You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 14 Cze 2025, 15:58

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 77 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #471163 Wysłany: 06 Maj 2011, 22:22; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
mrabraa napisał(a):
samo 50 za planowanie

Ja płaciłem 60, ale PLN a nie euro :E

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 

 
 Post #471180 Wysłany: 06 Maj 2011, 22:58; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 09 Wrz 2007,
Posty: 1680
mrabraa napisał(a):
Nie no, oczywiście... Gdybym był w twoim przypadku i zabierał się za tę samą robotę to też bym brał głowicę od 1.2. I nie musisz szukać głowicy od MPI, bo ta od SPI tak samo pasuje, tak samo przyjmie kolektor od MPI i wszystko Ci zadziała. Pamiętaj tylko, że pójście w MPI to też nowa pompa i przewody paliwowe, więc tanio nie jest. Porobienie głowicy to troszkę mniejszy wydatek, gdy większość robi się samemu. Jestem strasznie zły, że aż 200 jurków na to pójdzie, ale samo 50 za planowanie :/ Ceny w warsztatach w Irlandii to jedno wielkie zdzierstwo, ale nie będę narzekać, bo gdyby nie te potworne ceny, to bym do dziś nie wiedział jak samochód działa, a tak już prawie wszystko sam naprawiam :D JAk to mówią w Fiacie, EVOLUTION IS GOOD :D


O ile mnie pamięć nie myli to na głowicę SPI nie pasuje kolektor ssący z MPI (konkretnie na szpilki) bo wydechowy pasuje na bank. Poza tym wałki rozrządu się różnią z korzyścią dla tego w głowicy 1,2 więc nie gadaj że nie ma sensu zmieniać głowicy.

_________________
Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic


Góra
 Profil  
 
 
 Post #471190 Wysłany: 07 Maj 2011, 00:03; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Nadwarciański Park Krajobrazowy
Rejestracja: 09 Paź 2010,
Posty: 813
Pomógł: 2
Panowie,
Kłócicie się o stopień sprężania a przecież o ile w przypadku auta wolnossącego jest nad czym dyskutować o tyle w przypadku doładowanego już niezbyt.
Ważne jakie maksymalne ciśnienie jest cylindrze i w której pozycji tłoka... Ważne żeby za wcześnie nie było za duże żeby nie buchnęło przed GMP
3 tygodnie temu gadaliśmy na wykładzie jakieś tam głupoty o silnikach (koleś ma obsesję na temat "toksycznych składników spalin czyli CO HC NOx I PM...) no i czasem rzuca ciekawe dodatki i pytał jaka może być kompresja w lancerze albo imprezie (nie pamiętam w którym) oczywiście chodziło rajdówkę, Wiara nawet 15 dawała
Okazało się że 5 :)
Sam byłem w szoku, no ale powiedział że tam małą kompresja i duże doładowanie jest.
Mrabraa woli bardziej zachowawczo kombinować i ja się z nim zgadzam, czasem się takie dziadostwo zatankuje gdzieś na wiosce (jak braknie) że masakra. A jak ktoś grzebie przy jedynym aucie, i nie stać go w razie awarii na porządny remont to chyba logicznie postępuje jak na moje.

_________________
Punto Selecta, swap manual
Image
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #471236 Wysłany: 07 Maj 2011, 10:09; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
Pietro napisał(a):
pytał jaka może być kompresja w lancerze albo imprezie (nie pamiętam w którym) oczywiście chodziło rajdówkę, Wiara nawet 15 dawała
Okazało się że 5

http://www.4evo.pl/dane-evo-x.php
9,0:1
http://pl.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi ... _Evolution
wcześniejsze generacje 8,5-8,8.

Jak to mówią - dobrze jest wierzyć, ale jeszcze lepiej sprawdzać ;)

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #471270 Wysłany: 07 Maj 2011, 11:31; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Nadwarciański Park Krajobrazowy
Rejestracja: 09 Paź 2010,
Posty: 813
Pomógł: 2
Podałeś dane wersji seryjnej (sportowej ale seryjnej)
rajdówki naprawdę są całkiem inaczej robione.
Mam filnik "driven to destruction" i tam przygotowywyją imprezę (chyba) do rajdu. Wymieniają większość kluczowych elementów w porównaniu do seryjnego sportowego.
Musicie pamiętać że nawet jeśli wersja wrx sti to i tak musi spełniać normy spalin aby została do rejestracji.
A rajdówka daje tyle szkodliwych spalin co 70 zwykłych..
Także mody tam są maksymalne.

_________________
Punto Selecta, swap manual
Image
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #471274 Wysłany: 07 Maj 2011, 11:44; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
Pietro napisał(a):
Poza tym to dane wersji seryjnej
wydaje mi się że rajdówka samam w sobie ma inne

Ale co rozumiesz przez rajdówkę?
Seryjne evo ma moc 291KM, auta WRC, których i tak już nie ma teraz miały ograniczenie do 300KM, więc raczej wielkich zmian tam nie było, tyle że materiały pewnie wytrzymalsze.

Co do imprezy to STI ma 8:1

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #471303 Wysłany: 07 Maj 2011, 12:58; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Nadwarciański Park Krajobrazowy
Rejestracja: 09 Paź 2010,
Posty: 813
Pomógł: 2
w poniedziałek pogadam z psorkiem :)
zobaczymy.
troszkę OT zrobiliśmy
Bo w zasadzie nikt zdania nie zmienił :)
a sam temat bardzo ciekawy

_________________
Punto Selecta, swap manual
Image
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #471353 Wysłany: 07 Maj 2011, 15:09; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 21 Lut 2009,
Posty: 168
@2rotor: głowice z SPI po 98 miały wałek 866, kolektor dolotowy pasuje idealnie. Naprawdę.

Pietro, sprężanie 5:1 jest dosyć niskie, ale samochody z turbo rzeczywiście muszą mieć kompresję niższą od wolnossących. Tak jak piszesz ma to na celu zapobieganie niekontrolowanej detonacji. Czy rajdówki z turbo mają mało - diabli wiedzą i chyba ciężko będzie to sprawdzić. Dużą kompresję na pewno mają autka jeżdżące w Nascar, gdzie używa się paliwa ethanolowego o oktanach 105 i wzwyż. To daje duże możliwości, ale silniki często po jednym wyścigu i tak wymagają remontu.
W każdym razie fajno, że udało mi się tak poruszyć forumowiczów :)

_________________
Fiat Punto Mk. I 60SX 1.2 Benzyna 1998r. angielski


Góra
 Profil  
 
 
 Post #471428 Wysłany: 07 Maj 2011, 20:14; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 09 Wrz 2007,
Posty: 1680
mrabraa napisał(a):
@2rotor: głowice z SPI po 98 miały wałek 866, kolektor dolotowy pasuje idealnie. Naprawdę.

Pietro, sprężanie 5:1 jest dosyć niskie, ale samochody z turbo rzeczywiście muszą mieć kompresję niższą od wolnossących. Tak jak piszesz ma to na celu zapobieganie niekontrolowanej detonacji. Czy rajdówki z turbo mają mało - diabli wiedzą i chyba ciężko będzie to sprawdzić. Dużą kompresję na pewno mają autka jeżdżące w Nascar, gdzie używa się paliwa ethanolowego o oktanach 105 i wzwyż. To daje duże możliwości, ale silniki często po jednym wyścigu i tak wymagają remontu.
W każdym razie fajno, że udało mi się tak poruszyć forumowiczów :)


Co do głowicy nie będę się sprzeczał bo może i masz rację. W każdym razie na moją głowicę z Punto 1,1 97 rok kolektor ssący od MPI nie pasował.
Co do kompresji...przy 5:1 to chyba już silnik nie odpala o ile mi wiadomo? A motory z turbo wcale nie muszą mieć niskiego stopnia sprężania. Jako zadanie domowe polecam sprawdzić stopień sprężania Fiatowskiego T-Jet'a.

_________________
Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic


Góra
 Profil  
 
 
 Post #471434 Wysłany: 07 Maj 2011, 20:38; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Nadwarciański Park Krajobrazowy
Rejestracja: 09 Paź 2010,
Posty: 813
Pomógł: 2
przecież to nie diesel, myślę że przy 5:1 jeśli trzyma kompresję to powinien iść w końcu nie ciśnienie go odpala.
Ale Zadanie postaram się odrobić, i dowiem się napewno co z tym 5:1 jest.

_________________
Punto Selecta, swap manual
Image
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #471457 Wysłany: 07 Maj 2011, 21:29; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 21 Lut 2009,
Posty: 168
Dokładnie. Diesel to nie benzyna. Matko... wyskakujesz z silnikami, które mają całkiem inną konstrukcję i niziutką skalę obrotów. Zaraz nam powiesz, że moment obrotowy jest nieważny, bo w dieslach jest bardzo duży, a są słabsze od benzyniaków... ech... Tutaj coś do poczytania po angielsku:

You make horsepower by how much air you move through the motor. A high compression 10:1 engine is more efficient than a 7:1 engine, so the 10:1 engine gives you more bang for the buck. However, because the lower compression is not as efficient, it will move more air through it. So, at 15 PSI of boost, the 7:1 engine will have an effective compression ratio of 14:1, will not be into detonation, and be moving more air, making more horsepower than the same conditions for the 10:1 engine. That engine will be in self-destruct mode, have detonation, and an effective compression ratio of 20:1!
This is why the racers only run 5:1 or even 6:1. All of this is great for a drag car, but because the static compression is lower, you will not have much bottom end torque either. So, since most of us don't drag race every place we go, a good compromise would be 8:1 or 8.5:1 compression. This way you don't loose too much bottom end for driveability, and if you don't run too much boost, say 10 to 15 PSI, you stay away from the gray effective compression area of 15:1 and up.

Remember, that the shape of the combustion area, cam, type of fuel, etc. all play a part of when the engine starts to detonate. It comes down to start with low boost, and sneak it up from there until you run into problems.

_________________
Fiat Punto Mk. I 60SX 1.2 Benzyna 1998r. angielski


Góra
 Profil  
 
 
 Post #471460 Wysłany: 07 Maj 2011, 21:42; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
Z ciekawości szukałem najniższego stopnia sprężania jaki dam radę znaleźć w mocnych autach z turbo
Na razie doszedłem do 7,7:1 w ferrari F40.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #471705 Wysłany: 08 Maj 2011, 19:35; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 21 Lut 2009,
Posty: 168
W innej tematyce: dla tych co znają angielski daję linka do skanów z bardzo dobrego artykułu o silnikach fire:
http://www.fiatforum.com/lets-talk-fiat ... scans.html
Druga strona niestety nie działa, ale reszta jest ok. Warto poczytać co działa, a co nie. Podają też które świece działają lepiej na drodze, a które w wyścigach :)

_________________
Fiat Punto Mk. I 60SX 1.2 Benzyna 1998r. angielski


Góra
 Profil  
 
 
 Post #471860 Wysłany: 09 Maj 2011, 07:17; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
mrabraa: punto 1.1, stage 1 - "increased compresion to 10:1" ;)

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #471958 Wysłany: 09 Maj 2011, 13:59; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 21 Lut 2009,
Posty: 168
9.8:1 czy 10:1 to już jeden pies. Głowicę mam już na planowaniu tak czy siak. Miałem ściąć 0,47mm według wyliczeń, więc zaokrągliłem do 0,5mm. Także będzie bliżej 10:1 ;) Mnie raczej zaciekawiła ta informacja o używaniu świec BKR7EVX, które są według artykułu lepsze od orginalnych, a przecież są o stopień zimniejsze (orginalnie są szóstki). Kupiłem wprawdzie komplet Championów od Fiata do założenia, jak przyjdzie nowa głowica, ale jeszcze się zastanawiam czy nie kupić tych NGK, bo po takiej modyfikacji zimniejsze świece mogą dać miłą odmianę :)

_________________
Fiat Punto Mk. I 60SX 1.2 Benzyna 1998r. angielski


Góra
 Profil  
 
 
 Post #471968 Wysłany: 09 Maj 2011, 14:40; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Nadwarciański Park Krajobrazowy
Rejestracja: 09 Paź 2010,
Posty: 813
Pomógł: 2
Profesorka dzisiaj nie było tylko doktorek, zagadałem o tej kompresji i mówił że jeśli jest kompresja na poziomie 5:1 i wyższe doładowanie to szybciej się wkręca na obroty. Niestaty do końca go nie zrozumiałem bo troszkę mu się spieszyło nie miał czasu więc na szybko. Ale powiedział że za tydzień też ma z nami zajęcia i mamy przygotować pytania więc jeśli wiara nie będzie miała takich odnośnie tematów zajęć to takie poboczne też odpowie :)
A jak się zapytałem że czamu pseudorajdówki takie jak seryjne wrx czy lancer evo mają ok 7:1 stopień sprężania to powiedział że w porównaniu do 5:1 ma dużo wyższą wytrzymałość i dlatego. Bo jak wiadomo rajdowe muszą wytrzymać do końca rajdu a seryjne znacznie dłużej.

_________________
Punto Selecta, swap manual
Image
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #535626 Wysłany: 08 Sty 2012, 14:03; 
 Temat postu: Re: Porting głowicy w Punto 60 i 75
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Paweł
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: lubelskie [L]
Miejscowość: lublin
Rejestracja: 04 Sie 2007,
Posty: 256
i jak postęp długo nic nie słychać o wynikach zmian. czyżby jakieś problemy wynikły po drodze?? sam miałem zamiar polerować knały ale czekam na wynik to moze nieskończy sie tylko na kanałach...

_________________
punto 1.2 75 ELX 214000km
subaru legacy outback AWD 2,5B

**ZAPRASZAM ** topic2522.html **ZAPRASZAM**


Góra
 Profil  
 
 
 Post #574936 Wysłany: 25 Kwi 2012, 10:04; 
 Temat postu: Re: Porting głowicy w Punto 60 i 75
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Dawid
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: świętokrzyskie [T]
Miejscowość: Kielce
Rejestracja: 27 Lis 2011,
Posty: 331
pawel_p1 napisał(a):
i jak postęp długo nic nie słychać o wynikach zmian. czyżby jakieś problemy wynikły po drodze?? sam miałem zamiar polerować knały ale czekam na wynik to moze nieskończy sie tylko na kanałach...


dołączam się do kolegi

_________________
topic34081.html - Punciak 1,2 75KM 5D / BYŁ
topic39755.html - Punciak 1,2 60KM 3D / BYŁ
topic46661.html - Lancia Kappa 2,4 JTD wozidełko / BYŁ
post614315.html#p614315 - Rally Cinkuś / BYŁ
topic46976.html - Rally Cinkuś 1,2 8v do pracy / JEST
??? - Punto 1.2 MKII 60KM+LPG do pracy / JEST
??? - BMW E39 528i+LPG wozidełko / JEST


Góra
 Profil  
 
 
 Post #601563 Wysłany: 01 Sie 2012, 12:32; 
 Temat postu: Re: Porting głowicy w Punto 60 i 75
Offline
Forumowicz

Imię: Bartek
Samochód: Cinquecento
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: lubelskie [L]
Rejestracja: 01 Sie 2012,
Posty: 4
I jak mody? Udało się je ukończyć? Sam zamierzam tchnąć troszki życia do mojego Cieniasa 1.1 i napsuć krwi szesnastkom ;p


Góra
 Profil  
 
 
 Post #601566 Wysłany: 01 Sie 2012, 13:12; 
 Temat postu: Re: Porting głowicy w Punto 60 i 75
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
Boy napisał(a):
Sam zamierzam tchnąć troszki życia do mojego Cieniasa 1.1 i napsuć krwi szesnastkom

Będzie ciężko, chyba, że masz na myśli 16v w punto, bo te ~200kg wagi w stosunku do cienkiego zrobi sporą różnicę.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #601571 Wysłany: 01 Sie 2012, 14:05; 
 Temat postu: Re: Porting głowicy w Punto 60 i 75
Offline
Forumowicz

Imię: Bartek
Samochód: Cinquecento
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: lubelskie [L]
Rejestracja: 01 Sie 2012,
Posty: 4
No tak tak, wraz ze skrzynią Abarth'a mogę coś tam powalczyć na starcie :P


Góra
 Profil  
 
 
 Post #601572 Wysłany: 01 Sie 2012, 14:08; 
 Temat postu: Re: Porting głowicy w Punto 60 i 75
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
Ja moim pomodzonym 1.1 troszeczkę zostawałem w tyle za 1.2 16v pogrzebanym na 90KM i parę kg lżejszym od mojego.
Tak więc jakbyć w CC do tych 75-80KM dogrzebał to spokojnie będziesz 16v objeżdżał.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #601574 Wysłany: 01 Sie 2012, 14:23; 
 Temat postu: Re: Porting głowicy w Punto 60 i 75
Offline
Forumowicz

Imię: Bartek
Samochód: Cinquecento
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: lubelskie [L]
Rejestracja: 01 Sie 2012,
Posty: 4
Dlatego liczyłem, że ten połowiczny manual mi pomoże. Niestety mrabraa zaginął w akcji, a przyznam się, że dopiero wchodzę w świat mechaniki, więc jestem :jupi: ... zielony :)

[ Dodano: 01 Sie 2012 14:23 ]

Jak na razie w planach jest rozwiert bloku pod tłoki 1.2 75, porting głowicy 1.2 75 z wałkiem 866. Kolektor ssący, przepustnica i wydechowy (4w2w1) od 1.2 75. Rura kolektorowa (dwururka) od Punto 1.1. Pompa paliwa 3 barowa, wielowtrysk ;) noi komp pod modzone 1.2 75. Odelżone koło zamachowe, tylko muszę poczytać o co w nim biega.

Na tyle koniec. Oczywiście z czasem jakiś dolot. Coś jeszcze ?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #601575 Wysłany: 01 Sie 2012, 14:23; 
 Temat postu: Re: Porting głowicy w Punto 60 i 75
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
Boy, powiem ci, że porting głowicy to jak chcesz grubsze moce grzebać.
75-80KM spokojnie bez tego osiągniesz, wystaczy trochę części od 1.2 75 wrzucić, splanować trochę głowicę + pomodzić dolot i ewentualnie wydech
http://staxomoto.blogspot.com/p/strona-testowa.html tu możesz poczytać o moich modach.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #601576 Wysłany: 01 Sie 2012, 14:24; 
 Temat postu: Re: Porting głowicy w Punto 60 i 75
Offline
Forumowicz

Imię: Bartek
Samochód: Cinquecento
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: lubelskie [L]
Rejestracja: 01 Sie 2012,
Posty: 4
Robiłem w tym czasie update jak odpowiadałeś mi ;P A stronkę znam, wygooglowałem ją przez przypadek kiedyś ;)


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 77 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO