|
Obecny czas: 26 Maj 2025, 06:02
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
Nanio271 |
#492387 Wysłany:
22 Lip 2011, 14:20; Temat postu: Kontrolka "AWARIA SYSTEMU KONTROLI SILNIKA" |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 22 Lip 2011, Posty: 17
|
Witam!
Jestem posiadaczem:
Punto II, benzyna, 1242 cm3, 16V ,80KM.
Po tygodniu nie używania samochodu po zapaleniu zauważyłem że na postoju silnik pracuje strasznie nie równo (obroty skaczą 500-900 obr/min).
Po przejechaniu kilku km najpierw zaczęła mrugać kontrolka "AWARIA SYSTEMU KONTROLI SILNIKA", a po dalszych kilku km jazdy paliła się ciągle.
Przy czym silnik jak bym nie miał mocy, objawy są takie, że trochę trzęsie silnikiem, nastąpił duży spadek mocy (samochód prawie gaśnie przy ruszaniu z miejsca, ale jak się już rozbuja to jedzie jakoś ale pozostawia to wiele do życzenia), momentami do 2000 obr/min jest niby Ok ale przy większych obrotach trzęsie silnikiem.
Po zostawieniu samochodu na noc i ponownym jego odpaleniu kontrolka "AWARIA SYSTEMU KONTROLI SILNIKA" nie pali się ale na postoju silnik pracuje nadal strasznie nie równo i pewnie po przejechaniu kilku km kontrolka pewnie znowu się zapali.
Ostatnio edytowany przez Nanio271, 22 Lip 2011, 14:57, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
 |
|
|
marcin186 |
#492389 Wysłany:
22 Lip 2011, 14:21; Temat postu: |
|
 |
Moderator |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Pyrlandia/PO Rejestracja: 31 Lip 2008, Posty: 3527 Pomógł: 22
|
|
Góra |
|
 |
Nanio271 |
#492392 Wysłany:
22 Lip 2011, 14:33; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 22 Lip 2011, Posty: 17
|
Rozumiem, a zanim wybiorę się na diagnostykę można samemu coś sprawdzić?
_________________ >>>Punto II HLX 1,2 16V 2001<<<
|
|
Góra |
|
 |
marcin186 |
#492393 Wysłany:
22 Lip 2011, 15:03; Temat postu: |
|
 |
Moderator |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Pyrlandia/PO Rejestracja: 31 Lip 2008, Posty: 3527 Pomógł: 22
|
|
Góra |
|
 |
Nanio271 |
#492403 Wysłany:
22 Lip 2011, 15:07; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 22 Lip 2011, Posty: 17
|
Nie mam pojęcie ile mam sond lambda.
Rok produkcji 2001
_________________ >>>Punto II HLX 1,2 16V 2001<<<
|
|
Góra |
|
 |
marcin186 |
#492404 Wysłany:
22 Lip 2011, 15:10; Temat postu: |
|
 |
Moderator |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Pyrlandia/PO Rejestracja: 31 Lip 2008, Posty: 3527 Pomógł: 22
|
|
Góra |
|
 |
Nanio271 |
#492408 Wysłany:
22 Lip 2011, 15:18; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 22 Lip 2011, Posty: 17
|
Cytuj: Tą przed katalizatorem możesz odpiąć i zobaczysz jak będzie chodzić wtedy auto. Tu może być drobny problem bo w tych sprawach to raczej jestem laikiem, ale he szybko się uczę. Cytuj: Nanio271, a tak w ogóle skąd jesteś może ktoś by podjechał i podpiął Ci auto pod kompa. Spora grupka osób ma odpowiednie kabelki do diagnostyki hehe
Wrocław.
A co do tych kabelków to już od jakiegoś czasu przymierzam się zakupić coś na allegro np.
http://allegro.pl/euroscan-pl-3-0-1-4b- ... 15538.html
Tylko czy to się nada?
_________________ >>>Punto II HLX 1,2 16V 2001<<<
|
|
Góra |
|
 |
marcin186 |
#492410 Wysłany:
22 Lip 2011, 15:24; Temat postu: |
|
 |
Moderator |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Pyrlandia/PO Rejestracja: 31 Lip 2008, Posty: 3527 Pomógł: 22
|
|
Góra |
|
 |
Nanio271 |
#492433 Wysłany:
22 Lip 2011, 16:41; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 22 Lip 2011, Posty: 17
|
Po odłączeniu pierwsze sondy Cytuj: Patrząc od przodu z prawej pod osłoną kolektora wydechowego
efekt bez zmian na postoju silnik pracuje nadal nie równo.
Drugiej sondy jeszcze nie odłączyłem - można prosić zdjęcie gdzie ona dokładni jest. 
_________________ >>>Punto II HLX 1,2 16V 2001<<<
|
|
Góra |
|
 |
nickoo |
#492435 Wysłany:
22 Lip 2011, 16:46; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf Rejestracja: 23 Paź 2007, Posty: 7422 Pomógł: 164
|
|
Góra |
|
 |
Nanio271 |
#492456 Wysłany:
22 Lip 2011, 18:45; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 22 Lip 2011, Posty: 17
|
Odłączenie drugiej sondy również bez efektu silnik nadal pracuje nie równo.
_________________ >>>Punto II HLX 1,2 16V 2001<<<
|
|
Góra |
|
 |
sebus1981 |
#492467 Wysłany:
22 Lip 2011, 19:55; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Sebastian
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sporting
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 07 Paź 2010, Posty: 919
|
|
Góra |
|
 |
_marcin00_ |
#492471 Wysłany:
22 Lip 2011, 20:23; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 29 Sty 2010, Posty: 3642 Pomógł: 31
|
|
Góra |
|
 |
Nero84 |
#492485 Wysłany:
22 Lip 2011, 20:59; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 30 Sty 2008, Posty: 113
|
zamiast kombinować "może to" "albo to" radze podjechać do aso na kompa i od razu znajdą przyczynę. ja jestem akurat po tygodniu przygód z 4 mechanikami, straconym czasem,nerwami i pieniędzmi. teraz jestem mądrzejszy i wiem że jezeli w grę wchodzi możliwość kilku różnych przyczyn i niewiemy co to jest do końca, lepiej podjechać na kompa ale tylko na examiner w aso, od razu masz na tacy co jest nie halo.
Pseudomechanikom i elektrykom ze swoimi "kompami" mówię od dziś dość.
|
|
Góra |
|
 |
sebus1981 |
#492488 Wysłany:
22 Lip 2011, 21:05; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Sebastian
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sporting
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 07 Paź 2010, Posty: 919
|
|
Góra |
|
 |
_marcin00_ |
#492494 Wysłany:
22 Lip 2011, 21:12; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 29 Sty 2010, Posty: 3642 Pomógł: 31
|
|
Góra |
|
 |
Nanio271 |
#492513 Wysłany:
22 Lip 2011, 21:52; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 22 Lip 2011, Posty: 17
|
sebus1981 napisał(a): Nanio271 zacznij od pocztku swiece, przewody,.
Jeszcze to sprawdzę jutro może faktycznie zawilgocone, jak to nie da efektu to pozostaje komputer.
_________________ >>>Punto II HLX 1,2 16V 2001<<<
|
|
Góra |
|
 |
piotrekb |
#492534 Wysłany:
22 Lip 2011, 22:59; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Piotrek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 16 Mar 2010, Posty: 183 Pomógł: 1
|
Nanio271 napisał(a): Wrocław.
Odezwij się do mnie na PW jeżeli chciałbyś podpiąć auto pod kompa, jestem obecnie we Wrocku, mam kabel VAG-KKL, laptopa i FES.
|
|
Góra |
|
 |
Nero84 |
#492544 Wysłany:
22 Lip 2011, 23:34; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 30 Sty 2008, Posty: 113
|
_marcin00_ napisał(a): Nero84 napisał(a): Pseudomechanikom i elektrykom ze swoimi "kompami" mówię od dziś dość. Nie przesadzaj, dużo ludzi z forum, również ja używam VAG-KKL + laptop + FES i można w ten sposób dużo błędów zdiagnozować i skasować, trzeba tylko mieć pojęcie co dany kod błędu oznacza bo nie zawsze tłumaczenie FES daje radę.
Nie twierdze ze nikt poza aso sie nie zna. Ale byłem u 4 mechaników/elektryków polecanych przez wszystkich co to cuda robią, u jednego często bywałem bo robił mi mechaniczne rzeczy typu filtry, oleje, wahacze itp. i to akurat nadal będę u niego robił. Ale tych 4 magików miało komputery, oprogramowanie, podłączało sprawdzało i na moje pytanie czy z pompą paliwa wszystko wporządku odpowiadali: "Panie, wszystko ok tylko komputer coś wariuje, pewnie centralka wtrysków" ale nikt z nich nie sprawdził że pompa wskazywała 994 mbary a powinna ok. 3500 mbarów co btw. nie wiąże sie z zadnym błędem i komp teog nie pokaże że błąd. Może to wynika z niewiedzy, niewiem, fakt jest jeden ze w aso robią na codzień fiaty i od razu wyłapują takie rzeczy i podają trafną diagnoze. U Pana "ździśka" można wymienić filtry, wahacze, zawieszenie ale teraz wiem ze jezeli coś dziwnie szwankuje silnik to lepiej wybrać sie do aso.
|
|
Góra |
|
 |
sebus1981 |
#492558 Wysłany:
23 Lip 2011, 08:38; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Sebastian
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sporting
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 07 Paź 2010, Posty: 919
|
|
Góra |
|
 |
wojtass18 |
#492570 Wysłany:
23 Lip 2011, 09:39; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN Rejestracja: 10 Gru 2009, Posty: 4596 Pomógł: 56
|
Cytuj: Nero84 napisał: Pseudomechanikom i elektrykom ze swoimi "kompami" mówię od dziś dość.
Nie przesadzaj, dużo ludzi z forum, również ja używam VAG-KKL + laptop + FES i można w ten sposób dużo błędów zdiagnozować i skasować, trzeba tylko mieć pojęcie co dany kod błędu oznacza bo nie zawsze tłumaczenie FES daje radę.
dokładnie ja uzywam eml327+ laptop= FES nic trudnego i nić nie można skopać Nero84 napisał(a): w aso robią na codzień fiaty i od razu wyłapują takie rzeczy i podają trafną diagnoze.
wiesz Mi ASO nie równa się jakość, przecież to w większości zwykle warsztaty z podpisaną umową. Nie jednokrotnie ich fachowość zostawia wiele do życzenia, kwestia jak trafisz.
|
|
Góra |
|
 |
Nanio271 |
#493434 Wysłany:
26 Lip 2011, 20:50; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 22 Lip 2011, Posty: 17
|
Dzięki pomocy kolegi piotrekb mam błędy jakie wykazał komputer:
Kod: P0300 Wykryte przypadkowe/wielokrotne wypadanie zapłonów w cylindrach* P0301 Cylinder 1 - wykryte wypadanie zapłonów* P0304 Cylinder 4 - wykryte wypadanie zapłonów* P0135 Podgrzewacz czujnika O2 (Bank 1 Czujnik 1) - usterka* Sonda przed katem P0141 Podgrzewacz czujnika O2 (Bank 1 Czujnik 2) - usterka*
Doszedł jeszcze jeden objaw, a mianowicie na postoju czasem przy dodani gazy z rury wydechowej wydobywał się biały dym (+ oczywiści śmierdziało).
Kolega piotrekb zasugerował że może być uszkodzona uszczelka pod głowicą.
_________________ >>>Punto II HLX 1,2 16V 2001<<<
|
|
Góra |
|
 |
wojtass18 |
#493440 Wysłany:
26 Lip 2011, 20:57; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN Rejestracja: 10 Gru 2009, Posty: 4596 Pomógł: 56
|
Nanio271 napisał(a): Kolega piotrekb zasugerował że może być uszkodzona uszczelka pod głowicą.
może, oleju lub płynu chłodniczego nie ubywa, gdzieś nie przybywa ?
sonda jak widzę uszkodzona i wypadnie zapłonu to chyba pewnie o cewkę chodzi
|
|
Góra |
|
 |
Nanio271 |
#493468 Wysłany:
26 Lip 2011, 21:39; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 22 Lip 2011, Posty: 17
|
Cytuj: może, oleju lub płynu chłodniczego nie ubywa, gdzieś nie przybywa ? tego jeszcze nie sprawdzałem. Cytuj: sonda jak widzę uszkodzona i wypadnie zapłonu to chyba pewnie o cewkę chodzi
czyli co obie sondy szlak trafił?
_________________ >>>Punto II HLX 1,2 16V 2001<<<
|
|
Góra |
|
 |
wojtass18 |
#493476 Wysłany:
26 Lip 2011, 21:44; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN Rejestracja: 10 Gru 2009, Posty: 4596 Pomógł: 56
|
czy dwie to trudno tak powiedzieć, może tylko jedna
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|