|
Obecny czas: 01 Lis 2024, 02:09
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 21 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
gismo00 |
#479436 Wysłany:
04 Cze 2011, 23:16; Temat postu: Ocieranie w prawym bębnie przy hamowaniu |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: woj. łódzkie Rejestracja: 24 Lut 2011, Posty: 102
|
Witam
Mam problem z prawym bębnem hamulcowym, otóż podczas hamowania słychać wyraźne ocieranie się w jednym miejscu, takie przerywane tarcie.
Po sciągnięciu bębna zauważyłem, że w jednym miejscu ociera się o piastę ta blaszka z ząbkami, chyba zwana samoregulatorem. Im szczęki są bardziej rozwarte, tym bardziej ona ociera się.
Szczęki są nowe, bębny przetoczone.
Czy miał ktoś podobny problem lub wie jak go rozwiązać ?
Pozdrawiam
_________________ ...::: Punto IIFL 1.2 8V Active 2004r. :::...
|
|
Góra |
|
|
|
|
wojtass18 |
#479596 Wysłany:
05 Cze 2011, 14:25; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN Rejestracja: 10 Gru 2009, Posty: 4596 Pomógł: 56
|
pewnie źle ustawione samo-regulatory
|
|
Góra |
|
|
gismo00 |
#479666 Wysłany:
05 Cze 2011, 20:19; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: woj. łódzkie Rejestracja: 24 Lut 2011, Posty: 102
|
|
Góra |
|
|
wojtass18 |
#479675 Wysłany:
05 Cze 2011, 20:38; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN Rejestracja: 10 Gru 2009, Posty: 4596 Pomógł: 56
|
Cytuj: W Punto I i w Punto II jesli po wymianie szczęk i bębnów hamlcowych, bądź jeśli bębny i szczęki są OK a słabo działa ręczny (albo działa tak jakby go wogóle nie było) należy:
1. Wykręcić/wyciagnąć zaslepkę przy rączce hamulca ręcznego we wnętrzu samochodu (znajduje sie ona za dźwignią hamuca ręcznego), w Punto I o ile dobrze pamiętam trzeba chyba wykręcic cały plastik na tunelu środkowym gdzie znajduje sie ręczny (3 nakrętki 10mm),
2. Poluzować naciąg linek hamulca ręcznego (jedna wspólna nakrętka do regulacji naciągu dwóch linek) do tego stopnia, żeby linki były luźne, ale nie na tyle żeby sie wypieły z zaczepów,
3. Na wyłączonym silniku (brak wspomagania) nacisnać MOCNO, i DO OPORU kilka razy hamulec nożny (w momencie pierwszego, może nawet i drugiego nacisnięcia będzie słychać jakies odgłosy z tyłu samochodu, mianowicie ustawianie się samoregulatorów, czyli takie cykanie),
4. Po kilkukrotnym naciśnięciu pedału hamulca do końca samoregulatory szczęk w tylnych hamulcach będą prawidłowo ustawione i wtedy moża spowrotem wyregulować hamulec ręczny poprzez kręcenie nakrętką wymienioną w pkt. 2,
5. Poskładać wszystko spowrotem i cieszyc się skutecznym hamulcem ręcznym.
Zrobiłem tak kiedys u siebie w Punto I, kiedy to po krótkim czasie od wymiany szczek i bębnów ręczny wogóle nie działał, tzn. linki były ustawione tak, że już na "1 ząbku" szczęki zaczynały trzeć o bębny ale nawet po zaciagnięciu ręcznego z całej siły do końca w górę auto zjeżdżało nawet z małej górki. Po tym zabiegu ręczny bez problemu blokował koła na suchym asfalcie oraz poprawia sie równiez skutecznosć hamulca noznego.
Warto zrobić sobie taki zabieg od czasu do czasu, ja robię to co roku w obecnym Punto II, bo róznica w hamowaniu jest dość odczuwalna. Nie wiem dlaczego tak to działa, skoro sa tam SAMOREGULATORY.
spróbuj tego
na pewno wszystko jest dobrze złożone ?
|
|
Góra |
|
|
gismo00 |
#479681 Wysłany:
05 Cze 2011, 21:11; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: woj. łódzkie Rejestracja: 24 Lut 2011, Posty: 102
|
|
Góra |
|
|
Adas |
#479852 Wysłany:
06 Cze 2011, 15:59; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
Trze, widać, jak rozbierzesz to widać co ob co trze, moze sprężynka od ręcznego się odkształciła i dotyka piasty. Nie ma raczej opcji, by coś innego tarło, ja w swoim ostatnio wstawiałem nowe oryginalne szczęki...mi coś waliło w trakcie jazdy, okazało się ze linka od ręcznego odeszła od belki, i waliła o wewnętrzną stronę felgi, dokłądnie o odważnik, fotki na stronie o moim kropku:)
_________________ Mk2 ForEver ? <LOL>
Moja obecna "Kropka" >>
Grande Punto 1.4 8v 77km od poniedziałku do piątku i mały uzupełniacz Ssangyong Actyon 2.0XDI na weekendowe wypady i inne szaleństwa!
1. Moja była kropka najlepsza zielona kropka.
Autko Nr1. >> Punto 2 1.2 8V 60KM 2001r. + LPG
topic1438.html
Moja była Alfa 156 Sportwagon - Autko Nr 2
Autko Nr2. Czarna jak Hell, Włoszka. >> Alfa 156 SportWagon 1.9 JTD 115KM
http://adas.w.tkb.pl/Alfa156/
Dla osób z forum służę darmową diagnostyką Fiat EcuScan - OBD2, oraz diagnostyką każdego innego auta posiadam uniwersalny dobry skaner.
|
|
Góra |
|
|
gismo00 |
#479858 Wysłany:
06 Cze 2011, 16:11; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: woj. łódzkie Rejestracja: 24 Lut 2011, Posty: 102
|
|
Góra |
|
|
Adas |
#479890 Wysłany:
06 Cze 2011, 18:41; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
_________________ Mk2 ForEver ? <LOL>
Moja obecna "Kropka" >>
Grande Punto 1.4 8v 77km od poniedziałku do piątku i mały uzupełniacz Ssangyong Actyon 2.0XDI na weekendowe wypady i inne szaleństwa!
1. Moja była kropka najlepsza zielona kropka.
Autko Nr1. >> Punto 2 1.2 8V 60KM 2001r. + LPG
topic1438.html
Moja była Alfa 156 Sportwagon - Autko Nr 2
Autko Nr2. Czarna jak Hell, Włoszka. >> Alfa 156 SportWagon 1.9 JTD 115KM
http://adas.w.tkb.pl/Alfa156/
Dla osób z forum służę darmową diagnostyką Fiat EcuScan - OBD2, oraz diagnostyką każdego innego auta posiadam uniwersalny dobry skaner.
|
|
Góra |
|
|
gismo00 |
#488980 Wysłany:
09 Lip 2011, 18:09; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: woj. łódzkie Rejestracja: 24 Lut 2011, Posty: 102
|
|
Góra |
|
|
buladag |
#489004 Wysłany:
09 Lip 2011, 19:56; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
Opłacało Ci sie w ogóle bawić w przetaczanie przy tak niskiej cenie nowych bębnów?
Z ciekawości, ile wołają za przetaczanie?
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
|
gismo00 |
#489009 Wysłany:
09 Lip 2011, 20:37; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: woj. łódzkie Rejestracja: 24 Lut 2011, Posty: 102
|
|
Góra |
|
|
wojtass18 |
#489013 Wysłany:
09 Lip 2011, 21:21; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN Rejestracja: 10 Gru 2009, Posty: 4596 Pomógł: 56
|
lepiej w nowe zainwestować
|
|
Góra |
|
|
gismo00 |
#489017 Wysłany:
09 Lip 2011, 21:29; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: woj. łódzkie Rejestracja: 24 Lut 2011, Posty: 102
|
|
Góra |
|
|
Adas |
#489054 Wysłany:
09 Lip 2011, 23:26; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
U mnie tarło piszczało, o dziwo też z prawje strony, ale nawet gdy na postoju naciskałem hamulec było słychać pracę szczęk..obcieranie i to takie głośne..hamskie.. Jak szczęki chodzą to trzą o ten metal o tą blachę, u mnie była tam rdza, więc szczotka... podkąłd na rdze, podkład zwykły, lakier... i jest ok.
[ Dodano: 09 Lip 2011 23:26 ] Bębny wstawiłem nowe, ale to nic nie dało dopóki z rdzą się nie uporałem, by po lakierze... sobie swobodnie się rozsuwały.
_________________ Mk2 ForEver ? <LOL>
Moja obecna "Kropka" >>
Grande Punto 1.4 8v 77km od poniedziałku do piątku i mały uzupełniacz Ssangyong Actyon 2.0XDI na weekendowe wypady i inne szaleństwa!
1. Moja była kropka najlepsza zielona kropka.
Autko Nr1. >> Punto 2 1.2 8V 60KM 2001r. + LPG
topic1438.html
Moja była Alfa 156 Sportwagon - Autko Nr 2
Autko Nr2. Czarna jak Hell, Włoszka. >> Alfa 156 SportWagon 1.9 JTD 115KM
http://adas.w.tkb.pl/Alfa156/
Dla osób z forum służę darmową diagnostyką Fiat EcuScan - OBD2, oraz diagnostyką każdego innego auta posiadam uniwersalny dobry skaner.
|
|
Góra |
|
|
qudlatty |
#503086 Wysłany:
05 Wrz 2011, 19:02; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Imię: Grzegorz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 27 Mar 2010, Posty: 9
|
Witam
Jestem po wymianie bębnów, szczęk i linek hamulcowych na nowe ale hamowania na ręcznym prawie nie ma (wymiana u mechanika). Po zaciągnięciu ręcznego na 3-4 ząbek, samochód stacza się nawet z lekkich wzniesień i można normalnie ruszać z miejsca. Nawet przy zaciągnięciu hamulca do oporu samochód bez większych trudów rusza z miejsca i na równym podłożu mogę ręcznie przepchać samochód. Regulowałem naciąg linek (z tyłu pod popielniczką) ale to nic nie dało. Jedynie mogłem zaciągnąć ręczny na mniej ząbków z minimalną poprawą hamowania. Dodam jeszcze, że przy jeździe 20-40 km/h przy zaciągniętym ręcznym słychać miarowe przerywane metaliczne tarcie dobiegające z tylnych kół. Mam więc zatem kilka pytań:
1. Czy po wymianie bębnów i szczęk siła hamowania powinna być na tyle duża by uniemożliwić ruszenie z miejsca, a jak już ruszyć to z zablokowanymi kołami?
2. Jakie wzniesienia nie powinny stanowić problemu dla nowych hamulców?
3. Czy przy dobrze założonym i wyregulowanym ręcznym i jego zaciągnięciu podczas jazdy tarcie powinno być jednostajne co świadczyłoby że szczęki cały czas dociskane są do bębnów? A może wcale nie powinno być słychać metalicznego tarcia.
Wszystkie sugestie jak rozwiązać problem z ręcznym mile widziane.
_________________ Fiat Punto II 1.2 8V 60KM 2002
|
|
Góra |
|
|
Adas |
#503108 Wysłany:
05 Wrz 2011, 20:21; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
Oryginalne nowe bębny, szczęki, nowe sprężynki. Wyczyszczenie miejsc po których suwają się szczęki, na tej okrągłej blasie, pomalowanie tej że blachy. Przesmarowanie tłoczków w cylinderku - ważne konieczne, to jest główna przyczyną hrobotania podczas hamowania, nawet lekkiego. Tłoczki w cylinderku muszą leciutko się przesuwać, palcem..w prawo, lewo. Efekt, super równomiernie hamowalne tylne koła, nie słychac tarcia z tyłu - no jakieś musi być, ale nic nie słysze!:).
_________________ Mk2 ForEver ? <LOL>
Moja obecna "Kropka" >>
Grande Punto 1.4 8v 77km od poniedziałku do piątku i mały uzupełniacz Ssangyong Actyon 2.0XDI na weekendowe wypady i inne szaleństwa!
1. Moja była kropka najlepsza zielona kropka.
Autko Nr1. >> Punto 2 1.2 8V 60KM 2001r. + LPG
topic1438.html
Moja była Alfa 156 Sportwagon - Autko Nr 2
Autko Nr2. Czarna jak Hell, Włoszka. >> Alfa 156 SportWagon 1.9 JTD 115KM
http://adas.w.tkb.pl/Alfa156/
Dla osób z forum służę darmową diagnostyką Fiat EcuScan - OBD2, oraz diagnostyką każdego innego auta posiadam uniwersalny dobry skaner.
|
|
Góra |
|
|
gismo00 |
#503362 Wysłany:
06 Wrz 2011, 21:03; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: woj. łódzkie Rejestracja: 24 Lut 2011, Posty: 102
|
|
Góra |
|
|
|