You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 18 Cze 2025, 08:20

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 5 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #457366 Wysłany: 29 Mar 2011, 08:10; 
 Temat postu: Silnik spada z obrotów
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 29 Mar 2011,
Posty: 13
Witam,
od dłuższego czasu mam problem z moim autkiem: Punto II 2005 1.2 8V. Mianowicie najczęściej (ale nie jest to zasada) na zimnym silniku po włączeniu świateł i np. ogrzewania tylnej szyby silnik wariuje... co jakąś sekundę (systematycznie) silnik na ułamek sekundy spada z obrotów co skutkuje chwilowych przygasaniem świateł. Byłem w serwisie na komputerowym badaniu i nic nie wykryto, gdyż jak na złość podczas badania silnik chodził idealnie.
Pisałem, że problem występuje najczęściej na zimnym silniku, lecz czasem zdarza się także na trasie gdy stoję np. na światłach.
W czym tkwić może problem? regulator napięcia? kable WN?
Proszę o jakieś porady.

PS. Dodam, że ze spalaniem jest w normie, akumulator sprawdzałem po zimie i był w sumie naładowany.

_________________
Punto II 2005 1.2 8V


Góra
 Profil  
 

 
 Post #457394 Wysłany: 29 Mar 2011, 10:36; 
 Temat postu:
Offline
Paparazzi

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk/Malbork
Rejestracja: 12 Sty 2009,
Posty: 3082
Pomógł: 17
a alternator i pasek :?:

_________________
Jest kraj, gdzie od wieków wolność ma barwę krwi
Jest miasto, magia dziejów w jego murach tkwi
Jest klub w tym mieście w barwach bieli i zieleni
Jest wiara i tradycja której nic nie zmieni.

----

Odpowiedni ludzie
mówią o tym cudzie
kiedy Punta się zjeżdżają
VW się kłaniają


Góra
 Profil  
 
 
 Post #457402 Wysłany: 29 Mar 2011, 11:29; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 29 Mar 2011,
Posty: 13
xONx napisał(a):
a alternator i pasek :?:

jakby było coś z alternatorem to jednocześnie akumulator nie byłby odpowiednio doładowywany tak? A akumulator jest naładowany. Zero problemów z odpalaniem auta.

_________________
Punto II 2005 1.2 8V


Góra
 Profil  
 
 
 Post #458631 Wysłany: 02 Kwi 2011, 14:20; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: woj. łódzkie
Rejestracja: 24 Lut 2011,
Posty: 102
U mnie też tak się działo i też tylko na zimnym silniku. Była wskazówka obrotomierza na ostatniej kresce przed 1 i co kilka sekund opadała na chwilę trochę w dół. Ja podejrzewam, że winny był brudny kanał biegu jałowego w przepustnicy.

_________________
...::: Punto IIFL 1.2 8V Active 2004r. :::...

Image
Image
Image
Image
Image
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #458699 Wysłany: 16 Mar 2012, 08:22; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 29 Mar 2011,
Posty: 13
gismo00 napisał(a):
U mnie też tak się działo i też tylko na zimnym silniku. Była wskazówka obrotomierza na ostatniej kresce przed 1 i co kilka sekund opadała na chwilę trochę w dół. Ja podejrzewam, że winny był brudny kanał biegu jałowego w przepustnicy.


Przepustnica wyczyszczona razem z kanałkiem biegu jałowego... silnik krokowy przy okazji także wyczyszczony. Dodatkowo zmieniłem ostatnio świece i po tej wymianie trochę się polepszyło... lecz na zimnym silniku obroty są falujące.

[ Dodano: 16 Mar 2012 08:22 ]

Odświeżam temat, gdyż już po prostu nie wiem co zrobić z tym autem. Brakuje już mi pomysłów ... mianowicie:
Nadal po odpaleniu silnika i ustabilizowaniu obrotów następują spadki ... czasem tak tragiczne, że aż rzuca na czas spadku całym silnikiem. Spadki następują dosyć systematycznie co 1-2 sec. Gdy silnik się rozgrzeje spadki nie są tak odczuwalne lecz słychać, że silnik nie pracuje równo. Oczywiście na okres spadków cała elektryka słabnie. Ostatnio doszły dwa dodatkowe problemy i nie wiem czy nie są w jakiś sposób powiązane z tym problemem: 1) Centralny zamek wariuje. Zamyka i otwiera drzwi z pilota jak i z kluczyka idealnie ... lecz po jakimś czasie autko potrafi się samo otworzyć ... lub zamknąć. Czyli zostawiam auto na noc na parkingu i istnieje naprawdę duże prawdopodobieństwo, że rano auto będzie już otwarte. 2) Przepalanie bezpiecznika od wentylatora po ustawieniu go na 3-4 bieg.
Minął już prawie ROK i nadal mam z tym problem ... wypiszę rzeczy, które były w aucie naprawiane/wymieniane:
1) Przepustnica z silnikiem krokowym wymieniona na nową + autoadaptacja
2) Uszczelniony układ wydechowy
3) Wymienione świece
4) Odłączony autoalarm (były przypuszczenia, że to przyczyna otwierania się auta ... ostatecznie wyjęty bezpiecznik od centralnego zamka -,-)
5) Rozrząd wymieniony
6) Wtryski wyczyszczone
7) Po w sumie dwóch podłączeniach do komputera i dokonanej diagnozie usłyszałem, że parametry książkowe ... wszystko idealnie ... ale obroty spadają -,-
Auto było u 5 mechaników ! A wiadomo, że każdy kasuje. Jednak najbardziej bolesne było wymienienie całej przepustnicy ... która jak się okazało nie byłą przyczyną problemu. Zawsze słyszałem podobną diagnozę przed odebraniem auta "parametry idealne ... komputer nie wykazał żadnego błędu ... nie wiem co jest przyczyną". Od ostatniego mechanika usłyszałem, że być może producent wgrał ŹLE oprogramowanie :shock:
Jakieś sugestie? Sprzedać no nie? :E

_________________
Punto II 2005 1.2 8V


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 5 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO