|
Obecny czas: 01 Lis 2024, 02:08
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 17 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
czech22 |
#477331 Wysłany:
29 Maj 2011, 11:27; Temat postu: Wymiana końcówki drążka kierowniczego |
|
|
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3107 Pomógł: 50
|
Na samym początku odkręciłem koło, aby mieć całkowity dostęp. Wymiana jest bardzo prosta pod warunkiem, że poluzujemy kontrę. Użyłem następujących narzędzi:
- klucz zwykły płaski 20 mm,
- klucz nasadowy 17 mm,
- klucz tzw. żabka.
Tak wygląda nowa końcówka. Obydwie strony są identyczne.Przed wymianą oczyściłem wszystko szczotką drucianą i przez kilka dni polewałem naftą.
Luzujemy kontrę.
Odkręcamy nakrętke końcówki i za pomocą ściągacza wyjmujemy ją. Chwyciłem drążek za pomocą tzw. żabki [oznaczony strzałką powyżej] i bez problemu wykręciłem końcówkę. Pamiętamy przy tym, aby kontra była tylko poluzowana, ponieważ musimy wiedzieć jak daleko wkręcić nową część.Po wkręceniu nowej części zakręcamy nakrętkę końcówki, zakręcamy kontrę i jedziemy ustawić zbieżność.
|
|
Góra |
|
|
|
|
DreamsKiller |
#477943 Wysłany:
30 Maj 2011, 21:48; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 18 Maj 2011, Posty: 25
|
Poradnik bardzo dobry. Warto dodać, że jeżeli nie posiadamy ściągacza możemy uderzyć młotkiem w zwrotnice i gałka powinna nam wyskoczyć
Jeżeli nie jesteśmy pewni czy nasza gałka jest wybita łatwo to sprawdzić podnosimy dane koło do góry, przypuśćmy prawą stronę kładziemy ręce po przekątnej koła i naciskamy raz prawą raz lewą jeżeli gałka/sworzeń będą wybite odczujemy wyraźny luz. Z kolei gdy już odkręciliśmy naszą gałkę sprawdzamy czy jest luz: góra-dół jeżeli tak wymieniamy. Możemy również użyć jakiegoś środka penetrującego nie koniecznie nafty (patrz 2 zdjęcie na śrubę od kontry.Gdy śruba jest mocno zapieczona warto użyć palnika) Na nakrętkę od gałki lepiej nie psikać żadnym płynem bo może zacząć nam się kręcić razem z gwintem... najlepiej tyko przeczyścić szczotką drucianą i odkręcić.
_________________ Rzeczy niemożliwe wykonuje na poczekaniu, na cuda musisz poczekać.
|
|
Góra |
|
|
Adas |
#478378 Wysłany:
31 Maj 2011, 22:33; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
Ja bym tu dodał, że ściągacz zły niszczy gumy na końcówkach..no chyba, ze je wymeiniamy na nowe, ale jak co innego chcemy to uważajmy, ja raz gume przeszpiliłem, i później końcówak jak i przegub... szybko leci. Gdy wymieniamy końcówki, to kupmy najdroższe jakie są...czyt. najlepsze. I jedziemy na zbieżność. Bojest konieczna.. Zapłacimy ok 60-80zł. Także, jak widac, jak najrzadziej je wymieniać..
_________________ Mk2 ForEver ? <LOL>
Moja obecna "Kropka" >>
Grande Punto 1.4 8v 77km od poniedziałku do piątku i mały uzupełniacz Ssangyong Actyon 2.0XDI na weekendowe wypady i inne szaleństwa!
1. Moja była kropka najlepsza zielona kropka.
Autko Nr1. >> Punto 2 1.2 8V 60KM 2001r. + LPG
topic1438.html
Moja była Alfa 156 Sportwagon - Autko Nr 2
Autko Nr2. Czarna jak Hell, Włoszka. >> Alfa 156 SportWagon 1.9 JTD 115KM
http://adas.w.tkb.pl/Alfa156/
Dla osób z forum służę darmową diagnostyką Fiat EcuScan - OBD2, oraz diagnostyką każdego innego auta posiadam uniwersalny dobry skaner.
|
|
Góra |
|
|
Bytuś |
#478383 Wysłany:
31 Maj 2011, 22:43; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Marcin
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bytom Rejestracja: 15 Lut 2008, Posty: 1029 Pomógł: 11
|
Adas napisał(a): Zapłacimy ok 60-80zł. Także, jak widac, jak najrzadziej je wymieniać.
I najlepiej wymieniać parami,bo co nam da jak wymienimy z jednej strony pojedziemy na zbieżność a za kilka dni lub tygodni poleci nam z drugiej strony i znowu koszty
_________________
|
|
Góra |
|
|
Adas |
#478387 Wysłany:
31 Maj 2011, 22:53; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
|
Góra |
|
|
Bytuś |
#478437 Wysłany:
01 Cze 2011, 08:12; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Marcin
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bytom Rejestracja: 15 Lut 2008, Posty: 1029 Pomógł: 11
|
Adas uwierz mi są ludzie co tylko wymieniają z tej strony co się zepsuło
_________________
|
|
Góra |
|
|
buladag |
#478467 Wysłany:
01 Cze 2011, 10:02; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
Bytuś napisał(a): Adas napisał: Zapłacimy ok 60-80zł. Także, jak widac, jak najrzadziej je wymieniać.
I najlepiej wymieniać parami,bo co nam da jak wymienimy z jednej strony pojedziemy na zbieżność a za kilka dni lub tygodni poleci nam z drugiej strony i znowu koszty Adas napisał(a): To na tyle logiczne, że chyba nie ma sensu pisać.. Zawsze parami, w sumie nigdy nie pomyślało mi się inaczej, ale to Mi..
Końcówki drążka parami?
U mnie w Punto jedna fabryczna wytrzymała ~20tys km, a druga fabryczna jeździ pewnie do tej pory - ze mną jeździła 92tys km.
Co do zbieżności to jeśli wymieniamy oryginał na oryginał to wymiary są te same, więc wystarczy zaznaczyć do kąd wkręcony był drążek i nowy o tych samych wymiarach wkręcić tak samo.
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#478525 Wysłany:
01 Cze 2011, 13:06; Temat postu: |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13068 Pomógł: 54
|
buladag napisał(a): U mnie w Punto jedna fabryczna wytrzymała ~20tys km, a druga fabryczna jeździ pewnie do tej pory - ze mną jeździła 92tys km. 70kkm poleciała prawa, lewa ok, wymieniona jedna, i obydwie się wybiły przy około 135kkm Z tym że lewa (ta nie wymieniana) praktycznie luzu nie miała a prawa wytrzepana dość mocno [ Dodano: 01 Cze 2011 13:06 ]buladag napisał(a): Co do zbieżności to jeśli wymieniamy oryginał na oryginał to wymiary są te same, więc wystarczy zaznaczyć do kąd wkręcony był drążek i nowy o tych samych wymiarach wkręcić tak samo.
uważałbym... gwint nagwintowany inaczej i już masz kuku.
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
buladag |
#478647 Wysłany:
01 Cze 2011, 18:55; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
Cytuj: uważałbym... gwint nagwintowany inaczej i już masz kuku.
Skok gwintu musi się zgadzać inaczej być tego nie wkręcił. Zawsze mozna zmierzyć ile drążka ma wystawać etc. Ale generalnie najbezpieczniej jechać na zbieżność.
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#478649 Wysłany:
01 Cze 2011, 19:23; Temat postu: |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13068 Pomógł: 54
|
buladag napisał(a): Skok gwintu musi się zgadzać inaczej być tego nie wkręcił.
tak ale nie wiesz nigdy pod jakim kątem masz poczatek gwintu A to potrafi zrobić różnicę o skok gwintu A tu duża różnica
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
buladag |
#478653 Wysłany:
01 Cze 2011, 19:33; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
tak jak mowilem gdybym wymieniał zmierzylbym długość np. całości od maglowicy i już.
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
|
OLO1986_2007 |
#478659 Wysłany:
01 Cze 2011, 20:03; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Bojszowy Rejestracja: 04 Sty 2010, Posty: 500 Pomógł: 5
|
|
Góra |
|
|
emilobohne |
#570315 Wysłany:
12 Kwi 2012, 09:58; Temat postu: Re: Wymiana końcówki drążka kierowniczego |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 21 Wrz 2011, Posty: 25
|
Ja mam takie inne pytanie. Czy drążek kierowniczy się zużywa, może powodować luzy?
Moim zdaniem końcówka drążka jest tym elementem, który powinien się zużyć i być wymieniony.
Jakie są wasze opinie?
|
|
Góra |
|
|
STax |
#570316 Wysłany:
12 Kwi 2012, 10:02; Temat postu: Re: Wymiana końcówki drążka kierowniczego |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
|
rzel |
#570319 Wysłany:
12 Kwi 2012, 10:20; Temat postu: Re: Wymiana końcówki drążka kierowniczego |
|
|
Puntoświr |
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 16V 86KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 28 Mar 2011, Posty: 2377 Pomógł: 124
|
STax napisał(a): W samym drążku raczej nie ma się co zużyć, oj może, np. nadmierny luz w ruchomych przegubach drążków kierowniczych (w miejscu pod gumową manszetą)
|
|
Góra |
|
|
lesiu |
#758714 Wysłany:
14 Sty 2015, 16:17; Temat postu: Re: Wymiana końcówki drążka kierowniczego |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Krzysiek
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Active
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wałbrzych/Świebodzice Rejestracja: 05 Gru 2011, Posty: 178
|
Macie jakiś paten na zapieczoną śrubę od kontry?? WD-40 i płyn hamulcowy jak na razie nic nie dały. Nie mam dostępu do żądnego palnika, no i teraz mam problem, bo autem już z garażu nie wyjadę
_________________ Punto MK2B 1.3mJTD
|
|
Góra |
|
|
czech22 |
#758843 Wysłany:
15 Sty 2015, 08:52; Temat postu: Re: Wymiana końcówki drążka kierowniczego |
|
|
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3107 Pomógł: 50
|
Spróbuj wykrecić całą końcówkę, potem kontre.
|
|
Góra |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 17 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|