|
Obecny czas: 04 Maj 2025, 08:00
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
5ROCKY5 |
#489841 Wysłany:
12 Lip 2011, 15:46; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Tomek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Chorzów Rejestracja: 02 Lis 2009, Posty: 1126 Pomógł: 1
|
marcin186 napisał(a): 5ROCKY5, u mnie jest tak https://picasaweb.google.com/marcin186/ ... 5060203506 Tylko silnik jeszcze nie do końca rozgrzany
dzięki Marcin za screeny z FES'a moje parametry na jałowym sa bardzo zbliżone
Ja musze jeszcze zobaczyć czas wtrysku jaki jest podczas jazdy, możliwe że jest dłuższy i dlatego pali więcej.
|
|
Góra |
|
 |
|
|
ipIV |
#489858 Wysłany:
12 Lip 2011, 16:20; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
5ROCKY5 napisał(a): ipIV jakbyś miał czas piątek czy weekend to bym podjechał na porównanie parametrów o ile w grę wchodzi taka opcja
czemu nie ale swoją drogą dziś mogę obczaić to u siebie [ Dodano: 12 Lip 2011 16:20 ]ew. podmiane możemy zrobić i zobaczyć co sie bedzie dziać 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
5ROCKY5 |
#489866 Wysłany:
12 Lip 2011, 16:43; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Tomek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Chorzów Rejestracja: 02 Lis 2009, Posty: 1126 Pomógł: 1
|
ipIV napisał(a): [ Dodano: 12 Lip 2011 16:20 ] ew. podmiane możemy zrobić i zobaczyć co sie bedzie dziać jak Ci to nie sprawi problemu to ok  ipIV napisał(a): czemu nie ale swoją drogą dziś mogę obczaić to u siebie
daj znać jak sprawdzisz 
|
|
Góra |
|
 |
maciej85 |
#489883 Wysłany:
12 Lip 2011, 17:43; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Maciej
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Syreny Gród Rejestracja: 01 Cze 2007, Posty: 1038
|
to przyjedzcie do wawy
bo moj nie na chodzie 
_________________ było moje ukochane Punto II kolor - Czerwony Tiziano 199 album_personal.php?user_id=831
jest VW Passat B5
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#489928 Wysłany:
12 Lip 2011, 21:01; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
Więc tak co wykminiłem...
Mierzone jest ciśnienie bezwzględne w kolektorze a nie podciśnienie.
Na biegu jałowym ciśnienie bwzgl. ~0,3Bar (podciśnienie ~0,7bar)
Jak się depnie do dechy to zgodnie z oczekiwaniem powinno się zbliżyć do ciśnienia atmosferycznego. I tak jest ~0,9bar. (podciśnienie ~0,1bar)
Przy zał że ciśnienie atm to 1000hPa -> 0,1MPa (1bar)
[ Dodano: 12 Lip 2011 21:01 ]
znaczy się że jest oki spróbuj depnąć do dechy i spr czy podejdzie w okolice 900mBar wtedy się okaże czy map jest dobry... bo może non stop podaje ten sam odczyt?
Swoją drogą śmieszna ta jednostka mili bary  nie było prościej napisać w hPa?  1bar to 1000hPa czyli no dokładnie to samo co milibary
Albo po ludzku w normalnych jedn. 100kPa 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
5ROCKY5 |
#489941 Wysłany:
13 Lip 2011, 20:34; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Tomek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Chorzów Rejestracja: 02 Lis 2009, Posty: 1126 Pomógł: 1
|
spróbuj depnąć do dechy i spr czy podejdzie w okolice 900mBar
Zobacze jutro i napisze  a co do jednostki to tego nie skomentuje :p [ Dodano: 13 Lip 2011 20:34 ]a więc tak według FES'a:
Cisnienie ssania: 957 mBar przy pełnym bucie...
jedynie co mnie zastanawia jeszcze jaki powinien być czas wtrysku na jałowym przy nagrzanym silniku u mnie jest to:
Czas wtrysku: 3,478 ms
na pełnym otwarciu przepustnicy w trakcie jazdy dochodzi czas wtrysku do 20ms
cewki mają takie parametry:
Czas ladowania cewki 1: 2,268 ms Czas ladowania cewki 2: 2,290 ms
jeszcze coś takiego z FES'a ściagłem:
"Sonda lambda 1 na końcu: Open loop"
znalazłem coś o tym:
Wikipedia napisał(a): --> w otwartej pętli sterowania (open loop) - pewne parametry wejściowe z czujników są poza "tolerancją" programu mikrokontrolera, wylicza on "zgrubnie" parametry wtrysku paliwa (i ew. zapłonu) by zapewnić w ogóle stabilną pracę silnika, osiągi pozwalające na jazdę i możliwie ekonomiczne spalanie; jest to typowy stan np. po uruchomieniu zimnego silnika --> w zamkniętej pętli sterowania (closed loop) - kluczowe parametry wejściowe z czujników mieszczą się w założonych tolerancjach, co pozwala mikrokontrolerowi na dokładne wyliczanie dawki paliwa (i ew. przesunięcia zapłonu), na podstawie wbudowanych algorytmów i tablic, opisujących pracę silnika. Jest to stan normalnej pracy, obecnie typowo wiodącym parametrem wejściowym jest sonda lambda i czujnik przepływu (ew. ciśnienia) powietrza w układzie dolotowym, układ stara się utrzymać spalanie stechiometryczne przy ubogiej mieszance i właściwych charakterystykach silnika, reagując na zmienną sytuację (obroty, moment obrotowy, przepustnica, parametry powietrza dolotowego, itd)."
Jeśli chodzi o czujnik to pewnie byłaby sonda (sonda nowa oryginalna) że złe odczyty ma a to pewnie z tego że komp nie potrafi regulować mieszanki odpowiedniej.
Taka myśl mi się urodziła tylko nie potrafię tego zweryfikować czy to możliwe: że jeżeli jest niskie ciśnienie paliwa to komputer ustawia dłuższy czas wtrysku po to by uzupełnić "ubogą" mieszankę co powoduje "zalewanie" wtedy też więcej by palił i pewnie na tej podstawie pokazywałby, że przejadę na pełnym baku 400km. W rzeczywistości spalanie koło 10l/100km.
trochę tu się mi uzbierało tego
myślę że dotrwacie czytając całość 
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#490250 Wysłany:
13 Lip 2011, 21:14; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
5ROCKY5 |
#490257 Wysłany:
13 Lip 2011, 21:22; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Tomek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Chorzów Rejestracja: 02 Lis 2009, Posty: 1126 Pomógł: 1
|
drugi wykres pokazuje że masz prawie o połowę krótszy czas wtrysku niż ja na pełnym gazie...
ode mnie widac pełny but to te okolice 20, a 0 to bez gazu to na 3 biegu wszystko
patrząc na pierwszy wyrkes na jałowym podobnie koło 3,5ms tylko w trkacie jazdy coś nie halo za długo już...
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#490274 Wysłany:
13 Lip 2011, 21:46; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
Sprawdź te ciśnienie [ Dodano: 13 Lip 2011 21:44 ]aha zrób jeszcze wykresiki z lambdy [ Dodano: 13 Lip 2011 21:46 ]poza tym zauważ że czas wtrysku zależy od obrotów  Im wolniej się kręci tym jest większy 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
5ROCKY5 |
#490277 Wysłany:
13 Lip 2011, 21:53; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Tomek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Chorzów Rejestracja: 02 Lis 2009, Posty: 1126 Pomógł: 1
|
ipIV napisał(a): Sprawdź te ciśnienie musze dorwać manometr pierw... ipIV napisał(a): [ Dodano: 13 Lip 2011 21:44 ] aha zrób jeszcze wykresiki z lambdy jutro ukulam... ipIV napisał(a): Dodano: 13 Lip 2011 21:46 ] poza tym zauważ że czas wtrysku zależy od obrotów Im wolniej się kręci tym jest większy
Jak but pełny to skacze mi na 20ms jak tak daję koło 1/2 gazu to okolice 10 - 12ms... u Ciebie na pełnym gazie jest max 12ms.
U mnie nie spada. Jutro zrobię zrzuty bezpośrednio z wykresów w FES'ie tej lambdy i tych czasów. A ciśnienie zmierze jak pochytam manometr i tą końcówkę albo coś zastepczego do kolektora 
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#490282 Wysłany:
13 Lip 2011, 22:02; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
5ROCKY5 napisał(a): musze dorwać manometr pierw... mam taki który by się nadał  0,5m rurki i dopiero manometr [ Dodano: 13 Lip 2011 22:01 ]5ROCKY5 napisał(a): Jak but pełny to skacze mi na 20ms
ale przy 2000rpm np. moze być 20ms a przy ponad 4000 jak masz na moich wykresach moze byc już 12 ;>
[ Dodano: 13 Lip 2011 22:02 ]
moje wykresy są dla wysokich rpm a nie w całym zakresie 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
Ostatnio edytowany przez ipIV, 13 Lip 2011, 22:02, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
 |
5ROCKY5 |
#490284 Wysłany:
13 Lip 2011, 22:02; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Tomek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Chorzów Rejestracja: 02 Lis 2009, Posty: 1126 Pomógł: 1
|
ipIV napisał(a): mam taki który by się nadał
jeśli nie masz nic przeciwko podjechałbym na pomiar 
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#490285 Wysłany:
13 Lip 2011, 22:04; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
nie miałbym nic przeciwko [ Dodano: 13 Lip 2011 22:04 ]tylko jestem ciekaw czy "wentyl" na listwie jest taki sam jak w kołach 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
5ROCKY5 |
#490291 Wysłany:
14 Lip 2011, 16:13; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Tomek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Chorzów Rejestracja: 02 Lis 2009, Posty: 1126 Pomógł: 1
|
ipIV napisał(a): ale przy 2000rpm np. moze być 20ms a przy ponad 4000 jak masz na moich wykresach moze byc już 12 ;> tu mam zagadkę bo nie patrzyłem czy od razu idzie na 20 bez względu na obroty ;p ipIV napisał(a): tylko jestem ciekaw czy "wentyl" na listwie jest taki sam jak w kołach
w razie czego może coś na ciband albo skręci się drutem  na drut to pompowałem paliwo z baku jak wyciągałem do przeczyszczenia bo wężyk był lekko za duży
[ Dodano: 14 Lip 2011 16:13 ]
a więc tutaj wykresy:
1. Sonda lambda
2.Czas wtrysku
3.

|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#490481 Wysłany:
14 Lip 2011, 16:54; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
marcin186 |
#490482 Wysłany:
14 Lip 2011, 17:00; Temat postu: |
|
 |
Moderator |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Pyrlandia/PO Rejestracja: 31 Lip 2008, Posty: 3527 Pomógł: 22
|
|
Góra |
|
 |
5ROCKY5 |
#490547 Wysłany:
14 Lip 2011, 19:44; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Tomek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Chorzów Rejestracja: 02 Lis 2009, Posty: 1126 Pomógł: 1
|
oczywiście mówicie o tej pierwszej sondzie przed katem  ja kupiłem nówkę z Boscha ale widzę że coś z wtyczką nie tak... mogę podmienić na starą czy mam to na konektory zrobić ?
|
|
Góra |
|
 |
marcin186 |
#490548 Wysłany:
14 Lip 2011, 20:02; Temat postu: |
|
 |
Moderator |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Pyrlandia/PO Rejestracja: 31 Lip 2008, Posty: 3527 Pomógł: 22
|
5ROCKY5, ja mam tylko tą przed katem, wtyczki nie ucinaj (ja to niepotrzebnie zrobiłem, a potem już nie chciałem sztukować  ) podmień tylko sondę na sprawną jeśli masz możliwość i sprawdź jak chodzi.
[ Dodano: 14 Lip 2011 19:48 ]
Bo moja raz chodziła dobrze a po chwili było szarpanie i mulenie auta (nie szło przyspieszyć). Dodam tylko że sonda miała kilka miesięcy i już szwankowała
[ Dodano: 14 Lip 2011 19:51 ]
5ROCKY5 napisał(a): mogę podmienić na starą
Podmień na starą i zobacz co się będzie działo, ewentualnie zrób jeszcze wykresy sondy na luzie i zobaczymy jak będą wyglądać. [ Dodano: 14 Lip 2011 20:02 ]Albo jeszcze inaczej, odłącz sondę i zobacz jak będzie jeździł, jeśli będzie ok to masz odpowiedź. Błąd sobie sam skasujesz bo widzę że masz kabelek 
_________________ Kto szybko jeździ... tego wolno niosą. FFP Assistance Było >>>Punto II ELX 1,2 8v 2000+LPG BRC SQ24<<< 2008-2014 Było >>>Punto EVO 1.4 8v 2010+LPG BRC SQ24.11<<< 2014-2019 Jest >>>Fiat Tipo Sedan 1,4 16v 2016+LPG BRC SQ32<<< 2019-...
<Fiat Punto Evo 1,4 8v
<Fiat Tipo Sedan 1,4 16v
|
|
Góra |
|
 |
5ROCKY5 |
#490555 Wysłany:
14 Lip 2011, 20:03; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Tomek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Chorzów Rejestracja: 02 Lis 2009, Posty: 1126 Pomógł: 1
|
no mogę podmienić na starą i zrobię wykres. Zresztą zrobię na nowej i starej. Moja nowa ma miesiąc. W takim razie co jest przyczyną ciężkiego odpalania po dłuższym postoju? Jak już złapie to telepie nim na początku a potem ok. Od razu po dopaleniu jak ruszę to zamuli a jak poczekam z 30 sek to można normalnie ruszyć...
No i ten czas wtrysku na jałowym ok. 3,7 do 4 [ms] u mnie a u CIebie na nie zagrzanym jeszcze juz jest 2,8[ms].
|
|
Góra |
|
 |
marcin186 |
#490560 Wysłany:
14 Lip 2011, 20:16; Temat postu: |
|
 |
Moderator |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Pyrlandia/PO Rejestracja: 31 Lip 2008, Posty: 3527 Pomógł: 22
|
Co do kodu błędu to na elektrodzie znalazłem coś takiego:
Cytuj: P1170 oznacza, że sterownik osiągną dolny próg adaptacji dawki paliwa (maksymalne zubożenie mieszanki) - jeśli mimo to odczyt z sondy wskazuje na bogatą mieszankę, należy zweryfikować wskazania sondy z analizatorem spalin. Jeśli analizator potwierdzi wskazania sondy należy skontrolować ciśnienie paliwa lub szukać wadliwego wtryskiwacza, jeśli jednak okaże się, że analizator wskaże poprawną lub uboga mieszankę to najprawdopodobniej winna jest sonda.
_________________ Kto szybko jeździ... tego wolno niosą. FFP Assistance Było >>>Punto II ELX 1,2 8v 2000+LPG BRC SQ24<<< 2008-2014 Było >>>Punto EVO 1.4 8v 2010+LPG BRC SQ24.11<<< 2014-2019 Jest >>>Fiat Tipo Sedan 1,4 16v 2016+LPG BRC SQ32<<< 2019-...
<Fiat Punto Evo 1,4 8v
<Fiat Tipo Sedan 1,4 16v
|
|
Góra |
|
 |
5ROCKY5 |
#490572 Wysłany:
15 Lip 2011, 15:37; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Tomek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Chorzów Rejestracja: 02 Lis 2009, Posty: 1126 Pomógł: 1
|
marcin186 napisał(a): Co do kodu błędu to na elektrodzie znalazłem coś takiego: czytałem to już jakiś czas temu i właśnie rzuciłem się na sondę, ale wymienilem i dalej lipa, no i teraz myślę nad tym ciśnieniem... a stało mi się to nagle, jechałem do Wrocławia i na tam komp pokazywał dobre wskazania spalania. Jak wracałem do domu (200km z wrocka) to mialem pół baku a komp już pokazywał spalanie rzędu 9l/100km i że zostalo do przejechania na pól baku 200km  Jutro odepnę tę sondę i pojadę do pracy zoabczę czy komp pokaże inne spalanie. Po pracy się przejade to okaże się czy szarpie  Jeszcze na zagranicznym forum znalałem jakie przyczyny mogą być przy tym błędzie (P1170 Mixture ratio [Minimum lean fuel]: Cytuj: - Engine Temperature sensor/circuit defective, but the signal still in realistic range. - Fuel Pressure incorrect - Fuel Injector(s) leaking - Fuel Injectors clogged - Incomplete combustion (ignition or compression problem, excess O2 in the exhaust) - Vacuum leak (lean mixture) - Oxygen Sensor defective or contaminated with silica (Voltage change extremely slow) - Exhaust system leak upstream of the O2 Sensor (stray air brings extra O2 making the mixture to appear lean) - Fuel Evaporation Control system defective - vehicle driven out of fuel (tank empty) [ Dodano: 15 Lip 2011 15:37 ]sonda odpięta silnik szarpie tak samo...
|
|
Góra |
|
 |
marcin186 |
#490810 Wysłany:
15 Lip 2011, 17:10; Temat postu: |
|
 |
Moderator |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Pyrlandia/PO Rejestracja: 31 Lip 2008, Posty: 3527 Pomógł: 22
|
|
Góra |
|
 |
5ROCKY5 |
#490848 Wysłany:
26 Lip 2011, 19:32; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Tomek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Chorzów Rejestracja: 02 Lis 2009, Posty: 1126 Pomógł: 1
|
a więc już chyba mam pewniaka  zmierzyłem ciśnienie na listwie i wyszło ok. 1bar, bezpośrednio z pompy tak samo ok.1 bar. W grande dla porównania na listwie było ok. 3,5 bara i po zgaszeniu trzymało ciśnienie.
U mnie tylko 1 bar i po wyłączeniu pompy (słychać przekaźnik) ciśnienie spada do 0
a wiec wykres sondy tak pro forma ;p
no i dla potwierdzenia podstawowe parametry pomp:
[ Dodano: 26 Lip 2011 19:32 ]a więc już od tygodnia jeżdżę na wymienionej pompie i śmiga aż miło  spalanie wróciło do normy a wyniki typu 10km/l to już bajka wróciło do normy od 15,5km/l na mieście do 23km/l w trasie  Spalanie rzeczywiste spadło tez do wartości mniej więcej podobnych jakie pokazuję komputer
Powodem całego zamieszania była pęknięta uszczelka znajdująca się przy silniczku pompy. Całe paliwo lało się wewnątrz pompy i dlatego ciśnienie było niskie. Nie szarpie, pali prawidłowo, check'u nie ma tak więc usterka usunięta.
Taka mała podpowiedź na przyszłość; przy błędach mieszanki, sondy lambda proponuję również w całej diagnostyce części silnika sprawdzać ciśnienie paliwa na listwie i na wyjściu z pompy. Nic nie kosztuje a może zaoszczędzić kupę kasy którą przeznaczymy niepotrzebnie na elementy i części sprawne np kable, świece, sondy itp
Dziękuję wszystkim za cierpliwe śledzenie tematu, podpowiedzi, pomoce, przykłady parametrów swoich samochodów (dzięki marcin186, ipIV oraz domin45670) oraz wszystko to o czym i o kim zapomniałem
Teraz aż chce się jeździć ciągle
ps. tylko te ceny paliwa
ps2. oto ta "pierdołka" która wywołała tyle zamieszania

|
|
Góra |
|
 |
wierda |
#673810 Wysłany:
09 Cze 2013, 12:17; Temat postu: Re: Szarpanie przy przyśpieszaniu, check engine |
|
 |
Forumowicz |
Imię: Daniel
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 08 Cze 2013, Posty: 1
|
Witam,mam identyczny problem jak "5ROCKY5" pęknięta uszczelka.Czy jest możliwość kupiena takiej uszczelki czy niema szans.Zgury dzięki za informacje.
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|