No olej wygląda tak jak śmietanka na cappuccino jeśli się do niego dostaje woda

a jeśli nie to wygląda jak olej.
Bo z tymi ubytkami to jest tak co się dowiedziałem:
Latem no troszeczkę minimalnie może ubyć ciepło i te sprawy ale tylko troszkę.
Jak ubywa więcej to:
1. Sprawdza się przewody i połączenia czy nie ciekną, chłodnice czy wszystko ok, pompę cieczy chłodzącej czy nie przepuszcza (postawić samochód na asfalcie bądź kostce i obserwować czy nic nie kapie).
Jak kapie to trzeba albo wymienić wadliwy przewód albo dokręcić połączenia na wężach, poprawić uszczelnienie.
2. Sprawdzić czy korki się nie pocą (nie skrapla się tam woda) ten od zbiornika i te od odpowietrzania.
Może być coś nie tak z uszczelkami pod korkami odpowietrzania, mogą przepuszczać koszt znikomy warto wymienić.
3. Nagrzewnica czy grzeje (jak nie grzeje to może być np. zapowietrzona) i czy przy tym parują szyby w środku, robią się mokre dywaniki, czuć dziwny zapach.
Jeśli szyby parują, albo są mokre dywaniki to nagrzewnica do wymiany lub naprawy (przepuszcza, mogła się także rozszczelnić dobrze sprawdzić połączenia).
4. Sprawdza się olej (bagnet czy nie ma jasnego osadu, korek wlewu oleju, odważny może się pokusić o zdjęcie pokrywy na rozrządem co nie jest skomplikowane). Tworzy się tam taka śmietanka żółtawo- biała(pianka)
Jeśli jest tam woda to uszczelka pod głowicą do wymiany woda wchodzi do oleju (niezbyt dobra sprawa), lub może być pęknięta głowica. Czasami wystarczy mocniej dokręcić głowice (ale z tym to ostrożnie i to już zadanie dla doświadczonych). Może także kopcić z rury wydechowej.
5. Patrzy się czy jak się silnik odpali pracuje równo na wszystkich cylindrach i czy nie pryska woda (trochę z zimnego zawsze poleci) z rury wydechowej, można sprawdzić przykładając kawałek tektury. Bo czasami może być zalewany jeden cylinder wtedy dopiero jak przedmucha to równo chodzi na wszystkie.
Uszczelka pod głowicą albo pęknięta głowica kompresja przechodzi do wody a woda do silnika na cylinder, odparowuje lub wyrzucana przez wydech (zasłona z pary - czasmi).
6. Można obserwować czy nie zapowietrza się nagrzewnica oraz czy jak silnik chodzi to nie wytwarza się ciśnienie w układzie chłodzenia tz. powietrze z kompresji nie wchodzi do chłodzenia, jeśli tak to robią się bąbelki w zbiorniku wyrównawczym i poziom wody tam jest niestabilny rośnie -> spada.(po zgaszeniu silnika).
Uszczelka albo głowica reszta jak wyżej
No to tyle jak będe wiedział jeszcze coś to dopisze.
jak na razie liczę na uszczelkę (bo aż strach myśleć ile może kosztować nowa głowica)
