Krotki tutorial jak naprawic korek
Co nam ptrzeba :
1.Przedewszystkim zepsuty korek (oczywiscie objawy jakie opisal danielswd )
2.Pistolet z klejem w sztyftach
3.wkret (w moim przypadku pasowal WURTH 4.1x25)
4.wasz ulubiony srubowkret(najlepiej plaski)
5.I najwarzniejsze 15 minut czasu
No to jadziem
Najpierw wypada korek rozebrac,ja zrobilem to tak,w korku sa 4 zaczepy

mnie wystarczylo ze plaskim wkretakiem podgialem plastik pod jednym a reszta wyskoczyla sama.
Kiedy juz rozbierzemy korkiego wyjmujemy zapadke

(taki element ruchomy, znajdujacy sie w bebnie zamka).
Zapadka wyjdzie nam bez problemu,ale

,ale wewnatrz zostala jeszcze jedna (ta peknieta)czesc zapadki,zeby ja wyjac musimy wyciagnac z bebna zawleczke(taki drucik,mniej wiecej po srodku bebna)teoretycznie blokuje go od zewnatrz kawalek plastiku,ja idac na łatwizne poprostu go odciałem.Kiedy juz wyjmiemy zawleczke,wkretakiem wypychamy delikatnie drucik widoczny w otworze zapadki,a kiedy ju go wypchniemy wyciagamy pozostala czesc zapadki.
I teraz robimy tak,skladamy wsztstko do kupy i trzymajac w palcach mierzymy suwmiarka (nie wiem czy to sie rozni,w kazdym razie u mnie dlugosc calkowita zapadki wynosila 18mm),teraz mierzymy sobie ta czesc zapadki ktora wystaje z bebna,i wiemy ju ile nam brakuje towaru.I teraz do akcji wkracza wkret(w moim przypadku taki jak napisalem w pkt.3)docinamy (lub szlifujemy czy obgryzamy ,to ju wedle uznania)tak aby wkladajac go w zapadke(tam gdzie wpierw byla sprezyna) ,dlugosc zgadzala sie z oryginalem,oczywiscie sam tam siedziqal nie bedzie wiec walimy w dziure klej z pistola.Pozostaje tylko metoda prob i bledow dopasowac dlugosc sprezyny,no i mozna ju skladac korkiego.Mozna jeszcze we lbie nawiercic lekko otworek co by sie sprezynka nie wychylala ,ino se zgodnie siedziala we lbie.
