
Odłącz i podłącz kilka razy akumualtpor, raz mi się zdarzyło, że nie palił na 2 gary, ale paliła się centralka. Ale..wyszedłem drugi raz, odpaliłem i było ok, i tak do dziś, a było tak 3 lata temu. Nie wiem czemu tak było.. Sparwa nadaję się do X-Files:).
_________________ Mk2 ForEver ? <LOL>
Moja obecna "Kropka" >>
Grande Punto 1.4 8v 77km od poniedziałku do piątku i mały uzupełniacz Ssangyong Actyon 2.0XDI na weekendowe wypady i inne szaleństwa!
1. Moja była kropka najlepsza zielona kropka.
Autko Nr1. >> Punto 2 1.2 8V 60KM 2001r. + LPG
topic1438.html
Moja była Alfa 156 Sportwagon - Autko Nr 2
Autko Nr2. Czarna jak Hell, Włoszka. >> Alfa 156 SportWagon 1.9 JTD 115KM 
http://adas.w.tkb.pl/Alfa156/
Dla osób z forum służę darmową diagnostyką Fiat EcuScan - OBD2, oraz diagnostyką każdego innego auta posiadam uniwersalny dobry skaner.
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|