You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 01 Lis 2024, 02:59

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 17 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #477331 Wysłany: 29 Maj 2011, 11:27; 
 Temat postu: Wymiana końcówki drążka kierowniczego
Offline
Puntoświr

Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec
Rejestracja: 13 Kwi 2008,
Posty: 3107
Pomógł: 50
Na samym początku odkręciłem koło, aby mieć całkowity dostęp. Wymiana jest bardzo prosta pod warunkiem, że poluzujemy kontrę. Użyłem następujących narzędzi:
- klucz zwykły płaski 20 mm,
- klucz nasadowy 17 mm,
- klucz tzw. żabka.
Tak wygląda nowa końcówka. Obydwie strony są identyczne.Przed wymianą oczyściłem wszystko szczotką drucianą i przez kilka dni polewałem naftą.

Image

Luzujemy kontrę.

Image

Odkręcamy nakrętke końcówki i za pomocą ściągacza wyjmujemy ją. Chwyciłem drążek za pomocą tzw. żabki [oznaczony strzałką powyżej] i bez problemu wykręciłem końcówkę. Pamiętamy przy tym, aby kontra była tylko poluzowana, ponieważ musimy wiedzieć jak daleko wkręcić nową część.Po wkręceniu nowej części zakręcamy nakrętkę końcówki, zakręcamy kontrę i jedziemy ustawić zbieżność.

Image


Góra
 Profil  
 

 
 Post #477943 Wysłany: 30 Maj 2011, 21:48; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 18 Maj 2011,
Posty: 25
Poradnik bardzo dobry. Warto dodać, że jeżeli nie posiadamy ściągacza możemy uderzyć młotkiem w zwrotnice i gałka powinna nam wyskoczyć

Image

Jeżeli nie jesteśmy pewni czy nasza gałka jest wybita łatwo to sprawdzić podnosimy dane koło do góry, przypuśćmy prawą stronę kładziemy ręce po przekątnej koła i naciskamy raz prawą raz lewą jeżeli gałka/sworzeń będą wybite odczujemy wyraźny luz. Z kolei gdy już odkręciliśmy naszą gałkę sprawdzamy czy jest luz: góra-dół jeżeli tak wymieniamy. Możemy również użyć jakiegoś środka penetrującego nie koniecznie nafty (patrz 2 zdjęcie na śrubę od kontry.Gdy śruba jest mocno zapieczona warto użyć palnika) Na nakrętkę od gałki lepiej nie psikać żadnym płynem bo może zacząć nam się kręcić razem z gwintem... najlepiej tyko przeczyścić szczotką drucianą i odkręcić.

_________________
Rzeczy niemożliwe wykonuje na poczekaniu, na cuda musisz poczekać.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #478378 Wysłany: 31 Maj 2011, 22:33; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 02 Maj 2007,
Posty: 2625
Ja bym tu dodał, że ściągacz zły niszczy gumy na końcówkach..no chyba, ze je wymeiniamy na nowe, ale jak co innego chcemy to uważajmy, ja raz gume przeszpiliłem, i później końcówak jak i przegub... szybko leci. Gdy wymieniamy końcówki, to kupmy najdroższe jakie są...czyt. najlepsze. I jedziemy na zbieżność. Bojest konieczna.. Zapłacimy ok 60-80zł. Także, jak widac, jak najrzadziej je wymieniać..

_________________
Mk2 ForEver ? :> <LOL>

Moja obecna "Kropka" :mrgreen: >>

Grande Punto 1.4 8v 77km od poniedziałku do piątku
i mały uzupełniacz Ssangyong Actyon 2.0XDI na weekendowe wypady i inne szaleństwa!

1. Moja była kropka najlepsza zielona kropka.

Autko Nr1. >> Punto 2 1.2 8V 60KM 2001r. + LPG

topic1438.html

Moja była Alfa 156 Sportwagon - Autko Nr 2

Autko Nr2. Czarna jak Hell, Włoszka. >> Alfa 156 SportWagon 1.9 JTD 115KM :)

http://adas.w.tkb.pl/Alfa156/

Dla osób z forum służę darmową diagnostyką Fiat EcuScan - OBD2, oraz diagnostyką każdego innego auta posiadam uniwersalny dobry skaner.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #478383 Wysłany: 31 Maj 2011, 22:43; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bytom
Rejestracja: 15 Lut 2008,
Posty: 1029
Pomógł: 11
Adas napisał(a):
Zapłacimy ok 60-80zł. Także, jak widac, jak najrzadziej je wymieniać.

I najlepiej wymieniać parami,bo co nam da jak wymienimy z jednej strony pojedziemy na zbieżność a za kilka dni lub tygodni poleci nam z drugiej strony i znowu koszty

_________________
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #478387 Wysłany: 31 Maj 2011, 22:53; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 02 Maj 2007,
Posty: 2625
To na tyle logiczne, że chyba nie ma sensu pisać.. Zawsze parami, w sumie nigdy nie pomyślało mi się inaczej, ale to Mi.. :D

_________________
Mk2 ForEver ? :> <LOL>

Moja obecna "Kropka" :mrgreen: >>

Grande Punto 1.4 8v 77km od poniedziałku do piątku
i mały uzupełniacz Ssangyong Actyon 2.0XDI na weekendowe wypady i inne szaleństwa!

1. Moja była kropka najlepsza zielona kropka.

Autko Nr1. >> Punto 2 1.2 8V 60KM 2001r. + LPG

topic1438.html

Moja była Alfa 156 Sportwagon - Autko Nr 2

Autko Nr2. Czarna jak Hell, Włoszka. >> Alfa 156 SportWagon 1.9 JTD 115KM :)

http://adas.w.tkb.pl/Alfa156/

Dla osób z forum służę darmową diagnostyką Fiat EcuScan - OBD2, oraz diagnostyką każdego innego auta posiadam uniwersalny dobry skaner.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #478437 Wysłany: 01 Cze 2011, 08:12; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bytom
Rejestracja: 15 Lut 2008,
Posty: 1029
Pomógł: 11
Adas uwierz mi są ludzie co tylko wymieniają z tej strony co się zepsuło

_________________
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #478467 Wysłany: 01 Cze 2011, 10:02; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;)
Rejestracja: 08 Sie 2007,
Posty: 9203
Pomógł: 40
Bytuś napisał(a):
Adas napisał:
Zapłacimy ok 60-80zł. Także, jak widac, jak najrzadziej je wymieniać.

I najlepiej wymieniać parami,bo co nam da jak wymienimy z jednej strony pojedziemy na zbieżność a za kilka dni lub tygodni poleci nam z drugiej strony i znowu koszty


Adas napisał(a):
To na tyle logiczne, że chyba nie ma sensu pisać.. Zawsze parami, w sumie nigdy nie pomyślało mi się inaczej, ale to Mi..


Końcówki drążka parami?
U mnie w Punto jedna fabryczna wytrzymała ~20tys km, a druga fabryczna jeździ pewnie do tej pory - ze mną jeździła 92tys km.


Co do zbieżności to jeśli wymieniamy oryginał na oryginał to wymiary są te same, więc wystarczy zaznaczyć do kąd wkręcony był drążek i nowy o tych samych wymiarach wkręcić tak samo.

_________________
Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #478525 Wysłany: 01 Cze 2011, 13:06; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13068
Pomógł: 54
buladag napisał(a):
U mnie w Punto jedna fabryczna wytrzymała ~20tys km, a druga fabryczna jeździ pewnie do tej pory - ze mną jeździła 92tys km.

70kkm poleciała prawa, lewa ok, wymieniona jedna, i obydwie się wybiły przy około 135kkm :> Z tym że lewa (ta nie wymieniana) praktycznie luzu nie miała a prawa wytrzepana dość mocno :>

[ Dodano: 01 Cze 2011 13:06 ]
buladag napisał(a):
Co do zbieżności to jeśli wymieniamy oryginał na oryginał to wymiary są te same, więc wystarczy zaznaczyć do kąd wkręcony był drążek i nowy o tych samych wymiarach wkręcić tak samo.

uważałbym... gwint nagwintowany inaczej i już masz kuku.

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #478647 Wysłany: 01 Cze 2011, 18:55; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;)
Rejestracja: 08 Sie 2007,
Posty: 9203
Pomógł: 40
Cytuj:
uważałbym... gwint nagwintowany inaczej i już masz kuku.

Skok gwintu musi się zgadzać inaczej być tego nie wkręcił. ;) Zawsze mozna zmierzyć ile drążka ma wystawać etc. Ale generalnie najbezpieczniej jechać na zbieżność.

_________________
Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #478649 Wysłany: 01 Cze 2011, 19:23; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13068
Pomógł: 54
buladag napisał(a):
Skok gwintu musi się zgadzać inaczej być tego nie wkręcił.

tak ale nie wiesz nigdy pod jakim kątem masz poczatek gwintu :> A to potrafi zrobić różnicę o skok gwintu :E A tu duża różnica :>

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #478653 Wysłany: 01 Cze 2011, 19:33; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;)
Rejestracja: 08 Sie 2007,
Posty: 9203
Pomógł: 40
tak jak mowilem gdybym wymieniał zmierzylbym długość np. całości od maglowicy i już.

_________________
Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #478659 Wysłany: 01 Cze 2011, 20:03; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Bojszowy
Rejestracja: 04 Sty 2010,
Posty: 500
Pomógł: 5
u mnie gałka poleciała po 95kkm wymienili mi obydwie w warsztacie za 100zł z zbieżnością. podobno użyli do demontażu palnika-ściągacz nie dał rady 8)
Plusy: nic nie stuka, kierownica nie drży powyzej setki :wink:

_________________
najlepsza reklama kropki
"nie auta tworzą klimat, a ludzie..."
zielony SX
Czy masz już darmowe Assistance?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #570315 Wysłany: 12 Kwi 2012, 09:58; 
 Temat postu: Re: Wymiana końcówki drążka kierowniczego
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 21 Wrz 2011,
Posty: 25
Ja mam takie inne pytanie.
Czy drążek kierowniczy się zużywa, może powodować luzy?

Moim zdaniem końcówka drążka jest tym elementem, który powinien się zużyć i być wymieniony.

Jakie są wasze opinie?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #570316 Wysłany: 12 Kwi 2012, 10:02; 
 Temat postu: Re: Wymiana końcówki drążka kierowniczego
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
W samym drążku raczej nie ma się co zużyć, co najwyżej cały drążek można jakoś pogiąć.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #570319 Wysłany: 12 Kwi 2012, 10:20; 
 Temat postu: Re: Wymiana końcówki drążka kierowniczego
Offline
Puntoświr

Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 16V 86KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 28 Mar 2011,
Posty: 2377
Pomógł: 124
STax napisał(a):
W samym drążku raczej nie ma się co zużyć,


oj może, np. nadmierny luz w ruchomych przegubach drążków kierowniczych (w miejscu pod gumową manszetą)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #758714 Wysłany: 14 Sty 2015, 16:17; 
 Temat postu: Re: Wymiana końcówki drążka kierowniczego
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysiek
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Active
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wałbrzych/Świebodzice
Rejestracja: 05 Gru 2011,
Posty: 178
Macie jakiś paten na zapieczoną śrubę od kontry?? WD-40 i płyn hamulcowy jak na razie nic nie dały. Nie mam dostępu do żądnego palnika, no i teraz mam problem, bo autem już z garażu nie wyjadę :(

_________________
Punto MK2B 1.3mJTD

Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #758843 Wysłany: 15 Sty 2015, 08:52; 
 Temat postu: Re: Wymiana końcówki drążka kierowniczego
Offline
Puntoświr

Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec
Rejestracja: 13 Kwi 2008,
Posty: 3107
Pomógł: 50
Spróbuj wykrecić całą końcówkę, potem kontre.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 17 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO