|
Obecny czas: 06 Maj 2025, 06:25
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 15 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
mariuz |
#480098 Wysłany:
07 Cze 2011, 12:57; Temat postu: Czy wszystkie silniki mają jednakowe sanki? |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Van
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna Rejestracja: 11 Mar 2009, Posty: 1772 Pomógł: 13
|
|
Góra |
|
 |
|
|
Łodziak |
#480266 Wysłany:
07 Cze 2011, 22:33; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Inny
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 08 Mar 2008, Posty: 1501 Pomógł: 31
|
|
Góra |
|
 |
_wladimir_ |
#480274 Wysłany:
07 Cze 2011, 22:41; Temat postu: |
|
 |
Moderator |
 |
Imię: janek
Samochód: Doblo
Silnik: 1.3 85KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: CTR / CT Rejestracja: 19 Sie 2008, Posty: 3780 Pomógł: 5
|
|
Góra |
|
 |
mariuz |
#480306 Wysłany:
08 Cze 2011, 00:23; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Van
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna Rejestracja: 11 Mar 2009, Posty: 1772 Pomógł: 13
|
Za 80zł to ja wolę wymienić sanki. Z resztą nie wyobrażam sobie wiercenia tego z ręki. Już rozwiercałem śruby w łączące stabilizator z wahaczem w seicento... I wolę wymienić sanki. Z resztą jakbym miał kupować specjalnie do tego frez do rozwiercania to by mnie ta impreza wyniosła tyle co sanki.
Jak przegwintuję, to nie musiałbym przypadkiem rozwiercać poduszki?
_________________ 210000km Mój czarno-biały kropas - ostatnia zmiana 15.06.2013 A ja mam filtr paliwa w 1.2 8V http://biuro-ekspert.com/ ||Sirio Snake 27 + TTI TCB-771
|
|
Góra |
|
 |
domin45670 |
#480308 Wysłany:
08 Cze 2011, 00:26; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14400 Pomógł: 128
|
mariuz napisał(a): Z resztą jakbym miał kupować specjalnie do tego frez do rozwiercania to by mnie ta impreza wyniosła tyle co sanki.
Zwykłym wiertłem do metalu o większej średnicy wystarczy 
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
 |
mariuz |
#480311 Wysłany:
08 Cze 2011, 00:38; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Van
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna Rejestracja: 11 Mar 2009, Posty: 1772 Pomógł: 13
|
Zwykłym wiertłem do metalu to ja to bym cały dzień robił. śruba mi się urwała przy pierwszym zwoju od strony łba...
Z resztą auto stoi u blacharza to chciał mi te sanki ciąć i wstawiać nowy gwint.
Sanki moge mieć za 75zł. To naprawdę nie jest dużo w porównaniu do mordowania się z rozwiercaniem i gwintowaniem tego. Potem jeszcze bym musiał szukać śruby pasującej do poduszki i do nowego gwintu. A to by było duużo wleczenia sie autobusami, bo raczej łatwo by nie było taką śrubę dostać.
Jak zwykle robicie offtop 
_________________ 210000km Mój czarno-biały kropas - ostatnia zmiana 15.06.2013 A ja mam filtr paliwa w 1.2 8V http://biuro-ekspert.com/ ||Sirio Snake 27 + TTI TCB-771
|
|
Góra |
|
 |
lakikwap |
#480337 Wysłany:
08 Cze 2011, 10:12; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5176 Pomógł: 1
|
mariuz a wiesz ile roboty jest z wyjęciem tych sanek? Przechodziłem to w p1 masakra. A za te 70zł nie kupisz jakiegoś padła?
|
|
Góra |
|
 |
_marcin00_ |
#480344 Wysłany:
08 Cze 2011, 10:38; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 29 Sty 2010, Posty: 3642 Pomógł: 31
|
|
Góra |
|
 |
mariuz |
#480347 Wysłany:
08 Cze 2011, 10:46; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Van
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna Rejestracja: 11 Mar 2009, Posty: 1772 Pomógł: 13
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#480355 Wysłany:
08 Cze 2011, 11:28; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
mariuz napisał(a): Z resztą auto stoi u blacharza to chciał mi te sanki ciąć i wstawiać nowy gwint. Nie lepiej kupić pręt gwintowany dospawać do tego co co zostało i od spodu nakrętką złapać?:> [ Dodano: 08 Cze 2011 11:23 ]mariuz napisał(a): Odkręcić dwa wahacze, odkręcić śruby trzymające sanki do budy, złożyć w odwrotnej kolejności.
Ale może spróbuję jeszcze to rozwiercić. Chociaż czuję, że to będzie stracony czas.
P.S. Gdzie kupić taką śrubę?
P.S.2. Jakie wiertła kupić?
ps jak Ci sie śruby mocowania sanek do budy ukręcą to dopiero będziesz miał problem
[ Dodano: 08 Cze 2011 11:25 ]
taki patent mam na myśli http://fiatpunto.com.pl/img,IMG_4bed83adad3d0523.jpg [ Dodano: 08 Cze 2011 11:28 ]albo kupić srube kl. 10,9, dospawać łbem do sanek i nakrętka ;> Pewniejsze 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
mariuz |
#480357 Wysłany:
08 Cze 2011, 11:31; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Van
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna Rejestracja: 11 Mar 2009, Posty: 1772 Pomógł: 13
|
Cytuj: Nie lepiej kupić pręt gwintowany dospawać do tego co co zostało i od spodu nakrętką złapać?Smile ipIV napisał(a): [ Dodano: 08 Cze 2011 11:28 ] albo kupić srube kl. 10,9, dospawać łbem do sanek i nakrętka ;> Pewniejsze Razz Blacharz stwierdził że się nie da ipIV napisał(a): ps jak Ci sie śruby mocowania sanek do budy ukręcą to dopiero będziesz miał problem Szczerbol Laughing
No właśnie też o tym później pomyślałem
Spróbuję rozwiercić tylko nie wiem jakie wiertła kupić, bo te zwykłe to nie bardzo mają ochotę brać te śruby, nie wiem czemu...
_________________ 210000km Mój czarno-biały kropas - ostatnia zmiana 15.06.2013 A ja mam filtr paliwa w 1.2 8V http://biuro-ekspert.com/ ||Sirio Snake 27 + TTI TCB-771
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#480358 Wysłany:
08 Cze 2011, 11:36; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
mariuz napisał(a): Blacharz stwierdził że się nie da
jak widać da sie
[ Dodano: 08 Cze 2011 11:36 ]
heh zanim zabrałem się za sprzęgło to pierwsze co sprawdziłem - czy ta śruba ruszy... bez problemu poszło http://fiatpunto.com.pl/img,IMG_4c24e4a9af2ed5420.jpg
bez głębokiego kanału/podnośnika wysoko podnoszącego nie widzę rozwiercania tego... 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
Ostatnio edytowany przez ipIV, 08 Cze 2011, 11:38, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
 |
mariuz |
#480363 Wysłany:
08 Cze 2011, 11:40; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Van
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna Rejestracja: 11 Mar 2009, Posty: 1772 Pomógł: 13
|
ipIV napisał(a): bez głębokiego kanału/podnośnika wysoko podnoszącego nie widzę rozwiercania tego... 
No tak, ale jak ja to pisałem to mnie przekonujecie, że się nie znam
Kanał jest. W miarę wygodny. Ale bez wiertarki stołowej to boję się, że mi ten otwór krzywo wyjdzie...
A jak wygląda śruba to wiem, bo mi się urwała przy wkręcaniu... stanęła 5mm przed końcem i się urwała na pierwszym zwoju. Także mam do przewiercenia cały kawałek, gdzie jest gwint na śrubie.
_________________ 210000km Mój czarno-biały kropas - ostatnia zmiana 15.06.2013 A ja mam filtr paliwa w 1.2 8V http://biuro-ekspert.com/ ||Sirio Snake 27 + TTI TCB-771
|
|
Góra |
|
 |
_marcin00_ |
#480366 Wysłany:
08 Cze 2011, 11:52; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 29 Sty 2010, Posty: 3642 Pomógł: 31
|
Przed wierceniem dokładnie punktakiem zaznaczasz sobie środek śruby, potem z małych obrotów najzwyklejszą wiertarką wiertłem 3mm lub 4mm wiercisz otwór w śrubie. Potem pozostaje tylko rozwiercenie do odpowiedniego rozmiaru i gwintowanie. W zasadzie nie masz nic do stracenia, jeżeli i tak chcesz wymieniać ramę pomocniczą, to spróbuj przegwintować, nic nie tracisz poza max 1h pracy.
_________________ Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet
|
|
Góra |
|
 |
mariuz |
#481097 Wysłany:
15 Cze 2011, 11:49; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Van
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna Rejestracja: 11 Mar 2009, Posty: 1772 Pomógł: 13
|
No więc...
Męczyłem się ponad 3 godziny.
Specjalnie kupione wiertło 12mm chyba będzie do wywalenia bo się prawdopodobnie rozhartowało. za rzadko je chłodziłem chyba... i tak było z resztą 3 razy ostrzone.
Wiertarka zajeżdżona. do wymiany łożyska...
Ja mam piękne kropeczki z oparzeń od spadających wiórów.
Otwór nie dość że skręcił, to nie jestem w stanie go dokończyć.
Także jestem ~60zł w plecy (wiertło+łożyska). Spróbuję jeszcze dziś albo jutro to dowiercić, ale marnie to widzę... [ Dodano: 15 Cze 2011 11:49 ]Wyciągnąłem ciężki sprzęt... I złamałem wiertło
Młot udarowy dał radę (z następnym wiertłem).
Teraz muszę kupić odpowiednią śrubę jeszcze. Gwintować nie będę, bo jest zbyt nierówny otwór, będzie nakrętka u góry.
_________________ 210000km Mój czarno-biały kropas - ostatnia zmiana 15.06.2013 A ja mam filtr paliwa w 1.2 8V http://biuro-ekspert.com/ ||Sirio Snake 27 + TTI TCB-771
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 15 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|