|
Obecny czas: 17 Cze 2025, 20:10
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
kuba.bass |
#495970 Wysłany:
07 Sie 2011, 16:23; Temat postu: Wyciek spod uszczelki pokrywy zaworów |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Kuba
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Cult
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Piła/Bydgoszcz Rejestracja: 02 Lut 2011, Posty: 118
|
Jak w temacie..
I teraz mam kilka pytań odnośnie wymiany w/w uszczelki.
Myślę ,że jestem w stanie zrobić to sam ale...
Czy potrzebny mi jest klucz dynamometryczny do dokręcania pokrywy czy wystarczy nasadowym dokręcić tak aby nie zerwać gwintu..
Czy montuję się samą uszczelkę czy daję się na nią silikon silnikowy (teraz mam takie combo i chyba przez to przebija olej, dodam tylko ,że takiego kupiłem)
Ubytek oleju jest minimalny ale wkurza mnie to ,że mam usyfiony silnik jak jasna cholera ;/
Ktoś z was to robił ?
Czekam na ewentualne porady, wskazówki i sprostowania
aha i jeszcze jedno.... po całej operacji chciałbym wyczyścić ten nieszczęsny silnik ale czym? Czytałem o czyszczeniu wodą , ropą czy specjalnymi środkami.. Co o tym myślicie i jak robiliście to u siebie?
_________________ Moja RAKETA !YouTube! Czy masz już darmowe Assistance? 9,2 L LPG / 100km
|
|
Góra |
|
 |
|
|
thomson75 |
#495976 Wysłany:
07 Sie 2011, 16:35; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Imię: Tomek
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.6 8V 90KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sporting
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Legnica Rejestracja: 20 Wrz 2010, Posty: 64
|
też chętnie się dowiem czym i jak wyczyścić silnik bo cały uświniony 
_________________ Punto I '96r. 1.6 5D czarne na wypasie
|
|
Góra |
|
 |
Magdalena |
#496147 Wysłany:
08 Sie 2011, 09:40; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Dąbrowa Górnicza Rejestracja: 10 Gru 2010, Posty: 239 Pomógł: 1
|
Do samej pokrywy nie potrzeba kluczy dynamometrycznych, ale pamiętaj, żeby przykręcać śruby na krzyż, a nie kolejno, bo łatwo ją pokrzywić, niektórzy proponują piłowanie stopek, ale poleciłabym jednak silikon (w przeciwieństwie do piłowania jest to odwracalna operacja) Nałóż warstwę silikonu na uszczelkę, połóż pokrywę na jej miejscu i zostaw na jakieś 15 minut, żeby trochę stwardniał, potem przykręcaj.
_________________ topic42143.html jest, będzie topic28329.html było, minęło
|
|
Góra |
|
 |
kuba.bass |
#496171 Wysłany:
08 Sie 2011, 11:10; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Kuba
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Cult
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Piła/Bydgoszcz Rejestracja: 02 Lut 2011, Posty: 118
|
Magdalena napisał(a): Do samej pokrywy nie potrzeba kluczy dynamometrycznych, ale pamiętaj, żeby przykręcać śruby na krzyż, a nie kolejno, bo łatwo ją pokrzywić, niektórzy proponują piłowanie stopek, ale poleciłabym jednak silikon (w przeciwieństwie do piłowania jest to odwracalna operacja) Nałóż warstwę silikonu na uszczelkę, połóż pokrywę na jej miejscu i zostaw na jakieś 15 minut, żeby trochę stwardniał, potem przykręcaj.
czyli taka sama zasada jaką składałem silnik od WSK'i  Tylko ,że tam uszczelki robiłem sam
Dzięki i pozdro!
_________________ Moja RAKETA !YouTube! Czy masz już darmowe Assistance? 9,2 L LPG / 100km
|
|
Góra |
|
 |
Magdalena |
#496176 Wysłany:
08 Sie 2011, 11:30; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Dąbrowa Górnicza Rejestracja: 10 Gru 2010, Posty: 239 Pomógł: 1
|
|
Góra |
|
 |
kuba.bass |
#496265 Wysłany:
08 Sie 2011, 18:51; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Kuba
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Cult
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Piła/Bydgoszcz Rejestracja: 02 Lut 2011, Posty: 118
|
|
Góra |
|
 |
jawasaki |
#496497 Wysłany:
09 Sie 2011, 11:30; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Imię: Piotr
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Myszków Rejestracja: 03 Maj 2011, Posty: 69
|
W silnikach fire - dobrze jest spiłować 4 takie dystanse które chronią uszczelkę przed nadmiernym jej ściśnięciem- jednak często uszczelka nie trzyma , spiłowanie ich o 1mm pomaga , nawet nie trzeba wymieniać wtedy uszczelki - chyba że jest mocno uszkodzona przerwana itd.
|
|
Góra |
|
 |
b3liar |
#496701 Wysłany:
10 Sie 2011, 09:14; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 26 Lip 2010, Posty: 626 Pomógł: 1
|
dużo daje sama uszczelka - czyli jakość jej wykonania - czy posiada rowki (dobrze) czy nie posiada:)
|
|
Góra |
|
 |
kuba.bass |
#496904 Wysłany:
10 Sie 2011, 21:42; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Kuba
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Cult
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Piła/Bydgoszcz Rejestracja: 02 Lut 2011, Posty: 118
|
|
Góra |
|
 |
nickoo |
#496908 Wysłany:
10 Sie 2011, 21:53; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf Rejestracja: 23 Paź 2007, Posty: 7422 Pomógł: 164
|
|
Góra |
|
 |
kuba.bass |
#496910 Wysłany:
10 Sie 2011, 21:55; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Kuba
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Cult
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Piła/Bydgoszcz Rejestracja: 02 Lut 2011, Posty: 118
|
nickoo napisał(a): daj silikon na uszczelke bez piłowania mam tak już 3 lata i nic nie cieknie.
po poprzednim właścicielu był sylikon i cieknie więc chyba pójdę na kompromis i spiłuję odrobinę i dam na uszczelkę silikon 
_________________ Moja RAKETA !YouTube! Czy masz już darmowe Assistance? 9,2 L LPG / 100km
|
|
Góra |
|
 |
nickoo |
#496911 Wysłany:
10 Sie 2011, 21:57; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf Rejestracja: 23 Paź 2007, Posty: 7422 Pomógł: 164
|
|
Góra |
|
 |
kuba.bass |
#496913 Wysłany:
10 Sie 2011, 22:01; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Kuba
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Cult
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Piła/Bydgoszcz Rejestracja: 02 Lut 2011, Posty: 118
|
|
Góra |
|
 |
zimolag_adam |
#496965 Wysłany:
11 Sie 2011, 08:16; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Adam
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Star
Województwo: świętokrzyskie [T]
Miejscowość: Kielce Rejestracja: 04 Maj 2008, Posty: 134 Pomógł: 1
|
Ja w styczniu zmieniałem uszczelkę - po 2 nieudanym założeniu przez jednego mechanika, pojechałem do innego - nie piłował stopek, założył uszczelkę i bez żadnego silikonu już pół roku suchutko
_________________ Punto 1, 1.2 60 STAR 97r.
|
|
Góra |
|
 |
Martinezio |
#496986 Wysłany:
11 Sie 2011, 09:40; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Seroki-Village DownTown Rejestracja: 20 Sie 2008, Posty: 495 Pomógł: 19
|
Jak chcesz piłować stopki, to najlepiej nie za grubym papierem ściernym przyklejonym na jakiejś równej i płaskiej nawierzchni w odstępie takim, aby można było trzeć całym deklem równomiernie. Jak będziesz piłować po każdej stopce oddzielnie, to nie uzyskasz jednorodnej wielkości. Chyba, że dysponujesz mikrometrem do dokładnego sprawdzenia wysokości stopek.
|
|
Góra |
|
 |
jawasaki |
#497812 Wysłany:
15 Sie 2011, 18:00; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Imię: Piotr
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Myszków Rejestracja: 03 Maj 2011, Posty: 69
|
Martinezio - jak chcesz to zmierzyć takim przyrządem jak mikrometr ?
Nie ważne - można byle pilnikiem - byle było względnie równo - można zmierzyć suwmiarką. Tego nie da się zepsuć - silikon jeżeli się zdecydujesz to na pewno nie na taki - jaki można kupić na stacji benzynowej - najlepiej kupić jakiś za 20-30zł - najlepiej taki co dedykują do miski olejowej.
|
|
Góra |
|
 |
Martinezio |
#497951 Wysłany:
16 Sie 2011, 11:42; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Seroki-Village DownTown Rejestracja: 20 Sie 2008, Posty: 495 Pomógł: 19
|
Normalnie. Nigdy nie mierzyłeś mikrometrem?  To taka dokładniejsza suwmiarka  tylko się kręci, a nie przesuwa.
Pilnikiem to trochę za mało dokładna robota, poza tym "lekko" upierdliwie długa 
|
|
Góra |
|
 |
Nowaczek |
#562367 Wysłany:
22 Mar 2012, 20:17; Temat postu: Re: Wyciek spod uszczelki pokrywy zaworów |
|
 |
Forumowicz |
Imię: Tomek
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: lubelskie [L]
Rejestracja: 22 Mar 2012, Posty: 1
|
Wycieka mi gdzieś olej, pod kropkiem nie ma zadnej plamy, wymienilem uszczelkę pod pokrywą i nadal ubywa. Jakie mogą być jeszcze tego przyczyny?
|
|
Góra |
|
 |
noobio |
#562394 Wysłany:
22 Mar 2012, 20:59; Temat postu: Re: Wyciek spod uszczelki pokrywy zaworów |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Karol
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Zgorzelec Rejestracja: 08 Kwi 2011, Posty: 318 Pomógł: 5
|
Cytuj: Wycieka mi gdzieś olej, pod kropkiem nie ma zadnej plamy, wymienilem uszczelkę pod pokrywą i nadal ubywa. Jakie mogą być jeszcze tego przyczyny? olej dostaje się do układu chłodzenia (jeden z objawów padniętej UPG) lub też może się przepalać co do uszczelki pod pokrywą zaworów, jak uciekają niewielkie ilości, nie kapie na ziemię i nie ubywa drastycznie oleju to powiem krótko: OLEJCIE TO  mój ojciec miał fiata sienę 10 lat i tylko pół roku od zakupu w salonie nie było tam mokro, a później już cały czas było w którymś miejscu mokro, uszczelka była wymieniana kilkakrotnie a i tak było to samo po paru miesiącach znowu ten typ tak ma po prostu 
|
|
Góra |
|
 |
raxor19 |
#562402 Wysłany:
22 Mar 2012, 21:12; Temat postu: Re: Wyciek spod uszczelki pokrywy zaworów |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Tomek
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Łańcut Rejestracja: 11 Wrz 2011, Posty: 271 Pomógł: 2
|
Idz do sklepu i powiedz ze miales wymieniana uszczelke kilka razy i dalej cieknie, gosc powinien Ci dac uszczelke z nieco wiekszymi rowkami, silikonem smaruje sie tylko te "połkola" od wałka rozrządu i po 2 stronie, powinno smigac.
_________________ Krótka historia mojej małej motoryzacji Było: Fiat Cinqecento 704 cm³ , 23 kW/31 KM Było: Ford Fiesta MKIII 1.1cm³ 50KM Było: Honda Civic V D15B3, SOHC, 16V, 1493 cm, 94 KM Było: Fiat Punto 1108 cm³ Fire, SPI, 8v - 54 KM, 86 Nm ----------------------------------------------------------- Obecnie jest! : Fiat Punto 1108 cm³ Fire, SPI, 8v - 54 KM, 86 Nm + PODTLENEK LPG ------------------------------> topic40652.html <-------------------------------
|
|
Góra |
|
 |
kuba.bass |
#563359 Wysłany:
25 Mar 2012, 14:52; Temat postu: Re: Wyciek spod uszczelki pokrywy zaworów |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Kuba
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Cult
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Piła/Bydgoszcz Rejestracja: 02 Lut 2011, Posty: 118
|
|
Góra |
|
 |
Lotos |
#568315 Wysłany:
07 Kwi 2012, 13:02; Temat postu: Re: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 04 Sty 2007, Posty: 817
|
thomson75 napisał(a): też chętnie się dowiem czym i jak wyczyścić silnik bo cały uświniony  bierzesz Karchera spryskujesz silnik specjalnym środkiem do usuwania oleju i myjesz. Omijasz tylko akumulator i alternator (okrylem je reklamówką przy myciu ) i tyle. A jak wam sie nie chce Karcherem to kupujecie zmywacz lub inaczej benzyne w spreju i usuwacie olej. Nie wiem z czego problem wynika jak zadajecie pytania jak umyć silnik
|
|
Góra |
|
 |
kuba.bass |
#568865 Wysłany:
08 Kwi 2012, 21:50; Temat postu: Re: Wyciek spod uszczelki pokrywy zaworów |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Kuba
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Cult
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Piła/Bydgoszcz Rejestracja: 02 Lut 2011, Posty: 118
|
Ja czyściłem środkiem K2.. w rozpylaczu... nakłada się na zasyfione miejsca.. po czym wystarczy spłukać wodą pod małym ciśnieniem. A o myciu Karcherem pierwsze słysze. Chyba ,że ma się diesla. Chociaż i tak nie wierze w cuda woda pod takim ciśnieniem dostanie się wszędzie. Układ dolotowy. Okablowanie, czujniki. Jak ktoś się skusił to gratuluję odwagi... ja wolę szmatkę, chemię i wodę (pod malutkim ciśnieniem) [ Dodano: 08 Kwi 2012 20:50 ]Lotos napisał(a): thomson75 napisał(a): (okrylem je reklamówką przy myciu ) Z tego co pamiętam to dobra myjka ciśnieniowa bez problemu przecina "gumowca" (kalosz)..
_________________ Moja RAKETA !YouTube! Czy masz już darmowe Assistance? 9,2 L LPG / 100km
|
|
Góra |
|
 |
nickoo |
#568988 Wysłany:
09 Kwi 2012, 10:36; Temat postu: Re: Wyciek spod uszczelki pokrywy zaworów |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf Rejestracja: 23 Paź 2007, Posty: 7422 Pomógł: 164
|
|
Góra |
|
 |
sentek |
#569076 Wysłany:
09 Kwi 2012, 13:28; Temat postu: Re: Wyciek spod uszczelki pokrywy zaworów |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 17 Mar 2009, Posty: 113
|
kuba.bass napisał(a): Ja czyściłem środkiem K2.. w rozpylaczu... nakłada się na zasyfione miejsca.. po czym wystarczy spłukać wodą pod małym ciśnieniem. A o myciu Karcherem pierwsze słysze. Chyba ,że ma się diesla. Chociaż i tak nie wierze w cuda woda pod takim ciśnieniem dostanie się wszędzie. Układ dolotowy. Okablowanie, czujniki. Jak ktoś się skusił to gratuluję odwagi... ja wolę szmatkę, chemię i wodę (pod malutkim ciśnieniem) [ Dodano: 08 Kwi 2012 20:50 ]Lotos napisał(a): thomson75 napisał(a): (okrylem je reklamówką przy myciu ) Z tego co pamiętam to dobra myjka ciśnieniowa bez problemu przecina "gumowca" (kalosz).. Przecież nie lał karcherem na tą reklamówkę tylko osłonił żeby woda tam nie pryskała. ja tam wielokrotnie różne silniki myłem karcherem i nigdy nic sie nie działo raz tylko woda dostała mi się przy jakimś silniku do aparatu zapłonowego i przerywał ale wystarczyło wytrzeć w środku i było ok
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|