|
Obecny czas: 17 Cze 2025, 13:48
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 10 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
lagier87 |
#461260 Wysłany:
10 Kwi 2011, 12:53; Temat postu: Dywaniki i olej |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: śląsk Rejestracja: 06 Kwi 2011, Posty: 13
|
Mam problem gdyż mam chyba nieoryginalne dywaniki i jak zmieniam biedu itp to lataja mi pod nogami  co mam z tym zrobic?? czy musze kupic nowe oryginalne?? mam zamiar wymienic olej. jaki ma on byc, i ile, i ile mnie to mniej wiecej wynieisie.
_________________ lagier87
|
|
Góra |
|
 |
|
|
Białastrzała97S |
#461508 Wysłany:
10 Kwi 2011, 22:19; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Patryk
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: Szczecin/Żary Rejestracja: 17 Lip 2010, Posty: 674 Pomógł: 7
|
lagier87 Co do dywanika to przywiąż go albo coś - jest na necie parę sposobów "zatrzymania" latającego dywaniku kierowcy...
Co do oleju:
1. Jaki masz teraz olej? Pewnie 10w40 (półsyntetyk) lub mniej prawdopodobne ale możliwe 15w40 (mineralny). Olej masz kupić takiej samej gęstości jak masz teraz, a firma zależy od funduszy - od Orlen Platinium do Mobil 1, Castrol itd.
5 litrów masz kupić. Do Punto wchodzi 3,5 do 4 litrów. Ponad litr zostanie na dolewki.
2. Filtr oleju - zależy jaki masz obecnie (różnią się rozmiarami) i jaki masz silnik pojemność, rocznik. Firmę polecam Filtron.
3. Specjalny klucz do odkręcania filtra oleju chyba, że nie będziesz sam tego robił bo na warsztatach jest tak, że jak kupujesz u nich olej i filtr to wymiana gratis.
Cały koszt zależy jaki olej kupisz:
50-100 PLN za olej,
filtr oleju 20 PLN,
klucz 20 PLN lub wymiana gratis lub tak jak pisze kolega niżej
Całość MAX 150 PLN.
_________________
+ 
Jako pierwszy samochód w życiu był Fiat Punto 1.1 1997 Teraz jest Ford Sierra 2.0 DOHC 1991 + LPG http://fiatpunto.com.pl/topic34391.html
Szerokości i przyczepności
Ostatnio edytowany przez Białastrzała97S, 11 Kwi 2011, 13:54, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
 |
misiaczek88on |
#461532 Wysłany:
10 Kwi 2011, 23:57; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Michał
Samochód: Doblo
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 25 Paź 2009, Posty: 598 Pomógł: 1
|
po co klucz do odkręcania filtra? wbijasz w stary filtr śrubokręt i odkręcasz a nowy przykręca sie ręką a nie za pomocą klucza
|
|
Góra |
|
 |
Białastrzała97S |
#461640 Wysłany:
11 Kwi 2011, 13:43; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Patryk
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: Szczecin/Żary Rejestracja: 17 Lip 2010, Posty: 674 Pomógł: 7
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#461643 Wysłany:
11 Kwi 2011, 13:49; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
Białastrzała97S napisał(a): misiaczek88on A po co od d*py strony? Klucz może pożyczyć od kolegi lub znajomego mechnika albo kupić za 10-20 PLN Ręce będzie miał tłuste, śliskie i przykręci filtr oleju aby nie ciekło pod ciśnieniem? Mało realne... Jasne, przecież jeszcze nikt nie odkrył istnienia szmat do wycierania rąk Klucz do filtra dobra rzecz, ale jak ktoś nie ma, to spokojnie można zastosować wariant ze śrubokrętem, nic się nikomu od tego nie stało nigdy  Białastrzała97S napisał(a): Po to jest klucz do tego aby to robić kluczem, a nie młotkiem i śrubokrętem.
A koła i każdą śrubę w aucie dokręcasz kluczem dynamometrycznym? A przecież po to on jest
Trochę luzu, narzędzia są dobre, ale domowe sposoby też się sprawdzają 
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
Białastrzała97S |
#461645 Wysłany:
11 Kwi 2011, 13:52; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Patryk
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: Szczecin/Żary Rejestracja: 17 Lip 2010, Posty: 674 Pomógł: 7
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#461648 Wysłany:
11 Kwi 2011, 13:57; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
Białastrzała97S napisał(a): 5 litrów masz kupić. Do Punto wchodzi 3,5 do 4 litrów. Ponad litr zostanie na dolewki.
Kolega nie napisał jaki silnik, ale jak 1.1 albo 1.2 to spokojnie starczy mu opakowanie 4l, bo w całości pojemnośc układu to coś koło 3,8l, a do wymiany wchodzi przeważnie niecałe 3,5l. Oczywiście można kupić więcej na dolewki, tylko że 0,5l powinno spokojnie wystarczyć od wymiany do wymiany bo w przeciwnym wypadku warto się zainteresować stanem silnika 
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
Białastrzała97S |
#461654 Wysłany:
11 Kwi 2011, 14:14; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Patryk
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: Szczecin/Żary Rejestracja: 17 Lip 2010, Posty: 674 Pomógł: 7
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#461656 Wysłany:
11 Kwi 2011, 14:20; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
Białastrzała97S napisał(a): No dobrze ale ja koledze podałem maksymalne koszta, a nie minimalne
Ja nie podawałem kosztów, tylko kolega pytał ile oleju potrzeba. A potrzeba niecałe 4l  (w zależności od silnika). Myślę, że kolega potrafi ocenić ile mu będzie potrzebne na dolewki a ile będzie zbędne.
Poza tym twoje wyliczenia, 50-100zł za olej to nie są koszty maksymalne, bo np zalecana przez fiata selenia wychodzi 120-150zł za 4 litry
W każdym razie lagier87 chyba już wie co chciał wiedzieć.
A na przyszłość rada - jeden temat = jeden problem a nie wszystko w jednym temacie 
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
michal1086 |
#474767 Wysłany:
18 Maj 2011, 11:07; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Łapy Rejestracja: 01 Lip 2010, Posty: 116
|
ja ostatnio kupiłem Lotos 10w40 i wymieniłem wszystko sam bo łatwo i przyjemnie coś zrobić w swoim aucie,
za ten Lotos 4L zapłaciłem 50 zł bo promocja była
za filt oleju i powietrza około 25 zł < za oba>
a wymiana sam czyli 0zł
no i jestem bohaterem w swoim domu 
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 10 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|