|
Obecny czas: 17 Cze 2025, 18:56
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
dzikidaniel |
#30545 Wysłany:
28 Cze 2007, 22:28; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
Tu trzeba patrzeć na fakty. Łatwo powiedzieć że altek pękł po wpadnieciu do kałuży bo przestał chodzić. Jak już to od zalania przestał chodzić a nie od pęknięcia. Zreszta czy ktoś przed wpadnięciem w kałuże sprawdzał czy nie miał już pękniete altka czy dopieru jak się rozwalił?? Jesli nie to niech się nie wypowiada 
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
 |
|
|
Punto_WPR |
#30567 Wysłany:
28 Cze 2007, 23:32; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Pruszków Rejestracja: 19 Cze 2007, Posty: 71
|
Ja kupilem samochód z przebiegiem 151 000 km , poprzedni właściciel wymieniał juz 2 razy alternator a przy jeździe próbnej w trakcie oglądania autka zaświeciła sie kontrolka od akumulatora.Podjechaliśmy do elektryka i okazalo sie ze nie ładuje.Oczywiście opuścił dodatkowe 300 zł i go kupiłem, więc popdejrzewam że narazie mam z tym spokój 
_________________ "ściemnione" Punto mk1, 1.1 SX, 55 KM ,95 r. dawno temu sprzedane, teraz Honda CRX
|
|
Góra |
|
 |
PinguVanEx |
#30582 Wysłany:
29 Cze 2007, 00:36; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 28 Cze 2007, Posty: 127
|
Ja kupilem swojego kropka rok temu od tego czasu wymienilem tylko wahacz a po za tym auto igielka wiec nie mam zadnych problemow z ladowaniem itd.
P.s. wiem ze jestem nowy ale to powiem ( nie bierzcie sobie tego doserca ) Jak dbasz tak masz 
_________________ -----------------------------
2HDD - Program do pobierania plikow z serwisow web 2.0 (m.in. youtube ) - www.2hdd.pl
|
|
Góra |
|
 |
pielaa4 |
#49260 Wysłany:
30 Wrz 2007, 18:44; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: krakow Rejestracja: 28 Wrz 2007, Posty: 264 Pomógł: 12
|
Ja mam punto juz 10 lat przejechane 187000 km i 3 alternator przewarznie pekała obudowa bo nie mialem oslony .od kond załozylem osłone alternatorem nic sie nie dzieje bo woda nie chlapie na obudowe a od goraca pekaly
|
|
Góra |
|
 |
AMG |
#49391 Wysłany:
01 Paź 2007, 00:36; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Cieszyn - Sosnowiec Rejestracja: 26 Lip 2007, Posty: 100
|
jakie są objawy jak padnie regulator napięcia?
_________________ yyy...Lancia Y 1.2 8V 6WAY
|
|
Góra |
|
 |
saqqq |
#49522 Wysłany:
01 Paź 2007, 15:02; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 30 Wrz 2007, Posty: 64
|
parę dni temu się dowiedziałem że mam zamontowany alternator z UNO;/ ale jak się okazuje te unowskie alternatory nie strzelają..także nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło.  )
_________________ topic8044.html
|
|
Góra |
|
 |
abdul |
#49846 Wysłany:
02 Paź 2007, 08:43; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Przeworsk Rejestracja: 11 Cze 2007, Posty: 136
|
pielaa4 napisz coś więcej o tej osłonie gdzie kupiłeś jesli masz fotki będzie cacy
_________________ świece bosch, cewka bosch, a maszyna nie idiosz
|
|
Góra |
|
 |
strzygula |
#52070 Wysłany:
08 Paź 2007, 21:43; Temat postu: |
|
 |
Forumowicz |
Rejestracja: 23 Wrz 2007, Posty: 4
|
a ja mam problem ale nie wiem o co chodzi. zapala sie lampka akumulatora no i czasami strasznie wyje i podejrzewam wlasnie alternator ale sama nie wiem
|
|
Góra |
|
 |
BobMF |
#52552 Wysłany:
10 Paź 2007, 00:19; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: BobMF
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 01 Kwi 2007, Posty: 1044
|
na 90% alternator, no chyba że wyje pompa wody
strzygula sprawdź ładowanie bo w końcu nie odpali
_________________ -------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Wszystko do Diesla - wtryski, pompy, akumulatory i inne: domino.sklep.pl --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
|
|
Góra |
|
 |
strzygula |
#52611 Wysłany:
10 Paź 2007, 11:04; Temat postu: |
|
 |
Forumowicz |
Rejestracja: 23 Wrz 2007, Posty: 4
|
a jak sprawdzic ladowanie?
|
|
Góra |
|
 |
BobMF |
#52803 Wysłany:
10 Paź 2007, 20:17; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: BobMF
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 01 Kwi 2007, Posty: 1044
|
najlepiej miernikiem napięcia, ale nie wiem gdzie powinno się przyłożyć bo nie miałem potrzeby jeszcze sprawdzać, jeżeli sam akumulator ma poniżej 13Volt to niezwłocznie do ładowania
_________________ -------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Wszystko do Diesla - wtryski, pompy, akumulatory i inne: domino.sklep.pl --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
|
|
Góra |
|
 |
wampir_wawelski |
#63432 Wysłany:
13 Lis 2007, 13:45; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 17 Lip 2007, Posty: 221
|
więc mam takie pytanie, jakie są oznaki? że alternator nie działa jak trzeba? jak patrzę sobie pod maskę, to z tego co widzę to na stojanie leżą sobie jakieś krople wody - czy mam już się obawiać, mam ostatnio kłopoty z odpaleniem samochodu i z akumulatorem.
Czy w alternatorze są jakieś czujniki??
jak kupowałem kropka w komisie, to gość mi powiedział, że ma jakiś czujnik do wymiany - nie chciał palić. Bo mój problem może leży w altku.
_________________ Kropek 55s 97r, 1.1, 55KM
Astra II, 98r, 1.8 16v, 116 KM
|
|
Góra |
|
 |
dzikidaniel |
#64115 Wysłany:
15 Lis 2007, 14:56; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
Jak altek będzie źle chodzić albo nie. Jak ładuje to chodzi, jak nie ładuje to nie chodzi  Jeśli daje złe napięcie to regulator do wymiany.
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
 |
BobMF |
#64741 Wysłany:
17 Lis 2007, 03:08; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: BobMF
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 01 Kwi 2007, Posty: 1044
|
...i jeszcze podczas uruchomionego silnika i włączonych świateł można miernikiem sprawdzić liczbę Voltów, jeżeli będzie coś koło 13,3 to ładowanie OK, sam akumulator bez obciążenia i włączonego silnika powinien mieć 12,x
można sprawdzać najprostrzym miernikiem za kilkamaście PLN
_________________ -------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Wszystko do Diesla - wtryski, pompy, akumulatory i inne: domino.sklep.pl --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
|
|
Góra |
|
 |
dzikidaniel |
#65021 Wysłany:
18 Lis 2007, 11:54; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
BobMF weź nie szerz herezji... Napięcie jakie powinien dawać altek na aku to 14,4V +-0,5V. Jeśli na akumulatorze napiecei spadnie do 12,5V to należy się martwić...
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
 |
mirekstr |
#325287 Wysłany:
11 Sty 2010, 01:58; Temat postu: Alternator |
|
 |
Puntomaniak |
Miejscowość: Bydgoszcz/Wyrzysk Rejestracja: 10 Lis 2008, Posty: 57
|
A ja ma takie pytanie: co się mogło zepsuć/zawiesić w alternatorze bo nie działał, ale odżył? może lepiej zacznę od początku:
Wczoraj wieczorem, to jest w te zamiecie zimowe... podzczas powrotu do domu musiałem przejechać przez kilka zasp, bo drogi czarnej nie widać itd. Nasypało mi się trochę śniegu do komory silnika, jeden przewód WN złapał przebicie - zatrzymałem się, przeczyściłem, osuszyłem i dalej było OK. Po kilku kilometrach jazdy (bez zasp na szczęście) zapalił ami się kontrolka ładowania, ale zdołałem dojechać do domu. Nie odpalił już tego dnia. następneogo odpalił - chyba Aku się trochę podładował - ale nie ładował. Pojechałem z teściem do garażu i po trzech godzinach ładowania prostownikiem, ze znajomym elektrykiem przy którejś próbie w końcu puścił i działa znów. W sumie to już była ostatnia próba bo chcieliśmy go demontować i rozkładać. Ktoś ma pomysł co to mogło być? bo elektryk stwierdził, że może gdzieś trochę śniegu dostał, a w garażu się rozpuścił i tyle, a Punto ma słaby alternator i powinienem poszukać nowego za wczasu. Taka odopwiedź mnie nie zadowala jak ktoś mówi w stylu: było, ale się naprawiło... a prawie bym zapomniał - nie ładoał, bo było około12,3V, a teraz jest około14,3 jak jest włączony silnik.
Pozdrawiam
|
|
Góra |
|
 |
czech22 |
#325327 Wysłany:
11 Sty 2010, 12:22; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3107 Pomógł: 50
|
Ja wychodzę z założenia, jak dobre to nie ma się co przejmować. Myślę, że wilgoć była powodem problemów. Jeżdzić dalej i zobaczysz co się będzie działo.
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|