You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 06 Maj 2025, 06:25

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 15 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #480098 Wysłany: 07 Cze 2011, 12:57; 
 Temat postu: Czy wszystkie silniki mają jednakowe sanki?
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Van
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna
Rejestracja: 11 Mar 2009,
Posty: 1772
Pomógł: 13
Pytam, bo muszę wymienić sanki bo urwałem śrubę od poduszki dolnej ...

_________________
210000km Mój czarno-biały kropas - ostatnia zmiana 15.06.2013
A ja mam filtr paliwa w 1.2 8V
http://biuro-ekspert.com/ ||Sirio Snake 27 + TTI TCB-771


Góra
 Profil  
 

 
 Post #480266 Wysłany: 07 Cze 2011, 22:33; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Adam
Samochód: Inny
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 08 Mar 2008,
Posty: 1501
Pomógł: 31
po co od razu wymieniac sanki skoro latwiej i taniej jest sprobowac wydobyc ukreconą srube lub ja rozwiercic

_________________
punto I sx 1.1 55KM '97 - było
Seat Ibiza 1.4 16V 101KM 2003r. - jest
Image
Image Piszę poprawnie po polsku
.

Góra
 Profil  
 
 
 Post #480274 Wysłany: 07 Cze 2011, 22:41; 
 Temat postu:
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Imię: janek
Samochód: Doblo
Silnik: 1.3 85KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: CTR / CT
Rejestracja: 19 Sie 2008,
Posty: 3780
Pomógł: 5
mariuz punktakiem pyk w środek śruby, wiertarka i rozwiercasz, gwintownik i gwintujesz. _marcin00_ robił to u mnie i dało radę. Najlepiej poproś kogoś kto już to robił.

_________________
Wiecha [*2000 +2013]
"Wahadłowiec Буран" (Stilo 1,6 16V MultiWagon) [*2013 +2014]
"Smółka" (Fiat Doblo 1,3) [*2014 - ...]
K-750 - „Moja historia.”
Lada Niva - "Co ja zrobiłem"

Forum jest dla Ciebie a nie Ty dla Forum. Stosuj się do zasad, które na nim panują.
Chcesz mi nawrzucać za usunięty temat? Szkoda Twojego czasu.
Przeznacz go na zapoznanie się z regulaminami obowiązującymi na Forum (które zaakceptowałeś/aś podczas rejestracji).


Góra
 Profil  
 
 
 Post #480306 Wysłany: 08 Cze 2011, 00:23; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Van
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna
Rejestracja: 11 Mar 2009,
Posty: 1772
Pomógł: 13
Za 80zł to ja wolę wymienić sanki. Z resztą nie wyobrażam sobie wiercenia tego z ręki. Już rozwiercałem śruby w łączące stabilizator z wahaczem w seicento... I wolę wymienić sanki. Z resztą jakbym miał kupować specjalnie do tego frez do rozwiercania to by mnie ta impreza wyniosła tyle co sanki.

Jak przegwintuję, to nie musiałbym przypadkiem rozwiercać poduszki?

_________________
210000km Mój czarno-biały kropas - ostatnia zmiana 15.06.2013
A ja mam filtr paliwa w 1.2 8V
http://biuro-ekspert.com/ ||Sirio Snake 27 + TTI TCB-771


Góra
 Profil  
 
 
 Post #480308 Wysłany: 08 Cze 2011, 00:26; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14400
Pomógł: 128
mariuz napisał(a):
Z resztą jakbym miał kupować specjalnie do tego frez do rozwiercania to by mnie ta impreza wyniosła tyle co sanki.

Zwykłym wiertłem do metalu o większej średnicy wystarczy :>

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #480311 Wysłany: 08 Cze 2011, 00:38; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Van
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna
Rejestracja: 11 Mar 2009,
Posty: 1772
Pomógł: 13
Zwykłym wiertłem do metalu to ja to bym cały dzień robił. śruba mi się urwała przy pierwszym zwoju od strony łba...

Z resztą auto stoi u blacharza to chciał mi te sanki ciąć i wstawiać nowy gwint.

Sanki moge mieć za 75zł. To naprawdę nie jest dużo w porównaniu do mordowania się z rozwiercaniem i gwintowaniem tego. Potem jeszcze bym musiał szukać śruby pasującej do poduszki i do nowego gwintu. A to by było duużo wleczenia sie autobusami, bo raczej łatwo by nie było taką śrubę dostać.
Jak zwykle robicie offtop :P

_________________
210000km Mój czarno-biały kropas - ostatnia zmiana 15.06.2013
A ja mam filtr paliwa w 1.2 8V
http://biuro-ekspert.com/ ||Sirio Snake 27 + TTI TCB-771


Góra
 Profil  
 
 
 Post #480337 Wysłany: 08 Cze 2011, 10:12; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Sie 2008,
Posty: 5176
Pomógł: 1
mariuz a wiesz ile roboty jest z wyjęciem tych sanek? Przechodziłem to w p1 masakra. A za te 70zł nie kupisz jakiegoś padła?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #480344 Wysłany: 08 Cze 2011, 10:38; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 29 Sty 2010,
Posty: 3642
Pomógł: 31
Ja bym naprawiał gwint tak jak _wladimir_ pisze. Przecież to żaden problem, rozwiercasz śrubę od cienkiego wiertła np. 4 i rozwiercasz coraz większym aż dojdziesz do średnicy o 1 mniejszej od śruby i gwintujesz. na spokojnie w pół godzinki naprawiony gwint :) tylko trzeba mieć dostęp do dobrych gwintowników i porządnych wierteł.

_________________
Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX
Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo
Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet
Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #480347 Wysłany: 08 Cze 2011, 10:46; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Van
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna
Rejestracja: 11 Mar 2009,
Posty: 1772
Pomógł: 13
Odkręcić dwa wahacze, odkręcić śruby trzymające sanki do budy, złożyć w odwrotnej kolejności.

Ale może spróbuję jeszcze to rozwiercić. Chociaż czuję, że to będzie stracony czas.

P.S.
Gdzie kupić taką śrubę?

P.S.2.
Jakie wiertła kupić?

_________________
210000km Mój czarno-biały kropas - ostatnia zmiana 15.06.2013
A ja mam filtr paliwa w 1.2 8V
http://biuro-ekspert.com/ ||Sirio Snake 27 + TTI TCB-771


Góra
 Profil  
 
 
 Post #480355 Wysłany: 08 Cze 2011, 11:28; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13084
Pomógł: 54
mariuz napisał(a):
Z resztą auto stoi u blacharza to chciał mi te sanki ciąć i wstawiać nowy gwint.

Nie lepiej kupić pręt gwintowany dospawać do tego co co zostało i od spodu nakrętką złapać?:>

[ Dodano: 08 Cze 2011 11:23 ]
mariuz napisał(a):
Odkręcić dwa wahacze, odkręcić śruby trzymające sanki do budy, złożyć w odwrotnej kolejności.

Ale może spróbuję jeszcze to rozwiercić. Chociaż czuję, że to będzie stracony czas.

P.S.
Gdzie kupić taką śrubę?

P.S.2.
Jakie wiertła kupić?


ps jak Ci sie śruby mocowania sanek do budy ukręcą to dopiero będziesz miał problem :E :lol:

[ Dodano: 08 Cze 2011 11:25 ]
taki patent mam na myśli :> http://fiatpunto.com.pl/img,IMG_4bed83adad3d0523.jpg

[ Dodano: 08 Cze 2011 11:28 ]
albo kupić srube kl. 10,9, dospawać łbem do sanek i nakrętka ;> Pewniejsze :P

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #480357 Wysłany: 08 Cze 2011, 11:31; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Van
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna
Rejestracja: 11 Mar 2009,
Posty: 1772
Pomógł: 13
Cytuj:
Nie lepiej kupić pręt gwintowany dospawać do tego co co zostało i od spodu nakrętką złapać?Smile


ipIV napisał(a):
[ Dodano: 08 Cze 2011 11:28 ]
albo kupić srube kl. 10,9, dospawać łbem do sanek i nakrętka ;> Pewniejsze Razz


Blacharz stwierdził że się nie da :shock:

ipIV napisał(a):
ps jak Ci sie śruby mocowania sanek do budy ukręcą to dopiero będziesz miał problem Szczerbol Laughing


No właśnie też o tym później pomyślałem :E

Spróbuję rozwiercić tylko nie wiem jakie wiertła kupić, bo te zwykłe to nie bardzo mają ochotę brać te śruby, nie wiem czemu...

_________________
210000km Mój czarno-biały kropas - ostatnia zmiana 15.06.2013
A ja mam filtr paliwa w 1.2 8V
http://biuro-ekspert.com/ ||Sirio Snake 27 + TTI TCB-771


Góra
 Profil  
 
 
 Post #480358 Wysłany: 08 Cze 2011, 11:36; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13084
Pomógł: 54
mariuz napisał(a):
Blacharz stwierdził że się nie da

jak widać da sie :E

[ Dodano: 08 Cze 2011 11:36 ]
heh zanim zabrałem się za sprzęgło to pierwsze co sprawdziłem - czy ta śruba ruszy... bez problemu poszło :> http://fiatpunto.com.pl/img,IMG_4c24e4a9af2ed5420.jpg

bez głębokiego kanału/podnośnika wysoko podnoszącego nie widzę rozwiercania tego... :/

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Ostatnio edytowany przez ipIV, 08 Cze 2011, 11:38, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil  
 
 
 Post #480363 Wysłany: 08 Cze 2011, 11:40; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Van
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna
Rejestracja: 11 Mar 2009,
Posty: 1772
Pomógł: 13
ipIV napisał(a):
bez głębokiego kanału/podnośnika wysoko podnoszącego nie widzę rozwiercania tego... :/


No tak, ale jak ja to pisałem to mnie przekonujecie, że się nie znam :hahaha:
Kanał jest. W miarę wygodny. Ale bez wiertarki stołowej to boję się, że mi ten otwór krzywo wyjdzie...

A jak wygląda śruba to wiem, bo mi się urwała przy wkręcaniu... stanęła 5mm przed końcem i się urwała na pierwszym zwoju. Także mam do przewiercenia cały kawałek, gdzie jest gwint na śrubie.

_________________
210000km Mój czarno-biały kropas - ostatnia zmiana 15.06.2013
A ja mam filtr paliwa w 1.2 8V
http://biuro-ekspert.com/ ||Sirio Snake 27 + TTI TCB-771


Góra
 Profil  
 
 
 Post #480366 Wysłany: 08 Cze 2011, 11:52; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 29 Sty 2010,
Posty: 3642
Pomógł: 31
Przed wierceniem dokładnie punktakiem zaznaczasz sobie środek śruby, potem z małych obrotów najzwyklejszą wiertarką wiertłem 3mm lub 4mm wiercisz otwór w śrubie. Potem pozostaje tylko rozwiercenie do odpowiedniego rozmiaru i gwintowanie. W zasadzie nie masz nic do stracenia, jeżeli i tak chcesz wymieniać ramę pomocniczą, to spróbuj przegwintować, nic nie tracisz poza max 1h pracy.

_________________
Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX
Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo
Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet
Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #481097 Wysłany: 15 Cze 2011, 11:49; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Van
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna
Rejestracja: 11 Mar 2009,
Posty: 1772
Pomógł: 13
No więc...

Męczyłem się ponad 3 godziny.

Specjalnie kupione wiertło 12mm chyba będzie do wywalenia bo się prawdopodobnie rozhartowało. za rzadko je chłodziłem chyba... i tak było z resztą 3 razy ostrzone.
Wiertarka zajeżdżona. do wymiany łożyska...
Ja mam piękne kropeczki z oparzeń od spadających wiórów.
Otwór nie dość że skręcił, to nie jestem w stanie go dokończyć.

Także jestem ~60zł w plecy (wiertło+łożyska). Spróbuję jeszcze dziś albo jutro to dowiercić, ale marnie to widzę...

[ Dodano: 15 Cze 2011 11:49 ]
Wyciągnąłem ciężki sprzęt... I złamałem wiertło :E

Młot udarowy dał radę (z następnym wiertłem).
Teraz muszę kupić odpowiednią śrubę jeszcze. Gwintować nie będę, bo jest zbyt nierówny otwór, będzie nakrętka u góry.

_________________
210000km Mój czarno-biały kropas - ostatnia zmiana 15.06.2013
A ja mam filtr paliwa w 1.2 8V
http://biuro-ekspert.com/ ||Sirio Snake 27 + TTI TCB-771


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 15 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO