|
Obecny czas: 18 Cze 2025, 20:01
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 22 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Garfild92 |
#453326 Wysłany:
16 Mar 2011, 21:27; Temat postu: Nie Wiem Co Sie Dzieje Z Puntem |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Radek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Piekary Śląskie Rejestracja: 29 Sty 2010, Posty: 895 Pomógł: 3
|
Witam, Moj problem polega na tym ze palił mi 15litrow paliwa dałem mechanikowi zeby pojechal sprawdzic komputer i pokazalu mu ze mial błąd na Sondzie lambdzie to błedy skasował potem mi mowi ze byl tez błąd na AirBag to tez wykasował błedy (najlepsze jest to ze ja w aucie nie mam ani jednego AirBagu) wczoraj odebrałem auto i zatankowałem 12 litrow Paliwa PB95 i zrobilem tylko 100km to wychodzi na to ze dalej mi o wiele wiecej pali i moje zapytanie jest takie Co to moze byc, co mam jeszcze sprawdzic ?
Z Góry Dzięki Za Pomoc. Pozdrawiam
_________________ Fiat Punto SX 1996r 1.1 55KM - Było Nissan Micra 1998r 1.0 16V 55KM - Było Ford Focus Mk1 1999r 1.8 16V 115KM - Było Fiat Punto MK2 FL 2004r 1.2 8v 60km - Było (Niestety po Wypadku poszedł do kasacji) VW Polo 6n1 1995r 1.6 75km - Było Skoda Fabia 1 2005r 1.4 MPI 101km - Aktualny Pojazd  topic20899.html
|
|
Góra |
|
 |
|
|
nickoo |
#453328 Wysłany:
16 Mar 2011, 21:31; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf Rejestracja: 23 Paź 2007, Posty: 7422 Pomógł: 164
|
|
Góra |
|
 |
Garfild92 |
#453335 Wysłany:
16 Mar 2011, 21:40; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Radek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Piekary Śląskie Rejestracja: 29 Sty 2010, Posty: 895 Pomógł: 3
|
nickoo napisał(a): zmień sonde, samo kasowanie błędu nic nie pomoże jedynie wymiana sondy.
To oznacza ze jak wymienie sonde to powinno byc normalne spalanie ? bo mechanik mierzyl sonde i powiedzial ze jest dobra.
_________________ Fiat Punto SX 1996r 1.1 55KM - Było Nissan Micra 1998r 1.0 16V 55KM - Było Ford Focus Mk1 1999r 1.8 16V 115KM - Było Fiat Punto MK2 FL 2004r 1.2 8v 60km - Było (Niestety po Wypadku poszedł do kasacji) VW Polo 6n1 1995r 1.6 75km - Było Skoda Fabia 1 2005r 1.4 MPI 101km - Aktualny Pojazd  topic20899.html
|
|
Góra |
|
 |
Białastrzała97S |
#453336 Wysłany:
16 Mar 2011, 21:44; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Patryk
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: Szczecin/Żary Rejestracja: 17 Lip 2010, Posty: 674 Pomógł: 7
|
Czujnik temperatury, który daje dane do komputera (jest w kolektorze ssącym po prawej stronie, niebieska końcówka) Sprawdź go  Może na ssaniu cały czas jeździsz i sonda w ogóle nie uruchamia się  A jeżeli się nie uruchamia to nie można jej sprawdzić...
Innych rozwiązań nie widzę jak sonda albo ten czujnik. Chyba, że paliwo Ci gdzieś ucieka....
_________________
+ 
Jako pierwszy samochód w życiu był Fiat Punto 1.1 1997 Teraz jest Ford Sierra 2.0 DOHC 1991 + LPG http://fiatpunto.com.pl/topic34391.html
Szerokości i przyczepności
|
|
Góra |
|
 |
nickoo |
#453337 Wysłany:
16 Mar 2011, 21:46; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf Rejestracja: 23 Paź 2007, Posty: 7422 Pomógł: 164
|
Garfild92 napisał(a): pokazalu mu ze mial błąd na Sondzie lambdzie Garfild92 napisał(a): bo mechanik mierzyl sonde i powiedzial ze jest dobra.
no to ja nie kumam 
_________________ Fiat Punto I 97 60KM 1.2 Pb+LPG 5D Biały jak umyty  topic20164.html

było zwykłe "S" a teraz lekko doposażyłem 
Czy masz już darmowe Assistance?
|
|
Góra |
|
 |
Garfild92 |
#453370 Wysłany:
16 Mar 2011, 22:47; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Radek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Piekary Śląskie Rejestracja: 29 Sty 2010, Posty: 895 Pomógł: 3
|
Nickoo był pierw na komputerze sprawdzic czy są błedy i co to moze byc, i byly tylko błedy, wykasował i potem bylem u niego powiedziec ze dalej duzo pali to zmierzył/sprawdzil sonde lambde i powiedzial ze jest dobra.
Białastrzała97S A jak moge sprawdzic ten czujnik temperatury?
_________________ Fiat Punto SX 1996r 1.1 55KM - Było Nissan Micra 1998r 1.0 16V 55KM - Było Ford Focus Mk1 1999r 1.8 16V 115KM - Było Fiat Punto MK2 FL 2004r 1.2 8v 60km - Było (Niestety po Wypadku poszedł do kasacji) VW Polo 6n1 1995r 1.6 75km - Było Skoda Fabia 1 2005r 1.4 MPI 101km - Aktualny Pojazd  topic20899.html
|
|
Góra |
|
 |
xONx |
#453372 Wysłany:
16 Mar 2011, 22:51; Temat postu: |
|
 |
Paparazzi |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk/Malbork Rejestracja: 12 Sty 2009, Posty: 3082 Pomógł: 17
|
możesz też sprawdzić czy jest prawidłowo zapłon ustawiony
[ Dodano: 16 Mar 2011 21:51 ] sprawdź też czy nigdzie Ci nie cieknie paliwo
_________________ Jest kraj, gdzie od wieków wolność ma barwę krwi Jest miasto, magia dziejów w jego murach tkwi Jest klub w tym mieście w barwach bieli i zieleni Jest wiara i tradycja której nic nie zmieni.
----
Odpowiedni ludzie mówią o tym cudzie kiedy Punta się zjeżdżają VW się kłaniają
|
|
Góra |
|
 |
Garfild92 |
#453373 Wysłany:
16 Mar 2011, 22:53; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Radek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Piekary Śląskie Rejestracja: 29 Sty 2010, Posty: 895 Pomógł: 3
|
xONx a jak moge go samemu sprawdzic? Bo te auto już mnie do słabości doprowadza.
[ Dodano: 16 Mar 2011 21:53 ] Paliwo Napewno nigdzie nie cieknie bo juz było sprawdzane
_________________ Fiat Punto SX 1996r 1.1 55KM - Było Nissan Micra 1998r 1.0 16V 55KM - Było Ford Focus Mk1 1999r 1.8 16V 115KM - Było Fiat Punto MK2 FL 2004r 1.2 8v 60km - Było (Niestety po Wypadku poszedł do kasacji) VW Polo 6n1 1995r 1.6 75km - Było Skoda Fabia 1 2005r 1.4 MPI 101km - Aktualny Pojazd  topic20899.html
|
|
Góra |
|
 |
Białastrzała97S |
#453398 Wysłany:
16 Mar 2011, 23:16; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Patryk
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: Szczecin/Żary Rejestracja: 17 Lip 2010, Posty: 674 Pomógł: 7
|
Garfild92 Sprawdzasz rezystancję (oporność, ohmy) czujnika miernikiem uniwersalnym. On ma dwa piny jak się wypnie kostkę. Jeden kabelek od miernika do jednego pinu drugi kabelek do drugiego pinu ustawiasz miernik na ohmy i odpowiedni zakres i sprawdzasz. Czujnik powinien mieć:
przy 20 C to ok. 2500 Ohm (na zimnym będzie zbliżona wartość)
przy 60 C to ok 570 Ohm
przy 80 C to ok 300 Ohm
I proponuję rano wstać iść do auta zmierzyć i zobaczyć wartość i porównać ją z wartościami wyżej. Później przejechać się i jak wskaźnik temperatury pokażę 80-90 stopni no to zgasić silnik i zmierzyć ten czujnik i porównać z wartościami wyżej 
_________________
+ 
Jako pierwszy samochód w życiu był Fiat Punto 1.1 1997 Teraz jest Ford Sierra 2.0 DOHC 1991 + LPG http://fiatpunto.com.pl/topic34391.html
Szerokości i przyczepności
|
|
Góra |
|
 |
Garfild92 |
#453469 Wysłany:
17 Mar 2011, 08:26; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Radek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Piekary Śląskie Rejestracja: 29 Sty 2010, Posty: 895 Pomógł: 3
|
tylko zeby mi sie silnik do normalnej temperatury zagrzał to bym musial pół dnia jezdzic, bo ten silnik sie szybciej chłodzi niż zagrzewa.
_________________ Fiat Punto SX 1996r 1.1 55KM - Było Nissan Micra 1998r 1.0 16V 55KM - Było Ford Focus Mk1 1999r 1.8 16V 115KM - Było Fiat Punto MK2 FL 2004r 1.2 8v 60km - Było (Niestety po Wypadku poszedł do kasacji) VW Polo 6n1 1995r 1.6 75km - Było Skoda Fabia 1 2005r 1.4 MPI 101km - Aktualny Pojazd  topic20899.html
|
|
Góra |
|
 |
Białastrzała97S |
#453472 Wysłany:
17 Mar 2011, 08:35; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Patryk
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: Szczecin/Żary Rejestracja: 17 Lip 2010, Posty: 674 Pomógł: 7
|
Garfild92 O O O  No to chyba masz odpowiedź  Coś jest z temperaturą nie tak. Silnik powinien pracować w 90 stopniach.
No to termostat musisz sprawdzić czy się nie zablokował albo czy się za wcześnie nie otwiera no i jak zepsuty no to oczywiście wymiana Cię czeka...
W takim razie czujnik sprawdź tylko rano i zobacz czy się zgadza wszystko 
_________________
+ 
Jako pierwszy samochód w życiu był Fiat Punto 1.1 1997 Teraz jest Ford Sierra 2.0 DOHC 1991 + LPG http://fiatpunto.com.pl/topic34391.html
Szerokości i przyczepności
|
|
Góra |
|
 |
Pietro |
#453549 Wysłany:
17 Mar 2011, 13:57; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Nadwarciański Park Krajobrazowy Rejestracja: 09 Paź 2010, Posty: 813 Pomógł: 2
|
A mechanikowi mówiłeś że się nagrzać nie chce??
I co powiedział?
Powinien się domyśleć że to nie tylko błędy kompa skoro się niedogrzewa...
_________________ Punto Selecta, swap manual

|
|
Góra |
|
 |
Garfild92 |
#453565 Wysłany:
17 Mar 2011, 15:00; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Radek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Piekary Śląskie Rejestracja: 29 Sty 2010, Posty: 895 Pomógł: 3
|
Gadałem mu ale powiedzial ze ten typ tak podobno ma, stoje w korku to normalnie sie zagrzeje stroche przejade to momentalnie spadnie do 60 stopni, (wskazowka staje miedzy pierwsza kreska a tą kratką na dole)
[ Dodano: 17 Mar 2011 14:00 ] Białastrzała97S termostat był wymieniany w Styczniu i wtedy nie zauwazyłem roznicy po wymianie temostaru, bylo tak samo jak jest teraz.
Ja już nie wiem co z tym autem sie dzieje, Ciężkiej nogi tez nie mam bo tylko go krece do 2.5 rpm
_________________ Fiat Punto SX 1996r 1.1 55KM - Było Nissan Micra 1998r 1.0 16V 55KM - Było Ford Focus Mk1 1999r 1.8 16V 115KM - Było Fiat Punto MK2 FL 2004r 1.2 8v 60km - Było (Niestety po Wypadku poszedł do kasacji) VW Polo 6n1 1995r 1.6 75km - Było Skoda Fabia 1 2005r 1.4 MPI 101km - Aktualny Pojazd  topic20899.html
|
|
Góra |
|
 |
niesc |
#453573 Wysłany:
17 Mar 2011, 15:49; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Rejestracja: 01 Mar 2011, Posty: 91
|
@Garfild92 nie znam Twojego silnika ale jesli chodzi o silnik 1.2 to ten typ tak NIE ma. Mi sie autko normalnie grzeje. Sprawdz poziom plynu w chlodnicy. Nie wlacza Ci sie wentylator za szybko? Moze tam jakis blad jest..
temperatura powinna sie utrzymywac po srodku calej podzialki. Jak sa 3 kreski to powinna byc w pozycji srodkowej. Mi sie ustawia w niej po przejechaniu okolo 3km (jak stoje w "korku" to szybciej).
|
|
Góra |
|
 |
Garfild92 |
#453575 Wysłany:
17 Mar 2011, 15:55; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Radek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Piekary Śląskie Rejestracja: 29 Sty 2010, Posty: 895 Pomógł: 3
|
no wentylator mi sie nie włańcza bo do tej temperatury sie nie zagrzeje nawet zeby sie wentylator włończył. Mechanik powiedzial ze jutro mam go przywiesc i bedzie szukał przyczyny. Ojciec mowi ze moze to byc paliwo daremne ale caly czas tankuje na BP albo na 123 i zawsze bylo ok.
_________________ Fiat Punto SX 1996r 1.1 55KM - Było Nissan Micra 1998r 1.0 16V 55KM - Było Ford Focus Mk1 1999r 1.8 16V 115KM - Było Fiat Punto MK2 FL 2004r 1.2 8v 60km - Było (Niestety po Wypadku poszedł do kasacji) VW Polo 6n1 1995r 1.6 75km - Było Skoda Fabia 1 2005r 1.4 MPI 101km - Aktualny Pojazd  topic20899.html
|
|
Góra |
|
 |
NeoKs |
#453578 Wysłany:
17 Mar 2011, 16:11; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Imię: Piotr
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Dąbrowa Górnicza Rejestracja: 07 Mar 2011, Posty: 77
|
Może termowłącznik musisz wymienić ? U mnie w Punciaku wentylator na początku nie chciał się w ogóle wyłączyć, więc odpinałem go, później w ogóle się już nie chciał włączyć (trzeba było zrobić zworę, żeby zaczął chodzić) - prawdopodobnie wtedy przepalił się. Płyn z chłodnicy zaczął strasznie wyciekać (bardzo szybko go ubywało), po czym wymieniłem korek zbiorniczka od chłodnicy i wszystko ładnie śmiga jak na razie po wymianie termowłącznika 
_________________
|
|
Góra |
|
 |
Białastrzała97S |
#453582 Wysłany:
17 Mar 2011, 16:31; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Patryk
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: Szczecin/Żary Rejestracja: 17 Lip 2010, Posty: 674 Pomógł: 7
|
Szczerze to jak jest za mało płynu chłodniczego w układzie to mi np. jakoś słabo dogrzewa się auto, wolno i w ogóle...Więc sprawdź stan płynu chłodniczego. Skoro wymieniałeś termostat no to nie wiem (a "ugotował go" ktoś w wodzie przed założeniem aby się otworzył i schował?) [ Dodano: 17 Mar 2011 15:31 ]NeoKs Ale co ma termowłącznik do złej temperatury silnika?  Kolega mówi, że wentylator mu się nie włącza bo silnik jest niedogrzany, a nie że się włącza za wcześnie albo w ogóle (jak ma silnik powyżej 90 stopni)...
_________________
+ 
Jako pierwszy samochód w życiu był Fiat Punto 1.1 1997 Teraz jest Ford Sierra 2.0 DOHC 1991 + LPG http://fiatpunto.com.pl/topic34391.html
Szerokości i przyczepności
|
|
Góra |
|
 |
Anzel |
#453585 Wysłany:
17 Mar 2011, 16:34; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: 125
Silnik: 1.6 8V 90KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Cult
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 14 Paź 2010, Posty: 613
|
Na Twój problem może składać się wiele czynników,od lambdy po technikę jazdy.Sam szukałem powodu,czemu mój Fiat pali ponad dychę.Po konserwacji układu wtryskowego i złagodzenia stylu jazdy 1.2 w cyklu mieszanym zszedł do 8/100,aczkolwiek Twoje 15 to powód do niepokoju.Jesli jesteś pewny ze nie masz wycieków to pozostaje kwestia dawkowania paliwa przez elementy sterujące pracą silnika.Najbardziej prawdopodobna jest wymieniana wcześniej sonda,poza tym sprawdź paradoksalnie niezwiązane z silnikiem rzeczy:ciśnienie w oponach oraz stan hamulców  Poza tym,jesteś pewien że jeździsz ekonomicznie? Ten silnik ma tendencję do sporej konsumpcji oktanu gdy mu się przyciska 
_________________ Było: '95 Bertone Cabrio '84 FSM 126p Rally & Cult '90 FSM 126p Cabrio '93 E36 318/320/323 Modes '90 FSO 125p "1313"
Jest: '96 Audi A3 1.9TDI '90 FSM 126 Bis '87 FSM 126p Tufo '90 FSM 126p Oslo Rally
|
|
Góra |
|
 |
Białastrzała97S |
#453591 Wysłany:
17 Mar 2011, 16:53; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Patryk
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: Szczecin/Żary Rejestracja: 17 Lip 2010, Posty: 674 Pomógł: 7
|
Anzel Wybacz ale ciśnienie w oponach i hamulce nie sprawiły by, że punto z 8 pali 15  Zamiast 2 atmosfer ma 1 i to ma zwiększyć dwukrotnie spalanie?  A hamulce? No nie wiem jaki mogą mieć wpływ na zwiększone dwukrotnie spalanie...
Sonda i słaba temperatura silnika.
Kolega ma silnik 1.1 więc to powinno palić MAX 8/100.
_________________
+ 
Jako pierwszy samochód w życiu był Fiat Punto 1.1 1997 Teraz jest Ford Sierra 2.0 DOHC 1991 + LPG http://fiatpunto.com.pl/topic34391.html
Szerokości i przyczepności
|
|
Góra |
|
 |
Garfild92 |
#453665 Wysłany:
18 Mar 2011, 15:25; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Radek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Piekary Śląskie Rejestracja: 29 Sty 2010, Posty: 895 Pomógł: 3
|
Białastrzała97S Dokladnie silnik 1.1 8V cisnienie w oponak 2.3 atmosfer, przednie klocki tylko beda do wymiany zaniedlugo, a termostat byl wymieniany ale czy mechanik zrobil tak jak Białastrzała97S mowi czy ugotował w wodzie to nie wiem. Jutro z samego rana auto idzie do mechanika i powiedzial ze sprawdzi caly uklad paliwowy, sonde przemierzy i posprawdza co moze byc spowodowane.
a takie pytanie czy moze byc komputer walniety i tyle pali ?
[ Dodano: 18 Mar 2011 14:25 ] Odebrałem 30 minut temu Punciaka od mechanika, zrobilem pare kilometrow i teraz sie normalnie zagrzewa ale tylko to pierwszej bialej kreski. Zobaczymy teraz ile bedzie palić.
_________________ Fiat Punto SX 1996r 1.1 55KM - Było Nissan Micra 1998r 1.0 16V 55KM - Było Ford Focus Mk1 1999r 1.8 16V 115KM - Było Fiat Punto MK2 FL 2004r 1.2 8v 60km - Było (Niestety po Wypadku poszedł do kasacji) VW Polo 6n1 1995r 1.6 75km - Było Skoda Fabia 1 2005r 1.4 MPI 101km - Aktualny Pojazd  topic20899.html
|
|
Góra |
|
 |
niesc |
#453860 Wysłany:
18 Mar 2011, 15:31; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Rejestracja: 01 Mar 2011, Posty: 91
|
@Garfild92 kreski sa trzy. Ostatnia to przegrzanie i jesli nei chce sie zeby uszczelke pod glowica wywalilo to pasuje sie zatrzymac i kombinowac.. srodkowa kreska tj druga to idealna temperatura pracy silnika. Do tej pracy w tej temperaturze zostal stworzony i w niej pracuje najoptymalniej. Pierwsza kreska to wogole nie dogrzane. Jak wlaczam samochod to mam w okolicy pierwszej bialej kreski i od niej dopiero rosnie w gore. Moze inny wskaznik mamy albo Cie troche nie rozumiem bo nie wiem jak sie moze grzac do 1 kreski..
|
|
Góra |
|
 |
Seba34 |
#454582 Wysłany:
20 Mar 2011, 21:59; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 06 Paź 2009, Posty: 26
|
niesc są dwie wersje liczników z 3 i 5 kreskami .
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 22 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|