|
Obecny czas: 16 Cze 2025, 21:46
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 10 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
solmar |
#468147 Wysłany:
28 Kwi 2011, 23:48; Temat postu: Syczy w okolicach pompy paliw. wygaszony z gorącym silnikiem |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 28 Kwi 2011, Posty: 5
|
punto 1,1 99r
Witam,
zdarzyło mi się to już 2 raz w tygodniu:
Podczas stania w korku w gorący dzień 25 st. C spod maski po lewej zaczął lecieć biały dym i dobiegał dziwny zapach. Skończył się korek pojechałem szybciej, włączyłem ciepły nawiew na 4 i dym zniknął.
Sprawdziłem pod maską, jakby płyn chłodzenia się wydostał przez korek, ubyło go, ale też i widzialem rozchlapany po częściach silnika. Upełniłem petrygo. Myślałem że to kwestia zakmniętego obiegu i włączonego zimnego nawiewu.
Drugim razem dłużej stałem w korku (gorący dzień), dłużej biały dym się unosił z lewej i prawej maski. Kiedy po 10 min. stanąłem i wyłączyłem silnik zaczęło coś syczeć, jakby uchodziło powietrze. Myślałem że to znowu ze zbiornika pł chłodzącego, ale syczenie dochodziło z okolic pompy paliwowej.
Ponadto na obudowie chłodnicy, akumulatrorze i przy zawieszeniu trochę rozchlapanego chyba płynu chłodzącego.
Co się dzieje? To układ chłodzenia? ale co dokładnie? Pomóżcie proszę
|
|
Góra |
|
 |
|
|
Pietro |
#468162 Wysłany:
29 Kwi 2011, 00:09; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Nadwarciański Park Krajobrazowy Rejestracja: 09 Paź 2010, Posty: 813 Pomógł: 2
|
Skoro podczas jazdy jest ok znaczy obieg wody ok czyli pompa działa
Wentylator kręci normalnie? Jeśli nie zobaczy czy po podłączeniu na krótko się kręci, jeśli tak to czujnik temperatury.
_________________ Punto Selecta, swap manual

|
|
Góra |
|
 |
solmar |
#468168 Wysłany:
29 Kwi 2011, 00:27; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 28 Kwi 2011, Posty: 5
|
Dzięki za podpowiedź! Czy wentylator kręci w ogóle, muszę to sprawdzić. Dam znać. Obawiam sie że może nie kręcić. Auto kupiłem 5 miesięcy temu a wiec nawet nie mialem okazji zimą słyszeć wentylatora.
Dodam że to syczenie brzmiało jakby uchodziło skądś powietrze. Syczenie było głośne, malało stopniowo az po ok. 2-3 minutach ustało.
|
|
Góra |
|
 |
thomson75 |
#468171 Wysłany:
29 Kwi 2011, 01:08; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Imię: Tomek
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.6 8V 90KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sporting
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Legnica Rejestracja: 20 Wrz 2010, Posty: 64
|
piszesz że syczało z okolic pompy paliwowej, a ona jest w zbiorniku paliwa pod tylną kanapą
A jak miałeś wszystko obryzgane płynem to sprawdź układ chłodzenia. Może korek nieszczelny, przewód pęknięty albo chłodnica w którymś miejscu pękła i jak płyn się nagrzeje to tworzy ciśnienie i zaczyna syczeć 
_________________ Punto I '96r. 1.6 5D czarne na wypasie
|
|
Góra |
|
 |
solmar |
#468217 Wysłany:
29 Kwi 2011, 12:12; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 28 Kwi 2011, Posty: 5
|
To chyba jednak pompa wodna, przepraszam!
Korek szczelny, nie widać wycieku spod niego. Rozgrzewa się, syczy i chlapie. Trochę cieknie płyn chłodniczy ale najwięcej płynu jest na silniku, akumulatorze, górnej części chłodnicy bo tam najwięcej rozchlapanego płynu.
W każdym razie odstawiłem właśnie samochód. Przechodzący mechanik rzucił: Coś panu syczy pod maską.
Kolejny już bardziej diagnozował:
- wentylator,
może
- czujnik temperatury
może
- termostat
Czekam na werdykt. Dam znać! Dzięki [ Dodano: 29 Kwi 2011 12:12 ]Na tą chwilę już wiem, że wentylator był niesprawny (coś działali z przewodami), ale to nie wszystko bo dodatkowo pęknięty przewód.
Podobno kiedy płyn (chyba on) uzyskuje odpowiednią temperaturę termostat się nie otwiera, więc radzą wymienić termostat
koszt 350
|
|
Góra |
|
 |
bartez88 |
#468228 Wysłany:
29 Kwi 2011, 12:27; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Wschowa Rejestracja: 27 Sie 2010, Posty: 9
|
|
Góra |
|
 |
solmar |
#468231 Wysłany:
29 Kwi 2011, 12:58; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 28 Kwi 2011, Posty: 5
|
warszawski serwis mechaniki samochodowej. Przypuszczam że składowa ceny to 30 % części i reszta to koszt naprawy
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#468233 Wysłany:
29 Kwi 2011, 13:09; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
solmar napisał(a): Przypuszczam że składowa ceny to 30 % części i reszta to koszt naprawy
Uciekaj stamtąd...
Termostat to 30-40zł a wymiana to odkręcenie 2 śrub.
Ogólnie to wymień przede wszystkim wentylator, bo problemy w korku są jego winą a nie termostatu.
Termostat może też być uszkodzony, ale zacznij od wentylatora.
Bardzo źle zrobiłeś, że po pierwszym "wybiciu" płynu nie zająłeś się sprawą, przez to pewnie niedługo będzie cię czekać wymiana uszczelki pod głowicą, bo ona jest dość wrażliwa na przegrzanie.
A tak wogóle to nie masz wskaźnika temperatury silnika u siebie?
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
Pietro |
#468234 Wysłany:
29 Kwi 2011, 13:36; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Nadwarciański Park Krajobrazowy Rejestracja: 09 Paź 2010, Posty: 813 Pomógł: 2
|
350 całość chyba z wymianą wentylatora i innych części.
Pompa raczej nie i termostat bo jakby nie krążył płyn chłodniczy to podczas jazdy też by się grzał bo aż tak by nie wystudziło komory silnika.
_________________ Punto Selecta, swap manual

|
|
Góra |
|
 |
solmar |
#468238 Wysłany:
29 Kwi 2011, 13:53; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 28 Kwi 2011, Posty: 5
|
Awaryjna sytuacją, dzisiaj podrzuciłem samochód i jest już do odbioru.
Grzał się również podczas jazdy. A wskaźnik temperatury nic nie pokazywał.
Po pierwszym wybiciu płynu myślałem że to kwestia tego że zamknąłem obieg włączyłem nawiew i stałem 30 minut w korku na słońcu. Przez kolejne parę dni działało ok.
Podobno wentylator nie uruchamiał się bo problem z elektryką. Teraz już działa.
Tryskało z jakiegoś przewodu, wymienili. Termostat się nie otwierał, wymienili.
Zerwali jakieś haki, wymienili.
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 10 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|