You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 01 Lis 2024, 02:06

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 21 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #479436 Wysłany: 04 Cze 2011, 23:16; 
 Temat postu: Ocieranie w prawym bębnie przy hamowaniu
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: woj. łódzkie
Rejestracja: 24 Lut 2011,
Posty: 102
Witam

Mam problem z prawym bębnem hamulcowym, otóż podczas hamowania słychać wyraźne ocieranie się w jednym miejscu, takie przerywane tarcie.

Po sciągnięciu bębna zauważyłem, że w jednym miejscu ociera się o piastę ta blaszka z ząbkami, chyba zwana samoregulatorem. Im szczęki są bardziej rozwarte, tym bardziej ona ociera się.

Szczęki są nowe, bębny przetoczone.

Czy miał ktoś podobny problem lub wie jak go rozwiązać ?

Pozdrawiam :)

_________________
...::: Punto IIFL 1.2 8V Active 2004r. :::...

Image
Image
Image
Image
Image
Image


Góra
 Profil  
 

 
 Post #479596 Wysłany: 05 Cze 2011, 14:25; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN
Rejestracja: 10 Gru 2009,
Posty: 4596
Pomógł: 56
pewnie źle ustawione samo-regulatory


Góra
 Profil  
 
 
 Post #479666 Wysłany: 05 Cze 2011, 20:19; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: woj. łódzkie
Rejestracja: 24 Lut 2011,
Posty: 102
A jak je poprawnie ustawić ? Ja robiłem tak, że przed założeniem bębna scisłem je maksymalnie (blaszka była całkowicie schowana) i dopiero zakładałem bęben. Następnie nacisnąłem hamulec i słychać było charakterystyczne cyknięcie. Auto hamuje, ręczny działa, ale trze i trze... :| Na początku po wymianie było wszystko okej dopiero teraz problem się pojawił.

_________________
...::: Punto IIFL 1.2 8V Active 2004r. :::...

Image
Image
Image
Image
Image
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #479675 Wysłany: 05 Cze 2011, 20:38; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN
Rejestracja: 10 Gru 2009,
Posty: 4596
Pomógł: 56
Cytuj:
W Punto I i w Punto II jesli po wymianie szczęk i bębnów hamlcowych, bądź jeśli bębny i szczęki są OK a słabo działa ręczny (albo działa tak jakby go wogóle nie było) należy:

1. Wykręcić/wyciagnąć zaslepkę przy rączce hamulca ręcznego we wnętrzu samochodu (znajduje sie ona za dźwignią hamuca ręcznego), w Punto I o ile dobrze pamiętam trzeba chyba wykręcic cały plastik na tunelu środkowym gdzie znajduje sie ręczny (3 nakrętki 10mm),

2. Poluzować naciąg linek hamulca ręcznego (jedna wspólna nakrętka do regulacji naciągu dwóch linek) do tego stopnia, żeby linki były luźne, ale nie na tyle żeby sie wypieły z zaczepów,

3. Na wyłączonym silniku (brak wspomagania) nacisnać MOCNO, i DO OPORU kilka razy hamulec nożny (w momencie pierwszego, może nawet i drugiego nacisnięcia będzie słychać jakies odgłosy z tyłu samochodu, mianowicie ustawianie się samoregulatorów, czyli takie cykanie),

4. Po kilkukrotnym naciśnięciu pedału hamulca do końca samoregulatory szczęk w tylnych hamulcach będą prawidłowo ustawione i wtedy moża spowrotem wyregulować hamulec ręczny poprzez kręcenie nakrętką wymienioną w pkt. 2,

5. Poskładać wszystko spowrotem i cieszyc się skutecznym hamulcem ręcznym.

Zrobiłem tak kiedys u siebie w Punto I, kiedy to po krótkim czasie od wymiany szczek i bębnów ręczny wogóle nie działał, tzn. linki były ustawione tak, że już na "1 ząbku" szczęki zaczynały trzeć o bębny ale nawet po zaciagnięciu ręcznego z całej siły do końca w górę auto zjeżdżało nawet z małej górki. Po tym zabiegu ręczny bez problemu blokował koła na suchym asfalcie oraz poprawia sie równiez skutecznosć hamulca noznego.

Warto zrobić sobie taki zabieg od czasu do czasu, ja robię to co roku w obecnym Punto II, bo róznica w hamowaniu jest dość odczuwalna. Nie wiem dlaczego tak to działa, skoro sa tam SAMOREGULATORY.

spróbuj tego
na pewno wszystko jest dobrze złożone ?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #479681 Wysłany: 05 Cze 2011, 21:11; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: woj. łódzkie
Rejestracja: 24 Lut 2011,
Posty: 102
Ja robiłem na nie rozkręconej regulacji linki ręcznego i na włączonym silniku... czy w tym może leżeć problem ? Same szczęki wymieniał mechanik i było dobrze, ale tylko przez ok. miesiąc, później pojawiło się właśnie to tarcie o piastę.

_________________
...::: Punto IIFL 1.2 8V Active 2004r. :::...

Image
Image
Image
Image
Image
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #479852 Wysłany: 06 Cze 2011, 15:59; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 02 Maj 2007,
Posty: 2625
Trze, widać, jak rozbierzesz to widać co ob co trze, moze sprężynka od ręcznego się odkształciła i dotyka piasty. Nie ma raczej opcji, by coś innego tarło, ja w swoim ostatnio wstawiałem nowe oryginalne szczęki...mi coś waliło w trakcie jazdy, okazało się ze linka od ręcznego odeszła od belki, i waliła o wewnętrzną stronę felgi, dokłądnie o odważnik, fotki na stronie o moim kropku:)

_________________
Mk2 ForEver ? :> <LOL>

Moja obecna "Kropka" :mrgreen: >>

Grande Punto 1.4 8v 77km od poniedziałku do piątku
i mały uzupełniacz Ssangyong Actyon 2.0XDI na weekendowe wypady i inne szaleństwa!

1. Moja była kropka najlepsza zielona kropka.

Autko Nr1. >> Punto 2 1.2 8V 60KM 2001r. + LPG

topic1438.html

Moja była Alfa 156 Sportwagon - Autko Nr 2

Autko Nr2. Czarna jak Hell, Włoszka. >> Alfa 156 SportWagon 1.9 JTD 115KM :)

http://adas.w.tkb.pl/Alfa156/

Dla osób z forum służę darmową diagnostyką Fiat EcuScan - OBD2, oraz diagnostyką każdego innego auta posiadam uniwersalny dobry skaner.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #479858 Wysłany: 06 Cze 2011, 16:11; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: woj. łódzkie
Rejestracja: 24 Lut 2011,
Posty: 102
Rozkręcę i zrobię fotki dla zobrazowania ;) Spróbuję jeszcze raz ustawić i może się uda.

_________________
...::: Punto IIFL 1.2 8V Active 2004r. :::...

Image
Image
Image
Image
Image
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #479890 Wysłany: 06 Cze 2011, 18:41; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 02 Maj 2007,
Posty: 2625
Tu są fotki, w razie pytań pytać :).

http://fiatpunto.com.pl/topic1438-180.html

:mrgreen:

_________________
Mk2 ForEver ? :> <LOL>

Moja obecna "Kropka" :mrgreen: >>

Grande Punto 1.4 8v 77km od poniedziałku do piątku
i mały uzupełniacz Ssangyong Actyon 2.0XDI na weekendowe wypady i inne szaleństwa!

1. Moja była kropka najlepsza zielona kropka.

Autko Nr1. >> Punto 2 1.2 8V 60KM 2001r. + LPG

topic1438.html

Moja była Alfa 156 Sportwagon - Autko Nr 2

Autko Nr2. Czarna jak Hell, Włoszka. >> Alfa 156 SportWagon 1.9 JTD 115KM :)

http://adas.w.tkb.pl/Alfa156/

Dla osób z forum służę darmową diagnostyką Fiat EcuScan - OBD2, oraz diagnostyką każdego innego auta posiadam uniwersalny dobry skaner.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #488980 Wysłany: 09 Lip 2011, 18:09; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: woj. łódzkie
Rejestracja: 24 Lut 2011,
Posty: 102
Okazało się, że jedynym sensownym wytłumaczeniem tego problemu jest źle przetoczony bęben, ponieważ jak zakręcę piastą to wyraźnie szczęki w jednym miejscu ocierają o bęben.

_________________
...::: Punto IIFL 1.2 8V Active 2004r. :::...

Image
Image
Image
Image
Image
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #489004 Wysłany: 09 Lip 2011, 19:56; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;)
Rejestracja: 08 Sie 2007,
Posty: 9203
Pomógł: 40
Opłacało Ci sie w ogóle bawić w przetaczanie przy tak niskiej cenie nowych bębnów?
Z ciekawości, ile wołają za przetaczanie?

_________________
Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #489009 Wysłany: 09 Lip 2011, 20:37; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: woj. łódzkie
Rejestracja: 24 Lut 2011,
Posty: 102
40 zł za komplet

_________________
...::: Punto IIFL 1.2 8V Active 2004r. :::...

Image
Image
Image
Image
Image
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #489013 Wysłany: 09 Lip 2011, 21:21; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN
Rejestracja: 10 Gru 2009,
Posty: 4596
Pomógł: 56
lepiej w nowe zainwestować


Góra
 Profil  
 
 
 Post #489017 Wysłany: 09 Lip 2011, 21:29; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: woj. łódzkie
Rejestracja: 24 Lut 2011,
Posty: 102
I tak chyba zrobię jak samo nie przestanie

_________________
...::: Punto IIFL 1.2 8V Active 2004r. :::...

Image
Image
Image
Image
Image
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #489054 Wysłany: 09 Lip 2011, 23:26; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 02 Maj 2007,
Posty: 2625
U mnie tarło piszczało, o dziwo też z prawje strony, ale nawet gdy na postoju naciskałem hamulec było słychać pracę szczęk..obcieranie i to takie głośne..hamskie.. Jak szczęki chodzą to trzą o ten metal o tą blachę, u mnie była tam rdza, więc szczotka... podkąłd na rdze, podkład zwykły, lakier... i jest ok.

[ Dodano: 09 Lip 2011 23:26 ]
Bębny wstawiłem nowe, ale to nic nie dało dopóki z rdzą się nie uporałem, by po lakierze... sobie swobodnie się rozsuwały.

_________________
Mk2 ForEver ? :> <LOL>

Moja obecna "Kropka" :mrgreen: >>

Grande Punto 1.4 8v 77km od poniedziałku do piątku
i mały uzupełniacz Ssangyong Actyon 2.0XDI na weekendowe wypady i inne szaleństwa!

1. Moja była kropka najlepsza zielona kropka.

Autko Nr1. >> Punto 2 1.2 8V 60KM 2001r. + LPG

topic1438.html

Moja była Alfa 156 Sportwagon - Autko Nr 2

Autko Nr2. Czarna jak Hell, Włoszka. >> Alfa 156 SportWagon 1.9 JTD 115KM :)

http://adas.w.tkb.pl/Alfa156/

Dla osób z forum służę darmową diagnostyką Fiat EcuScan - OBD2, oraz diagnostyką każdego innego auta posiadam uniwersalny dobry skaner.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #503086 Wysłany: 05 Wrz 2011, 19:02; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Grzegorz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań
Rejestracja: 27 Mar 2010,
Posty: 9
Witam

Jestem po wymianie bębnów, szczęk i linek hamulcowych na nowe ale hamowania na ręcznym prawie nie ma (wymiana u mechanika). Po zaciągnięciu ręcznego na 3-4 ząbek, samochód stacza się nawet z lekkich wzniesień i można normalnie ruszać z miejsca. Nawet przy zaciągnięciu hamulca do oporu samochód bez większych trudów rusza z miejsca i na równym podłożu mogę ręcznie przepchać samochód. Regulowałem naciąg linek (z tyłu pod popielniczką) ale to nic nie dało. Jedynie mogłem zaciągnąć ręczny na mniej ząbków z minimalną poprawą hamowania. Dodam jeszcze, że przy jeździe 20-40 km/h przy zaciągniętym ręcznym słychać miarowe przerywane metaliczne tarcie dobiegające z tylnych kół. Mam więc zatem kilka pytań:

1. Czy po wymianie bębnów i szczęk siła hamowania powinna być na tyle duża by uniemożliwić ruszenie z miejsca, a jak już ruszyć to z zablokowanymi kołami?
2. Jakie wzniesienia nie powinny stanowić problemu dla nowych hamulców?
3. Czy przy dobrze założonym i wyregulowanym ręcznym i jego zaciągnięciu podczas jazdy tarcie powinno być jednostajne co świadczyłoby że szczęki cały czas dociskane są do bębnów? A może wcale nie powinno być słychać metalicznego tarcia.

Wszystkie sugestie jak rozwiązać problem z ręcznym mile widziane.

_________________
Fiat Punto II 1.2 8V 60KM 2002


Góra
 Profil  
 
 
 Post #503108 Wysłany: 05 Wrz 2011, 20:21; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 02 Maj 2007,
Posty: 2625
Oryginalne nowe bębny, szczęki, nowe sprężynki. Wyczyszczenie miejsc po których suwają się szczęki, na tej okrągłej blasie, pomalowanie tej że blachy. Przesmarowanie tłoczków w cylinderku - ważne konieczne, to jest główna przyczyną hrobotania podczas hamowania, nawet lekkiego. Tłoczki w cylinderku muszą leciutko się przesuwać, palcem..w prawo, lewo. Efekt, super równomiernie hamowalne tylne koła, nie słychac tarcia z tyłu - no jakieś musi być, ale nic nie słysze!:).

_________________
Mk2 ForEver ? :> <LOL>

Moja obecna "Kropka" :mrgreen: >>

Grande Punto 1.4 8v 77km od poniedziałku do piątku
i mały uzupełniacz Ssangyong Actyon 2.0XDI na weekendowe wypady i inne szaleństwa!

1. Moja była kropka najlepsza zielona kropka.

Autko Nr1. >> Punto 2 1.2 8V 60KM 2001r. + LPG

topic1438.html

Moja była Alfa 156 Sportwagon - Autko Nr 2

Autko Nr2. Czarna jak Hell, Włoszka. >> Alfa 156 SportWagon 1.9 JTD 115KM :)

http://adas.w.tkb.pl/Alfa156/

Dla osób z forum służę darmową diagnostyką Fiat EcuScan - OBD2, oraz diagnostyką każdego innego auta posiadam uniwersalny dobry skaner.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #503362 Wysłany: 06 Wrz 2011, 21:03; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: woj. łódzkie
Rejestracja: 24 Lut 2011,
Posty: 102
Może mechanik nie ustawił Ci samoregulatorów dobrze ?

[ Dodano: 06 Wrz 2011 20:03 ]
Adas Orientujesz się ile nowe, oryginalne bębny kosztują ? :wink:

_________________
...::: Punto IIFL 1.2 8V Active 2004r. :::...

Image
Image
Image
Image
Image
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #503369 Wysłany: 06 Wrz 2011, 21:19; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 02 Maj 2007,
Posty: 2625
Ja mam spore rabaty w fiacie.. Dowiem się jutro po ile aktualnie bym kupił i dam Ci znać. Powiem jedno, opłaca się..Zakąłdasz i żadnych problemów, ale u mnie najwięcej z Tyłu to zawiniły Tłoczki z w cylinderkach (cylinderki no). Teraz to, aż chce się hamować :).

_________________
Mk2 ForEver ? :> <LOL>

Moja obecna "Kropka" :mrgreen: >>

Grande Punto 1.4 8v 77km od poniedziałku do piątku
i mały uzupełniacz Ssangyong Actyon 2.0XDI na weekendowe wypady i inne szaleństwa!

1. Moja była kropka najlepsza zielona kropka.

Autko Nr1. >> Punto 2 1.2 8V 60KM 2001r. + LPG

topic1438.html

Moja była Alfa 156 Sportwagon - Autko Nr 2

Autko Nr2. Czarna jak Hell, Włoszka. >> Alfa 156 SportWagon 1.9 JTD 115KM :)

http://adas.w.tkb.pl/Alfa156/

Dla osób z forum służę darmową diagnostyką Fiat EcuScan - OBD2, oraz diagnostyką każdego innego auta posiadam uniwersalny dobry skaner.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #503373 Wysłany: 06 Wrz 2011, 21:30; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: woj. łódzkie
Rejestracja: 24 Lut 2011,
Posty: 102
Oo to super! W takim razie dowiedz się dokładnie :) Ja mam też oryginalne, ale od nowości i niestety są całe pordzewiałe co skutkuje ocieraniem w bliżej nieokreślonym miejscu... :wink: Niby były przetoczone, ale wykonanie tego pozostawia wiele do życzenia...

_________________
...::: Punto IIFL 1.2 8V Active 2004r. :::...

Image
Image
Image
Image
Image
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #505493 Wysłany: 16 Wrz 2011, 21:09; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 02 Maj 2007,
Posty: 2625
Wyjmij szczęki, i przesmaruj tłoczki w cylinderkach, mogą nawet wyskoczyć..trochę się zapowietrzy z tyłu, ale odpowietrzysz i będzie cacy. U mnie od tego tarło-chrumchało-piszczało-derło-chrobotałoo, uuu to był horrror.

_________________
Mk2 ForEver ? :> <LOL>

Moja obecna "Kropka" :mrgreen: >>

Grande Punto 1.4 8v 77km od poniedziałku do piątku
i mały uzupełniacz Ssangyong Actyon 2.0XDI na weekendowe wypady i inne szaleństwa!

1. Moja była kropka najlepsza zielona kropka.

Autko Nr1. >> Punto 2 1.2 8V 60KM 2001r. + LPG

topic1438.html

Moja była Alfa 156 Sportwagon - Autko Nr 2

Autko Nr2. Czarna jak Hell, Włoszka. >> Alfa 156 SportWagon 1.9 JTD 115KM :)

http://adas.w.tkb.pl/Alfa156/

Dla osób z forum służę darmową diagnostyką Fiat EcuScan - OBD2, oraz diagnostyką każdego innego auta posiadam uniwersalny dobry skaner.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #505530 Wysłany: 17 Wrz 2011, 01:57; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: woj. łódzkie
Rejestracja: 24 Lut 2011,
Posty: 102
Adas napisał(a):
Ja mam spore rabaty w fiacie.. Dowiem się jutro po ile aktualnie bym kupił i dam Ci znać.


A jak wygląda ten temat ? :wink:

_________________
...::: Punto IIFL 1.2 8V Active 2004r. :::...

Image
Image
Image
Image
Image
Image


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 21 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO