|
Obecny czas: 14 Cze 2025, 22:04
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 19 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Driver |
#46842 Wysłany:
23 Wrz 2007, 15:07; Temat postu: Problem z chłodzeniem |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Ełk Rejestracja: 29 Lip 2007, Posty: 37
|
Mam taki problem że rośnie mi temperatura płynu chldzącego , zauważyłem także że nie włącza mi sie wentylator chlodnicy jak myślicie czy to spalony silniczek od wentylatora czy może czujnik temperatury zepsuty??? I jeszcze jedno pytnko czy moge wentylator podłączyć bezpośrednio pod akumulator i w ten sposób sprawdzić czy działa ???
|
|
Góra |
|
 |
|
|
Thomas |
#46845 Wysłany:
23 Wrz 2007, 15:23; Temat postu: |
|
 |
Monkey Mod |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
 |
Driver |
#46847 Wysłany:
23 Wrz 2007, 15:26; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Ełk Rejestracja: 29 Lip 2007, Posty: 37
|
A orientujesz sie moze ile taki czujnik kosztuje bo silniczek do wentylatora to koszt ok. 100 zl ale nie wiem ile kosztuje wymiana takiego czujnika
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#46858 Wysłany:
23 Wrz 2007, 15:50; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
Driver napisał(a): Mam taki problem że rośnie mi temperatura płynu chldzącego
Tzn powyżej normalnej?
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
Pawelbrz |
#46860 Wysłany:
23 Wrz 2007, 15:54; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Killarney, Irlandia Rejestracja: 09 Lip 2007, Posty: 105
|
znajac zycie wentylator chodzi na 12V (ale najlepiej sprawdzic na obudowie - powinienes miec tabliczke znamionową), podłącz go i sprawdz czy wogole silniczek dziala. Nastepna sprawa to sprawdzenie rezystancji czujnika wentylatora na zimnym i na cieplym silniku (powinny byc rozne ale jakie to nie wiem)
P.S. Napisz kiedy najczesciej wzrasta ci bardzo temperatura - w miescie czy na trasie -, jesli na trasie rowniez to moze byc wina zamulonego ukladu chlodzenia lub termostatu, a nie wentylatora. Na trasie wentylator z regoly sie nie wlącza przy wiekszych predkosciach gdyz chlodnica jest chlodzona naturalnym pedem powietrza. Jak Równiez to jakiej wartosci dochodzi ci wskazówka temperatury.
_________________ mk1 SX 1.2 60KM '99 z kierownica po prawej stronie
|
|
Góra |
|
 |
Driver |
#46871 Wysłany:
23 Wrz 2007, 16:47; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Ełk Rejestracja: 29 Lip 2007, Posty: 37
|
Jak przejade ze 100-200 metrów to już wskazówka idzie poza połowe a jak troche dłużej pochodzi to wskazówka podchodzi pod czerwoną kreske prawie a wentylator ciągle stoi potem go wyłączam i nie patrze czy pójdzie jeszcze wyżej bo sie boje że coś sie stanie. Stalo mi sie to wczoraj jak pękło kolanko od reduktora i wylecialo troche płynu . Ominąłem parownik i połączyłem rurki od płynu , uzupełniłem płyn no i teraz sie grzeje.
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#46873 Wysłany:
23 Wrz 2007, 17:24; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
jak na mój gust to termostat 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
piotr paterak |
#46936 Wysłany:
23 Wrz 2007, 21:00; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 01 Mar 2007, Posty: 16
|
sprobuj odpowieczyc uklad chlodzenia bo pewnie jest zapowieczony
|
|
Góra |
|
 |
Driver |
#46945 Wysłany:
23 Wrz 2007, 21:19; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Ełk Rejestracja: 29 Lip 2007, Posty: 37
|
no ale chyba mimo zapowietrzonego układu wentylator powinien się wlączać jak jest płyn gorący ???
|
|
Góra |
|
 |
BobMF |
#46955 Wysłany:
23 Wrz 2007, 21:39; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: BobMF
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 01 Kwi 2007, Posty: 1044
|
powinien
_________________ -------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Wszystko do Diesla - wtryski, pompy, akumulatory i inne: domino.sklep.pl --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
|
|
Góra |
|
 |
Ja_szczur |
#46971 Wysłany:
23 Wrz 2007, 22:20; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Siedlce Rejestracja: 13 Cze 2007, Posty: 449
|
Sprawdź jeszcze czy przewody przy tej wtyczce od wentylatora nie mają przerwy. U mnie nie łączył jeden przewodzik no i logiczne że nie działało.
_________________ Punto I 55KM + GAZ 97r.
|
|
Góra |
|
 |
agusia199 |
#47143 Wysłany:
24 Wrz 2007, 16:24; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 23 Wrz 2007, Posty: 39
|
Witam,
ja mam podobną sytuację. W mieście jak autko jedzie normalnie temperatura utrzymuje się w normie ( 50% skali), natomiast jak autko stoi w korku temperatura momentalnie podskakuje do 3/4 skali. Jak się ruszy spada. Wentylator słuchać, że chodzi. Co to może być??
|
|
Góra |
|
 |
Driver |
#47164 Wysłany:
24 Wrz 2007, 17:39; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Ełk Rejestracja: 29 Lip 2007, Posty: 37
|
agusia199może to luz na pasku od pompy wody
|
|
Góra |
|
 |
agusia199 |
#47408 Wysłany:
25 Wrz 2007, 06:56; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 23 Wrz 2007, Posty: 39
|
Kropka została zaprowadzona do mechanika i okazało się, że przyczyną kłopotu była uszczelka pod głowicą.
|
|
Góra |
|
 |
Driver |
#47532 Wysłany:
25 Wrz 2007, 14:46; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Ełk Rejestracja: 29 Lip 2007, Posty: 37
|
agusia199 a dlaczego przez uszczelke wzastała temperatura płynu ???
|
|
Góra |
|
 |
agusia199 |
#47665 Wysłany:
25 Wrz 2007, 20:14; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 23 Wrz 2007, Posty: 39
|
Przy uszkodzonej uszczelce następuje ubytek płynu chłodzącego, który trafia do komory silnika i stąd wzrost temperatury silnika. Zbyt późne zaobserwowanie ww uszkodzenia może spowodować przegrzanie silnika i odkształcenie głowicy.
|
|
Góra |
|
 |
Ja_szczur |
#47760 Wysłany:
25 Wrz 2007, 22:39; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Siedlce Rejestracja: 13 Cze 2007, Posty: 449
|
A ja mam pytanie takie. Czy jeżeli jest uszkodzona uszczelka to może powodować przegranie silnika czy też niedogrzanie?
_________________ Punto I 55KM + GAZ 97r.
|
|
Góra |
|
 |
AMG |
#47767 Wysłany:
25 Wrz 2007, 22:45; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Cieszyn - Sosnowiec Rejestracja: 26 Lip 2007, Posty: 100
|
Jeżeli płyn chłodniczy będzie ubywać to raczej przegrzanie...
_________________ yyy...Lancia Y 1.2 8V 6WAY
|
|
Góra |
|
 |
Ja_szczur |
#47770 Wysłany:
25 Wrz 2007, 22:51; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Siedlce Rejestracja: 13 Cze 2007, Posty: 449
|
Pytam ponieważ wskazówka temperatury stała mi wcześnie w połowie między pierwszą a drugą kreską io wtedy włączał się wentylator. Miałem wtedy uszkodzoną nagrzewnicę i ubywało mi płynu w układzie, ale teraz wymieniłem nagrzewnicę. Tego dnia jak wymieniłem nagrzewnicę zauważyłem że wentylator zaczął się włączać jak przekroczyło środkową kreskę (czyli tak jak powinno). Ale tak było tylko tego dnia kiedy zmieniłem nagrzewnicę bo teraz znowu wskazówka stoi w tym miejscu co kiedyś z tym że wentylator się nie włącza i czy stoję czy jadę utrzymuje się mniej więcej w tej samej pozycji.
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 19 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|