You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 18 Cze 2025, 06:56

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 35 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #446780 Wysłany: 28 Lut 2011, 22:12; 
 Temat postu: 1,2 8v Poważny problem z silnikiem
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Van
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Pabianice
Rejestracja: 29 Maj 2007,
Posty: 536
Pożyczyłem auto szwagierce na poł godziny oddała z takimi objawami:
Nierówna praca
Brak mocy
Trzęsie budą na biegu jałowym
I najgorsze : Dzwoni przy dodawaniu gazu
Zaraz ide go zbadać ECUscanem i zobaczymy co pokaż,
Kontrola od silnika się nie świeci...
Co to może być?
Szukać już innego silnika?
Auto odpala bez problemu


No wię to na 100% nie jest wina:
świec
kabli
przewodów

_________________
Tu był podpis


Ostatnio edytowany przez Lupus, 02 Mar 2011, 13:44, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil  
 

 
 Post #446792 Wysłany: 28 Lut 2011, 22:19; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Sebastian
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sporting
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 07 Paź 2010,
Posty: 919
Tak w skrocie zacznij od przewodow i swiec, moze gdzies sie przewod osunal, badz swieca ktoras... tez mialem takie objawy, nie przepalal na jednym garze... a by bylo szybciej i pewniej idz do szfagiegki i zapytaj sie jak to sie stanelo :P czy wdepnela w pedal, czy gdzies w wieksza kaluze wjechala tysiace powodow, ale objaw musial sie jakos ukazac z jakiegos powodu...

_________________
Pozdrawiam

http://www.polskajazda.pl/Samochody/Fiat/Punto/112157

Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #446797 Wysłany: 28 Lut 2011, 22:22; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Van
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Pabianice
Rejestracja: 29 Maj 2007,
Posty: 536
sebus1981 napisał(a):
Tak w skrocie zacznij od przewodow i swiec, moze gdzies sie przewod osunal, badz swieca ktoras... tez mialem takie objawy, nie przepalal na jednym garze... a by bylo szybciej i pewniej idz do szfagiegki i zapytaj sie jak to sie stanelo :P czy wdepnela w pedal, czy gdzies w wieksza kaluze wjechala tysiace powodow, ale objaw musial sie jakos ukazac z jakiegos powodu...

Podobo samo z siebie się tak zrobiło a jechała grzecznie,

_________________
Tu był podpis


Góra
 Profil  
 
 
 Post #446829 Wysłany: 28 Lut 2011, 22:51; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Sebastian
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sporting
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 07 Paź 2010,
Posty: 919
powodow tysiace tez tak mialem w 16v stracil moc w srodku siedziales jak w traktorze obroty skakaly - u mnie byly wadliwe przewody, wystarczylo wymienic, a skonczylo sie u mnie na remoncie silnika :/ tak czlowiek uczy sie na wlasych bledach...

_________________
Pozdrawiam

http://www.polskajazda.pl/Samochody/Fiat/Punto/112157

Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #446846 Wysłany: 28 Lut 2011, 23:08; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: okolice Grodziska Wlkp
Rejestracja: 09 Sty 2011,
Posty: 12
Miałem podobne objawy, wymiana przewodów i świec pomogło


Góra
 Profil  
 
 
 Post #446850 Wysłany: 02 Mar 2011, 14:33; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Van
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Pabianice
Rejestracja: 29 Maj 2007,
Posty: 536
elcinek napisał(a):
Miałem podobne objawy, wymiana przewodów i świec pomogło


Miałeś takie stuki - dzwonienie przy dodawaniu gazu??

[ Dodano: 02 Mar 2011 13:33 ]
No wię to na 100% nie jest wina:
świec
kabli
przewodów

_________________
Tu był podpis


Góra
 Profil  
 
 
 Post #448758 Wysłany: 05 Mar 2011, 13:52; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Dębica
Rejestracja: 04 Paź 2008,
Posty: 49
Masz moze to dzwonienie jak docisniesz do spodu gaz czy dzwoni tez jak przyspieszasz powoli??? u mnie dzwoni jak na wysokim biegu i niskich obrotach dowale do spodu gaz. i nie wiem co to


Góra
 Profil  
 
 
 Post #448761 Wysłany: 05 Mar 2011, 13:58; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Van
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Pabianice
Rejestracja: 29 Maj 2007,
Posty: 536
toner napisał(a):
Masz moze to dzwonienie jak docisniesz do spodu gaz czy dzwoni tez jak przyspieszasz powoli??? u mnie dzwoni jak na wysokim biegu i niskich obrotach dowale do spodu gaz. i nie wiem co to


Dzwoni jak przyspieszam, ale dzwoni prawdopodobnie dlatego że spala stukowo. Zresztą sam już k.. nie wiam...

_________________
Tu był podpis


Góra
 Profil  
 
 
 Post #448795 Wysłany: 05 Mar 2011, 15:39; 
 Temat postu:
Offline
Paparazzi

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk/Malbork
Rejestracja: 12 Sty 2009,
Posty: 3082
Pomógł: 17
Lupus spróbuj zrobić reset kompa. Sprawdź czy rozrząd się nie przestawił, możliwe że w końcu zawory na dobre Ci się rozregulowały.

_________________
Jest kraj, gdzie od wieków wolność ma barwę krwi
Jest miasto, magia dziejów w jego murach tkwi
Jest klub w tym mieście w barwach bieli i zieleni
Jest wiara i tradycja której nic nie zmieni.

----

Odpowiedni ludzie
mówią o tym cudzie
kiedy Punta się zjeżdżają
VW się kłaniają


Góra
 Profil  
 
 
 Post #448798 Wysłany: 05 Mar 2011, 15:41; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 07 Sie 2008,
Posty: 4521
Pomógł: 42
Lupus szagierka tankowala?

_________________
bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #448803 Wysłany: 05 Mar 2011, 15:59; 
 Temat postu:
Offline
Paparazzi

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk/Malbork
Rejestracja: 12 Sty 2009,
Posty: 3082
Pomógł: 17
greg505 napisał(a):
Lupus szagierka tankowala?


aż dziw że nikt o to nie spytał :)

_________________
Jest kraj, gdzie od wieków wolność ma barwę krwi
Jest miasto, magia dziejów w jego murach tkwi
Jest klub w tym mieście w barwach bieli i zieleni
Jest wiara i tradycja której nic nie zmieni.

----

Odpowiedni ludzie
mówią o tym cudzie
kiedy Punta się zjeżdżają
VW się kłaniają


Góra
 Profil  
 
 
 Post #448837 Wysłany: 05 Mar 2011, 17:38; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Van
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Pabianice
Rejestracja: 29 Maj 2007,
Posty: 536
greg505 napisał(a):
Lupus szagierka tankowala?


Nie jechała i nagle bez powodu zaczęło dzwonić..

[ Dodano: 05 Mar 2011 16:38 ]
xONx napisał(a):
Lupus spróbuj zrobić reset kompa. Sprawdź czy rozrząd się nie przestawił, możliwe że w końcu zawory na dobre Ci się rozregulowały.

Rozrząd jest ok

_________________
Tu był podpis


Góra
 Profil  
 
 
 Post #448852 Wysłany: 05 Mar 2011, 18:33; 
 Temat postu:
Offline
Paparazzi

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk/Malbork
Rejestracja: 12 Sty 2009,
Posty: 3082
Pomógł: 17
Lupus to spróbuj zrobić reset kompa.

---- ---- ---- ----

Poszperałem trochę w googlach i znalazłem:

1) Może to czujnik spalania stukowego siadł --> jednemu pomogło zatankowanie 98.
2) Możliwe że rozregulował się zapłon.
3) Rozregulowane zawory.
4)
Cytuj:
dzwonienie to by wygladalo na szklanki zaworowe ze juz tluka

5) Sprawdzić stan oleju.


Dalej nie chciało mi się szukać.

_________________
Jest kraj, gdzie od wieków wolność ma barwę krwi
Jest miasto, magia dziejów w jego murach tkwi
Jest klub w tym mieście w barwach bieli i zieleni
Jest wiara i tradycja której nic nie zmieni.

----

Odpowiedni ludzie
mówią o tym cudzie
kiedy Punta się zjeżdżają
VW się kłaniają


Góra
 Profil  
 
 
 Post #448858 Wysłany: 05 Mar 2011, 18:53; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Van
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Pabianice
Rejestracja: 29 Maj 2007,
Posty: 536
xONx napisał(a):
Lupus to spróbuj zrobić reset kompa.

---- ---- ---- ----

Poszperałem trochę w googlach i znalazłem:

1) Może to czujnik spalania stukowego siadł --> jednemu pomogło zatankowanie 98.
2) Możliwe że rozregulował się zapłon.
3) Rozregulowane zawory.
4)
Cytuj:
dzwonienie to by wygladalo na szklanki zaworowe ze juz tluka

5) Sprawdzić stan oleju.


Dalej nie chciało mi się szukać.



Silnik ewidentnie nie pracuje na dwóch cuindrach, auto wogóle nie ma mocy, a dzwoni jak próbuje się przyspieszyć. Olej oczywiście jest ;)

_________________
Tu był podpis


Góra
 Profil  
 
 
 Post #448859 Wysłany: 05 Mar 2011, 18:55; 
 Temat postu:
Offline
Paparazzi

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk/Malbork
Rejestracja: 12 Sty 2009,
Posty: 3082
Pomógł: 17
Lupus napisał(a):
Silnik ewidentnie nie pracuje na dwóch cuindrach

skąd to wywnioskowałeś :?:

a cewki :?:

_________________
Jest kraj, gdzie od wieków wolność ma barwę krwi
Jest miasto, magia dziejów w jego murach tkwi
Jest klub w tym mieście w barwach bieli i zieleni
Jest wiara i tradycja której nic nie zmieni.

----

Odpowiedni ludzie
mówią o tym cudzie
kiedy Punta się zjeżdżają
VW się kłaniają


Góra
 Profil  
 
 
 Post #448860 Wysłany: 05 Mar 2011, 18:59; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Van
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Pabianice
Rejestracja: 29 Maj 2007,
Posty: 536
xONx napisał(a):
Lupus napisał(a):
Silnik ewidentnie nie pracuje na dwóch cuindrach

skąd to wywnioskowałeś :?:

a cewki :?:


Cewki wkładałem od innego mk II i to samo, świece zmienione, przwody tez inne były sprawdzane. Jak pisałem nierówna praca telepie silnikiem i brak mocy - to objaw że nie pali na wszystkie gary, poza tym charakterystyczny zapach spalin - tak samo waliło w aucie ojca jak padła cewka i nie palił na wszystkich cylindrach...

_________________
Tu był podpis


Góra
 Profil  
 
 
 Post #448861 Wysłany: 05 Mar 2011, 18:59; 
 Temat postu:
Offline
Paparazzi

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk/Malbork
Rejestracja: 12 Sty 2009,
Posty: 3082
Pomógł: 17
jak pracuje na dwóch cylindrach to może któreś z wtryskiwaczy :?:

_________________
Jest kraj, gdzie od wieków wolność ma barwę krwi
Jest miasto, magia dziejów w jego murach tkwi
Jest klub w tym mieście w barwach bieli i zieleni
Jest wiara i tradycja której nic nie zmieni.

----

Odpowiedni ludzie
mówią o tym cudzie
kiedy Punta się zjeżdżają
VW się kłaniają


Góra
 Profil  
 
 
 Post #448862 Wysłany: 05 Mar 2011, 19:05; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 07 Sie 2008,
Posty: 4521
Pomógł: 42
miales jakies bledy?

_________________
bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #448879 Wysłany: 05 Mar 2011, 19:40; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Van
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Pabianice
Rejestracja: 29 Maj 2007,
Posty: 536
xONx napisał(a):
jak pracuje na dwóch cylindrach to może któreś z wtryskiwaczy :?:


A jak zdiagnozować czy wtryskiwacz żyje?

[ Dodano: 05 Mar 2011 18:40 ]
greg505 napisał(a):
miales jakies bledy?

Błędów brak, natomiast pozostałe parametry wyglądają tak:
Image
Image
Image

_________________
Tu był podpis


Góra
 Profil  
 
 
 Post #448882 Wysłany: 05 Mar 2011, 19:45; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14400
Pomógł: 128
Ja się nie znam, ale czy Timing na 4 cylindrze nie odbiega zbyt od normy (patrz cyl. 1, 2 i 3)? :mysli:

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #448884 Wysłany: 05 Mar 2011, 19:52; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Van
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Pabianice
Rejestracja: 29 Maj 2007,
Posty: 536
domin45670 napisał(a):
Ja się nie znam, ale czy Timing na 4 cylindrze nie odbiega zbyt od normy (patrz cyl. 1, 2 i 3)? :mysli:


Też się nie znam...

_________________
Tu był podpis


Góra
 Profil  
 
 
 Post #448895 Wysłany: 05 Mar 2011, 20:13; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13084
Pomógł: 54
Krokowiec max otwarty lub za mocno naciągnięta linka gazu to po 1. Normalnie w idle jest 0,1-0,2*

Czas wtrysku o 1ms za duży przy temp 60* w porównaniu u mnie. (silnik jedzie na bardzo bogatej mieszance)

Rpm za wysokie jak na tę temp.

Za duży kąt wyprzedzenia zapłonu o około 9stopni.

Jak wszystko jest ok z układem wtryskowo zapłonowym to jak na mój gust centralka ześwirowała.

Weź odłącz aku poczekaj i sprawdź ponownie.

[ Dodano: 05 Mar 2011 19:13 ]
Tak wyglądają u mnie niektóre parametry na biegu jałowym przy nagrzewaniu sie silnika:

Image

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #448922 Wysłany: 05 Mar 2011, 20:42; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 07 Sie 2008,
Posty: 4521
Pomógł: 42
ipIV napisał(a):
jak na mój gust centralka ześwirowała.

podobnie uwazam

_________________
bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #448926 Wysłany: 05 Mar 2011, 20:46; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Van
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Pabianice
Rejestracja: 29 Maj 2007,
Posty: 536
ipIV napisał(a):
Krokowiec max otwarty lub za mocno naciągnięta linka gazu to po 1. Normalnie w idle jest 0,1-0,2*

Czas wtrysku o 1ms za duży przy temp 60* w porównaniu u mnie. (silnik jedzie na bardzo bogatej mieszance)

Rpm za wysokie jak na tę temp.

Za duży kąt wyprzedzenia zapłonu o około 9stopni.

Jak wszystko jest ok z układem wtryskowo zapłonowym to jak na mój gust centralka ześwirowała.

Weź odłącz aku poczekaj i sprawdź ponownie.

[ Dodano: 05 Mar 2011 19:13 ]
Tak wyglądają u mnie niektóre parametry na biegu jałowym przy nagrzewaniu sie silnika:

Image


Będe próbował jytro już się z Sydneyem umówiłem na przekładanie centralki i body :E

_________________
Tu był podpis


Góra
 Profil  
 
 
 Post #448935 Wysłany: 05 Mar 2011, 21:14; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 02 Maj 2007,
Posty: 2625
Może twój kropek ma podobnie jak mój, nie lubi gdy go ktoś inny go dotyka..

U mnie podczas normalnych badań technicznych (rok 2008) padło wspomaganie - centralka. Gość jeszcze sprawdzał luz zaworów..

Ustawianie zbiezności, pełna geometria-da się, styczeń 2011 - no sam tego nie zrobię, plus wymiana bo był luz drążka kierowniczego :D. Wyjeżdżam, a tu żarówka się nagle..przepaliła.

Takie małe zbiegi okoliczności;). Sprawdź iskry na świecach, wszystkie gary pokolei. Brak iskry to wiadomo..

Odłącz i podłącz kilka razy akumualtpor, raz mi się zdarzyło, że nie palił na 2 gary, ale paliła się centralka. Ale..wyszedłem drugi raz, odpaliłem i było ok, i tak do dziś, a było tak 3 lata temu. Nie wiem czemu tak było.. Sparwa nadaję się do X-Files:).

_________________
Mk2 ForEver ? :> <LOL>

Moja obecna "Kropka" :mrgreen: >>

Grande Punto 1.4 8v 77km od poniedziałku do piątku
i mały uzupełniacz Ssangyong Actyon 2.0XDI na weekendowe wypady i inne szaleństwa!

1. Moja była kropka najlepsza zielona kropka.

Autko Nr1. >> Punto 2 1.2 8V 60KM 2001r. + LPG

topic1438.html

Moja była Alfa 156 Sportwagon - Autko Nr 2

Autko Nr2. Czarna jak Hell, Włoszka. >> Alfa 156 SportWagon 1.9 JTD 115KM :)

http://adas.w.tkb.pl/Alfa156/

Dla osób z forum służę darmową diagnostyką Fiat EcuScan - OBD2, oraz diagnostyką każdego innego auta posiadam uniwersalny dobry skaner.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 35 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO