|
Obecny czas: 03 Cze 2024, 23:48
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
michu0802 |
#389890 Wysłany:
22 Sie 2010, 11:30; Temat postu: SWAP |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Kalisz Rejestracja: 03 Mar 2010, Posty: 1618 Pomógł: 9
|
Chce troszke poprawić osiągi kropka i tu rodzą się w mojej głowie najróżniejsze pytania:
Mam Punto 60 - 1242 cm³ Fire, SPI, 8v - 60 KM, 98 Nm można ten silnik uturbić? Co będzie potrzebne ile będzie to kosztować? i jaką uzyskam moc?
Może wymienić silnik na 1242 cm³ Fire, MPI, 8v - 73 KM, 106 Nm i go uturbic?
Nie znam sie na tuningu i jestem zielony w tej kwestii. Prosze o pomoc
_________________ FIAT PUNTO I 1998r. 185 000
|
|
Góra |
|
|
|
|
xONx |
#389892 Wysłany:
22 Sie 2010, 11:42; Temat postu: |
|
|
Paparazzi |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk/Malbork Rejestracja: 12 Sty 2009, Posty: 3082 Pomógł: 17
|
jeśli chodzi o uturbienie to koszt w wersji profesjonalnej to najmniej około 10k zł , lepiej zmień silnik na:
michu0802 napisał(a): silnik na 1242 cm³ Fire, MPI, 8v - 73 KM, 106 Nm i to powinno wystarczyć na: michu0802 napisał(a): Chce troszke poprawić osiągi kropka
Tylko najważniejsze pytanie ile chcesz wydać kasy na zwiększenie osiągów
_________________ Jest kraj, gdzie od wieków wolność ma barwę krwi Jest miasto, magia dziejów w jego murach tkwi Jest klub w tym mieście w barwach bieli i zieleni Jest wiara i tradycja której nic nie zmieni.
----
Odpowiedni ludzie mówią o tym cudzie kiedy Punta się zjeżdżają VW się kłaniają
|
|
Góra |
|
|
michu0802 |
#389894 Wysłany:
22 Sie 2010, 11:48; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Kalisz Rejestracja: 03 Mar 2010, Posty: 1618 Pomógł: 9
|
na razie rozglądam się w temacie....
Przedstawcie wstępne koszty tego SWAPU
_________________ FIAT PUNTO I 1998r. 185 000
|
|
Góra |
|
|
xONx |
#389896 Wysłany:
22 Sie 2010, 11:51; Temat postu: |
|
|
Paparazzi |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk/Malbork Rejestracja: 12 Sty 2009, Posty: 3082 Pomógł: 17
|
michu0802 napisał(a): na razie rozglądam się w temacie.... myślicie że w 4-6k sie zmieszczę?
jeśli TYLKO swap to powinieneś się zmieścić
_________________ Jest kraj, gdzie od wieków wolność ma barwę krwi Jest miasto, magia dziejów w jego murach tkwi Jest klub w tym mieście w barwach bieli i zieleni Jest wiara i tradycja której nic nie zmieni.
----
Odpowiedni ludzie mówią o tym cudzie kiedy Punta się zjeżdżają VW się kłaniają
|
|
Góra |
|
|
michu0802 |
#389899 Wysłany:
22 Sie 2010, 11:58; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Kalisz Rejestracja: 03 Mar 2010, Posty: 1618 Pomógł: 9
|
a jesli mialby turbo? Wiadomo autko musi sie tez zatrzymywac, jakie tarcze? Zawieszenie tez przydało by sie obniżyć
_________________ FIAT PUNTO I 1998r. 185 000
|
|
Góra |
|
|
xONx |
#389900 Wysłany:
22 Sie 2010, 12:04; Temat postu: |
|
|
Paparazzi |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk/Malbork Rejestracja: 12 Sty 2009, Posty: 3082 Pomógł: 17
|
wzmocnienie/ulepszenia hamulców i zawieszenia to koszt około do 4 do 5k spokojnie się zmieścisz
mam na myśli gwintowane zawieszenie, i zmianę bębnów na tarcze (tył)
cenę mogłem przesadzić, ale sądzę za za taką kasę zawias - hamulce spokojnie byś wzmocnił [ Dodano: 22 Sie 2010 11:04 ]koła na lato i zimę masz 14 czy 15 calowe
_________________ Jest kraj, gdzie od wieków wolność ma barwę krwi Jest miasto, magia dziejów w jego murach tkwi Jest klub w tym mieście w barwach bieli i zieleni Jest wiara i tradycja której nic nie zmieni.
----
Odpowiedni ludzie mówią o tym cudzie kiedy Punta się zjeżdżają VW się kłaniają
|
|
Góra |
|
|
michu0802 |
#389903 Wysłany:
22 Sie 2010, 12:10; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Kalisz Rejestracja: 03 Mar 2010, Posty: 1618 Pomógł: 9
|
mam 13.... ale przymierzam sie do zmiany na 14x7
_________________ FIAT PUNTO I 1998r. 185 000
|
|
Góra |
|
|
xONx |
#389905 Wysłany:
22 Sie 2010, 12:14; Temat postu: |
|
|
Paparazzi |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk/Malbork Rejestracja: 12 Sty 2009, Posty: 3082 Pomógł: 17
|
michu0802 napisał(a): mam 13.... ale przymierzam sie do zmiany na 14x7
to najpierw zmień koła na 14, i wtedy maks hamulce podejdą na tarczy 257 mm
_________________ Jest kraj, gdzie od wieków wolność ma barwę krwi Jest miasto, magia dziejów w jego murach tkwi Jest klub w tym mieście w barwach bieli i zieleni Jest wiara i tradycja której nic nie zmieni.
----
Odpowiedni ludzie mówią o tym cudzie kiedy Punta się zjeżdżają VW się kłaniają
|
|
Góra |
|
|
dzikidaniel |
#389909 Wysłany:
22 Sie 2010, 12:22; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
michu0802, odrazu szukaj zdrowe GT. SWAP jest drogim rozwiązaniem (no chyba że trafisz taniego dawcę i wszystko sam zrobisz). Uturbianie 1.2 to trochę lipne rozwiązanie gdy seryjnie w MK1 siedziało 1.4T, z kolei SWAP na 1.4T to koszt kilku tyś i sporo problemów.
Możesz wsadzić elektrykę od 1.2 MPI i wtedy przy ok 1-2 kzł powinieneś się zmieścić i miałbyś 75KM.
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
|
2rotor |
#389937 Wysłany:
22 Sie 2010, 15:45; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 09 Wrz 2007, Posty: 1681
|
Zakup gotowego 180-200 konnego GT wyjdzie taniej niż babranie się w tuning. Ten kto to robił wie ile to kosztuje.
_________________ Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic
|
|
Góra |
|
|
DeviLL |
#389939 Wysłany:
22 Sie 2010, 15:53; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Abarth Grande Punto
Silnik: 1.4 16V 155KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 13 Sie 2008, Posty: 1336 Pomógł: 7
|
Lepiej spylic woz i kupic mocny , chociaz kolega ma p1 5d 1.4turbo i smiga w miare bezawaryjnie (nawet na trasy PL-chorwacja)
_________________ K&N - 3" - GT1446 - 3" DP - sport kat 100cpsi - 2,5" 310ccm CorsaOPC , 550x180x65 fmic
209KM@5650rpm & 289Nm@3915rpm by cinsoft.pl & moto-race.pl
|
|
Góra |
|
|
goofer007 |
#389950 Wysłany:
22 Sie 2010, 16:41; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 01 Paź 2008, Posty: 297
|
2rotor napisał(a): Zakup gotowego 180-200 konnego GT wyjdzie taniej niż babranie się w tuning. Ten kto to robił wie ile to kosztuje.
Wyjdzie sporo taniej i chyba znam jednego takiego co ma na sprzedaż takiego gieteka z dwójką z przodu
A swoją drogą ile cenisz za swojego wynalazka, bo widziałem go nie tak dawno na alledrogo...
|
|
Góra |
|
|
DeviLL |
#390057 Wysłany:
22 Sie 2010, 22:52; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Abarth Grande Punto
Silnik: 1.4 16V 155KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 13 Sie 2008, Posty: 1336 Pomógł: 7
|
goofer007 kogo , daj namiar z wykresem z 2 z przodu
_________________ K&N - 3" - GT1446 - 3" DP - sport kat 100cpsi - 2,5" 310ccm CorsaOPC , 550x180x65 fmic
209KM@5650rpm & 289Nm@3915rpm by cinsoft.pl & moto-race.pl
|
|
Góra |
|
|
goofer007 |
#390077 Wysłany:
23 Sie 2010, 00:03; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 01 Paź 2008, Posty: 297
|
DeviLL napisał(a): goofer007 kogo , daj namiar z wykresem z 2 z przodu
Hehe no fakt, że 2ki na papierze tam nikt nie widział i chyba predko nie zobaczy bo 2rotor się ze shamowaniem auta na odpowiednim booscie nie spieszy
|
|
Góra |
|
|
2rotor |
#390093 Wysłany:
23 Sie 2010, 08:09; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 09 Wrz 2007, Posty: 1681
|
goofer007 napisał(a): 2rotor napisał(a): Zakup gotowego 180-200 konnego GT wyjdzie taniej niż babranie się w tuning. Ten kto to robił wie ile to kosztuje. Wyjdzie sporo taniej i chyba znam jednego takiego co ma na sprzedaż takiego gieteka z dwójką z przodu A swoją drogą ile cenisz za swojego wynalazka, bo widziałem go nie tak dawno na alledrogo...
Z ceną ciężki temat tak żeby nie oddać za pół darmo i żeby jeszcze ktoś kupił. Narazie nie zszedł więc sobie jest, pewnie na przyszły sezon się zajmę sprzedażą na poważnie bo trzeba w końcu jaką Alfę do lansu po wsi zanabyć
_________________ Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic
|
|
Góra |
|
|
michu0802 |
#390421 Wysłany:
24 Sie 2010, 16:43; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Kalisz Rejestracja: 03 Mar 2010, Posty: 1618 Pomógł: 9
|
DeviLL napisał(a): Lepiej spylic woz i kupic mocny , chociaz kolega ma p1 5d 1.4turbo i smiga w miare bezawaryjnie (nawet na trasy PL-chorwacja)
Nie cche sprzedawac swojego kropka... wiem co mam. A jak kupie jakieś inne autko to nie wiadomo na co trafie
_________________ FIAT PUNTO I 1998r. 185 000
|
|
Góra |
|
|
dzikidaniel |
#390424 Wysłany:
24 Sie 2010, 16:57; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
To kup pewny (jest co najmniej 1 na forum na sprzedaż) i też będziesz wiedział co masz. Robiąc SWAPa też będziesz się zastanawiać co masz pod maską...
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
|
DeviLL |
#390449 Wysłany:
24 Sie 2010, 18:46; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Abarth Grande Punto
Silnik: 1.4 16V 155KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 13 Sie 2008, Posty: 1336 Pomógł: 7
|
michu0802 napisał(a): DeviLL napisał(a): Lepiej spylic woz i kupic mocny , chociaz kolega ma p1 5d 1.4turbo i smiga w miare bezawaryjnie (nawet na trasy PL-chorwacja) Nie cche sprzedawac swojego kropka... wiem co mam. A jak kupie jakieś inne autko to nie wiadomo na co trafie
Tez tak myslalem ,zaczynajac tuning swego kropka . Jak teraz na to patrze to cena za auto bedzie pewnie 2-3x mniejsza niz poniesione koszta
Osobiscie odradzam , lepiej kupic "gotowe" auto oczywiscie z wiadomego zrodla , bo np wiekszosc pgt to zajechane strucle a wlasciciele kombinuja by sie pozbyc problema , dlatego mnie dziwi ,ze ktos woli dac 8tys za syfa jak za 10-12tys ma elegancki sprzet
_________________ K&N - 3" - GT1446 - 3" DP - sport kat 100cpsi - 2,5" 310ccm CorsaOPC , 550x180x65 fmic
209KM@5650rpm & 289Nm@3915rpm by cinsoft.pl & moto-race.pl
|
|
Góra |
|
|
Marsi |
#482403 Wysłany:
17 Cze 2011, 13:55; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Siedlce Rejestracja: 24 Sty 2011, Posty: 230
|
Witam! nie chce zakładac nowego wątku wiec podepne sie do tego. Mam Punto 2 FL 5D 1.2 8V chce wsadzić do niego motor z Punto 2 1.4 16V i z tąd moje pytanie co jeszcze oprócz silnika będę miał do wymiany?Prosze o wypowiedzi ludzi którzy się na tym ZNAJĄ a nie którym sie wydaje ze sie znają to po 1 a po 2 nie interesuje mnie sprzedanie auta i kupienie gotowca Z góry dzieki za odp. Pozdr!
_________________
Punto II FL 1,2 8V 5D 2004 LPG
http://fiatpunto.com.pl/topic28578.html
http://myspace.com/coocktails
http://facebook.com/coocktails
|
|
Góra |
|
|
norbert:) |
#482471 Wysłany:
17 Cze 2011, 18:01; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Miejscowość: okolice Cz-wy Rejestracja: 05 Cze 2011, Posty: 43
|
a jest sens "SWAPOWAĆ" z 1.2 na 1.4 i to jeszcze z 8 na 16 ?? ja bym się wstrzymał...
na co dzień mam do czynienia ze swapami, ale trochę o innej tematyce... - BMW i zazwyczaj tak jest, że robi się np. 1.8 na 2.8 i wtedy caała magia w połączeniach wiązkach kabli.. hamulce na bank do wymiany! skrzynia.. dyfer.. zawieszenie... ale efekty widać na skrzyżowaniach jak masz zielone.......
JA osobiście nie widzę sensu zmieniać motor w Punto... gama silników jest tak ociosana - małą mocą, że pchać pieniądze pod mache to dla mnie studnia bo i tak nie będziesz jeździć "jak poparzony szczur"
...jak Swapa masz w garażu w trakcie prac, to musisz się liczyć, że to już kompletnie inne auto... tylko buda zostaje....
SORKI ZA OFFA ALE TAKIE MOJE ZDANIE....
pozdr.
_________________ RENOWACJA FELG - MALOWANIE, POLEROWANIE, PIASKOWANIE, PROSTOWANIE....
http://www.rwd-klub.pl
http://www.drift-open.pl
|
|
Góra |
|
|
STax |
#482488 Wysłany:
17 Cze 2011, 19:22; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
norbert:) napisał(a): JA osobiście nie widzę sensu zmieniać motor w Punto... gama silników jest tak ociosana - małą mocą, że pchać pieniądze pod mache to dla mnie studnia bo i tak nie będziesz jeździć "jak poparzony szczur"
Nie masz racji. Wystarczy wsadzić 1.6 z mk I i do tego osprzęt (turbo itd) od mk I 1.4 GT żeby mieć te 150KM i naprawdę fajne osiągi.
Natomiast zgadzam się, że swap z 1.2 8v na 1.4 16v (bez zamiaru dalszych modyfikacji czy uturbienia tego silnika) nie ma sensu, bo różnica w mocy w żaden sposób nie będzie warta wydanych pieniędzy.
Moim zdaniem swap w punto ma sens tylko w kilku przypadkach:
a) wsadzasz 1.4 z GT lub 1.6 + osprzęt GT
b) wsadzasz 1.8 z HGT (chociaż łatwiej kupić HGT po prostu)
c) wsadzasz coś większego niż 1.8 z innego fiata.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
Jarmo |
#482509 Wysłany:
17 Cze 2011, 20:02; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Sosnowiec/Dąbrowa Górnicza/Będzin Rejestracja: 08 Sie 2008, Posty: 190
|
Ja sam chciałem brać się za 1.4 16v do mojego, ale słyszałem, że wcale jakiś fenomenalny ten silnik faktycznie nie jest, chociaż jest to nowoczesna jednostka w porównaniu z np. 1.6 16v z Bravo. Ale finalnie jakbym teraz robił swapa, to brałbym to 1.6 16v z Bravo, chociaż jest trochę paliwożerne, ale na pewno na początek da lepszy efekt, a potem jak kolega napisał, osprzęt z Punto GT lub ewentualnie jakiś lepszy trochę i można spokojnie celować w 150KM minimum, tylko to już są potem bardziej zabawy na auto do upalania, a nie na miejskie autko ekonomiczne...
_________________ Jest -> Fiat Bravo 1.9 JTD 2001 Było -> Acura Integra LS Było -> Fiat Punto Mk2 1.2 8v mod
|
|
Góra |
|
|
majer |
#482540 Wysłany:
17 Cze 2011, 21:24; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
|
Imię: Marcin
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Aleksandrów Łódzki Rejestracja: 23 Lut 2011, Posty: 60 Pomógł: 1
|
|
Góra |
|
|
kornat |
#482552 Wysłany:
17 Cze 2011, 22:17; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: mateusz
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Wawa/Płońsk Rejestracja: 12 Gru 2007, Posty: 621
|
Jarmo napisał(a): 1.6 16v z Bravo jest trochę paliwożerne
o tak za 230zł zrobiłem ~460km ale cały czas opór gaz
_________________ Volvo V70 2.3 20vT Mk1 1.9 16vT Q2 N2O
https://www.facebook.com/punto16vT
|
|
Góra |
|
|
Norberto |
#641487 Wysłany:
28 Sty 2013, 22:11; Temat postu: Re: SWAP |
|
|
Puntomaniak |
|
Imię: Norbert
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Dąbrowa Górnicza Rejestracja: 05 Sty 2012, Posty: 62
|
A panowie dopisze się do postu, mam kropka 1.2 8v i mam do pochytania hgt na części Teraz pytanie do was bo też jestem zielony jeżeli chodzi o popraw mocy a widziałem wyżej że macie o tym pojęcie. Mianowicie lepiej zrobić swap z HGT do 1.2 czy taniej i lepiej wyjdzie je poprostu kupic? dodam że jestem w sumie przywiązany do swojego bo jest bo wizulanych modyfikacjach i trroszke mnie już kosztował Prosze o pomoc
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|