You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 14 Cze 2025, 21:13

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 19 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #46842 Wysłany: 23 Wrz 2007, 15:07; 
 Temat postu: Problem z chłodzeniem
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Ełk
Rejestracja: 29 Lip 2007,
Posty: 37
Mam taki problem że rośnie mi temperatura płynu chldzącego , zauważyłem także że nie włącza mi sie wentylator chlodnicy jak myślicie czy to spalony silniczek od wentylatora czy może czujnik temperatury zepsuty??? I jeszcze jedno pytnko czy moge wentylator podłączyć bezpośrednio pod akumulator i w ten sposób sprawdzić czy działa ???


Góra
 Profil  
 

 
 Post #46845 Wysłany: 23 Wrz 2007, 15:23; 
 Temat postu:
Offline
Monkey Mod
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk
Rejestracja: 11 Mar 2007,
Posty: 9760
Pomógł: 34
byc moze to jest wina czujnika termowentylatora zapewne tak jest gdyz to ten czujnik odpowiada za wlaczanie sie w odpowiednim momencie wentylatora....

_________________
Fiat Punto 1.1 '97 Green Butterfly :) <-- Klik :D
"A passion for perfection"
Punto II FL 1.2 16V Butterfly II :) <-- KLIK :E
Image<-- Punto II FL 1.2 16V
:E Essence Of Shine :E
https://www.facebook.com/EssenceOfShine/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #46847 Wysłany: 23 Wrz 2007, 15:26; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Ełk
Rejestracja: 29 Lip 2007,
Posty: 37
A orientujesz sie moze ile taki czujnik kosztuje bo silniczek do wentylatora to koszt ok. 100 zl ale nie wiem ile kosztuje wymiana takiego czujnika


Góra
 Profil  
 
 
 Post #46858 Wysłany: 23 Wrz 2007, 15:50; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13084
Pomógł: 54
Driver napisał(a):
Mam taki problem że rośnie mi temperatura płynu chldzącego

Tzn powyżej normalnej?

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #46860 Wysłany: 23 Wrz 2007, 15:54; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Killarney, Irlandia
Rejestracja: 09 Lip 2007,
Posty: 105
znajac zycie wentylator chodzi na 12V (ale najlepiej sprawdzic na obudowie - powinienes miec tabliczke znamionową), podłącz go i sprawdz czy wogole silniczek dziala. Nastepna sprawa to sprawdzenie rezystancji czujnika wentylatora na zimnym i na cieplym silniku (powinny byc rozne ale jakie to nie wiem)


P.S. Napisz kiedy najczesciej wzrasta ci bardzo temperatura - w miescie czy na trasie -, jesli na trasie rowniez to moze byc wina zamulonego ukladu chlodzenia lub termostatu, a nie wentylatora. Na trasie wentylator z regoly sie nie wlącza przy wiekszych predkosciach gdyz chlodnica jest chlodzona naturalnym pedem powietrza. Jak Równiez to jakiej wartosci dochodzi ci wskazówka temperatury.

_________________
mk1 SX 1.2 60KM '99 z kierownica po prawej stronie :D


Góra
 Profil  
 
 
 Post #46871 Wysłany: 23 Wrz 2007, 16:47; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Ełk
Rejestracja: 29 Lip 2007,
Posty: 37
Jak przejade ze 100-200 metrów to już wskazówka idzie poza połowe a jak troche dłużej pochodzi to wskazówka podchodzi pod czerwoną kreske prawie a wentylator ciągle stoi potem go wyłączam i nie patrze czy pójdzie jeszcze wyżej bo sie boje że coś sie stanie. Stalo mi sie to wczoraj jak pękło kolanko od reduktora i wylecialo troche płynu . Ominąłem parownik i połączyłem rurki od płynu , uzupełniłem płyn no i teraz sie grzeje.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #46873 Wysłany: 23 Wrz 2007, 17:24; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13084
Pomógł: 54
jak na mój gust to termostat :>

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #46936 Wysłany: 23 Wrz 2007, 21:00; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 01 Mar 2007,
Posty: 16
sprobuj odpowieczyc uklad chlodzenia bo pewnie jest zapowieczony


Góra
 Profil  
 
 
 Post #46945 Wysłany: 23 Wrz 2007, 21:19; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Ełk
Rejestracja: 29 Lip 2007,
Posty: 37
no ale chyba mimo zapowietrzonego układu wentylator powinien się wlączać jak jest płyn gorący ???


Góra
 Profil  
 
 
 Post #46955 Wysłany: 23 Wrz 2007, 21:39; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: BobMF
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław
Rejestracja: 01 Kwi 2007,
Posty: 1044
powinien

_________________
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wszystko do Diesla - wtryski, pompy, akumulatory i inne:
domino.sklep.pl
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Góra
 Profil  
 
 
 Post #46971 Wysłany: 23 Wrz 2007, 22:20; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Siedlce
Rejestracja: 13 Cze 2007,
Posty: 449
Sprawdź jeszcze czy przewody przy tej wtyczce od wentylatora nie mają przerwy. U mnie nie łączył jeden przewodzik no i logiczne że nie działało.

_________________
Punto I 55KM + GAZ 97r.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #47143 Wysłany: 24 Wrz 2007, 16:24; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 23 Wrz 2007,
Posty: 39
Witam,

ja mam podobną sytuację. W mieście jak autko jedzie normalnie temperatura utrzymuje się w normie ( 50% skali), natomiast jak autko stoi w korku temperatura momentalnie podskakuje do 3/4 skali. Jak się ruszy spada. Wentylator słuchać, że chodzi. Co to może być??


Góra
 Profil  
 
 
 Post #47164 Wysłany: 24 Wrz 2007, 17:39; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Ełk
Rejestracja: 29 Lip 2007,
Posty: 37
agusia199może to luz na pasku od pompy wody


Góra
 Profil  
 
 
 Post #47408 Wysłany: 25 Wrz 2007, 06:56; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 23 Wrz 2007,
Posty: 39
Kropka została zaprowadzona do mechanika i okazało się, że przyczyną kłopotu była uszczelka pod głowicą.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #47532 Wysłany: 25 Wrz 2007, 14:46; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Ełk
Rejestracja: 29 Lip 2007,
Posty: 37
agusia199 a dlaczego przez uszczelke wzastała temperatura płynu ???


Góra
 Profil  
 
 
 Post #47665 Wysłany: 25 Wrz 2007, 20:14; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 23 Wrz 2007,
Posty: 39
Przy uszkodzonej uszczelce następuje ubytek płynu chłodzącego, który trafia do komory silnika i stąd wzrost temperatury silnika. Zbyt późne zaobserwowanie ww uszkodzenia może spowodować przegrzanie silnika i odkształcenie głowicy.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #47760 Wysłany: 25 Wrz 2007, 22:39; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Siedlce
Rejestracja: 13 Cze 2007,
Posty: 449
A ja mam pytanie takie. Czy jeżeli jest uszkodzona uszczelka to może powodować przegranie silnika czy też niedogrzanie?

_________________
Punto I 55KM + GAZ 97r.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #47767 Wysłany: 25 Wrz 2007, 22:45; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Cieszyn - Sosnowiec
Rejestracja: 26 Lip 2007,
Posty: 100
Jeżeli płyn chłodniczy będzie ubywać to raczej przegrzanie...

_________________
yyy...Lancia Y 1.2 8V 6WAY


Góra
 Profil  
 
 
 Post #47770 Wysłany: 25 Wrz 2007, 22:51; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Siedlce
Rejestracja: 13 Cze 2007,
Posty: 449
Pytam ponieważ wskazówka temperatury stała mi wcześnie w połowie między pierwszą a drugą kreską io wtedy włączał się wentylator. Miałem wtedy uszkodzoną nagrzewnicę i ubywało mi płynu w układzie, ale teraz wymieniłem nagrzewnicę. Tego dnia jak wymieniłem nagrzewnicę zauważyłem że wentylator zaczął się włączać jak przekroczyło środkową kreskę (czyli tak jak powinno). Ale tak było tylko tego dnia kiedy zmieniłem nagrzewnicę bo teraz znowu wskazówka stoi w tym miejscu co kiedyś z tym że wentylator się nie włącza i czy stoję czy jadę utrzymuje się mniej więcej w tej samej pozycji.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 19 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO