You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 16 Cze 2025, 20:49

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #468147 Wysłany: 28 Kwi 2011, 23:48; 
 Temat postu: Syczy w okolicach pompy paliw. wygaszony z gorącym silnikiem
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 28 Kwi 2011,
Posty: 5
punto 1,1 99r


Witam,
zdarzyło mi się to już 2 raz w tygodniu:
Podczas stania w korku w gorący dzień 25 st. C spod maski po lewej zaczął lecieć biały dym i dobiegał dziwny zapach. Skończył się korek pojechałem szybciej, włączyłem ciepły nawiew na 4 i dym zniknął.
Sprawdziłem pod maską, jakby płyn chłodzenia się wydostał przez korek, ubyło go, ale też i widzialem rozchlapany po częściach silnika. Upełniłem petrygo. Myślałem że to kwestia zakmniętego obiegu i włączonego zimnego nawiewu.

Drugim razem dłużej stałem w korku (gorący dzień), dłużej biały dym się unosił z lewej i prawej maski. Kiedy po 10 min. stanąłem i wyłączyłem silnik zaczęło coś syczeć, jakby uchodziło powietrze. Myślałem że to znowu ze zbiornika pł chłodzącego, ale syczenie dochodziło z okolic pompy paliwowej.
Ponadto na obudowie chłodnicy, akumulatrorze i przy zawieszeniu trochę rozchlapanego chyba płynu chłodzącego.

Co się dzieje? To układ chłodzenia? ale co dokładnie? Pomóżcie proszę


Góra
 Profil  
 

 
 Post #468162 Wysłany: 29 Kwi 2011, 00:09; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Nadwarciański Park Krajobrazowy
Rejestracja: 09 Paź 2010,
Posty: 813
Pomógł: 2
Skoro podczas jazdy jest ok znaczy obieg wody ok czyli pompa działa
Wentylator kręci normalnie? Jeśli nie zobaczy czy po podłączeniu na krótko się kręci, jeśli tak to czujnik temperatury.

_________________
Punto Selecta, swap manual
Image
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #468168 Wysłany: 29 Kwi 2011, 00:27; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 28 Kwi 2011,
Posty: 5
Dzięki za podpowiedź! Czy wentylator kręci w ogóle, muszę to sprawdzić. Dam znać. Obawiam sie że może nie kręcić. Auto kupiłem 5 miesięcy temu a wiec nawet nie mialem okazji zimą słyszeć wentylatora.

Dodam że to syczenie brzmiało jakby uchodziło skądś powietrze. Syczenie było głośne, malało stopniowo az po ok. 2-3 minutach ustało.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #468171 Wysłany: 29 Kwi 2011, 01:08; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Imię: Tomek
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.6 8V 90KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sporting
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Legnica
Rejestracja: 20 Wrz 2010,
Posty: 64
piszesz że syczało z okolic pompy paliwowej, a ona jest w zbiorniku paliwa pod tylną kanapą :!:
A jak miałeś wszystko obryzgane płynem to sprawdź układ chłodzenia. Może korek nieszczelny, przewód pęknięty albo chłodnica w którymś miejscu pękła i jak płyn się nagrzeje to tworzy ciśnienie i zaczyna syczeć :?:

_________________
Punto I '96r. 1.6 5D czarne na wypasie


Góra
 Profil  
 
 
 Post #468217 Wysłany: 29 Kwi 2011, 12:12; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 28 Kwi 2011,
Posty: 5
To chyba jednak pompa wodna, przepraszam!
Korek szczelny, nie widać wycieku spod niego. Rozgrzewa się, syczy i chlapie. Trochę cieknie płyn chłodniczy ale najwięcej płynu jest na silniku, akumulatorze, górnej części chłodnicy bo tam najwięcej rozchlapanego płynu.


W każdym razie odstawiłem właśnie samochód. Przechodzący mechanik rzucił: Coś panu syczy pod maską.

Kolejny już bardziej diagnozował:
- wentylator,
może
- czujnik temperatury
może
- termostat

Czekam na werdykt. Dam znać! Dzięki

[ Dodano: 29 Kwi 2011 12:12 ]
Na tą chwilę już wiem, że wentylator był niesprawny (coś działali z przewodami), ale to nie wszystko bo dodatkowo pęknięty przewód.

Podobno kiedy płyn (chyba on) uzyskuje odpowiednią temperaturę termostat się nie otwiera, więc radzą wymienić termostat :(

koszt 350


Góra
 Profil  
 
 
 Post #468228 Wysłany: 29 Kwi 2011, 12:27; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Wschowa
Rejestracja: 27 Sie 2010,
Posty: 9
co to za termostat za 350zł?...z tego co widzę na Inter Cars'ie termostat do Twojej wersji silnikowej max 115zł (Febi Bilstein)
a na allegro za myślę niezły zamiennik - Vernet'a wołają 33zł
http://allegro.pl/termostat-fiat-palio- ... 20925.html
lub Wahler za 39zł
http://allegro.pl/termostat-fiat-panda- ... 73673.html

wymiana termostatu to nic trudnego:P, życzę powodzenia :D


Góra
 Profil  
 
 
 Post #468231 Wysłany: 29 Kwi 2011, 12:58; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 28 Kwi 2011,
Posty: 5
warszawski serwis mechaniki samochodowej. Przypuszczam że składowa ceny to 30 % części i reszta to koszt naprawy


Góra
 Profil  
 
 
 Post #468233 Wysłany: 29 Kwi 2011, 13:09; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
solmar napisał(a):
Przypuszczam że składowa ceny to 30 % części i reszta to koszt naprawy

Uciekaj stamtąd...
Termostat to 30-40zł a wymiana to odkręcenie 2 śrub.

Ogólnie to wymień przede wszystkim wentylator, bo problemy w korku są jego winą a nie termostatu.
Termostat może też być uszkodzony, ale zacznij od wentylatora.

Bardzo źle zrobiłeś, że po pierwszym "wybiciu" płynu nie zająłeś się sprawą, przez to pewnie niedługo będzie cię czekać wymiana uszczelki pod głowicą, bo ona jest dość wrażliwa na przegrzanie.

A tak wogóle to nie masz wskaźnika temperatury silnika u siebie?

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #468234 Wysłany: 29 Kwi 2011, 13:36; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Nadwarciański Park Krajobrazowy
Rejestracja: 09 Paź 2010,
Posty: 813
Pomógł: 2
350 całość chyba z wymianą wentylatora i innych części.
Pompa raczej nie i termostat bo jakby nie krążył płyn chłodniczy to podczas jazdy też by się grzał bo aż tak by nie wystudziło komory silnika.

_________________
Punto Selecta, swap manual
Image
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #468238 Wysłany: 29 Kwi 2011, 13:53; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 28 Kwi 2011,
Posty: 5
Awaryjna sytuacją, dzisiaj podrzuciłem samochód i jest już do odbioru.

Grzał się również podczas jazdy. A wskaźnik temperatury nic nie pokazywał.
Po pierwszym wybiciu płynu myślałem że to kwestia tego że zamknąłem obieg włączyłem nawiew i stałem 30 minut w korku na słońcu. Przez kolejne parę dni działało ok.

Podobno wentylator nie uruchamiał się bo problem z elektryką. Teraz już działa.
Tryskało z jakiegoś przewodu, wymienili. Termostat się nie otwierał, wymienili.
Zerwali jakieś haki, wymienili.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO